Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Man skal da lave reklamer for sine kunder og til dem der ikke er sine kunder endnu. Man skal ikke lave reklamer til et firma som død og pine bare vil have nogle reklamer der ser ud på en bestemt måde. (selvfølgelig hvis man vil tjene nogle penge som reklamemand kan man jo..).

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:56
Dato: 1/2/2006 10:46:05 PM Forfatter: davidchristensen

@nse

''En skjorte er en skjorte, et fjernsyn er et fjernsyn og pose chips er en pose chips. ''
Jeg ved ikke hvilke skjorter du går med, men pointen i at det er produktet der differtierer sig er ihvertfald mig ret klar. Det eneste jeg vil sige er, at det er produktet der gør forskellen, og ikke måden det bliver markedsført på. (selvom der er forskellige måder at forstå det på).
Og nej, en pose chips er ikke bare en pose chips

David, det er noget vrøvl. Den samme skjorte bliver 10 gange mere attraktiv, hvis du skriver Hugo Boss i nakken på den. Et andet eksempel er K-Salat, som sælger den samme salat i 2 forskellige navne, hvor den ene er det dyre mærke og den anden det billige, men som nævnt er det den samme salat. Den eneste forskel er navnet og de reklamer der er puttet i for at give det merværdi.

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:56

Hej Casper. Giv mig et eksempel hvor jeg kan løfte min "teori" til erfaring.

Jeg kan fornemme en kende mistro.. Hvad er det du er uenig i? Det vil bidrage til den samlede forståelse

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:58
Dato: 1/2/2006 10:53:16 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Lasse.

Man skal da lave reklamer for sine kunder og til dem der ikke er sine kunder endnu. Man skal ikke lave reklamer til et firma som død og pine bare vil have nogle reklamer der ser ud på en bestemt måde. (selvfølgelig hvis man vil tjene nogle penge som reklamemand kan man jo..).

David... Det handler jo ikke om, hvorvidt et bureau skal tækkes kundens ØNSKER, men om hvorvidt et bureau skal lave reklamer, der SÆLGER varen. De skal ikke se ud på en bestemt måde - men de skal virke efter hensigten. Det gør reklamerne for Cillit Bang f.eks.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:00
Det er jo netop det der er hele humlen. Erfaring/anerkendelse får du kun ved at bevise dit værd. Min gamle chef sagde til mig, at det eneste du får ved en lang uddannelse er en højere startløn! For er du dygtig skal du nok komme opad uanset om du ikke har læst ligeså længe som din kollegaer/kollega ved siden af dig. Det er self sat lidt på spidsen, men tror han i bund og grund har ret.

Skal du have erfaring skal du arbejde med dem der har erfaring at øse ud af. Så finder du din egen måde at arbejde på. Skab resultater sammen med dem og hvis dem hvad du kan alene bagefter.

Er slet ikke mistroisk reagerer kun på delen mellem dig og Martin. Holder mig bevidst udenfor jeres diskussion om brand osv.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:05
Der er mange uddannelser, og nogen er vigitigere end andre. Jeg vil fx. gerne have en læge, der rent faktisk har gennemført en uddannelse :) Men her taler vi jo nok hovedsageligt erhvervsøkonomiske uddannelser og lign.. Det de erhvervsøkonomiske uddannelser skal give, er det første job. Hvis man beholder det i nogle år, og klarer det godt, så er selve uddannelsen og karakterene ikke meget værd længere. 
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 23:05

"David, det er noget vrøvl. Den samme skjorte bliver 10 gange mere attraktiv, hvis du skriver Hugo Boss i nakken på den. Et andet eksempel er K-Salat, som sælger den samme salat i 2 forskellige navne, hvor den ene er det dyre mærke og den anden det billige, men som nævnt er det den samme salat. Den eneste forskel er navnet og de reklamer der er puttet i for at give det merværdi."

Det tror jeg ikke du har ret i. Hvem kan ikke kende forskel på en lækker skjorte uden der står et særligt mærke i nakken? Hvad er det for nogle forbrugere der gider æde noget pap med K på, når man kan købe noget der smager bedre?

Nu må jeg tage en øl til, sgu.. Hvor er det egentlig irriterende at der er nogen der ikke forstår forskellen..

Brand er fint - MEN det handler om hvad man fandme REELT SET laver. Jeg tror ikke nogen kan være uenig.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 23:09

Og jo jeg er iøvrigt under uddannelse.. Jeg har så været selvstændig i snart 6 år - men det behøver ikke at betyde så meget.. Måske er jeg bare ved at finde min hylde: istedetfor at lave bevidstløse reklamer og hjemmesider, så bliver jeg nødt til at spørge ind til mine kunders koncept.. 2in1. Og hvis de har gang i noget uholdbart, så får jeg sådan lyst til at pille..

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:11
Dato: 1/2/2006 10:53:16 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Lasse.

Reklamerne skal appellere til kunden (slutbrugeren) og derigennem sælge flere produkter/vække latente behov etc.

De laves jo ikke for slutbrugerens skyld, men for virksomhedernes og deres omsætnings skyld.

Mon ikke det bare er retorikken, der halter lidt? :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:20
Dato: 1/2/2006 11:04:59 PM Forfatter: davidchristensen

''David, det er noget vrøvl. Den samme skjorte bliver 10 gange mere attraktiv, hvis du skriver Hugo Boss i nakken på den. Et andet eksempel er K-Salat, som sælger den samme salat i 2 forskellige navne, hvor den ene er det dyre mærke og den anden det billige, men som nævnt er det den samme salat. Den eneste forskel er navnet og de reklamer der er puttet i for at give det merværdi.''

Det tror jeg ikke du har ret i. Hvem kan ikke kende forskel på en lækker skjorte uden der står et særligt mærke i nakken? Hvad er det for nogle forbrugere der gider æde noget pap med K på, når man kan købe noget der smager bedre?
Nu må jeg tage en øl til, sgu.. Hvor er det egentlig irriterende at der er nogen der ikke forstår forskellen..
Brand er fint - MEN det handler om hvad man fandme REELT SET laver. Jeg tror ikke nogen kan være uenig.

Jeg giver op, du får ret og jeg får sikkert ikke fred. At du kan være så ignorant over for varemærkers værdi for forbruger og producent, er mig totalt ubegribeligt.
Nu vil jeg overlade det til andre at fortsætte "kampen"

Dbh Martin
Side 9 ud af 10 (94 indlæg)