Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo design til konkurrencedygtig pris

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:41

OutdoorNation:
respektløst

Du må gerne synes det er respektløst. Det er du enig med en del andre om. Det er så ok.

Hvis man har et stykke arbejde, der kræver en håndværker, så er det almindelig kotume, at man søger på Krak.dk, spørger nogen man kender om de kan anbefale eller ringer til en murer/tømrer/vvs mand for at høre hvad der skal til for at løse problemet. Ham man så laver en aftale med, kommer og fixer problemet og står inde for det med sit navn og rygte. Det virker helt fint.
Det ville være absurd, hvis man sendte mail rundt til 20-50 murere og bede dem om at bruge tid på - måske - at få en opgave.
På den måde kan mureren/tømreren/maleren bruge sin tid på at udføre arbejde, der betaler hans tid og kundskaber.

Det er derimod - efter min mening - ikke specielt respektfuldt at melde sig som bruger på Amino, hvor der sidder en del håbefulde grafikere/webfolk/marketingsfolk, der gerne vil have foden indenfor og bede dem bruge deres tid på noget, der i grunden er en konkurrence.

Jeg har ingen intention om, at kaste med mudder og det vil du også se, hvis du nærlæser det jeg skriver. Det bliver ikke mudderkastning bare fordi du synes det. Jeg holder mig fra, at kommentere på enkeltpersoner og hvordan de vælger at bruge deres tid.
Jeg forsøger at skubbe i den retning, hvor man bliver behandlet med en smule respekt - også selvom man laver grafik og den slags.

I de bud på logo som jeg kan se i denne tråd kan jeg se et, der med stor sandsynlighed ikke er originalt. Det syntes jeg du skulle vide.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Fra  OutdoorNation Skrevet kl. 13:05

1) I trådstarten vil du kunne læse at jeg søger hjælp til et logo, ikke beder om logoforslag. Jeg lægger nogle krav/retningslinjer ud så folk der ikke gider arbejde med det, kan fravælge mig med det samme - eller omvendt blive interesseret i opgaven.

2) Jeg har skam forhørt mig rundt omkring. Og så bruger jeg dette forum også til at finde interesserede leverandører af den ydelse jeg skal bruge. Når jeg laver en aftale med en, som lyder troværdig og interesseret og som samtidig kan lave det til en attraktiv pris, så får han/hun lov til at fixe problemet og kan stå inde for det med sit navn og rygte. Det synes jeg virker helt fint.

3) Jeg har IKKE udskrevet en konkurrence. Jeg har bedt om hjælp til et logo - det behøver ikke at betyde mere end at folk linker til deres hjemmeside og skriver en pris. Så skal jeg nok selv sortere i det. Dem der vælger at lægge logoforslag ud, der sætter jeg stor pris på at de gider bruge tiden på det, men jeg kan da for pokker ikke betale dem alle for deres arbejde, det er da selvvalgt. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge et af de logoer de har lavet uden at betale for det - ligesom det da ville undre mig at der var nogen der ramte plet i første hug. Så der ligger da som minimum noget koordination og venter i processen med at finde et logo.

4) Din sidste bemærkning sætter jeg pris på, det er værd at være opmærksom på. Men siden der ikke følger noget konkret med den påstand - som det jo uden argumentation i realiteten bliver - så kan jeg bare ikke rigtig bruge det til noget. Og derfor kommer det til at fremstå som endnu et forsøg på at så tvivl om andres arbejde. Beklager, men sådan tolker jeg det.

5) Hvis du har så stort et problem med folk, der beder andre om hjælp, så synes jeg da at du skal få denne del at forummet lukket. Så er et område som "Jeg søger et godt tilbud fra dig" da helt hen i vejret. Tænk hvis nogle kunne få glæde at den...

6) Jeg har - via Amino og denne tråd - fundet 3-4 personer/firmaer, som jeg har valgt at føre dialogen videre med. Og det var det, jeg søgte til at starte med; et udgangspunkt for at vælge min leverandør af grafik som jeg så kunne arbejde videre med. At tråden udviklede sig til en børnehave havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig. Men folk er jo forskellige, når det kommer til anvendelsen af foraer, sociale medier m.v. Jeg gider bare ikke være med videre.

- - -

Så endnu en gang tak til alle jer, der har hjulpet mig på vej, det har været meget givtigt. Held og lykke til alle med deres projekter og forretning.

Slut herfra.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Skou :
hvor der sidder en del håbefulde grafikere/webfolk/marketingsfolk, der gerne vil have foden indenfor og bede dem bruge deres tid på noget, der i grunden er en konkurrence.

