Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SEO placeringer garanteres? Specielt når alle Guruer og Eksperter siger, at det ikke kan!

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 9 person

Fedt indlæg og "koncept" Mohammad... her på amino er der sjældent flere måder at gøre tingene på, kun rigtigt og forkert. 

Håber du for succes med det!.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mohammad Dadkhah:

Men hvordan kan vi garantere resultater, når alle andre ikke gør?

Kom med dit bud på, hvorfor vi kan og tør!

Absolut et frisk pust - og tillykke med det. Jeg har to spørgsmål til jeres koncept, som jeg er nysgerrig på:

1.

I skriver i jeres betingelser om "No Cure - No Pay", at der vurderes på søgninger på google.dk og "sider på dansk". Men har du nogen tal på - fornemmelse af - hvor mange almindelige mennesker, der for eksempel efter en søgning på "Levis" skifter fra "Nettet" til "Sider på dansk"? Min egen fornemmelse er, at det er ekstremt få, der gør det - og hvis det er tilfældet, er placeringen på et brand eller et internationalt ord i jeres måling jo ikke helt valid?

2.

Google driver jo på det nærmeste en zoologisk have med både Pandaer og Pingviner - og hvem ved, hvilke eksotiske dyr vi skal forholde os til i tiden frem. På den baggrund forstår jeg ikke helt jeres passus i pkt. 6 "Forbehold, reklamation og særlige betingelser". I henhold til den kan AdForce ikke stilles til ansvar for eventuelle ændringer i Googles algoritme, som kan påvirke kundens placeringer. Det kan vel kun betyde, at en hvilken som helst ændring fra Googles side - eksotiske dyr og andet - automatisk frigør jer helt og aldeles fra enhver Money Back og No Cure - No Pay? Og at for eksempel en hvilken som helst opdatering af Panda og/eller Penguin automatisk fritstiller jer?

Jeg spørger af ægte nysgerrighed, for i de 13 år jeg har arbejdet med SEO, har jeg været med til at teste et utal af løsninger med resultatafhængig betaling - uden succes. Personaliserede søgeresultater, lokalisering, sprogindstillinger og andet sjovt har umuliggjort en transparent løsning, der samtidig tog højde for "force majeure" så som uventet nedetid på sitet, utilsigtet DC og alt det andet, der sker hele tiden og igen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:
Men har du nogen tal på - fornemmelse af - hvor mange almindelige mennesker, der for eksempel efter en søgning på "Levis" skifter fra "Nettet" til "Sider på dansk"? Min egen fornemmelse er, at det er ekstremt få, der gør det - og hvis det er tilfældet, er placeringen på et brand eller et internationalt ord i jeres måling jo ikke helt valid?

1. Nej jeg har ikke tal på dette og kan ikke forestille mig, at man kan anskaffe disse tal nogen steder end fra Google selv. Så det er desværre svært at svare på. En kunde er naturligvis anderledes stillet med et ord som levis kontra en kunde med et ord som advokat. Desuden er det også meget få tilfælde, at du vil støde ind på en dansk virksomhed med internationale søgeord eller brand navne såsom levis. Som tidligere skrevet, så arbejder vi med de ord, som kunden ønsker, men vi vil så sandelig også rådgive kunden i valget af deres søgeord. Sælger kunden "levis bukser", så anbefaler vi helt klart at vælge ordet "levis bukser" for at gøre søgninger og trafik så relevant som muligt, hvilket vil være kontra blot søgeordet "levis". Med ord som levis bukser kommer vi så også udenom de internationale sider uden at skulle skifte over til dansk. 

Thomas Rosenstand:
Det kan vel kun betyde, at en hvilken som helst ændring fra Googles side - eksotiske dyr og andet - automatisk frigør jer helt og aldeles fra enhver Money Back og No Cure - No Pay? Og at for eksempel en hvilken som helst opdatering af Panda og/eller Penguin automatisk fritstiller jer?

Det fritstiller os for eventuelle uberettiget sagsmål. Eksempel: I dag køber en kunde SEO af os og vi påbegynder arbejdet i morgen. I overovermorgen udgiver Google en ny update og kundens placeringer falder på grund af disse opdateringer. Så er det ikke vores ansvar eller skyld. 

