Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 12 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Det er en smule for generaliserende for mig, for jeg ved at der er rigtigt mange virksomheder der er villige til at betale for kvaliteten.

Jeg har selv kunder der er blevet klogere i forhold til pris.
Jeg er ganske klar over der også findes kunder der ikke kun tænker med pungen

igang:
Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg går ud fra at det allerede er nævnt, at mange af Aminos brugere ikke har verdens største budget, og derfor skal have mest muligt ud af dette. Betyder det at man er nødt til at gå på kompromis i starten, så må det jo være sådan.

Vi skal vel alle have mest ud af vores penge, men der er så forskel på hvad vi fokusere på.

igang:
Det er mit indtryk at det er meget få der har succes med at få Amino brugerne til at rive den store pung frem. Men dem der har, er nogen der har været dygtige til at overbevise brugerne herinde, om at de får en fantastisk kvalitet der er værd at betale for.

Dem der ikke kan få Amino folket til at betale hvad de synes en vare skal koste, har til gengæld ikke været dygtige nok til at overbevise brugerne (kunderne) om, at det er værd at betale prisen. Dermed mener jeg at man bør overveje at flytte kritikken fra køber, og kigge på hvor man selv har fejlet. For faktum er at man har fejlet, hvis man ikke kan overbevise køber om at prisen er den rigtige. Det er ikke købers problem.

Ikke nødvendigvis, for nogle har simpelt hen ikke forstået hvad ting rent faktisk koster.
Et rigtig godt eksempel er hjemmesider/webhoteller, rigtig mange spørger, hvem kan lave en billig hjemmeside til mig, den skal kunne det alt, og jeg har 2000 kr! Det kan også tydeligt ses på de bud der ofte kommer ind,de går på jeg kan lave en hjemmeside til dig for XXXXkr uden de overhovedet ved hvordan hjemmesiden skal se ud og kunne.
Hvis de startede med at sige, jeg kunne godt tænke mig en hjemmeside som skal kunne følgende..., hvad koster det?
De ville få et realistisk bud, der ville være flere der ville byde ind, fordi det åbner for dialog, når nogle seer, 2000kr, det gidder de ikke byde ind på, det er for lidt for den givne opgave.
Det kan godt være kunden kun havde afsat 2000kr men gennem den dialog som der kommer finder ud af at hvis vi nu putter 3000 kr i det i stedet, får de lige skal have og måske en udvikler som måske ikke kun tænker på at smutte ned i banken hurtigsts muligt.
Det samme gælder webhoteller, rigtig meget debat på amino drejer sig om hvor får jeg det billigste webhotel, i stedet burde det dreje sig om hvor får jeg et webhotel som opfylder mit behov.

Det er generelt er rigtig meget af debatten på amino drejer sig om pris, det er meget få gange der egentlig bliver snakket om problemstillingen, så spørgeren rent faktisk får noget mere ud af det end bare et hurtigt tilbud.

Uanset om en kunde betaler XXX eller YYY hos mig skulle der gerne være sådan at når kunden lægger røret på efter en samtale eller jeg går ud af døren hos kunden så skal kunden have haft en god "oplevelse", relationen mellem mig og kunden skal være blevet stærkere, så de har lyst til at bruge mig igen, hvis kunden ikke har haft den oplevelse, så har jeg fejlet(som udgangspunkt).
Hvis kunden kun tænker, det var godt nok dyrt, selvom de har fået opfyldt deres behov, så skal kunden måske overveje om de har fejlbedømt det leverede i forhold til den pris de forventede.(jeg siger ikke at leverandør ikke kan prissætte forkert, men udgangspunket må være at de fleste ved hvad de er værd.)
Jeg kunne godt tænke mig at Amino handlede mere om at hjælpe hinanden, vejlede, og godt gammeldags konsulent/rådgivning, i stedet for bare hvor får jeg det hurtigst, billigst eller hvorhurtig kan jeg sælge dig en vare og gerne hæve pengene i morgen.

Men jeg tror måske at jeg er for gammeldags!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 23:33

Nicolay:
Det samme gælder webhoteller, rigtig meget debat på amino drejer sig om hvor får jeg det billigste webhotel, i stedet burde det dreje sig om hvor får jeg et webhotel som opfylder mit behov.

Det er generelt er rigtig meget af debatten på amino drejer sig om pris, det er meget få gange der egentlig bliver snakket om problemstillingen, så spørgeren rent faktisk får noget mere ud af det end bare et hurtigt tilbud.

