Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Groft spørgsmål vedr. militærtjeneste!

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-06-2007 17:37:49
Forfatter: Schmidt
Jeg vil sige at i et land som Danmark burde det respektere hvis folk har arbejde, bolig osv. Det er urimeligt i mine øjne at man ''trækker tæppet'' væk under folk der måske har kæmpet for at få disse ting.

Helt enig, men trækker de ikke en grænse kan man jo bare blive momsreg., og dermed undgå værnepligten.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:42
Nu kommer det jo nok ikke som en overraskelse at man som hankøn skal ind og aftjene værnepligt hvis man ikke har trukket frinummer eller er blevet kasseret... Så jeg kan ikke se hvordan det kan kaldes at trække tæppet væk under en?

Derudover har man altså rimeligt frie muligheder for at aftale et tidspunkt for aftjening, det havde jeg ihvertfald for nogle år siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:03
Det jeg mener med det som jeg har skrevet Anders er jo at man reelt ikke kan tillade sig at få et job, købe hus, bil etc. før man har været inde og løbe rundt i den grønne sparkedragt. Netop fordi at der er tvunget militærtjeneste. I et land som Danmark ville man være bedre tjent med et mere professionelt militær/forsvar, i sidste ende ville det måske give et bedre samt billigere militær.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
> Nu kommer det jo nok ikke som en overraskelse at man som hankøn skal ind og aftjene værnepligt

Nej, men det er eddersparkemig et mysterium hvorfor kun mænd skal straffes med værnepligten. Hvor er alle kvindesagskvinderne, der i årevis har kæmpet for ligeberettigelse henne? Hvor er Ligestillingsloven henne?

Hvis kvinderne havde samme forpligtelse som mændene, så skulle der kun tvangsindkaldes halvt så mange mænd.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:19
Dato: 11-06-2007 18:12:57
Forfatter: Mikkel deMib
> Nu kommer det jo nok ikke som en overraskelse at man som hankøn skal ind og aftjene værnepligt

Nej, men det er eddersparkemig et mysterium hvorfor kun mænd skal straffes med værnepligten. Hvor er alle kvindesagskvinderne, der i årevis har kæmpet for ligeberettigelse henne? Hvor er Ligestillingsloven henne?

Hvis kvinderne havde samme forpligtelse som mændene, så skulle der kun tvangsindkaldes halvt så mange mænd.

Enig, jeg fatter ikke at de kun har værneret, når mændende har værnepligt.
Det er dybt demotiverende at ens kammerat kan springe fra, fra den ene dag til den anden, blot fordi hun er af hunkøn.

Skal der være en værnepligt, skal alle deltage aktivt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:27
Dato: 11-06-2007 18:03:26 Forfatter: Schmidt Det jeg mener med det som jeg har skrevet Anders er jo at man reelt ikke kan tillade sig at få et job, købe hus, bil etc. før man har været inde og løbe rundt i den grønne sparkedragt. Netop fordi at der er tvunget militærtjeneste. I et land som Danmark ville man være bedre tjent med et mere professionelt militær/forsvar, i sidste ende ville det måske give et bedre samt billigere militær.

Vi er helt enige om at Danmark er bedre foruden en flok halvfede mænd der skal stå klar ved den tyske grænse og forsvare Danmark, 10 år efter de har haft et våben i hånden.

Men nu gives der jo løn under værnepligt, og mange i mine omgangskreds har nu sagtens kunne klare både at have volvo, vovhund og villa, eller hvordan den remse nu går.

Vi er trods alt i et iværksætter fora, og den løn man får under værnepligt, vil jeg væde med er en del højere end mange af de iværksættere herinde måtte klare sig med i starten.

Det er bestemt ikke jordens undergang at komme ind i militæret, men skide surt hvis man har gang i noget andet. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:31
Jeg synes bare man skulle nedlægge militæret. Dedt er iøvrigt den eneste fornuftige ting Glistrup nogensinde har sagt: "Nedlæg forsvaret, og erstat det af en telefonsvarer, der på Russisk siger: Vi overgiver os!" :)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:01
Dato: 11-06-2007 14:35:36 Forfatter: Wertikanon
Hej

Tak for jeres indlæg - Jeg er glad for jeg ikke bliver sablet ned, for ikke at ville tjene mit fædreland osv.

