Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 5 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hende Biva-konen kopierer vel bare Lars Larsens markedsføringsstil. Og har tilsyneladende succes med det.

Det drejer sig vel bare om at tale til sin målgruppe...

mvh Carsten
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:31

"Det der tæller er om det sælger produkter"

Jeg tror det kan være farligt at mene sådan. Det er en god holdning at have så længe man sælger sine produkter under en "sund" paraply. Ellers ender man med at blive forstået som noget frygteligt... og så sælger man til dem der ikke fatter en skid.

Måske bliver jeg aldrig rig med den holdning..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:36

Kære David

Du tager hele tiden udgangspunkt i dig selv og jeg er ked af at sige det, men det er ikke særlig interessant.
Du skal se tingene lidt fra oven og lade være med at være smagsdommer. Hvis en virksomhed sprøjter produkter ud, pga en reklame du syntes er dårlig, så er det ikke en dårlig reklame. Du er dog ikke ene om at lave den fejl, den begår rigtig mange seriøse marketingfolk.
Kunsten er at sætte sig ind i din målgruppes behov og adfærd og give dem det de vil have. Vanish er måske i dine øjne et lorteprodukt, men det står faktisk i vores rengøringsskab og min kone elsker det og det gør det sikkert også i 250.000 andre danske hjem. Jeg har samme personlige holdning som dig mht. reklamen, jeg hader den! Men der er ingen tvivl om at den sælger produktet og dermed er en god reklame. Og hvis du stadigvæk er i tvivl, blev det valgt som årets produktlancering sidste år og de har solgt røven ud af bukserne:
http://www.visible.dk/nyheder.php?annonce=135357

Jeg er enig i at det er fint at komme med et nyt smart produkt, det er der bare ikke noget nyt i. Det nye er at man har givet det et nyt navn. Andre kalder det for "Purple Cow" og "Blue Ocean" og det har eksisteret lige så længe som moder jord. Da jeg var lille samlede alle på glansbilleder og dem havde jeg ingen af, så jeg begyndte at samle på klistermærker og vupti, havde jeg lavet en "Fireball" ;-)

Nuvel, jeg er måske lidt grumpy. Men jeg er bare så hammer træt af "kunstreklamer" der er åhhh så flotte, men ikke sælger varer og nye buzzwords der ikke tilfører noget nyt .

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:39
Dato: 1/2/2006 8:31:15 PM Forfatter: davidchristensen

''Det der tæller er om det sælger produkter''

Jeg tror det kan være farligt at mene sådan. Det er en god holdning at have så længe man sælger sine produkter under en ''sund'' paraply. Ellers ender man med at blive forstået som noget frygteligt... og så sælger man til dem der ikke fatter en skid.
Måske bliver jeg aldrig rig med den holdning..

David for h... vil du hellere have 50 kr. af en klog mand, end 1000 kr. fra en dum mand?
Jeg ved godt hvad jeg foretrækker...
Se det nu lidt fra oven, ellers bliver du ganske rigtig aldrig rig.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:45

Gott im Himmel, Hr. Thorborg :-) Præcist, lige på kornet og godt sagt. Havde du sagt det fra Folketingets talerstol, havde du fået en 25 øre af mig (jeg mener, den gamle tradition bød at særligt gode talere fik en 25 øre).

Og det var bare, hvad jeg ville sige!

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:49
Dato: 1/2/2006 8:14:22 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Martin

