Ja hvad er det kunderne ønsker....pris...pris.
Det er en smule for generaliserende for mig, for jeg ved at der er rigtigt mange virksomheder der er villige til at betale for kvaliteten.
Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg går ud fra at det allerede er nævnt, at mange af Aminos brugere ikke har verdens største budget, og derfor skal have mest muligt ud af dette. Betyder det at man er nødt til at gå på kompromis i starten, så må det jo være sådan.
Det er mit indtryk at det er meget få der har succes med at få Amino brugerne til at rive den store pung frem. Men dem der har, er nogen der har været dygtige til at overbevise brugerne herinde, om at de får en fantastisk kvalitet der er værd at betale for.
Dem der ikke kan få Amino folket til at betale hvad de synes en vare skal koste, har til gengæld ikke været dygtige nok til at overbevise brugerne (kunderne) om, at det er værd at betale prisen. Dermed mener jeg at man bør overveje at flytte kritikken fra køber, og kigge på hvor man selv har fejlet. For faktum er at man har fejlet, hvis man ikke kan overbevise køber om at prisen er den rigtige. Det er ikke købers problem.
Der er selvfølgelig også købere (jeg har selv været en af dem), der tror at man kan få en fornuftig kvalitet, til en lav pris. Det kan man selvfølgelig også, men det er rent held når det sker. De kunder vil kigge mere på hvad de får end hvad de skal betale, næste gang de skal bruge noget. Og så vil det jo være ærgerligt at man allerede har afskrevet dem som nærige fjolser der ikke fatter noget, når den tid kommer.
Jeg har aldrig brugt Freelancer, da jeg hellere hører på anbefalinger. Men som det beskrives i denne og andre tråde, skal man altså være klar over at opgaverne derinde, sandsynligvis sjældent er den guldgruppe man som sælger ønsker, og derfor bør finde andre steder at sælge sine evner. Her er Amino Debat jo et rigtigt godt sted at starte, Det koster ikke andet end den tid man skal bruge på at være aktiv, hvilket selvfølgelig også kan være dyrt nok. Og der findes sandsynligvis også andre steder.
Når alt det er sagt (eller skrevet), er priser generelt under pres, og mange vil selvfølgelig gerne have mest muligt for deres penge. Og hvis der samtidig er flere sælgere end købere, skal man også forberede sig på, at man ikke nødvendigvis kan sidde og score kassen på alle opgaver. Kan man ikke acceptere det, står man tilbage med et problem.
Gennem tiden, og især de seneste år, har det været nødvendigt at acceptere at tingene ændrer sig, og man derfor skal være omstillingsparat. Blandt andet i opfattelsen af hvad tingene skal koste. Dem der ikke er det, dør en langsom død (i overført betydning, naturligvis). For de heldige indtræffer "døden" hurtigt. Min egen branche har selv været ramt at disse pludselige ændringer i købsvaner og forventninger, og de fleste af vores tidligere kollegaer i branchen, er lukket og slukket, Og af dem der stadig er i gang, kører de fleste på sidste vers. Der er få der har accepteret tingenes tilstand, og tilpasset forretningen til det. Vi bliver nu belønnet, og vil blive det i højere grad de næste år. Og nej, vi tjener langt fra lige så meget pr. enhed som vi har gjort, og det har vi også været bekymrede over i perioder. Men til gengæld sælger vi nu en del flere, hvilket rigeligt opvejer den lavere avance. Så vi klager ikke (længere) over at kunderne er blevet mere prisbevidste. Tværtimod :o)
Og til sidst vil jeg også nævne, at vi er nogen der har fundet ud af at man ikke nødvendigvis får kvalitet, bare fordi man vælger den dyre løsning. Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, og vi gider ikke at betale dyrt for en middelmådig vare, bare for at en anden kan opretholde den løn han selv synes han er værd.