Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 'partner in crime' ... måske indenfor software/hardware udvikling?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har stort set altid gået med tanken om at starte egen virksomhed, ikke så meget for at score den store gevinst, men mere for at lave noget jeg mente var rigtigt uden altid at skulle være enig med alle andre om at det var en god idé.

De 'spændende job' bliver mindre og mindre i nordjylland og efter 3 år med pendlen til Aarhus og et længere ophold i københavn er livet simpelthen for kort til at bruge 3timer+ på transport hver dag.

Derfor prøver jeg nu herigennem at finde ligesindede der ligesom mig også gerne vil være med til at lave noget rigtig godt i det nordjyske, det kan være det bliver en million forretning, det kan være det bliver 'godt nok' men det vigtigste er at vi er stolte af det vi udretter.

Så.. har du også gået med samme tanker og eventuelt er mega sej til at programmere eller lign. men mangler idéerne til produktet eller bare synes at jeg virker helt vildt spændende, så må du meget gerne kontakte mig så vi evt. kan mødes over en kop kaffe.

Fra 'Urban dictionary': Partner in crime your significant other; someone you can depend on to help you get shit done! ..

Ser frem til at høre fra dig!

-Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok ikke mange der var interesseret Huh?

 

Sidder der godt nok ikke en derude i det nordjyske som er ret sej til at det tekniske programmering men knap så god til alt det andet? Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Det var godt nok ikke mange der var interesseret

Det er svært at blive interesseret når du kun skriver hvad du søger, men ikke hvad du selv er super sej til.

Der er stort set ikke nogen programmører der mangler ideer, de efterspørges overalt til folks gode ideer, så hvis du vil finde en super sej programmør, skal du huske at skrive hvad du er super sej til, så de interesserede programmører kan se alt det du har med i bagagen (udover ideer der som oftest er nul værd).

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Point taken Thomas! Smile

Jeg er en af de personer der ikke mener at man behøver en phd. eller en doktorhandling for at få success her i livet, jeg er selv udlært elektronikmekaniker af profession, men har aldrig rigtig arbejdet med dette professionelt.

De sidste 8-9 år af mit liv har jeg primært beskæftiget mig med software kvalitet og test af denne.

Mit arbejde har har været med software kvalitet indenfor Embedded enheder, telekommunikation, mobil telefoner, forsvars industrien, healthcare sektoren, shipping og mange andre brancher.

 

Hvis jeg skal svare på hvad jeg er sej til, så er det nok at være mig. Jeg er kreativ, humørfuld og meget innovativ (buzzword I Know) - jeg har det med at se muligheder i alt muligt men også bakke det op med en pragmatisk tilgang og et par meget kritiske øjne.

Så for at gøre det lidt kort (hvis det ikke allerede er for sent nu) så er jeg 82% sej til alt, jeg mangler bare én der er 100% sej til én eller to ting.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste af mine idéer sværmer om folk der er seje til C# og webservices, men for at være ærlig så er det lidt lige meget - trænger bare til at være en del af noget mere i stedet for at andre laver alt det sjove.

Jeg har erfaring med både at starte virksomhed (min bedre halvdel har en frisør salon med 4-5 ansatte) - regnskab, moms osv. er der også ret godt styr på og bogholder/revisor heller ikke noget problem.

Kreativ - Kritisk - fantastisk = mig Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

F.eks. kan jeg godt programmere c#/.NET og sætte en *SQL database op, jeg kan sikkert også godt strikke en php side sammen, men f.eks. er der pga. min manglende phd. i software design og programmering nok en masse løsninger som der vil være nemt for en første års programmør.

Igen .. de sidste 18% mangler for at det kan blive rigtig godt - det og så skal jeg nok bruge 100 gange så lang tid på at programmere noget end en der er rigtig sej til det Smile

 

"Synes måske der er mange "hvad får jeg ud af det" herinde, som om at man kommer med en idé som man bare skal bruge arbejdskraft til at føre ud i livet, men man er for nærig til at betale for det. Kunne godt bruge flere  "ja jeg har samme mindset som dig, så vi ikke se om vi kan lave noget faktastisk ud fra en fælles idé?" og så begge kæmpe for det."

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det. Det er ufatteligt svært at finde en ligesindet medspiller, synes jeg!

Jeg har i årevis kigget mig om efter en passende partner, som vil kunne supplere mig godt. Har ikke fundet ham endnu.

 

Så mit råd til dig er; Gå i gang alene. Måske dukker din partner-in-crime op på vejen. Men den tid du venter er jo spildt!

/Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Ja det er åbenbart lidt sværere end først antaget, man skal jo gerne finde en hvis ambitionsniveau matcher ens eget og
kompetencerne overlapper uden at overskygge.

Hvad er din defination af en 'passende partner' ? - og hvilke supplement kigger du efter?

Kan godt se din point i at den tid jeg venter er spildt, men det første skridt er altid det sværeste. Er overbevist om at de næste kommer af sig selv Smile

Gik du igang alene, og hvilken udfordringer så du i det ?

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig ville en passende partner, være en meget udadvendt type, gerne en marketingsperson. En som kan fremskaffe kunder til mine produkter. Men det skal også være en som har en vis teknisk indsigt. Jeg har søgt en partner her på Amino, dog uden held.

Hvad en passende partner for dig ville være, kan du nok bedst selv svare på. Men optimalt vil det vel være en person der er stærk på de punkter hvor du er svagest?

Jeg gik i gang alene ja. Jeg stod tilfældigvis med en kunde der ønskede et specifikt produkt. Det fik jeg lavet til dem, og så var jeg i gang. P.t. har jeg tre "hyldevareprodukter" og en lille kreds af kunder.

Igennem tiden har jeg haft et par partnere inde over. Men det har været svært for mig at finde en med et godt ambitionsniveau. Når man er færdig med at snakke, skal ordene omsættes til handling. Det er ikke lige nemt for alle :)

 

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg tror du skal finde ud af hvad det er du selv brænder for. Det virker på mig lidt som om at du bare gerne vil "noget andet" fordi du er træt af at pendle.... og det er jeg bange for ikke er den rigtige indgangsvinkel til at starte op selv.

Start med at overveje hvad det er du virkeligt brænder for, undersøg om der er et marked, tænk over hvad du mangler af evner for at skabe det produkt eller den service du brænder for.... og gå så ud og se om du kan finde en partner

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)