Nu så jeg ikke programmet, gik Operation X efter de store supermarked kæder? |
Volks Eigene Betrieb Techmaster? :-)
Nu så jeg ikke programmet, gik Operation X efter de store supermarked kæder? |
Volks Eigene Betrieb Techmaster? :-) |
Sorry, jeg forstår ikke tysk, men det skal nok være rigtigt |
Ja vi taler åbenbart meget forbi hinanden for mht. sludder har jeg præcis samme opfattelse af dit indlæg
Jeg har ikke beskyldt dig for noget som helst. Min kommentar vedrørende stjerner er generel, da jeg kan konstatere at rigtig mange har valgt at smide én stjerne efter mig |
Jeg brugte et område jeg selv kender til som eksempel. For mig er det ikke det store problem, jeg har OK priser
Ja du har fuldstændig ret, der diskuteres helt forskellige ting, Amino iværksætterens primære interesse er åbenbart forbrugerens vilkår, og det er da prisværdigt og udtryk for høj moral, men skal måske ikke altid være det primære fokus når forretningen skal optimeres. Stort set ingen indlæg i denne debat drejer sig om det emne og den holdning jeg troede jeg formidlede, nemlig at ham legetøjs pistol forhandleren der stillede sig op på TV dummede sig helt vildt. Han skulle efter min mening glæde sig over at ingen kan dumpe priserne og så skulle han finde andre kreative metoder til at kunden skulle vælge netop hans forretning istedet for kun at fokusere på prisen. Der er masser af muligheder. |
Lad være med at sætte stråmænd op. Jeg tror at de fleste virksomheder - men så ikke din - bare ønsker at kunne konkurrere på alle parametre, herunder BÅDE pris og kvalitet. Og så opsætter du også et kunstigt modsætningsforhold om at det ikke er god forretning også at have fokus på dine kunders vilkår. De to ting kan sagtens hænge sammen - især hvis forretningen skal være levedygtig. |
Jeg er sku ligeglad med priserne skulle blive dumpet, den der har bedste planer vinder i sidste ende om man vil det eller ej !! Alle kan arbejde til 50,- i timen, men vil man ? har man optaget gæld til virksomhed eller udgifter er det da kun ens eget problem.. det kan da aldrig blive de solgte produkters skyld.. Vil jeg sælge mine ydelser til 10 kr så gør jeg sku det om så konkurrenten får ondt i røven over det ! Så man han sælge hans dyrt lånte bil og udstyr.. så kan han gøre det samme hvis han gider. tænk ikke så meget over de penge, men nyd du har evnen til at være selvstændig |
Man kan sagtens konkurrere på pris selvom salgsprisen på nogle produkter bliver dikteret af leverandøren, salgsprisen på en enkelt vare behøver ikke være ensbetydende med den samlede pris for en total handel, der er masser af muligheder for den kreative, især når det drejer sig om webshops hvor f.eks. fragt er en betydende faktor. |
Indtil fragtselskaberne danner et hygge kartel hvor de aftaler at lægge sig op ad den dyreste - tingene skal jo fragtes, så hvorfor konkurrere på pris der - markedet er helt det samme uanset pris, bare alle tager nok bliver alle glade måtte være ræsonnementet. vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja, set fra fragtselskabernes side ville det sikkert være en fordel, også for deres hårdt pressede medarbejdere, og der vil for den kreative butiksejer stadig være masser af metoder til at differentiere sig og konkurrere frit.
Ja korrekt, undtaget kunderne |