Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 4 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
150-250 i timen er ikke lavtlønnet, det er lavere lønnet end man måske forventer, men omvendt har jeg aldrig støt på nogen med særlige færdigheder der har været 100% ærlige omkring timeforbruget. Så hvis man arbejder 200 timer om måneden så er 150-250 en glimrende indtægt.

Jo det er lavtlønnet - du skal regne med at en selvstændig stadig skal betale sine egne udgifter - bil, kontorudstyr , IT udstyr og kurser til 20.000,-. Der skal også være plads til feriepenge og pension af lønnen - hvilket en fastansat ville have. Desuden har ingen sikkerhed i ansættelse , hvilket er en vigtig ting at huske og derfor bør prisen være derefter.

Og det er IKKE fordi jeg har fine fornemmelser mht. timepris - jeg vil bare IKKE underbetales. Klart der er forskel på projektopgaver på 20 timer og så enkeltstående opgaver. F.x har en af mine freelancere været ansat på projektbasis i 3 måneder på fuld tid til 350,- pr time.

Jeg kan godt blive lidt sur når jeg hører at 500,- er et højt krav for enkelttimer /opgaver - Vores konkurrenter tager nemt fra 850->1200,- pr. time for server/firma support - og så kan du da ikke mene vi er dyre til ca. halv pris Sad - og tror ikke du kan sammenligne priser med forhold i Marokko.

Jeg kender et enkelt firma i Odense der tager 2500,- pr time for Mac server support og min. 2 timer pr. gang - og ja så kan man begynde at tale om høj pris. Dvs. skal en enkelt bruger oprettes koster det 5000,-

Men alt er jo relativt - jeg sammenligner dog med hvad konkurrenter tager for samme opgave Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 08:21

Pernille Abildgaard:
Derudover synes jeg også jeg, især de sidste måneder har oplevet en hård retorik, og en meget ucharmerende holdning til konkurrenter, eller folk der er i samme branche som een selv. Hvis nogen lægger et godt tilbud på, er der straks nogen der poster miskrediterende kommentarer eller spørgsmål, som ikek virker erfaringsbaserede ala " nå men du lavede altså en dårlig opgave for mig" mere noget meget detaljeorientere, eller lad os kalde det hvad det er: Flueknepperi. (må man overhovedet sige Kneppe på amino, eller bli'r jeg nu smidt ud...)

Pernille Abildgaard:
Anyway, pointen er at Amino ind imellem, som en skrev, går i børnehave-mode og det bliver jeg simpelthen så træt af, og så får jeg lyst til at bruge en anden platfom. Og det ærger mig, for det er helt sikkert at Amino var tænkt som et sted hvor iværksættere netop kunne støtte hinanden. - Ikke ubetinget, jeg kan godt se de gentagne spørgsmål bliver trættende i længden. Men så lad evt nogen andre svare på dem ikke? Sådan lærer man jo også selv ting! Men der var engang, da Amino var en lille bitte baby, og jeg havde en (anden) profil herinde, hvor det var sådan et sted. Og den stemning der var herinde, savner jeg altså lidt en gang i mellem!

Kunne ikke være mere enig og ja savner virkelig et forum hvor folk prøver at hjælpe hinanden fremfor at tale dårligt om os som konkurrenter - Og det lyder måske generaliserende , men hver gang jeg har forsøgt at sætte f.x en webside eller shop til salg er der sket det samme. Nemlig at folk med en meget lille tissemand har talt dårligt om mit arbejde - " Du kan da ikke mene at du skal have 5.000 kr for den shop " osv.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Server Service:

Og det er IKKE fordi jeg har fine fornemmelser mht. timepris - jeg vil bare IKKE underbetales. Klart der er forskel på projektopgaver på 20 timer og så enkeltstående opgaver. F.x har en af mine freelancere været ansat på projektbasis i 3 måneder på fuld tid til 350,- pr time.

Man kan da bare flytte til en billig bolig og nøjes med en cyklel i stedet for bilen.

Så kan man da sagtens nøjes med en timeløn på de 200-250kr i stedet for 500-1000 kr i timen man ska bruge om man vi have lejlighed på nogenlunde fin adresse og ny leasingbil hvert 3dje år
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Server Service:
Jeg kan godt blive lidt sur når jeg hører at 500,- er et højt krav for enkelttimer /opgaver - Vores konkurrenter tager nemt fra 850->1200,- pr. time for server/firma support - og så kan du da ikke mene vi er dyre til ca. halv pris Sad - og tror ikke du kan sammenligne priser med forhold i Marokko.

Du blander jo tingene fuldstændig sammen. Du kan da ikke blive sur på folk, der synes 500 kr. i timen er for højt bare fordi din konkurrent tager mere.

I stedet skulle du måske se på hvad din konkurrent gør bedre end dig.

