Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter mange timers arbejde med SEO - hvordan kan jeg forbedre mig?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Men nej, du har ret, <Home> er ikke det vigtigste - men det er derimod alle de forskellige pages,

Ja, men de forskellige sider må godt være vigtige, men derfor er der ingen grund til at lave en forside som Føtex. Og nu kan jeg faktisk se Føtex lige har ændret deres title tag så den ikke længere hedder "forside". 

Det var ikke undersiderne jeg talte om mht title-tag, men hvis du gentager det lange domæne-navn tror jeg du får noget Google opfatter som redundant indhold på dine i forvejen svage sider. Jeg har læst at der er delte meninger om om domænenavn skal med. Jeg synes ikke det giver mening at gentage sig selv så meget. På Amino.dk går det bedre. Det er både en stærk side og et kort domænenavn. Google er godt klar over at den omtalte side hedder det den hedder. Men det var et ny problemstilling jeg ellers ikke ville have gået ind i, da jeg havde de andre ting, jeg synes er langt vigtigere. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 23:40

Gita: Okay, så er jeg mere med.. Men ja, du har ret - det eneste content på den side er bare reklamerne. Men betyder det noget som sådan?

Johnny: Med al respekt: Så vil jeg være den der bryder mønstret, og SEO-optimerer min side selv. Undskyld, men jeg synes altså 2000+ kroner er for meget at betale for et hobbyprojekt..

Ja, det kunne være sjovt at tjene penge på det, men først og fremmest skal jeg have det sjovt, og udfordres personligt med det jeg laver, og det virker!

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:44

Kasper:
Gita: Okay, så er jeg mere med.. Men ja, du har ret - det eneste content på den side er bare reklamerne. Men betyder det noget som sådan?

Næeh, ikke andet end jeg mener jeg har nævnt, at din Adsense-konto risikerer at blive lukket. Hvis der ikke er penge på den og det ikke er det du vil tjene penge på, så er det ligemeget Big Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 23:46

Gita: Jeg er meget glad for din respons! Den giver virkelig stof til eftertanke.

Nej, du har helt ret - jeg behøver måske ikke hedde 'GoingToCopenhagen' som title, men derimod  Copenhagen Tips and Guides >Home < bla bla.

Hvis jeg så går ind på Langebro, ville siden hedde Copenhagen Tips and Guides > Langebro < bla bla.

Men et spørgsmål til ovenstående - hvis jeg så gør det sådan, så går det vel direkte imod det jeg har læst i andre posts her på Amino: At hvis title er relevant, frem for tilfældig, så finder søgemaskiner også siderne under reelle søgninger.

Noget helt andet er - om underside-title står først eller 20 karakterer inde i titlen - det er vel lige meget, hvis jeg skal følge rådet om de 64-70 tegn?

Igen - jeg spørger kun ind til det, med lidt måske for nogen lidt dumme spørgsmål, men jeg er helt ny indenfor det her og al hjælp modtages med kyshånd. Dog har jeg også lært om kildekritik, og tager ikke alt for gode!

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:50

Kasper:

Nej, du har helt ret - jeg behøver måske ikke hedde 'GoingToCopenhagen' som title, men derimod  Copenhagen Tips and Guides >Home < bla bla.

Hvis jeg så går ind på Langebro, ville siden hedde Copenhagen Tips and Guides > Langebro < bla bla.

Sidste sætning citeret her giver mig forklaringen. Der hvor jeg sidder, kan jeg selv bestemme præcist hvad der skal stå i mine title tags fra side til side, men jeg kan forstå at du har automatiserede title tags. 

Kan se du bruger WordPress, så jeg vil foreslå at installere plugin'et WordPress SEO eller All-in-one SEO pack - så kan du selv bestemme dine title tags, ligesom mig.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:
Johnny: Med al respekt: Så vil jeg være den der bryder mønstret, og SEO-optimerer min side selv. Undskyld, men jeg synes altså 2000+ kroner er for meget at betale for et hobbyprojekt..

Og med alt respekt tilbage, så får du intet søgeoptimering for 2 k

der virker, om det er til hobby el.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:57

Kasper:
Med al respekt: Så vil jeg være den der bryder mønstret, og SEO-optimerer min side selv. Undskyld, men jeg synes altså 2000+ kroner er for meget at betale for et hobbyprojekt..

Jeg tror de fleste SEO-optimerer selv, men nu gav Johnny linket til en gratis prøveversion af SEO-LEX. Du kan evt også downloade en lynguide her: http://www.seonord.dk/. Jeg har ikke selv læst den sidste, men har set at manden Per Allerup bag den også har styr på sin SEO. At du får en lynguide er dog ikke en genvejen ind i Google-himmelen, men at du følger de dygtiges råd kan spare dig en del tid og omveje. 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hey, det lyder som at du har styr på de meste.

Vil da lige tilføje nogle ting.

Pas på at du ikke overdriver med onsite seo. Google er faktisk igang med at straffe sider der overdriver med deres seo. Alle tror, at der skal søgeord på alle billeder og der skal tags her og der. Alt det er unaturligt. Google er kloger end det.

Mht til linkbytning. Det giver altså ikke så meget som du tror. Google kan sagtens se, at i bytter og giver dig altså ikke så meget kredit for det. Men fik du derimod links fra sider uden at linke tilbage til dem, så er det rigtig godt. Nogle mener at et outbound link til en hjemmeside inden for samme niche giver rigtigt godt. Det skal dog være en side med høj pagerank.

Husk link diversity. Dvs at dine backlinks ikke alene skal komme fra fora og blog, eller fra samme ip.

Og for Guds skyld, lad være med at bygge linkwheels eller linkpyramider. Du bliver sandboxet inden du overhovedet når at tænke dig om. Hold det naturligt.

Mange mener at ens søgeord skal have et density på omkring 5 %. Jeg ha dog haft de største succer med omkring 0,7-1,5% ved minimum 700-1000 ord pr artikel.

Held og lykke med din hjemmeside.
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 00:16

Alexander: Hvad mener du med linkpyramider/linkwheels? Har jeg lavet noget skidt fy-fy? Derudover mange tak for en god respons, jeg vil tænke på det med onside SEO (jeg regner med du mener interne links??)

Johnny: Nu skrev jeg også +2k - jeg ved ikke om 2k er hvad man normalt betaler, men det var mere for ikke at fornærme nogen. Jeg har fået tilbudt SEO optimering for 4k, og som sagt - det er et hobbyprojekt, og jeg tror ikke at 4k giver mig det tilbage jeg er ude efter.. Jo måske kan de 4k tjenes ind igen hurtigere, men jeg har ikke den slags penge, og det er derfor jeg mener at det er til hobbybrug - jeg vil ikke investere flere tusinde i min hjemmeside, men der i mod klare det selv, i hjemmet.

Gita: Det var ikke sådan ment :) Jeg er allerede i gang med SEO-LEX. Det jeg mente var bare at jeg ikke har, som jeg skriver lige der oppe ^^, penge til at bruge flere tusinde på en SEO optimering. Så vil jeg hellere gøre et forsøg selv, og bruge ting som SEO-LEX og tips fra ekspert-aminoer!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:35
Side 3 ud af 4 (37 indlæg)