|
Hvordan bliver man rig uden at arbejde??
Historien er skam sand nok. Dy glemmer bare sidste halvdel af historien - manden blev dømt for bedrageri. For det er nemlig det, den slags er ifølge dansk lov. Iøvrigt er der også andre lignende der er dømt. Den jeg husker bedst er ham der påstod at han kunne se om gravide kvinder ville få en dreng eller en pige alene på baggrund af deres håndskrift. Så de skulle bare sende en kort håndskrevet besked til ham med 100kr, så ville de få et svar, og i det "usandsynlige" tilfælde at han skulle tage fejl fik de naturligvis pengene igen. Pengene veltede ind, og han svarede dem alle - dreng på dem alle (der fødes lidt flere drenge end piger). Når først ungen er født, tænkte han, så har de sgu nok glemt alt om det, og skulle nogle få (altså af dem som fik piger) huske det, så kunne de få deres 100 mand igen. Han blev også dømt. Den slags er bedrageri. |
Det han gjorde var at skrive det modsatte i sin kalender. De få som så havde købt alt lyserødt/blåt og kom forbi for at klage fortalte han at de da måtte huske forkert for han havde jo skrevet det ned i kalenderen ![]() |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Boris må da have set forkert i kalenderen idag. Det er da ikke 1 april . |
Hej Carsten, Det var vidst ganske velanvendt scam for en 10-15 år siden, folk annoncerede i lokalaviserne, indledningsvist var det ret store beløb, tror mange 100 kr. og efterhånden som flere kom med, blev det få 100 og til sidst 30-50 kr. tror jeg. /thomas |
Boris> Tupperware er vel det mest kendte MLM firma.. du har læst omkring, men hvis du kun har kendt til det i en dag, så tror jeg ikke du kender alle facetter af det.. enten er man 100% inde for MLM og tjener sikkert penge, ellers også dropper du det 100% og bliver modstander af det.. Men at tjene penge med MLM kræver bare så mange ofre, stødte mennesker og flere negative oplevelser end positive... (nu skal dette ikke gøres et indlæg om MLM, dem er der nok af, og vi kan sagtens more os alligevel på denne tråd :-) )... Scam med at sende 50 kroner og så få svar, gør det samme.. tænk hvis man kunne gøre det med en email... tænk hvor automatisk det kunne gå... ??? ;-) |
|
Hvornår slynger Du din idé? :) |