Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør Bjarne Riis

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige i forhold til Indurain
er det hele lidt sært.

Jeg skal ikke kunne sige om han var dopet, men om ikke andet, så var han "offer" for en mutation i lungerne. Hvilket resultererede i at hans iltoptager var langt over normalen. Det er det samme princip som med astma medicin, bare naturligt og givetvist mere effektivt.

Jeg kan desværre ikke lige finde en kilde på ovenstående og det kan da også være at jeg er blevet bildt ting ind for et årti siden. Men det er den historie jeg har fået...

Mvh Peder

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:44

Til meJensen

Jeg kan let "bare" sige jeg ville flytte til en ny gade uden pistoler.

Doping har fuldstændigt taget over i cykel"sport"  det må da være svært for alle deltager også Bjarne at sige fra, da det må betyde man ikke kan være i toppen, Men jeg mener at hvis man som Epo-Bjarne i flere år laver ulovligheder skal det have en konsekvens.

Det er lidt som en pusher som siger:  Hvis jeg ikke sælger narko til unge/børn så gør nogle andre det bare…

Nej Nej for Bjarne skader kun sig selv.. Det mener jeg ikke da han er et forbillede for andre

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:18
> Jeg kan let "bare" sige jeg ville flytte til en ny gade uden pistoler.

Nej, du skulle opgive din virksomhed og flytte til en anden verdensdel uden at vide, om du kunne finde noget at leve af. For en cykelrytter ville det nemlig betyde afslutningen på en karriere.

> Doping har fuldstændigt taget over i cykel"sport"  det må da være svært for alle deltager også Bjarne at sige fra, da det må betyde man ikke kan være i toppen, Men jeg mener at hvis man som Epo-Bjarne i flere år laver ulovligheder skal det have en konsekvens.

Jeg er sikker på, at Bjarne Riis ikke så doping som en option i rigtig mange år. Jeg er også sikker på, at han ikke er startet som professionel cykelrytter, fordi han havde lyst til at tage doping. Jeg tror faktisk slet ikke, at han kendte til doping i de første mange, mange år af hans karriere. Han har brændt for denne sport siden har var en lille dreng.

Pludselig en dag (måske i 1992 eller 1993) går det op for ham, at han rent faktisk har mulighed for at gøre noget stort indenfor cykling, men at hans livsdrøm hæmmes af andre brodne kar indenfor cykelsporten. Han SKAL tage et valg imellem PEST eller KOLERA: 1) at stoppe sin karriere, kort før han når sit højdepunkt, eller 2) Gøre som de andre indenfor cykelsporten, tage Epo, og have en stor chanche for at opfylde sin drengedrøm: at vinde Tour de France. Han har drømt om dette i mere end 20 år!

> Det er lidt som en pusher som siger:  Hvis jeg ikke sælger narko til unge/børn så gør nogle andre det bare…

Nej, sådan kan du slet ikke sammenligne det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:21

Men jeg mener at hvis man som Epo-Bjarne i flere år laver ulovligheder skal det have en konsekvens.

Nu hedder han vist bare "Bjarne Riis", men fred være med det.

Hvilken lovgivning eller hvilket regelsæt mener du at disse konsekvenser skal dømmes ud fra? For du går vel ikke ind for selvtægt?

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:19

Jeg vil lige vende tilbage på denne tråd.

Jeg var nok lidt for naiv og hård i mine udlæg mod Riis, dette kommer efter hele forløbet med Michael Rasmussen som totalt sindsygt bliver udvist uden fair rettergang.
At drømme og tro man kan have et pro-lød som touren uden disse deltager ikke er på doping er/var nok lidt for naivt fra min side. Det er en del af "sporten" efter som vi som seer vil underholdes mere og mere ekstremt så komme der doping med i sporten så disse forventninger kan indfries.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:09

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:18
Dato: 30-07-2007 23:08:37
Forfatter: Bent A.
Ja, så er den gal igen :-)

En t-shirt der støtter Michael Rasmussen

Lækkert - SKYND dig at få lavet en masse PR på det. Det tror jeg faktisk vil kunne give et rigtig godt salg, nu hvor historien stadig er i kog. Bare hiv fat i bt, ekstrabladet, tv2 og alle de andre vi alle kender :-)

// Jesper Skov

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:14
dette kommer efter hele forløbet med Michael Rasmussen som totalt sindsygt bliver udvist uden fair rettergang.

Lad os lige få på det rene at Micahel blev trukket ud af sit eget hold Rabobank. Altså ikke smidt ud. Angiveligt fordi han ved sine handlinger eller undladelser har kastet uheldigt lys ikke kun på sig selv men også sit hold og sponsor.

Det kan undre mig at man som så ambitiøs rytter som Michael er, kaster af oceaner af tid i træning, og så ikke bruger de forholdsvis få ressourcer det kræver at informere antidoping-organerne fyldestgørende. Det er i mine øjne mangel på professionalisme.

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)