Det er mig fuldstændig ubegribeligt at nogle små forretningsdrivende i Operation X ønsker at udstille sine leverandører for at køre fastpris politik. Jeg ville ønske at mine leverandører kørte med fastprispolitik overfor ALLE, det ville set fra min side skabe lige konkurrence, hvor jeg som et lille firma kunne vinde kunder på den service jeg giver dem, og ikke konstant være oppe imod kæmpestore firmaer der køber meget stort ind og dumper priserne. En forhandler af nogle legetøjs pistoler ønsker at sænke prisen på et produkt med 5 øre i forhold til hans leverandørs vejledende. Hvad tror han mon selv der ville ske hvis han fik lov til det af hans leverandør. Ja så ville en anden forhandler i næste øjeblik sænke sin pris med 10 øre, osv. osv. I sidste ende vil forbrugeren vinde, og det er også for at hjælpe forbrugeren at fastpris aftaler er forbudt. Jeg mener de små forretninger der deltog i Operation X må leve i en osteklokke hvis de på nogen måde tror at det ville gavne deres forretninger hvis deres leverandører ikke havde de her ulovlige aftaler. Vågn dog op! |
Så du Operation X igår?
|
Spot on... tal om osteklokke |
|
Der er da heldigvis nogen der ikke kun tænker på hvordan det går med deres forretning :) |
Jeg håber ikke at du Techmaster er en af dem der klager over fagbevægelsen for det de afsløret er præcist lige så slemt når virksomheder laver karteller som lønmodtagere. Tænk vis elselskaberne lige pludseligt fandt ud af at en kilowattime skulle koste 5000 kr så ville du nok også råbe højt. Der er en grund til vi har de regler og det er altid noget lort når der er nogen der skal fastsætte priser centralt. Hvis folk vil konkurrer på pris så er det vel deres ret lige som det er andres ret at konkurrer på kvalitet, service mm. Det er klart at det er meget lettere at leve på et marked hvor der ikke er konkurrence men vi bliver alle sammen fattigere i længden. |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com
Er man en lille butik så må man finde andre parametre at spille på når man vil have kunder butikken, feks service og flexibilitet |
Ja, det ville jeg da nok, og du har fuldstændig ret set fra forbrugerens synspunkt. Nu ser jeg altså bare lige denne her sag lidt enøjet fra et firma synspunkt. Jeg tager ikke stilling til hvad der er rigtigt og forkert, jeg siger bare at jeg ikke forstår de forretningsdrivende der deltog i programmet. Men det er måske bare fordi de helt uden hensyntagen til deres egen forretning blot ønsker at tingene skal gå rigtigt til. Hvis det er sådan det forholder sig må man da bare have respekt for deres samfundssind |
Det der med at få gang i forbruget og økonomien og folk i arbejde her i Danmark. Det har du åbenbart slet ikke forstået noget af ?. Bare din lille biks kører så er du åbenbart ligeglad med resten af Landet ?. |
Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/
Sorry Techmaster, men du vinder sku prisen får dårligste kommentar so far idag :) Det frie marked skal kun gælde når det lige passer ?... :) |