Korrekt ! Debatten her på amino går oftere og oftere på pris og ikke behov og der er pr. erfaring ret klogt at se på hvilken løsning har man brug for på længere sigt i stedet for bare at finde noget discount.

Kan da godt forstå at købere gerne ser vi arbejder til 150,-kr i timen som selvstændig - men prøv lige at se det fra vores side. Vi vil ikke underbetales eller underbyde hinanden herinde eller arbejde til en løn som en Inder.

Enkelte mener vi bare kan fakturere mere af vores tid ud som vi bruger som selvstændig - Vi kan jo ikke sidde og fakturere ud for den tid vi bruger på kurser eller administration. Og de kurser vi har brug for ligger på ca. 20.000 for et enkelt kursus med tilsvarende Microsoft exam . ..

Men debatten bærer for meget præg en masse indlæg fra nogle som IKKE er selvstændig iværksættere og aldrig bliver det - og derfor kan man heller ikke udtale sig om hvad en freelance IT konsulent bør koste indenfor et bestemt område. .. og det får jeg muligvis en masse 1 stjerner fra , men det er en realitet.
Det er desværre først den dag men er 100% selvstændig man opdager hvad det kræver og hvad det koster Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:15

Jeg har været en ivrig bruger af Amino freelancer og jeg har mødt de samme problemer som trådstarter. Jeg undredede mig over hvor få opgaver jeg fik og hvor lidt respons man får fra udbyderne. Men det var spændende at læse lidt om andres erfaringer med det.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:33

Det går kun en vej og det er mere konkurrence for alle vidensarbejdere i Danmark. Globaliseringen er kommet for at blive og digital native generationen er nu ved at være voksne. Så nej, man kan ikke længere tage 20.000 kr for at sætte et CMS system med '4 sider og en kontaktformular'.

Man kan bitche som man har lyst, men faktum er at man må omstille sig eller lukke biksen. Det går meget hurtigt i disse år. Det du kunne tage 1000 kr i timen for sidste år kan være værdiløst nu.

Løsningen er vel at lade andre om at videreuddanne sig til de kommende ændringer, mens man selv tjener penge på deres viden. Kort sagt at gå fra at ansætte dyre danskere til at styre og uddanne et team af billige men sultne udlændinge.

At danskere er dyre mærker vi alle sammen. Det skyldes de høje skatter. Hvis man gerne vil have flere har råd til at købe ens arbejde, så stem på Liberal Alliance næste gang.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Server Service:

Kan da godt forstå at købere gerne ser vi arbejder til 150,-kr i timen som selvstændig - men prøv lige at se det fra vores side. Vi vil ikke underbetales eller underbyde hinanden herinde eller arbejde til en løn som en Inder.

Enkelte mener vi bare kan fakturere mere af vores tid ud som vi bruger som selvstændig - Vi kan jo ikke sidde og fakturere ud for den tid vi bruger på kurser eller administration. Og de kurser vi har brug for ligger på ca. 20.000 for et enkelt kursus med tilsvarende Microsoft exam . ..

Men debatten bærer for meget præg en masse indlæg fra nogle som IKKE er selvstændig iværksættere og aldrig bliver det - og derfor kan man heller ikke udtale sig om hvad en freelance IT konsulent bør koste indenfor et bestemt område. .. og det får jeg muligvis en masse 1 stjerner fra , men det er en realitet.

Det er faktisk lidt sørgeligt at se du som úbermensch ikke er i stand til holde tingene i kontekst, og du kunne lære meget af indere,

Der er ingen der har antydet at du skal arbejde med komplekse løsninger for 150,00 i timen, der er nogle herunder undertegnede der har angivet muligheder for gradueringer så du har en større chance for at vinde bud på denne portal, men det forekommer mig du har stirret dig blind på nogle enkelte ting og ikke er åben overfor faktuelle forhold.

Din nedladende tone overfor folk der måske ikke er selvstændige men alligevel godt kan have en mening, er lidt sørgelig. Og jeg har aldrig mødt en iværksætter der mente at hans fakturaudskrivninger alene gælder for aktivitet mellem 8-16, for jeg må jo tolke det derhen at du mener at kunderne skal betale for dit administrative arbejde i dit selvvalgte erhverv som selvstændig.

