Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Groft spørgsmål vedr. militærtjeneste!

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har fuldt lidt med på sidelinien, og har nu fået et login.

Mit første indlæg kommer dog ikke til at handle om iværksætteri - Desværre.

Jeg er færdig med min uddannelse her til sommer, og skal derfor i militæret. Da jeg var til session trak jeg desværre ikke frinummer.

Jeg er meget mod militær - Specielt i Danmark, hvor jeg mener alt for mange penge går til det. Jeg har en klar holdning til militæret, og Danmarks brug deraf. Det skal denne debat dog ikke handle om.

Med min holdning in mente var det klart, at jeg skulle ansøge om at blive militærnægter.

Nu er der gået et par år, og jeg er færdig med min uddannelse. Jeg har så fået et brev om hvornår jeg skal ind osv.

Det ligger (selvfølgelig) ganske uheldigt for mig. Jeg er blevet tilbudt et godt job, som jeg kan starte på her til sommer. Her kan jeg lære en del, jeg kan bruge i mit næste projekt. Jobbet er fint lønnet, og de penge skal jeg have sparet op til næste projekt.

Min tjenestetid ligger midt i dette. Jeg har fået jobbet på den betingelse, at jeg kan arbejde der et år. Desuden er den ''løn'' man får som militærnægter, så lav at jeg næsten ikke kan betale min lejelejlighed. En lejlighed jeg selvfølgelig ville være meget ked af at opsige.

Alt i alt, støtter jeg hverken militæret, og min tjenestetid ligger meget uheldigt i mine iværksætterdrømme, så jeg vil derfor høre alle jer. Jeg har det fysisk ok(kun lidt rygproblemer), men kan man på nogen måde få en lægeattest på at man siden session er blevet uegnet? Eller har I andre forslag til hvordan jeg kan vinkle den.

Jeg ved det er et lidt groft spørgsmål, men jeg er rimelig fortvivlet over at blive tvunget til noget jeg ikke mener gør nogen nytte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 12:43

jeg føler stor sympati.

Jeg håber jeg slipper igennem nåle øjet. selv om jeg tror jeg bliver disket pga rigtig dårlig ryg, dårlig fod og ringe knæer.

Good luck !. håber du finder ud af det.!

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:00
Det er en skam at du først spørger nu - ellers kunne du have nået at melde dig til Beredskabskorpset og nøjedes med 3 måneder. Medmindre man kan lave det om så sent i forløbet - du kan jo prøve? 3 måneder er ikke lang tid, og selvom det til tider er skidehårdt, lærer man en masse (brugbart!) og oplever de vildeste adrenalinrushes som røgdykker :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:08
Jeg kan huske en enkelt jeg kendte som bare nægtede alt. Han mødte ikke op til session, og mødte ikke op da de indkaldte ham osv. Han ignorerede bare det hele. Det endte så til sidst med at han måtte tilbringe et par dage i spjældet, men derefter er der intet sket. Han synes således alt i alt at det var billigt sluppet, men må så naturligvis leve med en lettere plettet straffeatest (som dog er ren 3-5 år efter igen).
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:07
Dato: 11-06-2007 12:39:42 Forfatter:Wertikanon

Alt i alt, støtter jeg hverken militæret, og min tjenestetid ligger meget uheldigt i mine iværksætterdrømme, så jeg vil derfor høre alle jer. Jeg har det fysisk ok(kun lidt rygproblemer), men kan man på nogen måde få en lægeattest på at man siden session er blevet uegnet? Eller har I andre forslag til hvordan jeg kan vinkle den.

Jeg ved det er et lidt groft spørgsmål, men jeg er rimelig fortvivlet over at blive tvunget til noget jeg ikke mener gør nogen nytte.

medmindre at du kender din læge rigtgit godt, så tvivler at du kan få ham til det!

