Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 1 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 13 person

Har abonneret på Amino / Freelancer kategorien som gratis medlem i mere end 2 år nu - og har budt ind på de IT opgaver der passede til mit firma.

Men er dybt skuffet over de timepriser der foreslås af jer udbydere -

I foreslår komplicerede opgaver som løses til 150-250 kr / timen og det er i kortere periode eller projekt.

Men til den løn kan der hverken blive råd til Revisor, IT kurser / certificeringer - og det skuffer mig hvor nedladende en indstilling der er til os selvstændige og iværksættere. Jeg/vi kan simpelthen ikke tage det seriøst og vil ikke arbejde til kummerlige lønninger !

Jeg har 1 enkelt gang kunne byde på en opgave - hvor det var Pris for opgave og ikke opgave på timebasis , og selvom jeg matchede prisen hørte jeg aldrig noget fra udbyder - ...

Jeg arbejder selv sammen med flere freelancere og de tjener hos mig fra 320,- / time og op til 600/time - nemlig fordi jeg KUN kan bruge kvalificerede og erfarne folk og ikke vil have nogle "klamphuggere" ud til mine kunder.

Jeg kan se at den kategori bliver meget brugt til at underbyde os iværksættere og det er kedeligt i et ellers godt og progressivt iværksætter forum ...

Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ?

og er det rimeligt nok at forsøge at presse prisen helt ned i bund ?

På forhånd tak og held til alle iværksættere derude Cool

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

serverservice:

Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ?

og er det rimeligt nok at forsøge at presse prisen helt ned i bund ?

Hvad må et stykke kød koste? - Tjo - afhænger helt af kvaliteten. Der har du klart høje krav og en løn på 320 til 600 kr i timen er jo ikke på nogen måde urimelig høj for gode IT freelancere - Timepris er nok noget folk bruger fordi det er let at forstå, men jeg kan da tænke mig nogen der kan være 10 timer om det andre klarer på 2 timer, og jeg kan tilmed tænke mig at den hurtige tilmed var bedst i kvalitet - og så siger timepris jo ikke meget.

Jeg TROR bare ikke du kan spørge om det er rimeligt at presse prisen i bund, for du er ikke i lige konkurrence - argentinsk prime beef mod argentinsk prime beef, du har garanteret noget elendigt rumænsk hestekød imellem, men om de som ønsker bud altid kan gennemskue det, vil du sikkert selv kunne se, ud fra om udbyders specifikationskrav virker proff eller ikke

Blandingen indebærer IT studerende og selvlærte i kamp mod højtuddannede, og uden top specifikation af arbejdet, vil du sikkert opleve, at den unge drønsultne vinder opgaven - også fordi det ikke så ofte er Mærsk som beder om tilbud, men ofte er nystartede firmaer - uden egentlig kapital, hvilket også styrer valget

Sikke en masse ord (som vanligt Skype-Blush men jeg tror man skal nøjes med at byde på høje spec krav hvis man er ude i 500 kr i timen desværre

At/hvis de som annoncerer efter tilbud herinde IKKE giver alle afslag - om muligt med grund - men i alle fald et afslag, er bare udtryk for manglende professionalisme synes jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er selvfølgelig fair nok, og jeg forstår udmærket din frustration, for selvfølgelig skal du have ordentlig betaling for dit arbejde. Alt andet er urimeligt.

Men på den anden side, så har jeg en opgave lige nu for etablering af et nyt website, hvor jeg fik 3 bud indtil videre.

To af dem er afvist med det samme, da den ene skriver et bud på 1 kr og skriver en lang liste med referencer og den anden giver et dobbelt pris af hvad jeg vurderede opgaven til. Fælles for dem begge er, at de ikke har læst hverken opgavebeskrivelsen eller den kravspecifikation som jeg ellers brugt nogle timer på.

Jeg mener generelt, at der skal kigges mere på selve sitet og hvordan den fungere.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 15 person

Jeg er enig.. og jeg bliver utvivlsom verbalt myrdet og overstrømmet med EN stjerne nu, men det er noget der gør sig gældende ikke kun for jer, men for alle de kreative brancher, og de brancher der udbyder ikke-fysiske produkter. Fotograferne, skribenter, web-designere osv.

En gang i mellem smider jeg selv et underbuds tilbud på bordet, men selv når jeg er helt nede i smertegrænsen for hvad en økonomi burde bære, bliver jeg underbudt. Og det er faktisk min fornemmelse at den stor del af disse underbydere er folk der ikke betaler skat og moms, eller bor hos deres forældre eller lignende. Kort sagt nogen som synes at 65 kroner i timen er super duper. Udover at kvaliteten er svingende i denne kategori (og det er den indenfor skribenterne, jeg har set en del af disse "håndværkeres" kreationer efterhånden) så er det en temmelig kedelig tendens. Ja vi har et frit marked, men hvordan NOGEN iværksætter kan leve af 65 kr i timen, hvis de også svarer skat af det, det forstår jeg ikke. 

Samtidig er der en stigende tendens til at folk vil have de kreative ydelser GRATIS eller "så får du en reference, og lov til at prøve det" - Er vi enige om at dette ikke er 9. klasses erhvervspraktik? Der sidder nogle stinkende dygtige skribenter, fotografer, webdesignere, linkbuildere osv. osv. Som I vil spise af med lommepenge så I SELV kan tjene kassen. Det er forkasteligt. 

