Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter mange timers arbejde med SEO - hvordan kan jeg forbedre mig?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

når man ikke ved hvad linkwheels eller linkpyramider er, kan man næsten kun lave naturlig linkbuilding :)

det med at du kan komme i en sandbox er en gammel frase der stadig bliver brugt - der er ingen sandbox!

Det der kan ske er at du mister mange placeringer i google, da din linkbuilding og måske andre ting som indhold m.m. ikke er optimalt lavet i forhold til hvad google udstikker af guidelines.

Rigtig mange andre mener 1-3 % density i indhold, jeg kan godt li omkring 2% :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:50

Kasper:
Det jeg mente var bare at jeg ikke har, som jeg skriver lige der oppe ^^, penge til at bruge flere tusinde på en SEO optimering. Så vil jeg hellere gøre et forsøg selv, og bruge ting som SEO-LEX og tips fra ekspert-aminoer!

Og det forstår jeg såmænd godt :-) Det kan du også sagtens. Jeg har selv haft fremgang med at arbejde på det i et halvt års tid. Havde jeg pengene og et vigtigt site, der var penge nok i ville jeg betale for konsulenthjælp fra de dygtigste. Det kan jo så komme en dag.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 01:26

Kasper:
Alexander: Hvad mener du med linkpyramider/linkwheels? Har jeg lavet noget skidt fy-fy? Derudover mange tak for en god respons, jeg vil tænke på det med onside SEO (jeg regner med du mener interne links??)

Hej igen. Nej du har ikke lavet noget skidt. Lad mig lige give dig nogle gode råd

Jeg går udfra at dit keyword er "Copenhagen" bruger du googles keyword tool kan du se at der er 165.000 exact søgninger (brug ikke fleksible når du vil se hvor mange søgninger der er), jeg går også udfra at du gerne vil tjene penge på dine reklamer fra adsense. Men ser du på konkurrencen, så kan du se at den er lav

Med andre ord, betyder det at de reklamer der bliver vist på siden ikke vil give så meget i udbetaling samt at det ikke er gode reklamer. Men det er fint at du prøver at ranke på det søgeord til din forside da der er mange besøgende. Jeg ville personligt gå efter Long tail keywords. Det er søgeord med mindre søgninger, men er nemmere at ranke. Så behøver du ikke de vildeste backlinks for at komme på side et. Jeg går selv efter søgninger mellem 2000-10.000 med høj konkurrence ( gode reklamer og større udbetaling pr. klik). Konkurrence i dette tilfælde betyder ikke at du konkurrer med mange mennesker men at dem som reklamere betaler mere for at nogen klikker på deres reklame. Jeg kan faktisk få udbetalt mere ved at have 2000 besøgende med høj konkurrence end at få 100.000 besøgende med lav konkurrence. 

Prøv at se på disse 2 som eks. 

og 

1600 søgninger på den første samt 1900 og 2400 på den anden. Begge med høj konkurrence. Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert skrive 3 artikler på min 800 ord pr artikel med de 3 søgeord. 

Lad os tage nogle punkter nu hvor vi er i gang.

1)   Brug altid dit søgeord som titel i din artikel Bruger du wordpress vil din titel automatisk være <h1>  det har du ikke gjort på forsiden, der står der HOME.

2)   Del dine artikler op med undertitler <H2> hvor dit søgeord også indgår

3)   På forsiden har du 267 ord og har brugt Copenhagen 5 gange, det giver et density på 1,87%. Det mener jeg er lige i overkanten.

Din artikel er for kort. Især når det er din frontpage og det er copenhagen som du prøver at ranke for. Du skal op på min 600-1000 ord.

4)   Flere af dine sider skal linke til din forside med et relateret keyword, altså ikke selve keywordet som copenhagen men f.eks city, nyhavn, Denmark osv.

5)   Dine sider skal også linke til hinanden med relateret keywords. Her fortæller du google at der er struktur på din side og at alle sider er indenfor samme niche.

6)   OBS!! Få sat google adsense policy på. Med det samme.

7)   Hvorfor er ser din mail under kontakter sådan ud mailto:info@goingtocopenhagen.com. Få det lige rettet. Især når du har adsense på. 

8)   Du skal have et private policy på. Det er bare et must have.

9)   Google er  ikke glad for at du har adsense på din private policy, google adsense policy samt kontakt side. 

Mht. til linkwheels og linkpyramider så er det forskellige metoder som mange burger til at bygge backlinks til din hjemmeside. Prøv at evt google det ( billeder) så kan du se hvad jeg mener. Google vil opdage det lyn hurtigt og vil straffe dig bade mht til placering og worst case, lukning af din adsense konto.

Håber at du kunne bruge det til noget.

Men husk at der ikke findes en guide der kan fortælle dig hvordan du opnår side 1 placering da ingen kender til googles algoritmer. Alle disse ting er afprøvet gennem årene. Det der virker idag betyder ikke at det også vil virke imorgen. 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 02:21
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 18:31

Casper Schneidereit: Haha! Det er god Garder-humor :) Så der skal simpelthen finpudses, pudses lidt mere, så måske lidt niko-gejling. Ja ok, det tager tid ;)

Gita Street: Ja helt sikkert! Hvis man vil til tops, kan det nok godt betale sig. Lige nu er det dog på hobbyplan, men selvfølgelig - hvis det ændrer sig, når jeg ser hvor mange besøgende siden potentielt kan få, så kan det jo godt være man skulle overveje konsulentbistand.