Du ævler løs om dine kurser til 20.000, enten føler du dig snydt for den pris du betaler, og så må du tage den med din kursusudbyder, eller også må du lære at graduere dine timepriser, som allerede foreslået, så de afspejler kompetancerne. Men jeg kan godt se det giver mere administrativt arbejde at have gennemskuelighed som kunderne kan bruge.

Nu har du så valgt et erhverv hvor der er stor konkurrence, men der er da ikke noget der forhindrer dig i at trække stikket og lave noget helt andet eller være innovativ og lave noget andre ikke har eller kan. For hvis jeg skal træde et par skridt tilbage og vurdere IT branchen, som jeg selv tidligere har været en del af, så er it konsulenter hverken klogere eller bedre mennesker end gennemsnittet, men oftere mere tudefjæs når de ikke får deres vilje. Og hvad angår dine kurser, så giver de dig oftest ikke mere end hvad et intelligent menneske selv kan lære ved selvstudie, men kurserne giver da en mulighed for networking med de offentligt ansatte it konsulenter hvis fornemmeste opgave er uddelegering til private, så mon ikke du skal dele kursusudgifterne i 2 og bogføre lidt på marekdsføringskontoen?

Fortsat god aften/nat

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Server Service:
- men prøv lige at se det fra vores side. Vi vil ikke underbetales eller underbyde hinanden herinde eller arbejde til en løn som en Inder.

Jeg vil heller ikke underbydes, eller bagtales eller svines til  af konkurrenter, men jeg bliver det hver eneste dag sådan er livet nu en gang snøft snøft :)....(og nu den grove version: Hvis jeg er din konkurrent så rager det mig langsom hvad du syntes er fair eller ikke fair og nej jeg vil ikke se tingene fra din side, jeg vil se tingene fra min egen side, jeg vil underbyde dig, give bedre service end dig, tilbyde flere produkter end dig, tilbyde Lørdag/Søndag/aften arbejde uden ekstra timebetaling (så folk kan få deres server fixet uden for arbejdstiden), jeg ville finde et firma i Indien jeg kan outsource serverdrift til så jeg ikke selv skal gøre det og derved kan få endnu flere kunder, in short  jeg vil gør alt hvad jeg kan for at udkonkurrer dig - slut grov version)

Server Service:
Og de kurser vi har brug for ligger på ca. 20.000 for et enkelt kursus med tilsvarende Microsoft exam . ..

Think out of the box. Rejs til Indien eller Filippinerne og tag kurset der. Kursus prisen er vel omkring for DKK 3000 - 5000, hertil flybillet (DKK 5500) og 6 nætter på 5 stjernet Shangrila Hotel DKK 4950, mad - taxi og det løse DKK 1000 = DKK 16.000. Hvis et 3 stjernet hotel er godt nok så kan du spare DKK 3000 og total prisen kommer ned på DKK 13.000. Udover at du spare DKK 7000 på at tage kurset i Indien får du også en kæmpe oplevelse :-)

Server Service:
Det er desværre først den dag men er 100% selvstændig man opdager hvad det kræver og hvad det koster

Det har du ret i! (men lad os nu være ærlig, der er jo også fordele ved at være selvstændig ;-) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Server Service:
Men debatten bærer for meget præg en masse indlæg fra nogle som IKKE er selvstændig iværksættere og aldrig bliver det - og derfor kan man heller ikke udtale sig om hvad en freelance IT konsulent bør koste indenfor et bestemt område

Da jeg kan se det er noget du går op i, så kan jeg sige at jeg personligt lever af den forretning jeg er medejer af, og har gjort det i flere år.

Det skal også siges at vi har gjort ALT hvad vi kan for at tilpasse os det store væld af underbydere i vores branche, f.eks.:

• Vi har intet kontor og arbejder hjemmefra
  • Vi bruger ikke penge på markedsføring (derimod investerer vi egen tid i bloging, vidensdeling og netværk med ligesindede)
  • Vi bruger Skype med et fastnetnummer, så jeg den ene dag kan sidde i indonesien og tage telefonen, og dagen efter kan min kollega besvare den i Danmark. Meget fleksibelt og meget billigt.
  • Vi bruger ikke penge på at sende fakturaer, rykkere eller tilbud ud, alt klares på email, og rykkere og diverse abonnementer sendes automatisk.
  • Det eneste kontorudstyr vi har er vores computere og et par telefoner til test af responsive designs.
  • Vi investerer en masse tid i dygtiggørelse (men det er heldigvis gratis).

