Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 9:37:18 PM Forfatter: davidchristensen

@Rosenstand

Det handler jo klart om at sælge sin vare. Ingen tvivl. Men varen og måden man sælger den på er smeltet sammen. Sælger du et produkt på ''konventionel'' vis (det er drejer sig lige om at lave lortereklamer der henvender sig forbrugere der er ligeglade til dem der bare bider på fordi prisen er rigtigt) kan du måske få 10.- -20.- kroner for det. Hvis du derimod laver en historie om dit produkt - eller endda laver et produkt med en historie, så kan du stadigvæk få 20.- eller 40.- kroner for det samme produkt. Produktet er det samme, men historien anderledes.
Der er så forskel på produkter. HAR produktet virkelig en historie (som at det er flettet af en fattig familie i Indine, som tjener penge til sine børns skolegang) men man kan ligesånemt slå plat på dether (som ved at sige at man støtter den ysynlige snemand) - det er dog måske en ligeså god historie der sælger det samme antal varer. Spørgsmålet er jo så bare hvad man selv synes man vil kaste sig over som virksomhed - altså hvilket brand man vil være sig selv bekendt.
Der er ikke noget ''rigtigt'' i dether.. Det er sund omtanke.

- og der tabte du mig. Sorry, men jeg fatter ikke en bjælde :-)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 21:47

"Da vi startede Jubii, var der ca. 10 andre der i de følgende måneder startede kopier op og fælles for dem var at de henvendte sig til nørder. Med andre ord var det teknik interesserede mænd der lavede søgemaskiner til dem selv og det betød at deres målgruppe aldrig blev særlig stor. Vi tænkte med det samme på "Hr og Fru Hansen" og vandt derfor markedet for almindelige danskere. "

Hvor mange portaler var der på det tidspunkt? I skilte jer helt ud fra det gængse segment.. Det er derfor I lavede en fireball.. Jeg er helt sikker på at "brandet" i sig selv kom senere.. Og derefter kom der flere fireballs til, som f.eks JubiiChatten og en masse andre gode tiltag.

Et eksempel på et firma i samme kategori er Ofir - de har så ikke fireballet/satset en skid og derfor er deres site så pissekedeligt og uudviklet idag.. En anden ting er så, at Jubii nok godt lige nu kunne bruge et par fireballs igen ;)

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:51

Dato: 1/2/2006 9:25:59 PM Forfatter: davidchristensen

Hej Martin

Jeg har altid fået at vide, at en god regel mht. marketing er at indsætte sig selv som x''et i den store ligning - på den måde går det ikke helt galt: Hvad kunne jeg selv tænke mig, hvad vil jeg give penge for, hvad synes jeg om dether osv..
Jeg vil æde mit nytårshat på at de bedste ideer er undfanget i en tilstand af at man tænker på hvordan man selv kunne tænke sig en bedre løsning på et problem, eller endda lave en løsning på et problem der ikke er deffineret endnu af andre end dig selv.
De bedste løsninger når man frem til når man tænker som reklamemenneske, at man skal have lyst til at købe produktet selv - ellers er det uhæderligt; om det så virker eller ej.

Som Martin pointerer så duer det kun, hvis målgruppen er dig og kun dig. Du bliver nød til at tænke bredt. Jeg har fx. en præference for italienske designmøbler, og jeg giver gerne prisen. Jeg har absolut ingen præferencer for en Biva-sofa, derfor kan jeg ikke sætte mig selv ind som x, fordi jeg vil ikke give noget - tværtimod jeg skal have penge for at modtage den. Og sådan kan man blive ved og ved - derfor kommer du nok ikke vanvittig langt med denne metode...   

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 21:52

@Rosenstand

Jeg kan anbefale dig at læse "Heartstorm" af Rolf Jensen. Han er fremtidsforsker mht. den måde firmaer brander og deffinerer sig selv på.

Måske var mit forgående indlæg lidt for indforstået.. sorry.

