Helt enig, men trækker de ikke en grænse kan man jo bare blive momsreg., og dermed undgå værnepligten. |
Groft spørgsmål vedr. militærtjeneste!
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Derudover har man altså rimeligt frie muligheder for at aftale et tidspunkt for aftjening, det havde jeg ihvertfald for nogle år siden. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Nej, men det er eddersparkemig et mysterium hvorfor kun mænd skal straffes med værnepligten. Hvor er alle kvindesagskvinderne, der i årevis har kæmpet for ligeberettigelse henne? Hvor er Ligestillingsloven henne? Hvis kvinderne havde samme forpligtelse som mændene, så skulle der kun tvangsindkaldes halvt så mange mænd. |
Dato: 11-06-2007 18:12:57 Forfatter: Mikkel deMib > Nu kommer det jo nok ikke som en overraskelse at man som hankøn skal ind og aftjene værnepligt Nej, men det er eddersparkemig et mysterium hvorfor kun mænd skal straffes med værnepligten. Hvor er alle kvindesagskvinderne, der i årevis har kæmpet for ligeberettigelse henne? Hvor er Ligestillingsloven henne? Hvis kvinderne havde samme forpligtelse som mændene, så skulle der kun tvangsindkaldes halvt så mange mænd. Enig, jeg fatter ikke at de kun har værneret, når mændende har værnepligt. Det er dybt demotiverende at ens kammerat kan springe fra, fra den ene dag til den anden, blot fordi hun er af hunkøn. Skal der være en værnepligt, skal alle deltage aktivt. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Dato: 11-06-2007 18:03:26 Forfatter: Schmidt Det jeg mener med det som jeg har skrevet Anders er jo at man reelt ikke kan tillade sig at få et job, købe hus, bil etc. før man har været inde og løbe rundt i den grønne sparkedragt. Netop fordi at der er tvunget militærtjeneste. I et land som Danmark ville man være bedre tjent med et mere professionelt militær/forsvar, i sidste ende ville det måske give et bedre samt billigere militær. Vi er helt enige om at Danmark er bedre foruden en flok halvfede mænd der skal stå klar ved den tyske grænse og forsvare Danmark, 10 år efter de har haft et våben i hånden. Men nu gives der jo løn under værnepligt, og mange i mine omgangskreds har nu sagtens kunne klare både at have volvo, vovhund og villa, eller hvordan den remse nu går. Vi er trods alt i et iværksætter fora, og den løn man får under værnepligt, vil jeg væde med er en del højere end mange af de iværksættere herinde måtte klare sig med i starten. Det er bestemt ikke jordens undergang at komme ind i militæret, men skide surt hvis man har gang i noget andet. |
|
|
Værnepligt i hæren kaldes idag for HBU (Hærens Basis Uddannelse) og varer 4 mdr. Efter endt uddnannelse overføres man til Totalforsvaretsregisteret,, og man har indtil 3 år efter pligt til at gøre tjeneste i op til 2 måneder. |
Sådan skal det nemlig være - jeg er fuldstændig enig, både med dig og med Glistrup. På det punkt. Når den tid kommer, og jeg skal tvinges til at stå der og lege tinsoldat, skal jeg ihvertfald nok gøre hvad jeg kan for at slippe. Hvad hvis du både har villa, volvo, vovse, kone og børn, - bliver du så også indkandt? Om ikke andet kunne det da være en iværksætter-gode: Er du iværksætter på fuld tid er du fritaget værnepligt. Sådan. Bedre vilkår for unge iværksættere! |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense