Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 2 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Service:

Og der kan uden tvivl tilbydes mange men også meget ubrugelige løsninger , hvis det KUN er prisen man fokuserer på...Det er så lige her udbyder skyder forbi ved KUN at se på pris.

Det er en påstand. Har du prøvet at skrive til udbyder og stille spørgsmål til hvorfor ham der vandt fik opgaven? Hvorfor udbyder ikke valgte dig i det tilfælde? Altid godt at forsøge at få feedback hvis man kan. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Àsgeir Gunnarsson. Nu er det ikke min opgave vi skal tale om her, men pointen i mit indlæg er at der er en del freelancer som ikke forholder sig til opgaven. At jeg får en pris der er dobbelt som meget, som jeg vurderede er vel fair nok, hvis der kommer en forklaring. Men at jeg får en pris (om det er højt eller lavt), hvor freelancer har tilsyndeladende ikke læst opgaven er under al kritik.

Og det er her jeg mener, at man fra Aminos side bør kigge lidt nærmere på freelancer og får den optimeret begge veje, for jeg er enig med trådstarten at der er en tendens her i Amino, at man vil have det hele gratis.
Jeg har ikke solgt noget her gennem Amino og tror heller ikke jeg gør det med min timepris på 700 kr.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Thomas. Ja er meget enig I at Amino er blevet for domineret af hobbyforum og loppemarkeds kultur.

Folk har meget travlt med at prutte priserne ned på baby stadie. 

Fint du er kommet med din Rabatmino.

Jeg har i sin tid også foreslået en mindste alder for medlemmer på 18 år - og det syns jeg er fair nok. Der er gået for meget "børnehave" og nedladende tone såfald man ville sælge noget her.

Jeg fik også en masse verbale tæsk dengang for min ide om mindste alder - og erkender at det er berigende at få gode råd fra jer erfarne fremfor en 15 årig. Cool

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:22

Rådgivende ingeniør:

Àsgeir Gunnarsson. Nu er det ikke min opgave vi skal tale om her, men pointen i mit indlæg er at der er en del freelancer som ikke forholder sig til opgaven. At jeg får en pris der er dobbelt som meget, som jeg vurderede er vel fair nok, hvis der kommer en forklaring. Men at jeg får en pris (om det er højt eller lavt), hvor freelancer har tilsyndeladende ikke læst opgaven er under al kritik.

Og det er her jeg mener, at man fra Aminos side bør kigge lidt nærmere på freelancer og får den optimeret begge veje, for jeg er enig med trådstarten at der er en tendens her i Amino, at man vil have det hele gratis.
Jeg har ikke solgt noget her gennem Amino og tror heller ikke jeg gør det med min timepris på 700 kr.

Det kan være at dem der har forholdt sig til opgaven og nogenlunde ved hvilket omfang den har. De har så måske undladt at give et bud pga. der er angivet et fast budget, hvilket opgaven ikke kan overholde sig indenfor. Så det er måske bedre hvis man er opgaveudbyder at undlade at angive et budget. Hvis man ikke er klar over omfanget af opgaven og ønsker flest bud, som muligt både fra amatører til professionelle. 

Ofte er der rigtig mange der byder ind på en opgave. Så nogen har måske oplevet at bruge tid på at skrive forklaring på prisen og så ikke blive valgt. Så kommer det self. også an på omfanget af opgaven og budgettet, hvor lang tid man bruger på "forklarende tekst", om det kan betale sig. 

Hvis man er opgave udbyder kan man også tage kontakt til freelanceren og bede ham uddybe hans prisgrundlag. Han vil sikkert meget gerne forklare det, hvis han fik en forespørgsel. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 00:23

Det er desværre et af de store problemer med Amino Freelancer.

Der er alt for mange som undersælger sig selv, og mange af dem leverer desværre også noget værre makværk.

Men der findes jo mange, som kun kigger på prisen fremfor kvaliteten af arbejdet. Og det skubber mange ud af kapløbet. 

