Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 13 ud af 15 (142 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alexander Langhede Andersen:
Der skal som nok være kunder, der er villige til at betale dig ekstra, hvis de så bare ved, at kvaliteten også er tilsvarende bedre.

Den kører vel lidt i ring - Det som der er spørgsmålet her er nok ikke OM der er kunder der vil betale kvalitet - for det er der - men om der er nok af dem på Amino Freelancer - eller om mange herinde søger billigste løsning som prioritet 1, af pengemangel og mangel på mulighed for at se om det nu er godt nok det de før (og ofte er det vel faktisk dækkende)

Jeg tror ikke freelancer er så godt til de dyre forkromede løsninger - men ofte bygger bro mellem de som har et hurtigt og billigt behov, når vi taler IT

Den anden diskussion, om hvorvidt unge eller gamle er bedst, tror jeg er en del mere nuanceret end man lige kan læse den som, og jeg tror ikke der kan foretages en dommerafgørelse herindeBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:21

Peter Skouhus:
Det er meget glædelig at den "free enterprise" lever godt i Danmark (og på Amino) samt at vi har nogle 17 årig Dansker og 35 årige Inder til at trække priserne ned og give de etablerede virksomheder hård konkurrence! 

Fuldstændig enig! Vi har alle godt af at få røven op af stolene engang imellem Cool

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 17:55

Alexander Langhede Andersen:
Der skal som nok være kunder, der er villige til at betale dig ekstra, hvis de så bare ved, at kvaliteten også er tilsvarende bedre.

Den kører vel lidt i ring - Det som der er spørgsmålet her er nok ikke OM der er kunder der vil betale kvalitet - for det er der - men om der er nok af dem på Amino Freelancer - eller om mange herinde søger billigste løsning som prioritet 1, af pengemangel og mangel på mulighed for at se om det nu er godt nok det de før (og ofte er det vel faktisk dækkende)

Jeg tror ikke freelancer er så godt til de dyre forkromede løsninger - men ofte bygger bro mellem de som har et hurtigt og billigt behov, når vi taler IT

Den anden diskussion, om hvorvidt unge eller gamle er bedst, tror jeg er en del mere nuanceret end man lige kan læse den som, og jeg tror ikke der kan foretages en dommerafgørelse herindeBig Smile

vh

Det har du helt ret i. Min kommentar byggede nok mere på en generel vurdering af trådstarters jagt på kunder end lige netop indsatsen herinde på Amino Freelancer - men jeg vil dog give dig ret i, at Freelancer nok ikke egner sig så godt til de løsninger, som trådstarter forsøger at sælge.

Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Med risiko for at få et hug over nakken af de etablerede erhvervsdrivende og godtkørende iværkstættere som debaterer her på amino, vil jeg gerne tilkendegive, at jeg er en af de personer der har budt ind på en opgave, til en lav pris.

Når man som jeg, ikke har flere års erfaring eller en masse referencer at trække på, må man jo konkurrere på noget andet. Og det bliver prisen. - man skal jo starte et sted, og jeg vil ikke være bekendt at tage ligeså mange penge for en opgave, som en person, der har været i branchen i flere år.

Jeg ved at jeg laver et godt stykke arbejde, og ville aldrig byde ind på en opgave jeg ikke troede på at jeg ikke kunne udføre ordentligt. Jeg gør desuden også opmærksom på min baggrund, så kunden ved hvad han/hun går ind til.

Så er det jo op til opgaveudbyderen at vurdere om han/hun ønsker at tage den risiko der er ved at betale en lavere pris. Og heldigvis er der da nogle, for hvordan skulle vi ellers nogensinde få en fod indenfor?

Jeg synes det er ærgeligt at opleve, at der ikke er plads til at spirere som jeg forsøger sig frem, og at dem der er villige til at tage chancen og overlade deres opgaver til en person, der endnu ikke har meget på historikken skal lægges for "hån".