Jeg har i øvrigt aldrig fattet det her brok over Amino. Vi er selv i en branche der underbydes konstant og hele tiden, men jeg er da glad for der er nogle amatører der vil tage de kunder som ikke vil betale noget for tingene. Det er jo ikke kunder der er interessante alligevel. Hvis man kun markedsfører sig på prisen (fordi man ikke kan markedsføre sig på kompetencerne), så ender man med en masse kunder som er de absolut dårligste man kan få. Er det virkelig dem du gerne vil have?

Så i stedet for at rende og blive sur på folk, fordi dine konkurrenter tager mere end du gør, så optimer din forretning og se hvad du kan gøre bedre så du kan tage 1200 kr i timen.

Og til dem der mener at nogle dygtige folk "fortjener" en højere løn, så er det altså ikke sådan det fungerer. Den tankegang er kun med til at hive en virksomhed ned. Man kan ikke sidde og tude over man ikke får nok fordi man mener man "fortjener" mere.

Hvis man fortjener mere, så må man i gang med at vise til omverdenen hvorfor man skal have højere løn og arbejde aktivt for at folk lærer en at kende som eksperten. Det nytter ikke at sidde på sin flade og regne med folk nok en dag regner ud at man "fortjener" mere i timen. Grafikere er er et godt eksempel på en branche hvor man kunne tjene meget høje timepriser, men mange grafikere arbejder som de altid har gjort. 

Der er noget der hedder splittesting. De grafikere der virkelig bruger tiden på at få erfaring med det, og bliver kendt som grafikeren der OGSÅ er ekspert i konverteringsoptimering, kan tjene ekstremt mange penge. Men ingen gør det. Man gør bare som man gjorde i går. Havde jeg bare en smule grafisk øje, ville jeg helt sikkert gå den vej. En inder eller pakistaner kan ikke lave bedre konverteringsoptimering på danske hjemmesider, end en dansk ekspert med års erfaring.

Man kan altså som grafiker nemt konkurrere med alle dem i udladet, og tjene høje timelønninger, men stort set ingen grafikere går seriøst i gang med konverteringsoptimering, som jo stadig kun er på babystadiet. I stedet bliver de overhalet af billig udenlandsk arbejdskraft, og sidder så samtidig og brokker sig over det.

Hvis man får en dårlig dag over at blive underbudt af folk med få kompetencer, så lad være med at kom herinde. Hvis du derimod har mod på at gøre en indsats for at hjælpe folk og dermed vise du er ekspert, og samtidig selv blive bedre og bedre, ja så kan man sagtens få kunder der betaler 500 kr i timen eller derover, også på Amino.

Jeg håber ikke ovenstående lyder for hårdt, betragt det som et lille spark bagi, og lad os så komme i gang med en produktiv onsdag :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Server Service:

Har abonneret på Amino / Freelancer kategorien som gratis medlem i mere end 2 år nu - og har budt ind på de IT opgaver der passede til mit firma.

Men er dybt skuffet over de timepriser der foreslås af jer udbydere -

I foreslår komplicerede opgaver som løses til 150-250 kr / timen og det er i kortere periode eller projekt.

Men til den løn kan der hverken blive råd til Revisor, IT kurser / certificeringer - og det skuffer mig hvor nedladende en indstilling der er til os selvstændige og iværksættere. Jeg/vi kan simpelthen ikke tage det seriøst og vil ikke arbejde til kummerlige lønninger !

Jeg har 1 enkelt gang kunne byde på en opgave - hvor det var Pris for opgave og ikke opgave på timebasis , og selvom jeg matchede prisen hørte jeg aldrig noget fra udbyder - ...

Jeg arbejder selv sammen med flere freelancere og de tjener hos mig fra 320,- / time og op til 600/time - nemlig fordi jeg KUN kan bruge kvalificerede og erfarne folk og ikke vil have nogle "klamphuggere" ud til mine kunder.

Jeg kan se at den kategori bliver meget brugt til at underbyde os iværksættere og det er kedeligt i et ellers godt og progressivt iværksætter forum ...

Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ?

og er det rimeligt nok at forsøge at presse prisen helt ned i bund ?

På forhånd tak og held til alle iværksættere derude Cool

For at gå helt tilbage til det som trådstarter skrev om til først, nemlig de her meget lave timepriser. Det skal lige siges at jeg nu taler ude fra en opgaveudbydes side, og hvordan jeg prøver at få en opgave løst, billigt, men også ordentlig. For det er altså ikke nogen hemmelighed at når jeg skal betale en for et stykke arbejde, så går jeg da selvfølgelig efter den billige. Men med forbehold. For selvfølgelig kommer kvaliteten i første række, for ellers kan man lige så godt gør det selv.

