Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så du Operation X igår?

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Michael:
Det der med at få gang i forbruget og økonomien og folk i arbejde her i Danmark. Det har du åbenbart slet ikke forstået noget af ?. Bare din lille biks kører så er du åbenbart ligeglad med resten af Landet ?.

Big Smile HaHa Nej det har jeg så nok ikke. I rest my case. Troede det her var en iværksætterportal og ikke forbrugerstyrelsens forlængede arm. Jeg har da i hvert fald fundet ud af hvor jeg ikke vil anbefale iværksættere at søge råd omkring drift af virksomhed!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Sorry Techmaster, men du vinder sku prisen får dårligste kommentar so far idag :)

Det frie marked skal kun gælde når det lige passer ?... :)

Helt i orden der skal være plads til forskellige meninger, men du fejlciterer mig. Jeg er stor tilhænger af et frit marked, men når det er sagt så forstår jeg stadig ikke, uanset principielle holdninger, at folk vil stille sig op på TV og direkte modarbejde deres egen forretning, men det er åbenbart bare mig der har det sådan.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:23

Jeg synes måske lige der er blevet skruet lidt for højt op for retorikken nu, min første kommentar inklusive..

Jeg forstår udemærket hvad du mener Techmaster, tror bare det ligger meget fjernt for de fleste at sige det højt. Respekt for ærligheden...

Der er ikke mange der vil rådgive nogen til at gøre noget ulovligt herinde. For de fleste vil det bare ende med at give mavesår og det der er værre, at basere sin forretning på en "løgn"

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:29

Frederik:
Der er ikke mange der vil rådgive nogen til at gøre noget ulovligt herinde. For de fleste vil det bare ende med at give mavesår og det der er værre, at basere sin forretning på en "løgn"

Hvilken løgn ?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:33

Techmaster:

Frederik:

Hvilken løgn ?

"Løgn" som i noget ulovligt

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 16:10

Jeg så operation x i går, og må indrømme at jeg slet ikke forstår HVORFOR man fastsætter priserne! 

Med mine øjne ser jeg en tab/tab situation for både butiksejer, leverandør og kunder. For butiksejeren fordi han IKKE kan konkurrere på markedet, han kan ikke lave særligt gode tilbud, få flere kunder i biksen, udvikle sin forretning, han er bundet på hænder og fødder. Kunderne vil have det billigt! Kan man levere det, så har man et godt kundegrundlag. 

For mig at se så gavner det heller ikke leverandøren, han kan i sidste ende miste omsætning på netop de store leverancer som butikkerne bestiller netop når de laver et godt tilbud.  

Måske er det mig der er blind, men jeg kan absolut ikke se fordelen i de prisaftaler. 

Desuden kan jeg godt forstå dem der stiller op, det er en princip sag, det kan ikke være rigtigt man skal finde sig i at andre skal bestemme hvad du sætter priserne til i DIN butik. Det går ud over DIN indtjening.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Julie Trolle-Christensen:
Jeg så operation x i går, og må indrømme at jeg slet ikke forstår HVORFOR man fastsætter priserne

Det er kort og godt et spørgsmål om "Brand Value".

De brands der har disse prispolitiker, er ofte nogen der ikke ønsker at se deres vare solgt til konstant spotpris. Nu så jeg ikke udsendelsen, men kan forstå at det blandt andet var Gerorg Jensen der var med. Georg Jensen er et eksklusivt brand, som mange ønsker at købe og sælge. Og det giver sig selv at de ikke ønsker at sætte "de frie markedskræfter" i spil, da det vil starte en priskrig der til sidst vil ende med at Georg Jensen er noget forbrugerne forbinder med discount.

Det vil være dræbende for brandet på længere sigt. Så hellere gå glip af lidt salg hist og her.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:22

Er jeg den eneste, der tænker på John Nash? (spilteori)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:38

Det er kun begyndelsen ! 

der er karteldannelse over alt og lige for næsen af alle danskere hver eneste dag, ufatteligt det kan lade sig gøre.

eks. på sodavand er sukker afgiften max 1 kr pr litter alligevel er prisfoskelen over 20 pr litter når vi taler om mindste drikkeklare køb som ½ litter / 0,33 litters, smør ost, kød, guldkorn.. ja alt når vi sammen ligner os med Tyskland og Sverige

Ikke så mærkeligt supermarkeds grossisterne i danmark tjener styrtende, at priserne er for høje er normalt ikke noget vi iværksættere brudte klage over, men hvor vil i for eks. sælge et helt træk guldkorn :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 16:40

@Julie Trolle-Christensen: Jeg giver dig fem stjerner for dit indlæg, ikke på grund af enighed, for vi er ikke enige, men fordi du som den første og indtil videre eneste i denne tråd ser mit indlæg ud fra et forretningsmæssigt synspunkt og kommer med relevante forretningsmæssige betragtninger. Det var egentlig den debat jeg havde forventet, og ikke den rent politiske debat som de tidligere indlæg har været.

Det er da prisværdigt at der åbenbart iblandt unge mennesker findes en meget høj moral og samfundsetik, hvor man ser helt bort fra egne interesser til fordel for forbrugersikkerhed og samfundsinteresser, men jeg troede ikke lige det var den diskussion jeg lagde op til.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)