Jo det er lavtlønnet - du skal regne med at en selvstændig stadig skal betale sine egne udgifter - bil, kontorudstyr , IT udstyr og kurser til 20.000,-. Der skal også være plads til feriepenge og pension af lønnen - hvilket en fastansat ville have. Desuden har ingen sikkerhed i ansættelse , hvilket er en vigtig ting at huske og derfor bør prisen være derefter. Og det er IKKE fordi jeg har fine fornemmelser mht. timepris - jeg vil bare IKKE underbetales. Klart der er forskel på projektopgaver på 20 timer og så enkeltstående opgaver. F.x har en af mine freelancere været ansat på projektbasis i 3 måneder på fuld tid til 350,- pr time. Jeg kan godt blive lidt sur når jeg hører at 500,- er et højt krav for enkelttimer /opgaver - Vores konkurrenter tager nemt fra 850->1200,- pr. time for server/firma support - og så kan du da ikke mene vi er dyre til ca. halv pris
Men alt er jo relativt - jeg sammenligner dog med hvad konkurrenter tager for samme opgave |
Pernille Abildgaard:Derudover synes jeg også jeg, især de sidste måneder har oplevet en hård retorik, og en meget ucharmerende holdning til konkurrenter, eller folk der er i samme branche som een selv. Hvis nogen lægger et godt tilbud på, er der straks nogen der poster miskrediterende kommentarer eller spørgsmål, som ikek virker erfaringsbaserede ala " nå men du lavede altså en dårlig opgave for mig" mere noget meget detaljeorientere, eller lad os kalde det hvad det er: Flueknepperi. (må man overhovedet sige Kneppe på amino, eller bli'r jeg nu smidt ud...)
Pernille Abildgaard:Anyway, pointen er at Amino ind imellem, som en skrev, går i børnehave-mode og det bliver jeg simpelthen så træt af, og så får jeg lyst til at bruge en anden platfom. Og det ærger mig, for det er helt sikkert at Amino var tænkt som et sted hvor iværksættere netop kunne støtte hinanden. - Ikke ubetinget, jeg kan godt se de gentagne spørgsmål bliver trættende i længden. Men så lad evt nogen andre svare på dem ikke? Sådan lærer man jo også selv ting! Men der var engang, da Amino var en lille bitte baby, og jeg havde en (anden) profil herinde, hvor det var sådan et sted. Og den stemning der var herinde, savner jeg altså lidt en gang i mellem!
Kunne ikke være mere enig og ja savner virkelig et forum hvor folk prøver at hjælpe hinanden fremfor at tale dårligt om os som konkurrenter - Og det lyder måske generaliserende , men hver gang jeg har forsøgt at sætte f.x en webside eller shop til salg er der sket det samme. Nemlig at folk med en meget lille tissemand har talt dårligt om mit arbejde - " Du kan da ikke mene at du skal have 5.000 kr for den shop " osv.