Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 6 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 1/2/2006 8:56:02 PM Forfatter: davidchristensen

''Du tager hele tiden udgangspunkt i dig selv''
Ja, jeg har lært med møje og besvær at det er et godt udgangspunkt at have :)

- Det er også helt fint, men så skal man ikke arbejde med marketing.
 

''Du skal se tingene lidt fra oven og lade være med at være smagsdommer. Hvis en virksomhed sprøjter produkter ud, pga en reklame du syntes er dårlig, så er det ikke en dårlig reklame. Du er dog ikke ene om at lave den fejl, den begår rigtig mange seriøse marketingfolk.''
Det er nok den fejl som mange der gerne vil gøre verden til et bedre sted gør.. Sorry. Men etellerandet sted synes jeg bare at reklamering på den måde (bla. Vanish Action) er simpelthen fordærvende (og kunne ikke lige finde på andet end hvor dårlig reklame jeg synes det er - altså ud fra den måde jeg selv forstår det på, og klart, nu er det jo mig der skriver hvad jeg mener.. )

- Det er også en rar holdning og have, men nu er vi ude i dine private følelser og de er bare ikke relevante når vi snakker marketing.

''Jeg har samme personlige holdning som dig mht. reklamen, jeg hader den! Men der er ingen tvivl om at den sælger produktet og dermed er en god reklame. Og hvis du stadigvæk er i tvivl, blev det valgt som årets produktlancering sidste år og de har solgt røven ud af bukserne: http://www.visible.dk/nyheder.php?annonce=135357''
''Pindemadder'' er ligegyldigt.. Og dem der har bestemt den ''årets produktlancering'' har hø i hovedet, hvis du spørger mig. ''Jeg er enig i at det er fint at komme med et nyt smart produkt, det er der bare ikke noget nyt i. Det nye er at man har givet det et nyt navn. Andre kalder det for ''Purple Cow'' og ''Blue Ocean'' og det har eksisteret lige så længe som moder jord. Da jeg var lille samlede alle på glansbilleder og dem havde jeg ingen af, så jeg begyndte at samle på klistermærker og vupti, havde jeg lavet en ''Fireball'' ;-)''
Det smarte er at sætte sig uden for dether og at lave et produkt som ikke kan bestrides. Det er altså smart ikke at tænke i hvad der kan sælge, men hvad der reelt set dur'' og som er bæredygtigt hvad enten andre folk fatter det eller ej. Det er faktisk lidt som at sige fuck forbrugeren - bare vi har det bedste produkt i alle henseender. Det tror jeg ikke Vanish Action tænker, men noget der for mig er meget modsat, og derfor synes jeg det er et godt eksample på uhensynsløs markedsføring.
 
- De slår ikke børn ihjel og man kan bare lade produktet ligge. Så længe de opfører sig ordentligt og tilmed hjælper med til at betale for det tv jeg ser, har jeg det helt fint med det må jeg indrømme.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:05:27 PM Forfatter: davidchristensen

Jeg er gammel 78'' - altså der blev jeg født og det var ikke der jeg gik på universitet

Hvad får dig egentlig til at spørge? Er jeg for blød, ulden eller hvad..? Jeg mener bare stadigvæk at man bør markedsføre sig på nogle andre måder end på dem der bare sælger, men også så de giver noget ''matefysisk'' (meget 68''er ord) igen. F.eks kærlighed.. Nævn mig noget der sælger bedre.. (og ikke sex, fordi det er lavet folk der ikke har haft nok fantasi..)

Jeg spørger, fordi de holdninger du giver udtryk for er ualmindeligt søde, meget "rigtige".... og fuldstændigt ude af trit med virkeligheden. Ligesom 68''erne var det :-)

Når du mener, at man BØR markedsføre sig på nogle andre måder end dem, der bare sælger, falder jeg altså i det hul, hvor jeg begynder at fortolke: Du sidder enten som studerende, millionær via arv eller er født med en sølvske i munden. Reklame og forretning handler om én ting: Penge og salg (to sider af samme sag). I en anden tid - på et andet sted og med røgen fra en fed bønne dølgende omkring os... så måske.. Men ikke i 2006. Sorry! :-)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I har læst "Dream Soceity" og "Heartstorm", så handler det netop om at brande sig via drømme og historier; det er rigtig spændende og relevant læsning. Men er der noget der kan få drømmen til at briste, så er det bevidstheden om at firma bare gør det hele for at tjene penge.. Derfor er jeg altså lidt skeptisk overfor tanken om, at "bare det kan sælge så dur'' det". Det holder ikke.

Det må jeg sgu lige sige, igen.. Vi er altså tilbage til branding kontra realisering (og på den måde blandet lidet fireballing ind.. æh..)
 
Iøvrigt, Martin, da du startede med at samle på klistermærker - ja da lavede du en fireball. Det gjorde du vist også mht. Jubii.
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:12:54 PM Forfatter: davidchristensen
Hvis I har læst ''Dream Soceity'' og ''Heartstorm'', så handler det netop om at brande sig via drømme og historier; det er rigtig spændende og relevant læsning. Men er der noget der kan få drømmen til at briste, så er det bevidstheden om at firma bare gør det hele for at tjene penge.. Derfor er jeg altså lidt skeptisk overfor tanken om, at ''bare det kan sælge så dur'' det''. Det holder ikke.
 
Hvilken verden lever du i, David?

Hvis et FIRMA ikke skulle agere for at tjene penge, så det kan skabe overskud, arbejdspladser etc. - hvorfor skulle det så agere og eksistere? Og sig mig lige: Hvorfor brande via drømme og historier, hvis det ikke er for at "sælge varen"? Og hvis dte er for at sælge varen - så du''r branding jo heller ikke mere. Hvis du var en hund - ville du have mærker efter dine egne tænder i halen lige nu :-)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:12:54 PM Forfatter: davidchristensen

Iøvrigt, Martin, da du startede med at samle på klistermærker - ja da lavede du en fireball. Det gjorde du vist også mht. Jubii.



Jo da, men Jubii vandt også prisen som årets varemærke i år 2000 og det gjorde vi kun pga. vores vedholdende PR og marketingarbejde.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 8:44:33 PM Forfatter: Rosenstand

Gott im Himmel, Hr. Thorborg :-) Præcist, lige på kornet og godt sagt. Havde du sagt det fra Folketingets talerstol, havde du fået en 25 øre af mig (jeg mener, den gamle tradition bød at særligt gode talere fik en 25 øre). Og det var bare, hvad jeg ville sige!



Og tak forvørigt :-))

Dbh Martin
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg har altid fået at vide, at en god regel mht. marketing er at indsætte sig selv som x''et i den store ligning - på den måde går det ikke helt galt: Hvad kunne jeg selv tænke mig, hvad vil jeg give penge for, hvad synes jeg om dether osv..
 
Jeg vil æde mit nytårshat på at de bedste ideer er undfanget i en tilstand af at man tænker på hvordan man selv kunne tænke sig en bedre løsning på et problem, eller endda lave en løsning på et problem der ikke er deffineret endnu af andre end dig selv.
 
De bedste løsninger når man frem til når man tænker som reklamemenneske, at man skal have lyst til at købe produktet selv - ellers er det uhæderligt; om det så virker eller ej.
 
 
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:25:59 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Martin

Jeg har altid fået at vide, at en god regel mht. marketing er at indsætte sig selv som x''et i den store ligning - på den måde går det ikke helt galt: Hvad kunne jeg selv tænke mig, hvad vil jeg give penge for, hvad synes jeg om dether osv..
Jeg vil æde mit nytårshat på at de bedste ideer er undfanget i en tilstand af at man tænker på hvordan man selv kunne tænke sig en bedre løsning på et problem, eller endda lave en løsning på et problem der ikke er deffineret endnu af andre end dig selv.
De bedste løsninger når man frem til når man tænker som reklamemenneske, at man skal have lyst til at købe produktet selv - ellers er det uhæderligt; om det så virker eller ej.


Det er også helt rigtig hvis du henvender dig til 26 årige mænd, der bor nord for København og som har de samme vaner og interesser som dig. Men er det ikke tilfældet, så glem det.
Da vi startede Jubii, var der ca. 10 andre der i de følgende måneder startede kopier op og fælles for dem var at de henvendte sig til nørder. Med andre ord var det teknik interesserede mænd der lavede søgemaskiner til dem selv og det betød at deres målgruppe aldrig blev særlig stor. Vi tænkte med det samme på "Hr og Fru Hansen" og vandt derfor markedet for almindelige danskere.

Dbh Martin
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rosenstand

Det handler jo klart om at sælge sin vare. Ingen tvivl. Men varen og måden man sælger den på er smeltet sammen. Sælger du et produkt på "konventionel" vis (det er drejer sig lige om at lave lortereklamer der henvender sig forbrugere der er ligeglade til dem der bare bider på fordi prisen er rigtigt) kan du måske få 10.- -20.- kroner for det. Hvis du derimod laver en historie om dit produkt - eller endda laver et produkt med en historie, så kan du stadigvæk få 20.- eller 40.- kroner for det samme produkt. Produktet er det samme, men historien anderledes.
 
Der er så forskel på produkter. HAR produktet virkelig en historie (som at det er flettet af en fattig familie i Indine, som tjener penge til sine børns skolegang) men man kan ligesånemt slå plat på dether (som ved at sige at man støtter den ysynlige snemand) - det er dog måske en ligeså god historie der sælger det samme antal varer. Spørgsmålet er jo så bare hvad man selv synes man vil kaste sig over som virksomhed - altså hvilket brand man vil være sig selv bekendt.
 
Der er ikke noget "rigtigt" i dether.. Det er sund omtanke.
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:25:59 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Martin
De bedste løsninger når man frem til når man tænker som reklamemenneske, at man skal have lyst til at købe produktet selv - ellers er det uhæderligt; om det så virker eller ej.


Nu er jeg jo "reklamemenneske" - og jeg lever godt af det :-) Men hvis jeg satte ovenstående som et kriterie, ville jeg være bunduhæderlig overfor de mennesker, der betaler mine fakturaer. Et "reklamemenneske" sætter sig ind i, hvad der skal til for at få målgruppen til at købe produktet eller holdningen - og så laver han det. Det er hæderligt overfor "reklamemenneskets" kunder.

Jeg ville aldrig lave reklame for nynazister eller socialister - men jeg laver da ofte reklamer for produkter, jeg ikke selv ville købe. Jeg arbejder for mine kunder - ikke for deres kunder. Og jeg tror, at jeg dermed er lige som 99% af alle andre, der laver reklamer (i alle fald af dem, der tjener penge). Og penge - det ER altså det, det handler om i den virkelige verden :-)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 6 ud af 10 (94 indlæg)