|
Hvorfor kan dette ikke lade sig gøre? Prøv at gøre det, så finder Du svaret. "Siger du dermed at samtlige i tour de france feltet har været dopede?" Er det samtlige af de opstillede der har gennemført Touren? 1) Med samme ret kan jeg så sige at det ikke kan lade sig gøre at springe over 3,5 meter i stangspring uden at være dopet. Jeg har prøvet og kom kun op på 3.20!!!!!!!!!!!!! Jeg håber du kan se hvor mangelfuldt dit argument er. 2) Så dem der har gennemført turen for nyligt (siden 1993) har altså alle været dopede? Hvis ikke, hvor langt skal man ned ad ranglisterne før man finder en der ikke har været dopet? |
Bør Bjarne Riis
|
Fortsat dejlig aften. |
|
Det har lagt i kortene i mange år at alle top-folk indenfor cykling på et tidspunkt i deres karriere har dopet sig - også Riis. Riis og doping er passé - han driver idag et professionelt cykelhold - jeg synes ikke han behøvede at stå frem - men nu har han så gjort det. Medierne diskutere hvorvidt han skal trække sig; det mener jeg ikke han skal, han har vist resultater med CSC - han skal fortsætte det han har sat igang - og så bevise + kæmpe for at doping er en saga blot indenfor cykling. Jeg er overbevist om at en lang række andre professionelle sportsgrene også har spøgelser i skabet i form af doping/præstationsfremmende elementer. Professionel sport er forretning; der er mange penge i det - der skal præsteres konstant, derfor er det lige så sikkert som amen i kirken at der foregår ting i kulissen indenfor alle andre grene af professionel sport. |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Bør Riis trække sig fra cykelsporten? Spørgsmålet er meningsløst. Riis er direktør for et firma, der hedder CSC. Han ejer firmaet. Det er hans levevej. Spørgsmålet giver kun mening, hvis man tror, at Riis er en slags folkevalgt, som folket kan kræve trækker sig fra sit tillidserhverv. Det burde der være forståelse for på et iværksætterboard af alle steder. mvh. Bo Jensen Butik Go’aften Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil. |
Det er nu ikke helt korrekt - hans levevej er at stå for et cykelhold, der p.t. er finansieret af CSC.... MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Som Lasse siger er han nu ikke ligefrem direktør for CSC, og slet ikke ejer. CSC er et meget stort IT firma. Han er direktør for Riis Cycling A/S, men uden en hovedsponsor som CSC er det ikke meget værd - der skal meget til at finansiere det foretagende han har gang i, og derfor er folkets mening ret relevant. Hvis der er et stort "folkehad" mod Bjarne Riis så har CSC, og andre, formodentlig ingen interesse i at sponsorere ham og hans foretagende, og dermed kan han godt risikere at han bliver nødt til at sige farvel og tak (ikke at jeg umiddelbart tror at det sker).
|
|
Nu blev der tidligere sat lighedstegn mellem Riis og Riskjær, og der må jer så sige at ud over de begge nu er i kasse med alle os der har kørt for stærkt, gået over for rødt eller på anden måde gjort noget de ikke skulle, så har jeg meget svært ved at se sammenligningen. Riskjær er tvunget i fængsel af en dom, men bliver den dag i dag ved med at nægte at han skulle have gjort noget galt. Riis har på eget initiativ valgt at stå frem og fortælle (efter min mening hudløst ærligt) om hvad han havde gjort og hvad der fik ham til det. Jeg tog mig den tid det tog at se hele pressemødet, og var imponeret over den afklarethed han fremstod med. Det kunne andre i lignende situationer lære noget af. |
|
På spørgsmålet om hvor hurtigt det egentlig er muligt at gennemføre touren uden at være dopet fordi der er så og så fysisk belastende, er problemet at ingen forsker er i stand til at efterprøve, de fordi ikke har "benene" til det. Og uanset hvilke ryttere han måtte udvælge til at hjælpe ham, ville dem der eventuelt kunne køre stærkt bagefter blive mistænkeliggjort for doping blot fordi de havde kørt stærkt. Der har stået mange læger frem og sagt at det er fysisk umuligt a gennemføre touren "naturligt" med de hastigheder der køres i dag. Til det kan jeg blot sige at videnskaben har en rigtigt dårlig track-record mht. at forudsige hvad der er muligt og ikke muligt. Folk burde være døde ved at flyve med overlydshastighed, flyvemaskiner burde slet ikke kune flyve (ej heller brumbasser), fridykkerne burde være døde længe inden de når de dybder de når. De kære læger burde i dette tilfælde hellere være ærlige og sige at de rent faktisk ikke ved hvad der er muligt. Hvis man tror CSC holdet kører "rent", så får vi forhåbentlig en ide om hvor hurtigt touren kan køres. |
|
|
Dato: 27-05-2007 07:46:49 Forfatter: Martin Thorborg Dato: 27-05-2007 07:29:38 Forfatter: Jesper Jørgensen Riis har på eget initiativ valgt at stå frem og fortælle (efter min mening hudløst ærligt) om hvad han havde gjort og hvad der fik ham til det. Jeg tog mig den tid det tog at se hele pressemødet, og var imponeret over den afklarethed han fremstod med. Det kunne andre i lignende situationer lære noget af. Han har bestemt ikke indrømmet det frivilligt, du kunne næsten se hvordan hans arme var vredet så meget om på ryggen, at han fik tårere i øjnene. Kunne han være sluppet med at holde løgnen for sig selv, så kan jeg garantere dig at havde gjort det. På mig fremstod han kold, kynisk, arrogant, nedladende, ligeglad og top presset. Det er sjovt som vi ser tingene forskelligt. Dbh Martin Dbh Martin Det er ganske rigtigt "sjovt" den måde vi ser tingene på - men uanset om han har VALGT at stå frem - eller blevet "rådgivet" til at stå frem - så ændrer det ikke faktum at store dele af den danske befolkning, fortrinsvis sportsfanatikerne, jo sandsynligvis fuldstændigt naivt ville tro på Riis hvis han fortsat stod fast på at han aldrig har dopet sig. Jeg er ikke udpræget sportsinteresseret, men fulgte med i Tour´en indtil første gang det kom frem at flere store navne var pumpet - det tog på mange måder charmen ud af den enorme præstation. Omvendt så forstår jeg godt at Riis - til trods for dopingsnyd - er stolt at sine præstationer, at cykle uafbrudt i 3 uger kræver helt bestemte personer. Tour´en handler jo ikke udelukkende om hvem der er først over målstregen, men også om en masse strategi, taktik, teknik - og hvis de ting ikke fungere, så er det ligegyldigt hvor pumpet og dopet man er. Riis og hans doping (som ligger i en periode for godt ti år siden) synes jeg kan sammenlignes lidt med farcen omkring Messerschmidt og hans brandert - begge ting er noget de begge sikkert bittert fortryder idag - men begge personer bliver jo ikke ringere på deres felt: Riis leder et cykelhold, som er i verdensklasse - Messerschmidt er en dygtig politiker - jeg synes det er hul i hovedet at der ikke kan være plads til at fejle... En lidt vag sammenligning - I know - især selvfølgelig fordi Riis anså det for nødvendigt at snyde - ren økonomisk og karrieremæssig nødvendighed - hvor Messerschmidt "bare" drak hammerlam... MVH |
Bliv gratis medlem