Med så få udgifter kan vi bruge en stor del af vores tid på tests og dygtiggørelse. Det skal siges at vi ikke konkurrerer på prisen med folk der arbejder for 100 kr. i timen, men til gengæld har vi lavet et setup der gør at vi har tid til dygtiggørelse og tid til branding af vores kompetencer. Når der er god tid til at lære mere, kan man også med tiden tage langt mere i timen, end prispresserne, da de jo skal lægge en fandens masse timer for at få tingene til at løbe rundt, og derfor ikke har tid til at rive dage ud af kalenderen bare for at gennemteste nogle nye produkter. Deres viden tilegnes ofte on-the-spot når der er et specifikt problem.

Pointen er at hvis man så vidt muligt prøver at holde de faste udgifter på et absolut minimum, så er mulighederne for dygtiggørelse og tid til branding, bare så meget bedre, og med de to ting kan man med tiden hæve sine priser og være ligeglad med hvem der presser prisen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Lucas - Hosting4Real:

Det sjove er jo så, at der sidder rigtig magne unge mennesker, som er langt mere innovative, og vil gå meget længere end ældre mennesker. Syntes da det er en latterlig idé at sætte en begrænsning for amino på 18.

Så vidt jeg kan se gennem tiden, dem der faktisk brokker sig, og er barnlige på amino, er dem som er over 20.

Men hvis det ender ud i sådan noget med 'Jeg er ældre jeg ved mest' her på amino, så vil jeg ihvertfald gerne væk herfra, fordi det syntes jeg er at synke dybt.

Det kan sku godt være i er 30-40-50, og i har x antal års erfaring, men det betyder ikke i ved mest.

Det er da helt utroligt som de unge tror på dere egne ever og fantastiske kvaliteter, men lad os nu lige se nogle beviser på din påstand om hvor fantastiske og innovative I unge rent faktisk er!  

Det det du skriver er du jo rent faktisk med et at underbygge påstanden om at mange af Jer unge faktisk er ret  så umodne og barnlige.   

Ravn

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Det er da helt utroligt som de unge tror på dere egne ever og fantastiske kvaliteter, men lad os nu lige se nogle beviser på din påstand om hvor fantastiske og innovative I unge rent faktisk er!  

Det det du skriver er du jo rent faktisk med et at underbygge påstanden om at mange af Jer unge faktisk er ret  så umodne og barnlige.   

Ravn

hvad er 'innovativt'?

Men ja, det kan godt være jeg er barnlig, og jeg ikke er innovativ, men jeg har da fundet ud af at levere et produkt, som folk faktisk kan lide - hvilket er det der er vigtigst for mig :)

For mig er innovativ:

Innovation is the development of new customer value through solutions that meet new needs, unarticulated needs, or old customer and market needs in new ways.
•Innovation differs from invention in that innovation refers to the use of a better and, as a result, novel idea or method, whereas invention refers more directly to the creation of the idea or method itself.
•Innovation differs from improvement in that innovation refers to the notion of doing something different rather than doing the same thing better.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 16:13

Server Service:

Nicolay:

Korrekt ! Debatten her på amino går oftere og oftere på pris og ikke behov og der er pr. erfaring ret klogt at se på hvilken løsning har man brug for på længere sigt i stedet for bare at finde noget discount.

Det er desværre først den dag men er 100% selvstændig man opdager hvad det kræver og hvad det koster Smile

Forstår som sådan godt din frustration, men det hele handler vel i bund og grund om, at du ikke er dygtig nok til at overbevise dine kunder om, hvorfor din arbejdskraft er flere penge værd. Så kan det godt være, at du reelt er nok så dygtig, og at du faktisk kan meget mere end alternativerne i f.eks. Asien - men hvis du ikke kan overbevise kunderne om denne merværdi, så hjælper da altså lige lidt, og så forstår jeg da godt, at de vælger et billigere alternativ.

I stedet for at brokke sig over at kunderne ikke tilgodeser dine ønsker og behov, så synes jeg, at du skal se ind ad og gøre alt, hvad du kan for at blive bedre til at præsentere dine egne kompetencer bedre. Der skal som nok være kunder, der er villige til at betale dig ekstra, hvis de så bare ved, at kvaliteten også er tilsvarende bedre.

Side 12 ud af 15 (142 indlæg)