Synes så også lige, at der skal pointeres, vi gør opmærksom på og samtidig understreger at:

- vi overholder altid Google retningslinjer,

- vi arbejder udelukkende med søgeord, som har relevans for siden

- vi laver ikke ændringer på kunden side, som er misvisende, forkerte eller skadelige

- vi leverer aldrig links fra sider eller kilder, som kan være tvivlsomme, spammy eller direkte skadelige.

Desuden understreger vi også, at kunden kun betaler for den periode, de er på placeringer. Hvis kunden f.eks. vælger No Cure No Pay og i måned 1, 2 og 3 er i top5, så betaler de naturligvis for det. Hvis de så i måned 6 og 7 kun har opnået 6.pladsen, så betaler de ikke noget for de 2 måneder.

Thomas Rosenstand:
Jeg spørger af ægte nysgerrighed, for i de 13 år jeg har arbejdet med SEO, har jeg været med til at teste et utal af løsninger med resultatafhængig betaling - uden succes. Personaliserede søgeresultater, lokalisering, sprogindstillinger og andet sjovt har umuliggjort en transparent løsning, der samtidig tog højde for "force majeure" så som uventet nedetid på sitet, utilsigtet DC og alt det andet, der sker hele tiden og igen.

Jamen Thomas jeg er også glad for, at du spørger. Uden de rigtige spørgsmål, får man ikke de rigtige svar. Jeg har ikke arbejdet med SEO i 13 år som dig, faktisk blot i 1½ år. Men stol på, når jeg siger, at jeg aldrig vil lave disse pakkeløsninger, hvis de ikke var gennemtænkte og hvis jeg ikke var 100 % sikker på, at vi ville kunne levere resultaterne.

Jeg har også baglandet i orden og et ry, jeg er ved at både opbygge og samtidig beskytte. 

Forfatter af min bog => www.marketingbogen.dk

En del af ivaekst.dk ekspertpanel => http://ivaekst.dk/blog/hvad-er-ivaekst-bloggen

Afholder succesfulde seminarer og kurser => http://ivaekst.dk/ivaekst-kurser/onlineakademiet-1-fra-klik-til-kob

Har arbejdet med både små og store virksomheder igennem tiden => http://adforce1.dk/marketingbureau/

SEOFolk.dk kom online d. 21 august og ligger lige nu på forsiden på ordet SEO

Det rigtige spørgsmål skal heller være: HVORDAN kan jeg føle mig så sikker på at levere resultaterne?

1. Jeg har brugt de sidste 6 måneder på at bygge lidt over 160 sider op, som vi kan linke fra.

2. Jeg har investeret rigtig mange penge i at bygge et system, som kan manøvre igennem disse sider via 1 interface, lidt ligesom hvordan Adwords Editor fungerer. Dette system gør, at jeg kan være meget effektiv med tiden. Det betyder så også, at det som måske vil tage en "almindelig seo ekspert" 4 timer, vil jeg kunne klare på 1-2 timer.

3. Vi har lidt over 300 andre danske og internationale sider, som vi har mulighed for at "tappe" ind til og linkbuilde fra. Hver eneste af disse sider har jeg scoutet grundigt for at være sikker på, at disse er kvalitet.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for svaret - jeg blev meget klogere.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Mohammad Dadkhah:

1. Jeg har brugt de sidste 6 måneder på at bygge lidt over 160 sider op, som vi kan linke fra.

2. Jeg har investeret rigtig mange penge i at bygge et system, som kan manøvre igennem disse sider via 1 interface, lidt ligesom hvordan Adwords Editor fungerer. Dette system gør, at jeg kan være meget effektiv med tiden. Det betyder så også, at det som måske vil tage en "almindelig seo ekspert" 4 timer, vil jeg kunne klare på 1-2 timer.

3. Vi har lidt over 300 andre danske og internationale sider, som vi har mulighed for at "tappe" ind til og linkbuilde fra. Hver eneste af disse sider har jeg scoutet grundigt for at være sikker på, at disse er kvalitet.