Jeg må jo nok se i øjnene at det skal overståes. Jeg kan dog ikke helt sammenligne det med skat. Jeg er sådan rimelig tilfreds med at betale skat. Men militæret er jeg helt imod. Bare det faktum at der bliver brugt så ekstremt mange penge på det, er vanvittigt(i den forbindelse er jeg lidt træt af skatten), men også at man i 2007 skal tvinge unge mennesker til at bruge 3-8 måneder af sit liv, på noget der ikke interesserer en.

Der er masser der gerne vil frivilligt, og så vidt jeg har forstået, er det muligt at dække behovet gennem frivillige.

Det er vanvittigt - VI ER I 2007!!!

Tak for jeres indlæg - Så kom jeg også ud med lidt galde!

Der er jo ingen som helst grund til at sable dig ned, vi lever i et frit land og du har ret til at være militærnægter!

Det der til gengæld lyser op i min øjne er at du vil snyde for den værnepligt du har overfor det danske samfund, hvorfor skulle du stilles bedre end de titusinder af unge mænd, der har aftjent deres værnepligt?

hvis du er som du beskriver, hvorfor betragter du det bare ikke som noget der skal overståes og det i en fart... måske får du osse noget positivt ud af det, hvem ve`?!

tilbage i 1990 blev jeg indkaldt til 9 mdr militjeneste, det var dengang den korteste værnepligtperiode.. okay, tænkte jeg, det er jo kun 9 mdr. :-) men så var der efter 3 mdr nogen der syntes jeg skulle på en eller anden skole og så hed

værnepligten pludselig 24 mdr. :-/ tro mig, det passede hellere ikke ind i mine planer dengang, men jeg valgte at fuldføre.. og godt det samme, for jeg ville ikke have undværet den periode i mit liv (og heller ikke Jomfru Ane gade i Aalborg hehe )

Morale i min historie er at det kan være pisse irreterende at skulle betale skat, aftjene sin værnepligt etc etc , men kan lige så godt gøre det med et smil på munden og så komme videre med sit liv

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:06
Dato: 11-06-2007 14:48:42 Forfatter: Anders Christensen
Dato: 11-06-2007 13:00:15 Forfatter: Idenion Det er en skam at du først spørger nu - ellers kunne du have nået at melde dig til Beredskabskorpset og nøjedes med 3 måneder. Medmindre man kan lave det om så sent i forløbet - du kan jo prøve? 3 måneder er ikke lang tid, og selvom det til tider er skidehårdt, lærer man en masse (brugbart!) og oplever de vildeste adrenalinrushes som røgdykker :)

Så vidt jeg ved blev 3 måneders forløbene i BRS afskaffet for nogle år siden, så der kun er 6 måneders hold tilbage? (Jeg aftjente selv min værnepligt på et 6måneders hold for nogle år siden)

Værnepligt i hæren kaldes idag for HBU (Hærens Basis Uddannelse) og varer 4 mdr. Efter endt uddnannelse overføres man til Totalforsvaretsregisteret,, og man har indtil 3 år efter pligt til at gøre tjeneste i op til 2 måneder.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:10
Dato: 11-06-2007 18:30:46 Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes bare man skulle nedlægge militæret. Dedt er iøvrigt den eneste fornuftige ting Glistrup nogensinde har sagt: ''Nedlæg forsvaret, og erstat det af en telefonsvarer, der på Russisk siger: Vi overgiver os!'' :)

Sådan skal det nemlig være - jeg er fuldstændig enig, både med dig og med Glistrup. På det punkt.

Når den tid kommer, og jeg skal tvinges til at stå der og lege tinsoldat, skal jeg ihvertfald nok gøre hvad jeg kan for at slippe. Hvad hvis du både har villa, volvo, vovse, kone og børn, - bliver du så også indkandt?

Om ikke andet kunne det da være en iværksætter-gode: Er du iværksætter på fuld tid er du fritaget værnepligt. Sådan. Bedre vilkår for unge iværksættere!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)