Jeg har prøvet både de dyre (til tider også de bedste) og de billige (desværre også til tid de dårligste). Hvis vi skal tage det med timeprisen, så går jeg altid op i hvor lang tid man bruger på arbejdet. For jeg er i bund og grund ligeglad med timeprisen, den kunne for min skyld være 2000,- i timen (afhængig af arbejdslængden), det vigtigste er jo hvor lang tid personen bruger på arbejdet.

F.eks. hvis en tager 500,- i timen og skal bruge ca. 3 timer på det gældnede stykke arbejde, så ved nem hovedregning, kommer ens regning til lyde på 1500,- kr.
Hvis man så kigger på ham der kun tager 200,- i timen, han bruger måske 10 timer på arbejdet og igen nem hovedregning, så får man en regning på 2000,-.
Sådan sætter jeg altid dem der byder på en af mine opgaver op mod hinanden.
Og for at komme til en pointe, så vil jeg sige at jer som byder på opgaver, i skulle måske skrive hvor lang tid i forventer på at bruge på opgaven. For så er det altså nemmere at skille fårene fra bukkene. Og så er det selvfølgelig også vigtigt for os der skal vælge en freelancer, at vi stiller jer det spørgsmål.. "Fint nok, i skal have x antal kr. i timen, men hvor lang tid skal i bruge på det"?
Men der vil altid være dem der ude som går efter det billigste stykke arbejde. I kan bare håbe på at i de fleste af dem brænder nallerne og derved lære af det. Men man kan først se at man skulle have valgt ham til 500,- i timen, når man ved hvor lang tid han evt. skulle have brugt på det.

Og til slut.. Jeg har blandt andet prøvet det med de enorme billige tekster nogle tilbyder her inde, og har brændt nallerne godt og grundig på dem, da det L... de leverede til mig, ligende noget en fra 6. klasse (eller lavere) havde skrevet.
Og så vil jeg lige henvende mig til Pernille fra Wyrd Writings (bare rolig det var ikke hende :) ), at efter du lavede en god kampagne pris her op til jul og jeg fik prøvet dine tekster, fandt jeg ud af hvad kvalitet var. Det gælder bare om at bevise på en eller anden måde, at i er prisen værd. 

Til slut.. Jeg tro altid vi får de lave timepriser fjernet. For der vil altid være en eller anden skoledreng, en der ikke betler moms/skat mm. osv., som kan tilbyde et stykke arbejde til alt i mellem 100 - 250 kr. i timen. Og det hjælper heller ikke at vælge et andet forum, for det er kun et spørgmål om tid, så er det det samme der. Det handler bare om at bevise at man er penge værd. Og husk at de fleste af gangene sidder vi kun og skriver sådan her til hinanden og så er det svært at tyde den andens kompetencer.

Rigtig god onsdag til jer alle der ude :)

Mvh.
Danny 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Jeg synes det er helt utroligt som folk piver Crying

Hvis du ikke kan vinde opgaverne på Amino fordi du bliver underbudt, så gør da noget ved det.

1) Du kan finde dine kunder andre steder

2) Du kan blive bedre til at forklare dine potentielle kunder værdien i dit arbejde. 

Og husk så er der er masser af arbejde, ligesom der er mange forskellige behov. 

Jeg driver et fx. par webshops. Timeprisen hos min danske udbyder er 800kr x moms i timen. Samtidig har jeg en i Indien der tager 15usd i timen. Jeg bruger begge parter.

Ham i Indien bruger jeg til smårettelser, for jeg gider altså ikke betale 800 i timen for at få skiftet farven på en knap. 

Ved det større ændringer så bruger jeg personen i Danmark til 800 i timen for her vil jeg gerne kunne kommunikere på dansk. 

Eksempler som disse er der mange af. Jeg kan kun tilslutte mig de kommentarer der har rådet folk til at blive bedre til at differentiere sig, og bedre til at kommunikere jeres værdier.

Det er jo lidt ligesom discount varer kontra kvalitet. Der er MANGE der går i Aldi og køber pålæg til 10kr pakken, men det får jo ikke slagteren til at ligge sig ned og græde fordi deres pålæg koster 50kr pakken..... 

Hilsen Morten

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:16

Server Service:

Thomas. Ja er meget enig I at Amino er blevet for domineret af hobbyforum og loppemarkeds kultur.

Folk har meget travlt med at prutte priserne ned på baby stadie. 

Fint du er kommet med din Rabatmino.

Jeg har i sin tid også foreslået en mindste alder for medlemmer på 18 år - og det syns jeg er fair nok. Der er gået for meget "børnehave" og nedladende tone såfald man ville sælge noget her.

Jeg fik også en masse verbale tæsk dengang for min ide om mindste alder - og erkender at det er berigende at få gode råd fra jer erfarne fremfor en 15 årig. Cool

Hmm... Interessant. Amino er vel for iværksættere?  Her må man forvente at pengene er små.
Måske skulle Amino kun være tilladt for virksomheder er er under 2 år gamle?
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@ Men hvor lav en timeløn kan man egentlig byde en selvstændig IT konsulent ?

Købers opgave er jo at få mest muligt for pengene.

Din opgave at få mest muligt for din tid.

Det er simpelt udbud/efterspørgsel.

At der derimellem ligger en masse vurderinger af kvalitet kontra tid er logisk. ( det er jo så din opgave som sælger at forklare hvorfor du koster mere) - Og her ville jeg da nok bruge mere tid på at forklare at det går på kvaliteten, frem for at du skal have råd til "villa, vovse og volvo :)

Brug freelancer / amino i den udstrækning du føler det giver dig værdi - ellers "lad være".

At bruge 2 år på noget du ikke føler giver værdi er da dumt :)

Men tro nu ikke "prispresseriet" blot gælder ikke fysiske produkter som der nævnes.

Vi med fysiske varer bliver da på samme vis presset.

Men igen - er man ikke tilfreds med bud fra kunden, så sig nej tak, og kom videre.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Server Service

Hej,

Altsaa set ud fra mit synspunkt hvis jeg skulle vaelge en til at lose en IT opgave og jeg saa jeres side, ville jeg med stor sandsynlighed ikke vaelge jer pga jeres hjemmeside. Hvis jeg skal smide 500+ kr i timen efter en, vil jeg forvente at deres hjemmeside og ref. udstraaler at de kan squ det pis der..

Det ligner noget som haenger fast i 90'erne. Og de hjemmesider/shops som i henviser til i har designet.

Men smag og behag er jo forskellige :)

mvh

anders

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:50

Server Service:

BusinessMaroc:
150-250 i timen er ikke lavtlønnet, det er lavere lønnet end man måske forventer, men omvendt har jeg aldrig støt på nogen med særlige færdigheder der har været 100% ærlige omkring timeforbruget. Så hvis man arbejder 200 timer om måneden så er 150-250 en glimrende indtægt.

Jo det er lavtlønnet - du skal regne med at en selvstændig stadig skal betale sine egne udgifter - bil, kontorudstyr , IT udstyr og kurser til 20.000,-. Der skal også være plads til feriepenge og pension af lønnen - hvilket en fastansat ville have. Desuden har ingen sikkerhed i ansættelse , hvilket er en vigtig ting at huske og derfor bør prisen være derefter.

Jeg kender et enkelt firma i Odense der tager 2500,- pr time for Mac server support og min. 2 timer pr. gang - og ja så kan man begynde at tale om høj pris. Dvs. skal en enkelt bruger oprettes koster det 5000,-

Men alt er jo relativt - jeg sammenligner dog med hvad konkurrenter tager for samme opgave Smile

Og en selvstændig har fradrag for alle udgifterne, og tager naturligvis betaling for kørsel ud til kunderne, så det er lidt en klagesang.

Jeg antyder bestemt ikke at du har fine fornemmelser og jeg er fuldt ud bekendt med markedet og priserne og oftest er det vel sådan, at dem der får højere priser enten er bedre til, at positionere sig, at bibringe merværdi, at sælge troværdighed, at gøre opmærksom på deres spidskompetancer m.m. som I kundernes (men ikke nødvendigvis i konkurrenternes) øjne er tilfredsstillende.

Jeg kunne ikke drømme om at sammenligne med priser her fra Marokko, det ville være useriøst, det er blot for at synliggøre en af de næste udfordringer i den næste dekade for det europæiske marked, og det er de lavt lønnede kompetancer fra Afrika.

Jeg tror egentlig, uden at vide det med sikkerhed, at du kunne få succes med at prøve følgende. Hvad med at graduere timepriserne omkring sværhedsgraden af opgaverne? Forstået derhen at de ydelser man klarer i blinde er til "lavpris" set i forhold til markedet og de ydelser der virkelig kræver kompetancer snupper man så +60% eller mere. Det tror jeg ville give en større gennemskuelighed fra kundens side og føle man betaler for det man får.

Eks. at oprette nogle brugere og deres rettigheder 300+ moms pr. time og kompleks serveropsætning/optimering osv 600+moms i timen, tilretning af e-mail, synkronisering f.eks. 250 pr. time minimum 2 timer... på den måde får man en vifte at ydelser der betales efter sværhedsgrad og ikke bare til en standardiseret timepris.

Fordelen er så at kunden ikke kan gennemskue prisen og derved går i dialog omkring det at specificere opgaven, hvilket man så tager 250 i timen for, da det jo også er et arbejde i form af mindre projektledelse. Mulighederne er mange.

Hvis man vil operere i et marked som mange andre, så må man gøre det bedre og eller billigere og når man så har fået sit fodfæste, så optimere ens muligheder med andre produkter med højere db. Det gælder alt uanset varetype :)

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 15 (142 indlæg)