Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør Bjarne Riis

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ikke det er et spørgsmål om at der skal være plads til at fejle. Det er et spørgsmål om det er rimeligt at snyde og bedrage sig til resultater, som man så ovenikøbet bagefter stiller sig op og holder fast i at man er stolt af. Det ville svare til hvis jeg var blevet rig ved at lave et bankrøveri, eller ved at drive en usympatisk og ulovlig annoncehajvirksomhed, og så 10 år efter indrømmede det og så holdt fast ved at pengene og æren var min.

Jeg synes at DR sportens chef sagde det meget godt. Naturligvis skal manden have personlig tilgivelse for sine fejl. Men professionelt skal han ikke. De løb han har vundet bør han vedkende at han ikke har ret til at bryste sig af mere, og dybest set burde han betale de vinderpræmier tilbage han har fået i 93-98 - på præcis samme måde, som hvis jeg var kommet til mine penge gennem snyd eller bedrag.

Men for at få tilgivelse skal man angre. Og det oplevede jeg bestemt ikke at Bjarne Riis gjorde på den pressekonference. Jeg er helt enig i Martins oplevelse - han gjorde det med armen på ryggen og uden skyggen af anger. Han siger ja, jeg var dopet, men jeg er stolt over at vinde. Det må vel så også betyde at han mener det samme om sine ryttere i CSC i dag - hvis bare de vinder, så skid på regler moral og sportslig etik. Træd på alle andre, skid på verden omkring dig, det hele handler KUN om dig, dig og dig.

Vil I også tilgive Henrik Bruhn hvis han om et par år kommer ind her på Amino og siger, undskyld, jeg ved godt jeg tog jer alle i røven, og snød mig til jeres penge. Det er jeg ked af det, men pengene beholder jeg. Er jeg tilgivet?
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:17
Dato: 27-05-2007 10:05:54 Forfatter: Mikkel deMib
Vil I også tilgive Henrik Bruhn hvis han om et par år kommer ind her på Amino og siger, undskyld, jeg ved godt jeg tog jer alle i røven, og snød mig til jeres penge. Det er jeg ked af det, men pengene beholder jeg. Er jeg tilgivet?

Jeg synes ikke helt det kan sammenlignes - men forstår din pointe, Mikkel - blot skal vi jo så have for øje at Riis jo ikke har fået præmiepenge og løn af den menige mand - uanset om Riis og de andre ryttere har dopet sig - så har de leveret varen; de har leveret underholdning - det er sponsorere og andre interesser der har betalt deres løn og deres præmier. Og lur mig om ikke såvel Telekom, CSC og alle de andre har lavet kalkulationer baseret på den PR værdi de har på cykling MED og UDEN doping... når du, jeg og mange andre inderst inde godt ved at Riis også var dopet (da de første afsløringer kom fra for flere år siden), ja så almindeligt tænkende folk i sponsor-afdelingerne i de nævnte selskaber med GARANTI beregnet worst case scenario.

CSC taber eksempelvis ikke på at Riis står frem om sin doping: Det skal ikke undre mig de "tjener" penge på det - ligeså vel som Telekom jo heller ikke taber noget som helst i forhold til Ullrich, Riis, Brian: Det var jo ikke DEM der dopede rytterne...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:31
Hvis man som sponsor vælger at bakke om om en flok cyclende junkier, så er jeg sikker på jeg ikke er den eneste som vil opleve det negativt. Hvis ikke CSC melder klart ud om deres afstandstagen til Riis, så vil de i mine øjne være lige så skyldige og de vil lide alvorlig brand-skade i mine øjne. Og jeg er med garanti ikke den eneste der ser det sådan.

For hvad er det for et signal CSC støtter her? At det er OK at skide på alle regler og love, hvis bare man vinder. Gud ved om CSC opererer på samme måde overfor deres kunder? Tør du handle med en virksomhed der tænker sådan?

Og oveni dette kommer så al den støtte som sporten får, og den måde sporten bruges som gode forbilleder for de unge. Hvis sporten vil have lov til at opfører sig som cykelsporten gør, dope sig og så være stolt af resultaterne, så vil jeg ikke være med til at støtte det med en eneste af mine skattekroner. Tværtimod, så vil jeg bekæmpe det på samme måde som al anden svindel og bedrag.

Sport kan være et sundt forbillede for mange, men det kræver satme at skidt og kanel bliver skilt ad. Det er usundt for hele sportsområdet hvis narkomaner som Riis for lov til at fortsætte en ledende rolle. Man lukker jo heller ikke pædofile ind i børnehavnerne igen bare fordi de siger undskyld (iøvrigt samtidig med at de siger de nød de overgreb de lavede!). Nej, nogle handlinger har altså konsekvenser, og hvis Riis virkelig ville det bedste for sporten så trak han sin egen person og profil ud af det med det samme.

Og så er der nogle der påstår at det kun er Riis selv dopingen er gået ud over. Det passer ikke! For det er jo netop det faktum at han, og andre dopede sig, at de andre der også dopede sig følte det nødvendigt. For hvordan skulle de kunne vinde over junkie-Riis, hvis de ikke også selv dopede sig. Riis'' handlinger har presset andre ud i doping, og det bør han stå ved og tage konsekvensen af.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:42
Dato: 27-05-2007 10:31:29 Forfatter: Mikkel deMib Hvis man som sponsor vælger at bakke om om en flok cyclende junkier, så er jeg sikker på jeg ikke er den eneste som vil opleve det negativt. Hvis ikke CSC melder klart ud om deres afstandstagen til Riis, så vil de i mine øjne være lige så skyldige og de vil lide alvorlig brand-skade i mine øjne.