Og ja det er ikke første gang jeg tordner op over det her, men jeg synes ligesom trådstarter at det er manglende respekt. Hver eneste gang det sker, får jeg lyst til at skrive til folk og spørge om de ikke vil sælge mig deres produkter i shoppen til 5% af prisen, så kan de jo øve sig i at have en kunde, og prøve hvordan det er at pakke og afsende end ting som nogen har købt. Spændende ikke?... Nej vel? 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fakta er vel også, at det ikke er nemt at konkurrerer med hjemmeboende 16-17 årige, der udfører tekster, webdesign m.v. efter skole. Kvaliteten kan så diskuteres - erfaringen kan absolut ikke diskuteres. Så om det er 9. klasses erhvervspraktik - tjo, det er det måske nok i en eller anden udstrækning.

At der er købere til alle de discounttekster, det forstår jeg simpelthen ikke, men det handler vel om at køberen ikke har interesse i god kvalitet - og sådan er det jo med så meget, når alt udelukkende skal handle om pris.

Fakta er vel også, at Amino har udviklet sig til lidt af et loppemarked og det må man nok bare finde sig i.

Jeg har tidligere skrevet indlægget "Rabatmino" - det skabte røre og jeg synes det er fint, der er flere der igen tager emnet op. Jeg tvivler så desværre på det gør den store forskel. Amino har rigtig mange fordele og mange flinke mennesker - men mindst lige så mange ugidelige amatører.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:33

Rådgivende ingeniør:

Det er selvfølgelig fair nok, og jeg forstår udmærket din frustration, for selvfølgelig skal du have ordentlig betaling for dit arbejde. Alt andet er urimeligt.

Men på den anden side, så har jeg en opgave lige nu for etablering af et nyt website, hvor jeg fik 3 bud indtil videre.

To af dem er afvist med det samme, da den ene skriver et bud på 1 kr og skriver en lang liste med referencer og den anden giver et dobbelt pris af hvad jeg vurderede opgaven til. Fælles for dem begge er, at de ikke har læst hverken opgavebeskrivelsen eller den kravspecifikation som jeg ellers brugt nogle timer på.

Jeg mener generelt, at der skal kigges mere på selve sitet og hvordan den fungere.

Har læst din opgave beskrivelse og mit indtryk er at budgettet er lidt lavt sat i henhold til de tekniske krav. Der er et krav om sitet skal kunne vises på forskellige platforme, ipad, mobil etc. Det kræver tilrettelæggelse af template + tests. Så er der også ting der tager tid udover at opsætte et WP template med logo. Et budget omkring 7-10K, synes rimelig for denne opgave. Skal siges jeg ikke har budt på opgaven..

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Udbud og efterspørgsel :-)

Som Thomas påpeger, så er der sket et stort skred i udviklingen - Ser man 10 år tilbage, så var løsningerne og kompetenceniveauet hos den enkelte bruger meget langt fra det nutidige..

Du har som arbejdstager et frit valg om, hvorvidt du vil påtage dig arbejdet til en given timeløn. At en opgave er kompliceret gør vel ikke NØDVENDIGVIS, at ens timeløn skal være højere? Derimod kan en mere kompliceret opgave tage tilsvarende længere tid end en mindre kompliceret løsning..

Arbejder du med IT, så konkurrerer du mod hjemmeboede teenagere og asiatiske udviklere - Nu har du chancen for, at bevise din eksistsberettigelse....

Om den skal bevises på Amino Freelancer eller ej, det må du gøre op med dig selv og din pengepung. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:38

Så er jeg ikke i tvivl om at trådstarter kan sine ting og har masser af erfaring. Et lille tip ville være at få lavet et nyt design, så virksomheden fremstår mere professionel. Dermed tiltrække flere kunder, højere konverteringsrate

Generelt synes jeg der er få opgaver der bliver udbudt på diverse sites. De fleste virksomheder har sikkert allerede en freelancer de kan kontakte eller kan løse det selv. Når der så bliver udbudt opgaver på f.eks. Amino freelancer er der jo sygt mange der byder ind. Udbuddet lille, mange bydere/freelancere til fordel for opgaveudbyder.

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:40

Nu er det jo ikke kunden der skal sætte prisen, men derimod freelanceren der skal give et tilbud.

Kunden, eller opgaveudbyderen, kan reelt set ikke vide hvad en opgave kan koste, da kunden måske ikke ved ret meget om de omkostninger der er forbundet med den opgave der skal løses.

Og nu tror jeg også langt de fleste opgaveudbydere vælger den lave timetakst, frem for den høje, da de helt sikkert nok skal få en masse bud uanset hvad.

Mit forslag er, kontakt dem og kom med DIT bud og DIN forklaring på hvorfor en given opgave ikke kan løses for 150-250 kr. /timen.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:00

Ikke helt enig.

Jeg / vi er ikke i konkurrence med Teenagere indenfor IT Support løsninger.

Og web design kræver kvalitet for at kunne accepteres - Det skal passe til den enkelt kunde og behov. Og mener ikke man er professionel nok som amatør til at kunne afklare kundens behov.

Og der kan uden tvivl tilbydes mange men også meget ubrugelige løsninger , hvis det KUN er prisen man fokuserer på...Det er så lige her udbyder skyder forbi ved KUN at se på pris.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Side 1 ud af 15 (142 indlæg)