Har abonneret på Amino / Freelancer kategorien som gratis medlem i mere end 2 år nu - og har budt ind på de IT opgaver der passede til mit firma. Men er dybt skuffet over de timepriser der foreslås af jer udbydere - I foreslår komplicerede opgaver som løses til 150-250 kr / timen og det er i kortere periode eller projekt. Men til den løn kan der hverken blive råd til Revisor, IT kurser / certificeringer - og det skuffer mig hvor nedladende en indstilling der er til os selvstændige og iværksættere. Jeg/vi kan simpelthen ikke tage det seriøst og vil ikke arbejde til kummerlige lønninger ! Jeg har 1 enkelt gang kunne byde på en opgave - hvor det var Pris for opgave og ikke opgave på timebasis , og selvom jeg matchede prisen hørte jeg aldrig noget fra udbyder - ... Jeg arbejder selv sammen med flere freelancere og de tjener hos mig fra 320,- / time og op til 600/time - nemlig fordi jeg KUN kan bruge kvalificerede og erfarne folk og ikke vil have nogle "klamphuggere" ud til mine kunder. Jeg kan se at den kategori bliver meget brugt til at underbyde os iværksættere og det er kedeligt i et ellers godt og progressivt iværksætter forum ... Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ? og er det rimeligt nok at forsøge at presse prisen helt ned i bund ? På forhånd tak og held til alle iværksættere derude |
serverservice:Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ?
og er det rimeligt nok at forsøge at presse prisen helt ned i bund ?
Hvad må et stykke kød koste? - Tjo - afhænger helt af kvaliteten. Der har du klart høje krav og en løn på 320 til 600 kr i timen er jo ikke på nogen måde urimelig høj for gode IT freelancere - Timepris er nok noget folk bruger fordi det er let at forstå, men jeg kan da tænke mig nogen der kan være 10 timer om det andre klarer på 2 timer, og jeg kan tilmed tænke mig at den hurtige tilmed var bedst i kvalitet - og så siger timepris jo ikke meget.
Jeg TROR bare ikke du kan spørge om det er rimeligt at presse prisen i bund, for du er ikke i lige konkurrence - argentinsk prime beef mod argentinsk prime beef, du har garanteret noget elendigt rumænsk hestekød imellem, men om de som ønsker bud altid kan gennemskue det, vil du sikkert selv kunne se, ud fra om udbyders specifikationskrav virker proff eller ikke
Blandingen indebærer IT studerende og selvlærte i kamp mod højtuddannede, og uden top specifikation af arbejdet, vil du sikkert opleve, at den unge drønsultne vinder opgaven - også fordi det ikke så ofte er Mærsk som beder om tilbud, men ofte er nystartede firmaer - uden egentlig kapital, hvilket også styrer valget
Sikke en masse ord (som vanligt men jeg tror man skal nøjes med at byde på høje spec krav hvis man er ude i 500 kr i timen desværre
At/hvis de som annoncerer efter tilbud herinde IKKE giver alle afslag - om muligt med grund - men i alle fald et afslag, er bare udtryk for manglende professionalisme synes jeg
vh