Jeg troede netop at Amino var tænkt til at være et forum hvor man kunne søge råd og vejledning fra ligesindende eller bedrevidende, men også at det var i Aminos ånd at være et sted hvor man kan få lov til at kaste sig ud i tingene, uden flere års erfaring eller en bestemt alder. Mange iværksættere starter hjemme på værelset, eller i deres forældres kælder, må vi ikke også have lov?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christina Nielsen @ Jeg synes det er ærgeligt at opleve, at der ikke er plads til at spirere som jeg forsøger sig frem, og at dem der er villige til at tage chancen og overlade deres opgaver til en person, der endnu ikke har meget på historikken skal lægges for "hån".

Det synes jeg nu heller ikke du kan udlede af tråden her :) Tværtimod - heldigvis.

Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:13

Jesper Laugesen. Tak for tiltale. - Det syntes jeg egentlig heller ikke er mit indtryk af Amino generelt. Heldigvis. :) - Jeg skruede vist lidt mere op for retorikken, end egentlig nødvendigt.

Jeg ønskede blot at give trådstarter et svar på, hvad der også kan ligge til grund for at ikke alle tager samme priser på Amino Freelance som ham. Samt opfordre til ikke bare at afskrive de personer, der tør tage chancen og til en lavere pris hyrer en der ikke er så erfaren.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Christina Nielsen:
Jeg synes det er ærgeligt at opleve, at der ikke er plads til at spirere som jeg forsøger sig frem, og at dem der er villige til at tage chancen og overlade deres opgaver til en person, der endnu ikke har meget på historikken skal lægges for "hån".

Lad dig endelig ikke slå ud af enkeltes holdninger til konkurrence.

Der er altid tid plads til spirere og prisbrydere og budskabet er meget enkelt. Enten forstår dem der udsættes for konkurrencen at differenciere sig og dermed bibeholde deres position, eller også lukker de.

På alle niveauer i business oplever man konkurrencen.

Her i Marokko, der er små bikse i husene og de lever af at sælge hverdagsprodukter som brød til 75 øre osv osv, og disse udvider nogle gange med også at sælge grøntsager og frugt, de glemmer dog at holde dette vedlige ved kun at have til 1½ dags omsætning og derved bliver deres varer hurtigt kedelige. De klager så over folk der kommer med deres æsel i område, med friske grøntsager og frugt på ladet efter, og sælger til samme priser.

Der er altid folk der er utilfredse i business, og hvis du bemærker det, så er det til tider dem der er mindst inniovative der klager mest. For hvem siger at dem der har biksen i området ikke bare kan gøre det samme eller tilbyde levering af grøntsager til døren?

Nej det er nemmere at bitche over andre og deres kunnen eller mangel på samme, istedet for at være innovativ og banebrydende.

Og så vil jeg komme med et statement der nok ikke falder i god jord alle steder, men jeg har aldrig mødt en banebrydende IT konsulent.

Indenfor IT branchen har jeg set banebrydende iværksættere, ledere, projekter, opfindelser - men aldrig i hele mit liv nogen banebrydende IT konsulent :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 08:48
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 5 person

BusinessMaroc:
Og så vil jeg komme med et statement der nok ikke falder i god jord alle steder, men jeg har aldrig mødt en banebrydende IT konsulent.

*fnis* Cool Jeg er helt enig.

Når jeg læser den klynk og jamren, som så sikkert som amen i kirken opstår som en tråd her på Amino, ca. hver tredje måned, så læser jeg det kun som brok over, at folk ikke længere kan få lov til at hvile på laurbærrene, og eksempelvis gafle 20.000 for at producere et website  baseret på et CMS de udviklede i 2002. 

"Jamen det kostede flere 100.000 at udvikle" - siger de så. Nå og hvad så?