Jeg er håbefuld og vil da gerne have foden indenfor, men jeg gør det her fordi jeg har lyst og fordi jeg har muligheden for at hjælpe andre, penge er ikke alt i denne verden husk det :)

Lars Skou :
Jeg holder mig fra, at kommentere på enkeltpersoner og hvordan de vælger at bruge deres tid.

Ja i stedet taler du os alle over en og samme kam, dette gør det nu ikke bedre.

Lars Skou :
Jeg forsøger at skubbe i den retning, hvor man bliver behandlet med en smule respekt - også selvom man laver grafik og den slags.

Syntes ikke jeg er eller andre for den sags skyld er blevet behandlet respektløs af trådstarter? hvis du har problemer med den tråd der her er lavet, burde du måske skrive en PM med dine holdninger til trådstarter for at undgå mudderkast, bare et forslag....

Forsat god Søndag!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Skou :
I de bud på logo som jeg kan se i denne tråd kan jeg se et, der med stor sandsynlighed ikke er originalt. Det syntes jeg du skulle vide.

Så begynder du også at beskylde folk for at svindle ?. Først lader du som om du holder med dem der laver webgrafik. Så begynder du at sammenligne dem med håndværkere. ( Som forøvrigt slet ikke bør sammenlignes. Og du kan bare tage en side som www.3byggetilbud.dk hvis du vil have ødelagt din sammenligning ) Og til sidst skal du så lige have dem mistænkeliggjordt med den kommentar om en kopi. Du burde virkelig melde dig ind i politik. Ser ville du føle dig hjemme.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:55

logodesignguru.com :-)

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:45

Michael:
Og til sidst skal du så lige have dem mistænkeliggjordt med den kommentar om en kopi.

Nej, du er nødt til at holde dig til, hvad jeg skriver. Jeg skrev ikke, at der er nogen, der svindler.
Det er dit ord.
Det jeg skrev var min måde at gøre på opmærksom på det faktum, at et af logoforslagene ikke er originalt og ikke kreativt.
Der er konkret tale om et logo, der er en næsten direkte kopi af et stykke stock grafik.
Som virksomhedsejer er noget af det sidste man kan ønske sig, at man ikke har lov til at bruge sit eget logo. Eller at man kommer til at betale royalties for at have brugt noget grafik uden at have fået lov forinden.

Jeg vil ikke hænge nogen ud, og derfor er det svært for mig at bakke op med fakta.
Er man interesseret så kan man jo selv prøve Google reverse image search og se, at der rent faktisk findes et logoforslag, der ikke er originalt, ganske som jeg skrev det.

Jeg tager afstand fra din bemærkning om, at jeg beskylder folk for at svindle. Det er alene din udlægning.

Og jo, grafisk design, logodesign og visuel identitet kan man meget nemt sammenligne med håndværkere. Der er nogen, der er dygtige og nogen, der er mindre dygtige.
Man kan tage kurser og blive dygtigere. Erfaring er godt, øvelse gør mester.
Men man skal altså behandle håndværkere OG grafikhoveder med respekt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin:

logodesignguru.com :-)

Og siden jeg lige fik én enkelt stjerne for mit indlæg, så vil jeg da lige uddybe det (nu jeg sidder ved pc'en og ikke min mobil). Jeg fik designet et logo gennem denne side til rundt regnet 1500,-

Det foregår ved at man besvarer en del spørgsmål om hvad man godt kunne tænke sig i form af design mm. og hvilken pris man er villig til at betale for det. Så byder forskellige designere ind med deres bud på logoer, så kommenterer man på de forskellige designs, som f.eks. jeg synes en rundere font ville passe bedre eller den brune farve er lidt for sort osv.

Jeg fik over 300 design forslag på 10 dage og endte med et logo jeg var rigtig glad for, så sender designeren en hel pakke (zip fil) med x antal forskellige formater og en copyright erklæring der giver en rettigheder over logoet og de skriver at den ikke benytter registrerede fonte/billeder/trademarks.

og 1..2..3.. wupti.com ... så har du et logo klar til at sende til både trykken og benytte på din hjemme side.

(og til de skeptiske ... jeg får ikke noget ud af at henvise til denne side :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:05

Jeg kunne ikke lade være med lige at lave en med grønt til dig :)

/allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Skrevet kl. 15:33

DesignYOU:

Jeg kunne ikke lade være med lige at lave en med grønt til dig :)

/allan

Dét er sgu god stil Allan! :-)

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)