Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så du Operation X igår?

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

bare alle tager nok bliver alle glade måtte være ræsonnementet.

Techmaster:
Ja korrekt, undtaget kunderne Smile

Som af den årsag ville købe mindre - de ville jo ikke få flere penge til rådighed, så dyrere varer inkl. fragt via kartel vil betyde færre solgte varer, og så ville nogle af de som leverede varerne nok alligevel blive kede af det. Sådan kører det fri marked i ring og nok derfor det er slået så rimeligt pænt igennemSmile

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 12:09

Cookie:
de ville jo ikke få flere penge til rådighed
tjaaa, dem der er ansat ved eller ejer et fragtfirma ville måske få mere i løn ? Det er svært at gætte hvordan "ringen" kører, ellers ville det nok heller ikke være så svært for politikerne at blive enige om hvordan økonomien "kickstartes"

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Techmaster:
... dette giver en klar fordel for meget store forhandlere som kan købe stort ind, dermed få lavere indkøbspriser og så dumpe salgsprisen i nogle tilfælde til under den pris små forhandlere skal give i indkøb.

Ja selvfølgelig! Der skal sgu da være forskel på, om du som forhandler køber ind for 1 mill. eller kr. 1.000 om året.

Hvis vi nu tager ID hårvoks som eksempel - så køber Føtex måske ind for kr. 250.000,- om året (?), og frisøren køber ind for ca. 2.000,-.

Derfor kan Føtex sælge hårvoksen til kr. 75,- mens frisøren må tage kr. 149,- for den samme vare - og sådan bør det vel være?

Det ville da selvfølgelig være rart for frisørerne, hvis Føtex blev tvunget til at sælge til det dobbelte - men skulle webshopejere så også kræve af hinanden - at ingen må bruge professionelle programmører, fordi det ikke er alle, der har råd til at give 100.000 for en webshop?

Tanken er da sød og hippie-agtig, at vi alle skal være i samme båd og have samme muligheder - men sådan fungerer det jo ikke.

Techmaster:
Men jeg er ærlig talt dybt overrasket over at holdningen på et iværksætter site primært går på beskyttelse af forbrugeren,

Ja, vi er iværksættere - men vi er jo også forbrugere samtidig - hvilket gør det lidt utopisk udelukkende at anskue problemstillingen fra et forretningsmæssigt synspunkt. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:13

Allan I:

Ja selvfølgelig! Der skal sgu da være forskel på, om du som forhandler køber ind for 1 mill. eller kr. 1.000 om året.

Hvis vi nu tager ID hårvoks som eksempel - så køber Føtex måske ind for kr. 250.000,- om året (?), og frisøren køber ind for ca. 2.000,-.

Derfor kan Føtex sælge hårvoksen til kr. 75,- mens frisøren må tage kr. 149,- for den samme vare - og sådan bør det vel være?

Sådan er det, og det har jeg ikke noget problem med

Allan I:
men skulle webshopejere så også kræve af hinanden - at ingen må bruge professionelle programmører, fordi det ikke er alle, der har råd til at give 100.000 for en webshop?

Nej, og jeg mener heller ikke Føtex eller andre skal tvinges til at sælge til fast pris overhovedet, som sagt flere gange tidligere i den her debat så går jeg 100% ind for at lade de frie markedskræfter råde.

Allan I:
Det ville da selvfølgelig være rart for frisørerne, hvis Føtex blev tvunget til at sælge til det dobbelte

Lige præcis min pointe, den faste nedre pris favoriserer den lille forhandler, derfor undrer det mig at han er utilfreds

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:17

Allan I:
Det ville da selvfølgelig være rart for frisørerne, hvis Føtex blev tvunget til at sælge til det dobbelte

Det jeg så i TV svarer i mine øjne lige præcis til den situation at Føtex blev tvunget til at sælge til ligeså høj pris som frisøren, men frisøren klager! Det er det jeg har lidt svært ved at forstå

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:32

Techmaster:

Allan I:

