Men har du nogen tal på - fornemmelse af - hvor mange almindelige mennesker, der for eksempel efter en søgning på "Levis" skifter fra "Nettet" til "Sider på dansk"? Min egen fornemmelse er, at det er ekstremt få, der gør det - og hvis det er tilfældet, er placeringen på et brand eller et internationalt ord i jeres måling jo ikke helt valid?
1. Nej jeg har ikke tal på dette og kan ikke forestille mig, at man kan anskaffe disse tal nogen steder end fra Google selv. Så det er desværre svært at svare på. En kunde er naturligvis anderledes stillet med et ord som levis kontra en kunde med et ord som advokat. Desuden er det også meget få tilfælde, at du vil støde ind på en dansk virksomhed med internationale søgeord eller brand navne såsom levis. Som tidligere skrevet, så arbejder vi med de ord, som kunden ønsker, men vi vil så sandelig også rådgive kunden i valget af deres søgeord. Sælger kunden "levis bukser", så anbefaler vi helt klart at vælge ordet "levis bukser" for at gøre søgninger og trafik så relevant som muligt, hvilket vil være kontra blot søgeordet "levis". Med ord som levis bukser kommer vi så også udenom de internationale sider uden at skulle skifte over til dansk.
Det kan vel kun betyde, at en hvilken som helst ændring fra Googles side - eksotiske dyr og andet - automatisk frigør jer helt og aldeles fra enhver Money Back og No Cure - No Pay? Og at for eksempel en hvilken som helst opdatering af Panda og/eller Penguin automatisk fritstiller jer?
Det fritstiller os for eventuelle uberettiget sagsmål. Eksempel: I dag køber en kunde SEO af os og vi påbegynder arbejdet i morgen. I overovermorgen udgiver Google en ny update og kundens placeringer falder på grund af disse opdateringer. Så er det ikke vores ansvar eller skyld.
Synes så også lige, at der skal pointeres, vi gør opmærksom på og samtidig understreger at:
- vi overholder altid Google retningslinjer,
- vi arbejder udelukkende med søgeord, som har relevans for siden
- vi laver ikke ændringer på kunden side, som er misvisende, forkerte eller skadelige
- vi leverer aldrig links fra sider eller kilder, som kan være tvivlsomme, spammy eller direkte skadelige.
Desuden understreger vi også, at kunden kun betaler for den periode, de er på placeringer. Hvis kunden f.eks. vælger No Cure No Pay og i måned 1, 2 og 3 er i top5, så betaler de naturligvis for det. Hvis de så i måned 6 og 7 kun har opnået 6.pladsen, så betaler de ikke noget for de 2 måneder.
Jeg spørger af ægte nysgerrighed, for i de 13 år jeg har arbejdet med SEO, har jeg været med til at teste et utal af løsninger med resultatafhængig betaling - uden succes. Personaliserede søgeresultater, lokalisering, sprogindstillinger og andet sjovt har umuliggjort en transparent løsning, der samtidig tog højde for "force majeure" så som uventet nedetid på sitet, utilsigtet DC og alt det andet, der sker hele tiden og igen.
Jamen Thomas jeg er også glad for, at du spørger. Uden de rigtige spørgsmål, får man ikke de rigtige svar. Jeg har ikke arbejdet med SEO i 13 år som dig, faktisk blot i 1½ år. Men stol på, når jeg siger, at jeg aldrig vil lave disse pakkeløsninger, hvis de ikke var gennemtænkte og hvis jeg ikke var 100 % sikker på, at vi ville kunne levere resultaterne.
Jeg har også baglandet i orden og et ry, jeg er ved at både opbygge og samtidig beskytte.
Forfatter af min bog => www.marketingbogen.dk
En del af ivaekst.dk ekspertpanel => http://ivaekst.dk/blog/hvad-er-ivaekst-bloggen
Afholder succesfulde seminarer og kurser => http://ivaekst.dk/ivaekst-kurser/onlineakademiet-1-fra-klik-til-kob
Har arbejdet med både små og store virksomheder igennem tiden => http://adforce1.dk/marketingbureau/
SEOFolk.dk kom online d. 21 august og ligger lige nu på forsiden på ordet SEO
Det rigtige spørgsmål skal heller være: HVORDAN kan jeg føle mig så sikker på at levere resultaterne?
1. Jeg har brugt de sidste 6 måneder på at bygge lidt over 160 sider op, som vi kan linke fra.
2. Jeg har investeret rigtig mange penge i at bygge et system, som kan manøvre igennem disse sider via 1 interface, lidt ligesom hvordan Adwords Editor fungerer. Dette system gør, at jeg kan være meget effektiv med tiden. Det betyder så også, at det som måske vil tage en "almindelig seo ekspert" 4 timer, vil jeg kunne klare på 1-2 timer.
3. Vi har lidt over 300 andre danske og internationale sider, som vi har mulighed for at "tappe" ind til og linkbuilde fra. Hver eneste af disse sider har jeg scoutet grundigt for at være sikker på, at disse er kvalitet.