|
trække fra cykelsporten, efter han har afsløret sig selv som løgner? |
Næh - men Brian Mikkelsen måske...
Debat
|
trække fra cykelsporten, efter han har afsløret sig selv som løgner? |
|
Næh - men Brian Mikkelsen måske... |
|
En mand der kan stå for åben skærm og lyve for hele Danmarks befolkning giver jeg generelt ikke en skid for, men hvis Bjarne Riis trak sig fra cykelsporten ville det nu være synd. Det hold han har fået opbygget har jeg meget respekt for, og det er fedt at have et dansk hold der klarer sig så godt som de gør. Jeg tror (og håber) ikke at der kommer flere doping skandaler fra CSC''s side, men det er nu ikke på grund af tillid til Riis jeg tror det - hvordan kan man stole på en mand der har holdt alle for nar i så mange år? |
|
Indberetter de/I jer selv til myndighederne? Nej. Han har brugt doping, som grundlæggende kun har været til fare for hans eget helbred. Dem der kører bare lidt for stærkt, sætter mit liv på spil, dét ser jeg som mange gange værre. Tusind gange værre! Derudover kom han med flere gode input til sit presseøde, bla. at der burde være kontrol for alle ryttere, og ikke kun en stikprøve. Det ville forhindre at der er nogen der føler sig fristede. Dog mener jeg også at CSC har tvungne prøver for alle rytter (men jeg er ikke sikker), de har dog en mand ansat kun med det formål at teste ryttere. En tidligere kritiker. Hvis Bjarne forlader cykelsporten vil vi miste alt for meget, ikke kun pga. holdet måske får en nedetid (hvis det overlever), men også pga. at han er et kæmpe aktiv. Skal han trække sig, bliver det kun for at tilfredsstille vores hævntørst/retfærdighedssans, men samtidig mister vi en stor del af den sport vi elsker. Det fornuftige er at skue fremad, og komme med foranstaltninger til at forhindre at andre bliver lokket til at gøre det samme, eks. tvungen kontrol af alle ryttere, samt en mindre hård rute (her tænker jeg på Tour de France). Der er ingen mennesker der kan køre over 2-3 bjergkæder, cykle små 200 km. per dag, gøre det i tre uger, og samtidig køre stærkt. Det tror jeg simpelthen ikke er muligt uden at bruge en eller anden for doping, om det så er smertestillende til at tage de værste smerter, eller det der er værre. Vi må forlange mindre af rytterne og ikke konstant forvente at de kan klare mere og mere. |
|
Den succes han har skabt har efter min mening ingenting med hans dopingmisbrug for 10 år siden. Havde han holdt det for sig selv og ikke sagt et ord (som jeg tror flere cykelryttere gør), var holdet jo bare fortsat i bedste velgående. Erfaringerne kan man jo aldrig tage fra ham, og på en måde tror jeg også at han har lært af sine fejltagelser. |
// Jesper Skov
|
Eller giv dopingen fri, og lad evt de store medicinalfirmaer sponsorere holdene ![]() Jeg tror ikke det er mindre udbredt nu, blot bedre camoufleret, hvorvidt Riis bør gå ved jeg ikke, men det er da uomtvisteligt at han har taget røven på de andre deltagere i 1996, hvorfor jeg egentligt ikke vil betegne ham som en sportsmand, men nærmere en ræv, da han må have haft en sær smag i munden da han stod på sejrsskamlen ![]() |
Hvorfor kan dette ikke lade sig gøre? Siger du dermed at samtlige i tour de france feltet har været dopede? |
|
Prøv at gøre det, så finder Du svaret. > Siger du dermed at samtlige i tour de france feltet har været dopede? Er det samtlige af de opstillede der har gennemført Touren? |
|
Jeg synes det er yderst pinligt, og jeg håber satme det får nogle følger for ham han kan mærke. Man kan ikke holde verden for nar i 11 år og utallige gange storlyve på TV og så slippe afsted med det ... håber jeg. Men den største straf er måske at han nu skal stå til ansvar overfor sine drenge. Hvordan vil han nogensinde kunne fremstå troværdigt overfor dem nu i fremtidige diskusioner om sandheden. Han har jo lært dem at man godt må lyve, hvis det gavner en selv - selv overfor sine kæreste, sine børn. Pinligt. Meget pinligt. |
|
Der er vist ingen, der kan sige sig fri i den branche!! Kom dog over det og prøv at køre sporten for sportens skyld og ikke for pengene!!! Det gælder da forøvrigt også fodbold, håndbold mm. |