Det jeg så i TV svarer i mine øjne lige præcis til den situation at Føtex blev tvunget til at sælge til ligeså høj pris som frisøren, men frisøren klager! Det er det jeg har lidt svært ved at forstå

Og i det isolerede eksempel forstår jeg godt, at du undrer dig over det, men som sagt er frisøren jo også forbruger, - og hvis hun så ved, at nu skal hun ned i Føtex og købe varer til overpris fordi der er lavet fastprisaftaler på lokumspapir og rugbrød, så kan det måske godt give anledning til at "øffe" på TV. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:36

Allan I:
og hvis hun så ved, at nu skal hun ned i Føtex og købe varer til overpris fordi der er lavet fastprisaftaler på lokumspapir og rugbrød, så kan det måske godt give anledning til at "øffe" på TV. :-)

Jeps, så tager jeg hatten af for dem der i den gode sags navn vil smadre sin egen forretning, så høj moral har jeg nok trods alt ikke Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:51

Techmaster:

Fashion-Seller:
Men hvis du absolut vil have en grund, så medføre faste priser faktisk en dårligere handel for kunden. For sættes konkurrencen ud af spil, så skal butikkerne ikke være så kreative og servicemindede, da prisen er den samme over alt, og dermed vil de fleste kunder alligevel handle i butikken, når kunden alligevel er der. For kunden får intet ekstra ud af at handle andre steder...

Big Smile JA for fanden, faste priser medfører dårligere handel for kunden, det er klart og jeg har ALDRIG hævdet andet. Læs nu for pokker hvad det er jeg skriver, og prøv at forstå det..... Eller lad være, jeg giver sgu op. Held og lykke med jeres forretning og sikkert en fremtid i Politik som forbrugernes vagthunde. Så vil jeg koncentrere mig om min forretning.

Hvis du nu lod vær med at tage noget ud af konteksten, så ville du også se, at faste priser bliver en dårlig deal for forhandleren. Men sjovt nok undlader du den del, da det jo vil ødelægge dine synspunkter...

Techmaster:

Fashion-Seller:
PS jeg har ik givet dig 1 stjerne en eneste gang, så gider du lade vær med, at beskylde mig for det tak! 

Jeg har ikke beskyldt dig for noget som helst. Min kommentar vedrørende stjerner er generel, da jeg kan konstatere at rigtig mange har valgt at smide én stjerne efter mig Smile fint nok, det kan jeg godt leve med. Men jeg er ærlig talt dybt overrasket over at holdningen på et iværksætter site primært går på beskyttelse af forbrugeren, hvilket selvfølgelig er fint nok. Hvis Aminos brugere er udtryk for et generelt billede af fremtidens iværksættere bliver forbrugerklagenævnet nok snart arbejdsløse, det er da i det mindste positivt.

Du citerer mig, hvorefter du skriver I... Derfor får jeg, og dem der læser dit indlæg det indtryk, at jeg er inkl i ordet I... Men da jeg ingen stjerner har givet til dig, så påpeger jeg blot dette...

Jeg synes faktisk det er dybt rystende, at man på et iværksætter forum i 2012, kan finde personer som er ligeglade med deres kunder, blot de selv score en ekstra skilling... Enten skyldes det, at du har godt gang i forretningen pt, eller også blot ignorere de langsigtede konsekvenser, som dine holdninger har...

Og hvorfor skal nogle butikker holdes kunstigt i live med fiktivt høje priser? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:53

Techmaster:

Allan I:

Nu har jeg af gode grunde ik set programmet, men du skal være opmærksom på, at ved fast prissætning, der er der mange andre betingelser end kun prisen. Du vil blive overrasket over, hvor meget magt mærkerne/producenterne har ude i butikkerne, og de stakkels butikker kan intet gøre!

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 07:01
Jeg er fuldstændig helt grundlæggende uenig, det kan ikke være mere forkert, jeg gider næsten ikke bruge tid på at argumentere hvorfor, sorry.

Men godt med noget debat

Mvh
Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)