Nu er Bjarne jo ikke dopet i sin rolle som cykel-direktør ---- hans doping i midt af 90´erne har jo ikke noget at gøre med CSC - og slet ikke den rolle Riis har i forhold til CSC idag... samtidig kan CSC jo bruge lejligheden til anti-doping holdning med Riis i front som fortaler for "nul doping" --- nu har jeg jo det eksempelvis sådan at jeg bedre kan forholde mig til folk der taler om dit og dat MED erfaringer i ryggen.

I Frederikshavn har vi eks. lige haft et kæmpe tilløbsstykke hvor en tidligere Ecstasy misbruger fortalte om sin historie - og samtidig brugte hendes erfaringer til kraftigt at advare mod narko.. hendes historie, hendes formaninger baseret i hendes erfaringer virker altså LANGT bedre end de formaninger teoretikerne kaster på banen.. ISÆR overfor målgruppen.

På samme vis virker det - på mig - mere troværdigt når Riis bruger sine erfaringer til at advare mod doping og samtidig IDAG tager afstand fra doping baseret på de ting han oplevede. Dermed kan CSC også vinde på det scenarie og kommet styrket ud i forhold til deres image.

CSC kan jo vinde på at sige "Vi er 100% imod doping" - og samtidig vise deres tillid til at Riis, om nogen, ved hvad doping betyder negativt bag kulisserne og i offentligheden i forhold til konkurrencen.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
problemet er jo bare at Riis øjensynligt IKKE er imod doping, og han angrer IKKE sine handlinger. Tværtimod. Han siger han er stolt af de løb han har vundet på dope, og det er jo der problemet også ligger. For hvis han er stolt af sine dopede præstationer, hvorfor skulle han så ikke være det i forhold til sit eget hold.

Nej, det er troværdigheden der mangler. Ikke før han erkender at han aldrig skulle have haft de præmier og erkender at han INTET har vundet fra 93-98 har han et gram af troværdighed i mine øjne.
Fra Viborg.
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:06
Selv om cykel løb ikke intresserer mig en døjt. så har jeg den samme smag i munden som Martin T.

Hvis lavinen ikke var begyndt at rulle via alle de andre cykel junkies så hade bjarne så sikkert som amen i kirken taget sit doping misbrug med i graven. og 5 år på doping det er fandme lang tid. Det er cykelløb for fanden tag jer dog sammen cykel fjolser. For hvis det kun er på den måde i kan vinde så burte i begynde at finde jer en mere passende sportsgren. som passer bedre til jeres fysik. For det at vinde er jo først og fremest en sejr med sig selv og inden i en selv. og for sig selv. og det kan de da umuligt føle når de jo godt selv ved at de snyder. alt det andet er jo bare for penge...

og fordi de gerne vil i TV.

MVH: André.

A.Elsborg M.T.S. (Midtjysk Transport Service) www.mts-transport.dk
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:34
ville riis fortælle om sin snyd til et møde med mødre der lige har sendt deres sønner til cykelsporten fordi hans "præstation" har sat noget igang i den danske cykelsport?

riis sagde endda, at doping er godt: " jeg har ikke haft mén af at tage epo", den eneste bivirkning var, at jeg kunne køre stærkere", "jeg havde det godt". dette kan en cykeldirektør ikke tillade sig at sige uden at det burde få konsekvenser!

man kan forresten sagtens finde ud af i dag hvem der i årets tour de france-cirkus ikke er dopet": det er dem uden cykel! 

klaus

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:37
I mine øjne, så er Bjarne Riis stadig en stor sportsmand. Ja, han dopede sig ligesom samtlige andre ryttere, men han havde modsat andre et naturtalent. Nu mangler vi bare at Rolf Sørensen står frem.

Nu får Riis seriøse og måske velfortjente tæsk i pressen, men man kan jo ikke tage fra ham, at han har sportslig og økonomisk succes som forretningsmand i spidsen for TEAM CSC.

Han har snydt, ja, men det foregår i alle sportsgrene. Hvad med fodbolden i Italien? Skal alt fodbold i Italien så ophøre fordi nogle har snydt med resultaterne?

Kom nu videre og lad være med at tude over at manden har scoret kassen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:41
> man kan forresten sagtens finde ud af i dag hvem der i årets tour de france-cirkus ikke har dopet": det er dem uden cykel! 

Hvis du tænker på journalisterne der står ude ved siden tror jeg ikke du skal føle dig alt for sikker i din sag :)

> Kom nu videre og lad være med at tude over at manden har scoret kassen.

Det har intet med tuderi, men anstændighed at gøre. Man kan ikke have Riis til at lede et cykelhold, ligeså lidt som man kan have en bankrøver til at lede en bank, eller en pædofil til at lede en børnehave.
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:51
spørgsmålet er vel også om riis ville gøre det samme i dag!?

og ja, det ville han, tror jeg! det er jo godt, uden bivirkninger og man kører stærkere. hvorfor så ikke tage chancen for at score kassen ved at lave noget ulovligt og snyde, svindle og bedrage andre sportsfolk der hæderligt træner 8 timer hver dag for at kæmpe sig op.

der findes riis og ros!

klaus

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)