Mit forslag er at du tager den dersens militærnægter tjeneste som en oplevelse og lader være med at bruge for meget negativ energi på det. Det er et onde på linie med skattefar :-)

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:36
Hej

Tak for jeres indlæg - Jeg er glad for jeg ikke bliver sablet ned, for ikke at ville tjene mit fædreland osv.

Jeg må jo nok se i øjnene at det skal overståes. Jeg kan dog ikke helt sammenligne det med skat. Jeg er sådan rimelig tilfreds med at betale skat. Men militæret er jeg helt imod. Bare det faktum at der bliver brugt så ekstremt mange penge på det, er vanvittigt(i den forbindelse er jeg lidt træt af skatten), men også at man i 2007 skal tvinge unge mennesker til at bruge 3-8 måneder af sit liv, på noget der ikke interesserer en.

Der er masser der gerne vil frivilligt, og så vidt jeg har forstået, er det muligt at dække behovet gennem frivillige.

Det er vanvittigt - VI ER I 2007!!!

Tak for jeres indlæg - Så kom jeg også ud med lidt galde!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:39
Der er massere af muligheder for at slippe, hvis du virkeligt ikke gider.

Den umiddelbart lettest er nok, at du "får" en sygsom som vil gøre dig uegnet, går til egen læge og for papir for det (hvem kan bevise eller modbevise fx en depression). Herefter kan du søge om en ny tur hos sessionslægen, som sandsynligvis vil være nødt til at erklære dig uegnet hvis du har papirer fra din egen læge. Det er sådan set lige meget om din læge er med på det eller ej, du behøver ikke fortælle ham noget om dine militærplanen, blot bestil en konsultation hos ham omkring din "sygdom" og få noget papir på det, evt noget medicin...

Få en arbejdsgiver til at fake et nægter-tjeneste-job som du passer ind i. Han modtager nogle småpenge som skal betales til dig (tror jeg nok), risikerer en opringning eller tre fra sessionsmyndighederne som lige vil kontrollere op på dig (sjovt som du altid er til frokost/i møde/i fakta/sendt til Jylland med en pakke når de vil kontrollere...

Eller mange andre alternativer: Sådan slipper du for militærtjeneste

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:45
Jeg trak nr. 4564 ud af 32000 .. så jeg venter spændt på om de indkalder mig eller ej... gider satme ikke... jeg skal videre i systemet. 

PS. jeg hader amino quete funktionen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:49
Dato: 11-06-2007 13:00:15
Forfatter: Idenion
Det er en skam at du først spørger nu - ellers kunne du have nået at melde dig til Beredskabskorpset og nøjedes med 3 måneder. Medmindre man kan lave det om så sent i forløbet - du kan jo prøve? 3 måneder er ikke lang tid, og selvom det til tider er skidehårdt, lærer man en masse (brugbart!) og oplever de vildeste adrenalinrushes som røgdykker :)

Så vidt jeg ved blev 3 måneders forløbene i BRS afskaffet for nogle år siden, så der kun er 6 måneders hold tilbage? (Jeg aftjente selv min værnepligt på et 6måneders hold for nogle år siden)

Jeg kan dog undre mig over at man bliver overrasket over at man skal aftjene sin værnepligt, det kan vel næppe komme bag på mænd/drenge at det venter dem.

Hvis man slipper for at aftjene denne med en lægelige begrundelse følger den en hele livet og kan f.eks. være et problem hvis man senere ønsker at søge ind til f.eks. politiet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:51
Eftersigende skulle tinitus også være svært hvis ikke umuligt at bevise... Så hvis du ikke kan klare at have en falsk depression så var det måske vejen frem. :)

Men du skulle have tænkt over det lidt før. Da jeg var til session i sin tid, fik jeg fremstammet et lill aaaav da sessionlægen bøjede rundt på mig for at tjekke ryggen, og det var nok til at blive erklæret delvis uegnet. Så på den måde havde jeg selv valget om jeg ville ind eller ej.
Side 1 ud af 6 (56 indlæg)