''Du tager hele tiden udgangspunkt i dig selv'' - Det er også helt fint, men så skal man ikke arbejde med marketing.
''Du skal se tingene lidt fra oven og lade være med at være smagsdommer. Hvis en virksomhed sprøjter produkter ud, pga en reklame du syntes er dårlig, så er det ikke en dårlig reklame. Du er dog ikke ene om at lave den fejl, den begår rigtig mange seriøse marketingfolk.'' Det er nok den fejl som mange der gerne vil gøre verden til et bedre sted gør.. Sorry. Men etellerandet sted synes jeg bare at reklamering på den måde (bla. Vanish Action) er simpelthen fordærvende (og kunne ikke lige finde på andet end hvor dårlig reklame jeg synes det er - altså ud fra den måde jeg selv forstår det på, og klart, nu er det jo mig der skriver hvad jeg mener.. ) - Det er også en rar holdning og have, men nu er vi ude i dine private følelser og de er bare ikke relevante når vi snakker marketing. ''Jeg har samme personlige holdning som dig mht. reklamen, jeg hader den! Men der er ingen tvivl om at den sælger produktet og dermed er en god reklame. Og hvis du stadigvæk er i tvivl, blev det valgt som årets produktlancering sidste år og de har solgt røven ud af bukserne: http://www.visible.dk/nyheder.php?annonce=135357''
''Pindemadder'' er ligegyldigt.. Og dem der har bestemt den ''årets produktlancering'' har hø i hovedet, hvis du spørger mig. ''Jeg er enig i at det er fint at komme med et nyt smart produkt, det er der bare ikke noget nyt i. Det nye er at man har givet det et nyt navn. Andre kalder det for ''Purple Cow'' og ''Blue Ocean'' og det har eksisteret lige så længe som moder jord. Da jeg var lille samlede alle på glansbilleder og dem havde jeg ingen af, så jeg begyndte at samle på klistermærker og vupti, havde jeg lavet en ''Fireball'' ;-)''
Det smarte er at sætte sig uden for dether og at lave et produkt som ikke kan bestrides. Det er altså smart ikke at tænke i hvad der kan sælge, men hvad der reelt set dur'' og som er bæredygtigt hvad enten andre folk fatter det eller ej. Det er faktisk lidt som at sige fuck forbrugeren - bare vi har det bedste produkt i alle henseender. Det tror jeg ikke Vanish Action tænker, men noget der for mig er meget modsat, og derfor synes jeg det er et godt eksample på uhensynsløs markedsføring.
- De slår ikke børn ihjel og man kan bare lade produktet ligge. Så længe de opfører sig ordentligt og tilmed hjælper med til at betale for det tv jeg ser, har jeg det helt fint med det må jeg indrømme. Dbh Martin |
Dato: 1/2/2006 9:05:27 PM Forfatter: davidchristensenJeg er gammel 78'' - altså der blev jeg født og det var ikke der jeg gik på universitet
Hvad får dig egentlig til at spørge? Er jeg for blød, ulden eller hvad..?Jeg mener bare stadigvæk at man bør markedsføre sig på nogle andre måder end på dem der bare sælger, men også så de giver noget ''matefysisk'' (meget 68''er ord) igen. F.eks kærlighed..
Nævn mig noget der sælger bedre.. (og ikke sex, fordi det er lavet folk der ikke har haft nok fantasi..)
Jeg spørger, fordi de holdninger du giver udtryk for er ualmindeligt søde, meget "rigtige".... og fuldstændigt ude af trit med virkeligheden. Ligesom 68''erne var det :-)
Når du mener, at man BØR markedsføre sig på nogle andre måder end dem, der bare sælger, falder jeg altså i det hul, hvor jeg begynder at fortolke: Du sidder enten som studerende, millionær via arv eller er født med en sølvske i munden. Reklame og forretning handler om én ting: Penge og salg (to sider af samme sag). I en anden tid - på et andet sted og med røgen fra en fed bønne dølgende omkring os... så måske.. Men ikke i 2006. Sorry! :-)