Hej Farganis....
Lyder rigtig spændende med dit projekt, jeg vil lige skyde en fodnote ind her.
Når man gør sådan en måned op kan det godt snyde en del. Fordi du skal kigge på de månedlige omkostninger i gennemsnit. Nogen måneder er der mange regninger, andre måneder er der næsten ikke nogen. Ved du præcis hvordan sælger har gjort dette op, når han siger der er overskud i Januar ??
Min pointe....hvis du sælger for 6.500 pr måned. "er det inklusiv moms" ? så sælger du for 195.000 inklusiv moms. Så trækker vi momsen ud "har sælger husket det i salgstalen?" den moms skal betales til maj og udgør 39.000 og skal lægges til side for Januar.
Så har du 156.000 tilbage. Så skal du tage dit gennemsnitlige køb af varer. Er der købt ind i Januar og hvad er dækningen normalt i branchen, det aner jeg så ikke, men jeg anslår f.eks at der er 100.000,00 tilbage når dette er betalt, passer det ok ?
Så har du husleje på 10.000 kr, du har også en relativ høj EL-regning, kender du den?..den betales også pr kvartal, er den med i januar beregningen ?...du har vedligeholdelse, du har forsikring som betales årligt osv....alle disse udgifter, er de opgjort med deres anpart på januar måned, har du set om det er tilfældet ??...for ellers risikerer du at januar er god, men så bliver februar eller marts måske rigtig dårlig ???
Jeg går ikke så meget op i arbejdstid, for tit er det drivkraften og du virker som om du også gør det af lyst, så lad dig ikke holde tilbage af en timeløn, men du skal sikre dig at du ihvertfald kan overleve. Især hvis du kan se der er plads til forbedringer, det er altid rigtig godt !
jeg håber du fik et lille indblik i det med omkostningerne, skriv det hele ned og sikrer dig at det er med i januar omkostninger beregnet som et gennemsnit pr mdr for hele året.