Alexander Hansen: WOW! Det var noget af en smørre - men jeg er glad for tips og tricks til forbedringer! Nu skriver du selv at de reklamer med høj konkurrence udbetaler mere pr. klik - men hvordan finder AdSense lige selv ud af at jeg på den givne side har skrevet om eksempelvis hotels copenhagen/kopenhagen? Analyserer AdSense selv det v.h.a. SEO tekster og de famøse 800 ord du omtaler? (Og skal hver artikel/guide have ca 800 ord? og hvorfor?)

Og til punkterne...
1: Så du ville hellere kalde HOME for ... Copenhagen - Welcome! eller sådan noget? Noget mere relateret?
2: Når du skriver dele artikler op med H2 - så hvis jeg skriver om Amalienborg, skal Amalienborg indgå i teksten med h2?
3: Det er modtaget, forsiden vil blive udbygget med flere ord.
4: Når jeg f.eks. linker fra posten om Nyhavn, til forsiden - vil det så ikke bare være at vildlede folk? Eller hvordan opbygger man den bedst.. Jeg tænker at hvis jeg skriver om Nyhavn: "it is a fine place to walk and take a drink at one of the local cafes" << hvordan ville man kunne linke det til forsiden, det forstår jeg altså ikke helt :D
5: det er modtaget.
6-8-9: Hvad for noget Privacy policy - synes du nævner tre forskellige? Skal jeg lave en side hvor jeg skriver om hvad jeg lagrer, og hvilke data jeg indsamler fra folk?
Som jeg forstår det skal jeg lave to forskellige policies: En Private Policy og en AdSense Policy, som jeg så eksempelvis linker til i toppen, efter About Us & Contact. Kan jeg samle de to policies i en? Og så skal der ikke være reklamer på disse sider, vel?

7: det med e-mailen forstår jeg heller intet af! Jeg har brugt en standard HTML-kode til e-mail, men den er alligevel så grim.. har prøvet at ændre det.

Og tak for e-mailen!

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 19:21

Kasper:
Nu skriver du selv at de reklamer med høj konkurrence udbetaler mere pr. klik - men hvordan finder AdSense lige selv ud af at jeg på den givne side har skrevet om eksempelvis hotels copenhagen/kopenhagen? Analyserer AdSense selv det v.h.a. SEO tekster og de famøse 800 ord du omtaler? (Og skal hver artikel/guide have ca 800 ord? og hvorfor?)

Yes, Når du indsætter adsense koder på din side vil google analysere dit indhold. Med andre ord invitere du google til din side hvor den så læser artiklen og finder ud af hvad den omhandler. Det er derfor dvigtigt med søgeord og at du skriver det flere gange i artiklen. 0,7-1,5 %.

Mange personer har ødelagt det lidt for os andre, ved at lave dårlige hjemmesider med dårlige artikler, kun for at tjene penge. Men disse sider giver ikke noget værdig for læserne. Google vil gerne give sine bruger kvalitets indhold. Det kan en artikel på 250 ord altså ikke gøre, jo måske lidt, men ikke så meget. Kender du til Google panda ? " læs lidt om det". Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor lige 600-1000 ord, men det er erfaringer andre internetmarketters har gjort sig igennem mange år. 

til punkterne:

1. Nej, menuen må godt hede Home det er helt fint. Men artiklen skal hede Copenhagen. 

2. Jeg giver dig et eks ved at vise dig en af mine sider, Tænk ikke på design, siden er udelukkende for at tjene på adsense. Faktisk så har denne theme en høj CTR, ( må desværre ikke oplyse det for google).  Alt er gjort rigtig I forhold til googles regler samt SEO. se her og her.  

3. Cool

4. Det behøver ikke at være i artiklen. Du kan sagtens skrive i slutningen af artiklen. Være lidt opfindsom. Måske kan du  skrive "Nyhavn is located in the City" og brug City som anchor text og link til forsiden. 

5. cool

6. Kig på en af de links. Jeg giver dig lov til at kopier mine , bare ændre dem så den passer til din side, men du skal love mig at du sætter noindex på. Så undgår vi duplicate content. Men duplicate content er ikke så vigtigt her, da det ikke er policy mm vi ranker for, så det betyder meget lidt her.   

7. Kan se at du har rettet det

Kasper:
Og tak for e-mailen!

selv tak for mailen. Håber du at du kunne bruge detBig Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 08:39

Pu ha, så er der snart også brugt rigtig, rigtig mange timer på dette projekt. Så synes det er tid til en lille update.

Jeg har været på billedrunde, skrevet nye guides, opdateret hjemmesiden med Facebook, Twitter og Google+ plugins, lavet unikke META descriptions og keywords for alle undersider og posts, jeg har søgeordsdensitet mellem 0,7-2%, og en del andre tiltag er også blevet ordnet.

Og det ser nu endelig ud til at have båret frugt!! Når jeg søger på "copenhagen travel guide" så kommer jeg frem nederst på side 1!

Er der andre der kan se mig der også? (jeg sidder og søger på ikke-personlige-resultater, men det er stadig min arbejdscomputer hvor jeg ikke er logget på google)

Og et andet spørgsmål - den title der vises i Google, det er en ældre sag.. Har for nyligt opdateret den så den hedder noget andet i stedet. Hvornår "opdaterer" google det, og vil det ændre på hvor jeg er placeret?

Nå, men når alt kommer til alt, så er de næste skridt vel bare at skabe backlinks, social marketing og ja - generelt gøre folk opmærksom på at siden eksisterer samt at forbedre de tekster der allerede er at finde.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)