Jeg bruger ikke selv servicen længere, grundet netop dette. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessant. For det har jeg netop prøvet at undlade at sætte et budget på, men fik ikke lov til at poste opgaven. Mit estimat er blevet vurderet af min dygtig bekendt, som skulle lave opgaven, men blevet desværre forhindret i at lev opgaven.

Men se, her har vi et forslag til Amino, at man netop kan poste opgaver uden et budget.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Asgeir G. - Har du muligvis have ret i, selvom der er gjort meget for design på vores hjemmeside , kan det altid blive bedre. Og konverterings raten er ikke høj ... endnu

Umiddelbart kunne jeg heller ikke selv finde på at vælge en udbyder fra Amino - men det er nok mest min egen træthed af det her forum. 

Jeg må erkende at med årene så kommer man til at savne et proffessionelt forum af "fuldblods" iværksættere d.vs folk der lever 100% af firmaets arbejde og ånder for det.
Hvor man kan skelne hobby firmaer fra dem der er proff...

Dennis

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Det er klart, at det lyser igennem næste alle kategorier, at Amino i højere grad idag end for et par år siden bare, har vældigt mange vældigt unge som gerne vil være iværksættere. 

Det er en slags kultur der gror frem, sikkert også grundet Amino, hvor utroligt mange vil skifte jobbet i føtex ud med affiliate, SEO, Webshop

Det præger forum på tværs af grænserne, men der er nu bestemt også seriøse - going concern forretningsfolk til stede OG en del hjælpsomme økonomifolk der gratis kaster lys over land.

Hvad er så valget - Ja et forslag her var at udelukke alle under 18, men her må vel erkendes, at de jo er en del af danmarks fremtid, og kan Amino medvirke til at de bliver iværksættere og har lidt indsigt i moms og skat og import osv, så kan det aldrig være dårligt. 

Hvis man skiller dem ud, så tror jeg de vil ende med et ungdomsforum hvor de vil bekræfte hinanden i den ene misforståelse efter den anden

Lidt sjovt er det dog, at jeg kan opleve at klikke på et indlæg og se, at jeg har ikke adgang - vist nok fordi jeg er for gammel (og ja erkender - over 18) Den diskrimination oplever de unge jo ikke i forhold til et over 18 forum

Jeg forstår jer med freelancer problemet, for både meget unge der byder ind til 65 kr i timen og spritnye virksomheder der kun HAR 2.800 kr til en kompliceret opgave, gør tingene en del vanskeligere, end  hvis alle freelancere var dyre rådgivere og alle firmaer havde eksisteret i 5 år og havde mindste omsætning på 5 mio.

Sådan er det bare ikke, og så må de der ikke får succes via freelancer, enten bestemme sig for kun at køre bestemte kategorier over freelancer, eller - finde andre veje

Et yderste alternativ kunne være en kategori i freelancer, hvor alle opgaver som minimum skulle kunne koste xxxx kr kr (hm + 10.000 kr) for så ville udbyder også være mere seriøs og opgaverne ha lidt volume

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Lidt sjovt er det dog, at jeg kan opleve at klikke på et indlæg og se, at jeg har ikke adgang - vist nok fordi jeg er for gammel (og ja erkender - over 18) Den diskrimination oplever de unge jo ikke i forhold til et over 18 forum

Det samme gør sig gældende med "De seje tøser", der kan man som hankøn heller ikke deltage. Så måske der burde oprettes +18 muligheden samt ikke mindst "Kun for mænd", men så går rødstrømpebevægelsen nok i offensiven, da det jo vil være diskriminerende.

Spøg til side - det er da fint med en flok unge mennesker, der har drømme om iværksætteri, men dovenskaben er til at tage og føle på, når de samme spørgsmål stilles mindst 1 gang om dagen:

"Koster det noget at blive momsreg."
"Hvor finder jeg en leverandør"
"Jeg vil starte en webshop, men hvad skal jeg sælge"

Amino kunne slette søgefeltet og bruge pladsen til endnu en banner, hvis man ser på space management, så er det nok mere rentabelt ;)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 01:02

Thomas. Desværre på mobilen og derfor kan ikke give dig de 5 stjerner din sidste kommentar fortjener.

Side 2 ud af 15 (142 indlæg)