Jeg korser mig over den tankegang, at kunderne skal tage stilling til deres leverandørers omkostninger, og betale prisen derefter. Kunderne vil nemlig gerne betale, er min erfaring, men de vil betale for den vare de selv får, og sgu da ikke de omkostninger der er forbundet med at producere den. Det er en mellemregning som de slet ikke skal involveres i, og især ikke, hvis det handler om pissedyre udviklingstimer for at sidde og finpudse en detalje som udvikleren (og ikke kunden!) synes er vigtig.

På et sted som Amino, hvor der naturligt nok sidder en masse nystartede, som netop er på jagt efter referencer, vil man nok i større grad end andre steder på markedet, finde personer som tilbyder sig billigt. Kan det virkelig overraske nogen? Næppe! Det er blot et udtryk for en usund angst for konkurrence, der får 'de etablerede' op af stolene her.

Hvis man tror, at man kan rokke noget som helst ved at sidde og beklage sig over, at en flok teenagere og indere overhaler indenom, så har man allerede tabt slaget. For man har virkelig totalt mistet grebet om sit marked, hvis man tror at prissætning styres ved, at man beklager sig over andres billige priser. Det er skønne spildte kræfter.

Min påstand er , at man kan meget ofte få den betaling for sit arbejde som man ønsker. Det er udelukkende et spørgsmål om to ting; evnen til at sælge sig selv og så "de tre R'er": Referencer, referencer og referencer.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 08:51

Christina Nielsen:

Så er det jo op til opgaveudbyderen at vurdere om han/hun ønsker at tage den risiko der er ved at betale en lavere pris. Og heldigvis er der da nogle, for hvordan skulle vi ellers nogensinde få en fod indenfor?

Helt rigtigt at udbydere der presser prisen ofte vælger en discount løsning som kan mindre end hvad er behovet og løber en risiko, idet de har ringe eller ingen mulighed for at reklamere og har valgt en skrabet løsning og derfor ikke kan kræve det helt store forkromede.

Selvfølgelig er der plads til jer spirere og det SKAL der være på Amino.

Problemet er mere at der IKKE er plads til de erfarne og dem som har ansatte og som lever 100 % af deres forretning og det er synd for et iværksætter forum.
Ved ikke hvad Amino er værd hvis alle erfarne iværksættere flygter herfra ?

Det er jo gang op gang man poster et emne og for skyld for alt fra at være arrogant , urimelig , har en 90ér agtig hjemmeside og ikke vil konkurrere med andre - desuden kan tonen være hård og person fikseret og meget usaglig.

Mange herinde bruger mere tid på at angribe dem de er uenige med og det er en forfejlet debat og fører til intet progressivt eller dialog.

BusinessMaroc:

Indenfor IT branchen har jeg set banebrydende iværksættere, ledere, projekter, opfindelser - men aldrig i hele mit liv nogen banebrydende IT konsulent :)

Det vil jeg lige tage til efterretning og tror du har ret - men vil gerne tage udfordringen op.

Egentlig ville jeg have foreslået en afdeling for de unge og har en rigtig god ide til et brand "Bambino" - haha ved godt jeg modtager 1 stjerner nu da der ikke er så mange der kan tåle min syge humor
Men jeg er afklaret med at Amino er for nystartede og folk der arbejder til underbetaling og om det hedder "Bambino" eller Amino er ligemeget for mig Smile

Men jeg vil høre om der er andre mere voksne foraer for erfarne iværksættere f.x http://www.viljestyrke.dk eller http://www.startvaekst.dk/debat/ - Er de for "voksne" eller hur ?

Jeg er den der har fået nok af Amino og syns ikke der er plads til os proffer mere Wink

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 09:14

Server Service:
Men jeg vil høre om der er andre mere voksne foraer for erfarne iværksættere f.x http://www.viljestyrke.dk eller http://www.startvaekst.dk/debat/ - Er de for "voksne" eller hur ?

Som jeg ville sige til min 15-årige (hvis det utænkelige skulle ske, at han efterspurgte mine erfaringer):

Prøv dig frem, knægt! Cool

Side 13 ud af 15 (142 indlæg)