|
Jeg synes at DR sportens chef sagde det meget godt. Naturligvis skal manden have personlig tilgivelse for sine fejl. Men professionelt skal han ikke. De løb han har vundet bør han vedkende at han ikke har ret til at bryste sig af mere, og dybest set burde han betale de vinderpræmier tilbage han har fået i 93-98 - på præcis samme måde, som hvis jeg var kommet til mine penge gennem snyd eller bedrag. Men for at få tilgivelse skal man angre. Og det oplevede jeg bestemt ikke at Bjarne Riis gjorde på den pressekonference. Jeg er helt enig i Martins oplevelse - han gjorde det med armen på ryggen og uden skyggen af anger. Han siger ja, jeg var dopet, men jeg er stolt over at vinde. Det må vel så også betyde at han mener det samme om sine ryttere i CSC i dag - hvis bare de vinder, så skid på regler moral og sportslig etik. Træd på alle andre, skid på verden omkring dig, det hele handler KUN om dig, dig og dig. Vil I også tilgive Henrik Bruhn hvis han om et par år kommer ind her på Amino og siger, undskyld, jeg ved godt jeg tog jer alle i røven, og snød mig til jeres penge. Det er jeg ked af det, men pengene beholder jeg. Er jeg tilgivet? |
Dato: 27-05-2007 10:05:54 Forfatter: Mikkel deMib
Vil I også tilgive Henrik Bruhn hvis han om et par år kommer ind her på Amino og siger, undskyld, jeg ved godt jeg tog jer alle i røven, og snød mig til jeres penge. Det er jeg ked af det, men pengene beholder jeg. Er jeg tilgivet?
Jeg synes ikke helt det kan sammenlignes - men forstår din pointe, Mikkel - blot skal vi jo så have for øje at Riis jo ikke har fået præmiepenge og løn af den menige mand - uanset om Riis og de andre ryttere har dopet sig - så har de leveret varen; de har leveret underholdning - det er sponsorere og andre interesser der har betalt deres løn og deres præmier. Og lur mig om ikke såvel Telekom, CSC og alle de andre har lavet kalkulationer baseret på den PR værdi de har på cykling MED og UDEN doping... når du, jeg og mange andre inderst inde godt ved at Riis også var dopet (da de første afsløringer kom fra for flere år siden), ja så almindeligt tænkende folk i sponsor-afdelingerne i de nævnte selskaber med GARANTI beregnet worst case scenario.
CSC taber eksempelvis ikke på at Riis står frem om sin doping: Det skal ikke undre mig de "tjener" penge på det - ligeså vel som Telekom jo heller ikke taber noget som helst i forhold til Ullrich, Riis, Brian: Det var jo ikke DEM der dopede rytterne...
MVH
Bliv gratis medlem