Hvodden hænge det lige sammen med at du skrivver:

 

Mohammad Dadkhah:
- vi overholder altid Google retningslinjer,

I retninglinje står der blant andet:

  • Undgå at bruge trick, der har til hensigt at forbedre placeringen hos søgemaskiner. En god tommelfingerregel er at undersøge, om du med sindsro kan forklare, hvad du har gjort, til et websted, som du konkurrerer med. En anden nyttig test er at spørge: "Vil dette hjælpe mine brugere? Ville jeg gøre dette, hvis der ikke var søgemaskiner?"
  • Deltag ikke i linkudveksling, der har til formål at øge dit websteds placering eller PageRank. Undgå især link til webspammere eller "dårlige naboer" på internettet, da dit websteds placering kan blive påvirket negativt af disse link.
  • Brug ikke uautoriserede computerprogrammer til at sende sider, kontrollere placeringer mv. Sådanne programmer forbruger computerressourcer og overtræder vores Servicevilkår. Google fraråder brugen af produkter, som f.eks. WebPosition Gold™, der sender automatiske forespørgsler eller programmeringsforespørgsler til Google.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

HVad så hvis i får 20 der vil lige på børnetøj ? Så er der ikke plads på forsiden og i har væltet alle af pinden ?

Sory jeg tror ikke på det

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad Dadkhah:

Thomas Rosenstand:
Men har du nogen tal på - fornemmelse af - hvor mange almindelige mennesker, der for eksempel efter en søgning på "Levis" skifter fra "Nettet" til "Sider på dansk"? Min egen fornemmelse er, at det er ekstremt få, der gør det - og hvis det er tilfældet, er placeringen på et brand eller et internationalt ord i jeres måling jo ikke helt valid?

1. Nej jeg har ikke tal på dette og kan ikke forestille mig, at man kan anskaffe disse tal nogen steder end fra Google selv. Så det er desværre svært at svare på. En kunde er naturligvis anderledes stillet med et ord som levis kontra en kunde med et ord som advokat. Desuden er det også meget få tilfælde, at du vil støde ind på en dansk virksomhed med internationale søgeord eller brand navne såsom levis. Som tidligere skrevet, så arbejder vi med de ord, som kunden ønsker, men vi vil så sandelig også rådgive kunden i valget af deres søgeord. Sælger kunden "levis bukser", så anbefaler vi helt klart at vælge ordet "levis bukser" for at gøre søgninger og trafik så relevant som muligt, hvilket vil være kontra blot søgeordet "levis". Med ord som levis bukser kommer vi så også udenom de internationale sider uden at skulle skifte over til dansk. 

Det emne har været oppe herinde før. Godt nok længe siden, men det medførte et par blogindlæg fra undertegnede og Rasmus Himmelstrup. Andre gode folk bød også ind med deres egne observationer. Og alle tilbagemeldinger dengang sagde, at over 90% af søgningerne var med default-indstillingen.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

Mohammad Dadkhah:
- vi overholder altid Google retningslinjer,

Mohammad Dadkhah:
1. Jeg har brugt de sidste 6 måneder på at bygge lidt over 160 sider op, som vi kan linke fra.

Mohammad Dadkhah:
- vi leverer aldrig links fra sider eller kilder, som kan være tvivlsomme, spammy eller direkte skadelige.

Mohammad Dadkhah:
3. Vi har lidt over 300 andre danske og internationale sider, som vi har mulighed for at "tappe" ind til og linkbuilde fra. Hver eneste af disse sider har jeg scoutet grundigt for at være sikker på, at disse er kvalitet.

Det her må simpelthen bare være en dårlig joke, ikke? 

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt et request via hjemmesiden Mohammad :-)

 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad Dadkhah:

Men hvordan kan vi garantere resultater, når alle andre ikke gør?

Kom med dit bud på, hvorfor vi kan og tør!

Jamen, hvis i virkeligt kan garantere dette, og leve op til det.

Så ser jeg da ingen grund til ikke at gøre det, og jeg tror da at de fleste kunder godt kan lide tanken om "no cure, no pay!".

Men stopper i så arbejdet når kunden er havnet på side 1? - Eller bliver i ved med at pleje deres placering?

Men hvis i har nogle cases, eller noget som beviser at det kan lade sig gøre - Så ville det nok være med til at overbevise folk.

Er dog altid skeptisk overfor disse "No cure, no pay" løsninger.

Da de for det meste viser sig at have en masse smuthuller for udbyderen, og ikke den store værdi for kunden.

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)