For mig at se er det vi støder på er moral.
Hvis man er et klogt firma, så laver man kloge produkter - og så er man måske hjulpet frem af sit eksisterende brand.
Er man et stort parfumemærke kan man måske sælge opvaskevand. Ligesådan kan man sælge vand med kulsyre og lidt smag hvis man hedder Coca Cola (Coca Cola skal dog have den, at de faktisk har formået at brede deres mærke ud til nærmest enhver kiosk). Men er det ikke rigtigt at der også er noget der hedder forbrugerbevidsthed, som handler om netop at kunne gennemskue den slags tricks.
Det er altså bare min (og heldigvis andres) idé, at måden at skabe en, ihvertfald vedvarende og bæredygtig succes på, er at lave et godt produkt. Folk kan komme med mange eksempler på hvordan firmaer tjener penge på deres førtidige evne til at promovere sig, men jeg tror ikke den holder..
Derfor må der rykkes ved begreberne før forbrugerne gør det. Måske du kunne, for at komme med en vild idé, bevæge SpamFighter hen imod at være et produkt, der servicerer folk der ''ikke gider pis/spam'' og på den måde vejlede dem i netop denher jungel af forbrugsvarer hvor man reelt set bliver spammet til og taget i hovede og røv.
Grunden til jeg er lidt obs på gerne at vil deltage i denne debat er, at begrebet brand for forbrugerens side ikke er noget han/hun reelt ikke kan bruge til noget. Forbrugeren vil have at produkt der dur.
Det er klart, at Apple har brugt deres brand til at sælge IPod (de kan iøvrigt ikke gøre andet) - men omvendt har de netop gjort en bedrift, ved at gøre folk opmærksom på deres produkt uden at behøve at reklamere. Jeg har f.eks aldrig set en IPod reklame fra Apple.. Jeg har hørt om det fra tv, andre folk osv.. Havde deres produkt nu været middelmådigt, så ville man nok ikke have hørt så meget - men det virker fantastisk i forhold til andre produkter, og derfor vinder de.
Brand er en ting. Produkterne i sig selv er noget andet, tredje og fjerde..
Jeg véd måske ikke helt nok til at kunne forsvare mit synspunkt fuldstændigt - men det er ihvertfald, for mig ihvertfald, fuldstændigt logisk at et band ikke er nok hvis man vil drive en seriøs forretning.. Og med seriøs mener jeg ikke Vanish Action, selvom de har en lang historie.
Vanish Action er for mig noget syntetisk miljøskadeligt lort der laver nogle overordentlig dårlige reklamer. Så meget for deres brand.

> Grunden til jeg er lidt obs på gerne at vil deltage i denne debat er, at begrebet brand for forbrugerens side ikke er noget han/hun reelt ikke kan bruge til noget. Forbrugeren vil have at produkt der dur.

Brandet og dermed positionen og præferencerne er netop det forbrugeren kan bruge til noget, at produktet så dur er en sidegevinst. Kontant har været god til at eftervise det. De har gang på gang lavet blindsmagninger på billige og dyre produkter, hvor mange af dem er produceret på samme produktionsudstyr, råvarer og af samme virksomheder. Resultatet har ofte været til de billige produkters fordel, selvom forbrugeren gerne sagde, at de mente de bedst kunne lide det dyre mærke. Grunden hertil er selvfølgelig, at kunden oftest kender det dyre mærke, og derfor må det også være det bedste. På den ene side kan man argumenterer for at forbrugeren groft sagt er ført bag lyset af en høj pris og kendskabsniveau, men på den anden side fortsætter forbrugeren nok med at købe det alligevel. Det gør han/hun af den simple årsag, at de køber en position - et brand. Køleskabet ser bedre ud hvis det er fyldt o
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:56

"Du tager hele tiden udgangspunkt i dig selv"

Ja, jeg har lært med møje og besvær at det er et godt udgangspunkt at have :)

"Du skal se tingene lidt fra oven og lade være med at være smagsdommer. Hvis en virksomhed sprøjter produkter ud, pga en reklame du syntes er dårlig, så er det ikke en dårlig reklame. Du er dog ikke ene om at lave den fejl, den begår rigtig mange seriøse marketingfolk."

Det er nok den fejl som mange der gerne vil gøre verden til et bedre sted gør.. Sorry. Men etellerandet sted synes jeg bare at reklamering på den måde (bla. Vanish Action) er simpelthen fordærvende (og kunne ikke lige finde på andet end hvor dårlig reklame jeg synes det er - altså ud fra den måde jeg selv forstår det på, og klart, nu er det jo mig der skriver hvad jeg mener.. )

"Kunsten er at sætte sig ind i din målgruppes behov og adfærd og give dem det de vil have. Vanish er måske i dine øjne et lorteprodukt, men det står faktisk i vores rengøringsskab og min kone elsker det og det gør det sikkert også i 250.000 andre danske hjem."

Ja.. Du har ret. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige.. Rengøringsmidlet fungerer sikkert rigtigt godt. Jeg er nok bare en følsom krukke i den retning (og det er jeg sgu nok).

"Jeg har samme personlige holdning som dig mht. reklamen, jeg hader den! Men der er ingen tvivl om at den sælger produktet og dermed er en god reklame. Og hvis du stadigvæk er i tvivl, blev det valgt som årets produktlancering sidste år og de har solgt røven ud af bukserne:
http://www.visible.dk/nyheder.php?annonce=135357"

"Pindemadder" er ligegyldigt.. Og dem der har bestemt den "årets produktlancering" har hø i hovedet, hvis du spørger mig.

