Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad søger folk med? på nettet, sider på dansk eller sider fra Danmark ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Jeg kan ikke rigtig finde nogen statistik på hvad folk søger med på Google.

Default er "på nettet", men findes der en Google statistik over hvem der søger "på nettet", "sider på dansk" eller "sider fra Danmark" ?

For hvis 90% søger "på nettet" når det er default, så er det jo begrænset hvor meget tid man skal bruge på de andre.

På forhånd mange tak :-)

Hilsen

Peter Lauge

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Shit - google har allerede inden for en time dette indlæg i deres søgning :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg så nogle britiske tal på et tidspunkt, som viste, at noget i retning af 96% brugte standardindstillingen. Nu adskiller dansk sig noget mere fra amerikansk end engelsk gør, så der kan måske godt være lidt flere, der bruger de to andre muligheder i DK. Men stadigvæk går jeg ud fra, at i hvert fald over 90% bruger standardindstillingen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Nu brugte jeg lige fem minutter på at skrabe lidt statistik sammen fra en af mine egne sites. Og den viser, at 97,1% af de besøgende bruger standardversionen. Dvs. kun 2,9% har trykket på en af de to andre knapper.

Data er kun fra 650 besøgende, men strømpilen er klar: Danskerne bruger ikke "søgninger på dansk" på Google.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

Har lige kigget nogle forskellige statistikker igennem.

og resultatet er at stort set ingen søger på dansk.

ud af data fra 32.596 besøg fra google, bruger kun 2,05% søgninger på dansk. dette er taget ud fra 3 forskellige websites og søgninger i sidste måned.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Fedt, at du også ville bruge tiden på at grave lidt data frem. De ligger fuldstændig i tråd med min mini-undersøgelse, så vi nærmer os en temmeligt entydig konklusion. Smile

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

Det var da så lidt, jeg kan jo godt li at hjæpe til hvor jeg kan. og i realiteten har jeg jo gennem tiden lave 100vis af hjemmesider, så der er masser af data at tage fra. men ja jeg tror ikke man behøver at lave en mere dybdegående undersøgelse for at se hvor resultatet bære hen :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode informationer.

Syntes det er lidt underligt at man/jeg ikke kan finde nogle offentlige google informationer på det. Det er jo en meget vigtig information.

Beklager jeg ikke har svaret tilbage før nu. Men jeg troede jeg ville modtage en email når der var svar. Så jeg troede faktisk ikke at der var nogen som havde svaret :-)

Hvis der er nogen som kender til offentlig statistik over må I meget gerne smide et link.

På forhånd tak.

 

Peter Lauge

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan med glæde se at tråden her har skabt lidt gode posts på div. blogs.

Jeg vil lige lægge nogle links her, så andre Aminoer også kan have glæde af det sammen:

Det startede her:
http://www.amino.dk/forums/t/84682.aspx

Så var der en som skrev denne her:
http://densynligemand.dk/soegninger-pa-dansk/

Som blev til denne her:
http://seoanalyst.dk/sider-paa-dansk-sider-fra-danmark/

Og han er så også kommet op med denne fede måde at se det på i Analytics. Som jeg da med det samme har opsat på mit site Esprezzo.dk:
http://seoanalyst.dk/track-sider-pa-dansk-og-sider-fra-danmark-i-google-analytics/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)