Hende Biva-konen kopierer vel bare Lars Larsens markedsføringsstil. Og har tilsyneladende succes med det.
Det drejer sig vel bare om at tale til sin målgruppe...
mvh Carsten |
"Det der tæller er om det sælger produkter"
Hende Biva-konen kopierer vel bare Lars Larsens markedsføringsstil. Og har tilsyneladende succes med det.
Det drejer sig vel bare om at tale til sin målgruppe...
mvh Carsten |
"Det der tæller er om det sælger produkter" Jeg tror det kan være farligt at mene sådan. Det er en god holdning at have så længe man sælger sine produkter under en "sund" paraply. Ellers ender man med at blive forstået som noget frygteligt... og så sælger man til dem der ikke fatter en skid.
Måske bliver jeg aldrig rig med den holdning..
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Kære David Dbh Martin |
David for h... vil du hellere have 50 kr. af en klog mand, end 1000 kr. fra en dum mand? Jeg ved godt hvad jeg foretrækker... Se det nu lidt fra oven, ellers bliver du ganske rigtig aldrig rig. Dbh Martin |
Gott im Himmel, Hr. Thorborg :-) Præcist, lige på kornet og godt sagt. Havde du sagt det fra Folketingets talerstol, havde du fået en 25 øre af mig (jeg mener, den gamle tradition bød at særligt gode talere fik en 25 øre). |
> Grunden til jeg er lidt obs på gerne at vil deltage i denne debat er, at begrebet brand for forbrugerens side ikke er noget han/hun reelt ikke kan bruge til noget. Forbrugeren vil have at produkt der dur.
Brandet og dermed positionen og præferencerne er netop det forbrugeren kan bruge til noget, at produktet så dur er en sidegevinst. Kontant har været god til at eftervise det. De har gang på gang lavet blindsmagninger på billige og dyre produkter, hvor mange af dem er produceret på samme produktionsudstyr, råvarer og af samme virksomheder. Resultatet har ofte været til de billige produkters fordel, selvom forbrugeren gerne sagde, at de mente de bedst kunne lide det dyre mærke. Grunden hertil er selvfølgelig, at kunden oftest kender det dyre mærke, og derfor må det også være det bedste. På den ene side kan man argumenterer for at forbrugeren groft sagt er ført bag lyset af en høj pris og kendskabsniveau, men på den anden side fortsætter forbrugeren nok med at købe det alligevel. Det gør han/hun af den simple årsag, at de køber en position - et brand. Køleskabet ser bedre ud hvis det er fyldt o
|
"Du tager hele tiden udgangspunkt i dig selv" Ja, jeg har lært med møje og besvær at det er et godt udgangspunkt at have :)
"Du skal se tingene lidt fra oven og lade være med at være smagsdommer. Hvis en virksomhed sprøjter produkter ud, pga en reklame du syntes er dårlig, så er det ikke en dårlig reklame. Du er dog ikke ene om at lave den fejl, den begår rigtig mange seriøse marketingfolk."
Det er nok den fejl som mange der gerne vil gøre verden til et bedre sted gør.. Sorry. Men etellerandet sted synes jeg bare at reklamering på den måde (bla. Vanish Action) er simpelthen fordærvende (og kunne ikke lige finde på andet end hvor dårlig reklame jeg synes det er - altså ud fra den måde jeg selv forstår det på, og klart, nu er det jo mig der skriver hvad jeg mener.. )
"Kunsten er at sætte sig ind i din målgruppes behov og adfærd og give dem det de vil have. Vanish er måske i dine øjne et lorteprodukt, men det står faktisk i vores rengøringsskab og min kone elsker det og det gør det sikkert også i 250.000 andre danske hjem." Ja.. Du har ret. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige.. Rengøringsmidlet fungerer sikkert rigtigt godt. Jeg er nok bare en følsom krukke i den retning (og det er jeg sgu nok).
"Jeg har samme personlige holdning som dig mht. reklamen, jeg hader den! Men der er ingen tvivl om at den sælger produktet og dermed er en god reklame. Og hvis du stadigvæk er i tvivl, blev det valgt som årets produktlancering sidste år og de har solgt røven ud af bukserne:
http://www.visible.dk/nyheder.php?annonce=135357" "Pindemadder" er ligegyldigt.. Og dem der har bestemt den "årets produktlancering" har hø i hovedet, hvis du spørger mig.
"Jeg er enig i at det er fint at komme med et nyt smart produkt, det er der bare ikke noget nyt i. Det nye er at man har givet det et nyt navn. Andre kalder det for "Purple Cow" og "Blue Ocean" og det har eksisteret lige så længe som moder jord. Da jeg var lille samlede alle på glansbilleder og dem havde jeg ingen af, så jeg begyndte at samle på klistermærker og vupti, havde jeg lavet en "Fireball" ;-)" Det smarte er at sætte sig uden for dether og at lave et produkt som ikke kan bestrides. Det er altså smart ikke at tænke i hvad der kan sælge, men hvad der reelt set dur'' og som er bæredygtigt hvad enten andre folk fatter det eller ej. Det er faktisk lidt som at sige fuck forbrugeren - bare vi har det bedste produkt i alle henseender. Det tror jeg ikke Vanish Action tænker, men noget der for mig er meget modsat, og derfor synes jeg det er et godt eksample på uhensynsløs markedsføring.
"Nuvel, jeg er måske lidt grumpy. Men jeg er bare så hammer træt af "kunstreklamer" der er åhhh så flotte, men ikke sælger varer og nye buzzwords der ikke tilfører noget nyt . " Jeg er vist også lidt grumphy nu. Jeg er så bare hammer træt af folk der spammer tilværelsen til (om det er med lorteprodukter eller lortereklamer - det kommer måske ud på et..) Ihvertfald er det ikke min stil, at man bare skal sælge hvadsomhelst til hvemsomhelst.. Firmaer må sgu lige tænke lidt længere, og det er der heldigvis mange der gør.
Og jo, jeg er vist også lidt grumphy nu.. Jeg tror det vil være smukt hvis man kan passe begge måder at se det på sammen.. Oh jo, det vil være supersmukt..
..
|
Og der fik vi så lige dømt The Coca Cola Company ud i kulden sammen med McDonalds m.fl. Jeg vil da mene, at både Coca Cola og McDonalds er "vedvarende og bæredygtige sucesser". Eller hva''?
Måske er Coca Cola ikke særligt kloge - men de gør noget, jeg godt kan lide: De sælger varer og tjener penge på det. I al venskabelighed: Er du gammel 68''er, David? :-) |
|
Jeg er gammel 78'' - altså der blev jeg født og det var ikke der jeg gik på universitet Hvad får dig egentlig til at spørge? Er jeg for blød, ulden eller hvad..?
|