"Jeg er enig i at det er fint at komme med et nyt smart produkt, det er der bare ikke noget nyt i. Det nye er at man har givet det et nyt navn. Andre kalder det for "Purple Cow" og "Blue Ocean" og det har eksisteret lige så længe som moder jord. Da jeg var lille samlede alle på glansbilleder og dem havde jeg ingen af, så jeg begyndte at samle på klistermærker og vupti, havde jeg lavet en "Fireball" ;-)"

Det smarte er at sætte sig uden for dether og at lave et produkt som ikke kan bestrides. Det er altså smart ikke at tænke i hvad der kan sælge, men hvad der reelt set dur'' og som er bæredygtigt hvad enten andre folk fatter det eller ej. Det er faktisk lidt som at sige fuck forbrugeren - bare vi har det bedste produkt i alle henseender. Det tror jeg ikke Vanish Action tænker, men noget der for mig er meget modsat, og derfor synes jeg det er et godt eksample på uhensynsløs markedsføring.

"Nuvel, jeg er måske lidt grumpy. Men jeg er bare så hammer træt af "kunstreklamer" der er åhhh så flotte, men ikke sælger varer og nye buzzwords der ikke tilfører noget nyt . "

Jeg er vist også lidt grumphy nu. Jeg er så bare hammer træt af folk der spammer tilværelsen til (om det er med lorteprodukter eller lortereklamer - det kommer måske ud på et..) Ihvertfald er det ikke min stil, at man bare skal sælge hvadsomhelst til hvemsomhelst.. Firmaer må sgu lige tænke lidt længere, og det er der heldigvis mange der gør.

Og jo, jeg er vist også lidt grumphy nu.. Jeg tror det vil være smukt hvis man kan passe begge måder at se det på sammen.. Oh jo, det vil være supersmukt..

..

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:58
Dato: 1/2/2006 8:48:39 PM Forfatter: nse [QUOTE]Dato: 1/2/2006 8:14:22 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Martin

For mig at se er det vi støder på er moral.
Hvis man er et klogt firma, så laver man kloge produkter - og så er man måske hjulpet frem af sit eksisterende brand.
Er man et stort parfumemærke kan man måske sælge opvaskevand. Ligesådan kan man sælge vand med kulsyre og lidt smag hvis man hedder Coca Cola (Coca Cola skal dog have den, at de faktisk har formået at brede deres mærke ud til nærmest enhver kiosk). Men er det ikke rigtigt at der også er noget der hedder forbrugerbevidsthed, som handler om netop at kunne gennemskue den slags tricks.
Det er altså bare min (og heldigvis andres) idé, at måden at skabe en, ihvertfald vedvarende og bæredygtig succes på, er at lave et godt produkt. Folk kan komme med mange eksempler på hvordan firmaer tjener penge på deres førtidige evne til at promovere sig, men jeg tror ikke den holder..

Og der fik vi så lige dømt The Coca Cola Company ud i kulden sammen med McDonalds m.fl. Jeg vil da mene, at både Coca Cola og McDonalds er "vedvarende og bæredygtige sucesser". Eller hva''?

Måske er Coca Cola ikke særligt kloge - men de gør noget, jeg godt kan lide: De sælger varer og tjener penge på det.

I al venskabelighed: Er du gammel 68''er, David? :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:02
Dato: 1/2/2006 8:48:39 PM Forfatter: nse
Når der købes mærkevarer i den dyre ende, som virkeligt er populær under denne højkonjuktur, så køber forbrugerne det netop for brandets/mærkevarens skyld. Forbrugeren køber det altså i mindst ligeså høj grad for positions skyld.

Nemlig :-)
Det forbrugeren får, er ikke kun en fysisk vare, men dertil en oplevelse og den oplevelse er bestemt penge værd. Jeg elsker at omgive mig med mærkevarer, som alle har en historie at fortælle. Mit ur har været på månen, mine bukser har sidde på en cowboy, min kylling har boet på landet osv. og de historier er værdifulde for mig og derfor er jeg villig til at betale en højere pris.

Og i den verden vi lever i, kommer en stigende del af befolkningen højere og højere op på behovspyramiden og det betyder at de basale behov er dækket. Nu søger vi oplevelser og selviscenesættelse og den finder vi nemmest i produkter med historie i.

Dbh Martin
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 21:05

Jeg er gammel 78'' - altså der blev jeg født og det var ikke der jeg gik på universitet

Hvad får dig egentlig til at spørge? Er jeg for blød, ulden eller hvad..? Jeg mener bare stadigvæk at man bør markedsføre sig på nogle andre måder end på dem der bare sælger, men også så de giver noget "matefysisk" (meget 68''er ord) igen. F.eks kærlighed.. Nævn mig noget der sælger bedre.. (og ikke sex, fordi det er lavet folk der ikke har haft nok fantasi..)

Side 5 ud af 10 (94 indlæg)