Jeg mener bare, at man ikke kan sælge et produkt for at tjene penge uden også at være bare lidt ansvarlig for selv de dummeste forbrugere.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:56
Dato: 1/2/2006 9:46:54 PM Forfatter: davidchristensen

''Da vi startede Jubii, var der ca. 10 andre der i de følgende måneder startede kopier op og fælles for dem var at de henvendte sig til nørder. Med andre ord var det teknik interesserede mænd der lavede søgemaskiner til dem selv og det betød at deres målgruppe aldrig blev særlig stor. Vi tænkte med det samme på ''Hr og Fru Hansen'' og vandt derfor markedet for almindelige danskere. ''

Hvor mange portaler var der på det tidspunkt? I skilte jer helt ud fra det gængse segment.. Det er derfor I lavede en fireball.. Jeg er helt sikker på at ''brandet'' i sig selv kom senere.. Og derefter kom der flere fireballs til, som f.eks JubiiChatten og en masse andre gode tiltag.
Et eksempel på et firma i samme kategori er Ofir - de har så ikke fireballet/satset en skid og derfor er deres site så pissekedeligt og uudviklet idag.. En anden ting er så, at Jubii nok godt lige nu kunne bruge et par fireballs igen ;)

David, du er virkelig glad for din ildkugle :-) Hør nu her, jeg siger dig ikke imod på det punkt, jeg siger bare at det ikke er noget nyt i det andet end navnet.

Jubii vandt fordi vi lavede et produkt der ramte målgruppen på deres eget niveau. Alle vores konkurrenter solgte boremaskiner, mens vi solgte hullet i væggen. Eller sagt på Amerikansk,  "We sold the sizzle and not the steak".
Og så kan det godt være at der var ildkugler i bøffen, hvis det kan glæde dig

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:57
Jeg har skam læst Rolfs bog - det var mere dig, jeg ikke forstod. Men lad det nu fare - jeg er sikker på, at hvis du en dag skal arbejde professionelt med reklame/markedsføring, vil du ændre holdning radikalt - eller arbejde for Greenpeace etc. Og det er helt OK - det fede er, at der er plads til alle holdninger og indgangsvinkler.

"Det er ud af drømmen om det umulige, at det mulige skabes"
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 21:59

"Jeg arbejder for mine kunder - ikke for deres kunder."

Uden at være nævenyttig, men så har du altså ikke forstået noget meget vigtigt mht. at lave reklamer :) Selvfølgelig skal man da lave reklamer for de egentlige kunder - ellers dur'' de jo ikke..

Lad os snakkes. Det er en opfordring - og lad os lave bare én reklame sammen. Jeg gør det gratis.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:04
Dato: 1/2/2006 9:59:06 PM Forfatter: davidchristensen

''Jeg arbejder for mine kunder - ikke for deres kunder.''

Uden at være nævenyttig, men så har du altså ikke forstået noget meget vigtigt mht. at lave reklamer :) Selvfølgelig skal man da lave reklamer for de egentlige kunder - ellers dur'' de jo ikke..
Lad os snakkes. Det er en opfordring - og lad os lave bare én reklame sammen. Jeg gør det gratis.

David, du har virkelig en students arrogance. Du fortæller en mand med eget burea at han ikke ved hvad han laver. Jeg er lidt nysgerrig, hvor meget reelt arbejde har du lavet for rigtige kunder?

Dbh Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:10

Hej alle.. Lad os endelige "settle".. :)

Martin: Jeg er ikke glad for ordet ildkugle som sådan, men mere glad for den forskel det giver mht. ordet "brand". Jeg startede med at sige, at et brand ikke betyder nær så meget som sit produkt. Det holder jeg altså fast i.

@Rosenstand

Det er et smukt citat: "Det er ud af drømmen om det umulige, at det mulige skabes" . Jeg er ked af jeg mumlede lidt (men det skal jeg ikke være bleg for at indrømme at jeg gjorde, da jeg jo ikke helt er professor på dether område ;) )

Jeg arbejder iøvrigt semipro. med branding og ideudvikling.. Jeg arbejder iøvrigt også hos Unicef som bi-job. Her er det i høj grad pointen med organisationen der gælder, frem for bare at lave enelleranden "wanish Action" reklame.. Jeg er iøvrigt opdraget af et reklamemenneske og har derfor ret god indsigt i hvad der er god reklame (men selvfølgelig i forhold til mig selv, fordi jeg tror på, at en god reklamemand skal lave reklamer til sig selv og ikke til sine kunder..)

Oh. Fred og velvære! :)

Nu vil jeg drikke denher øl jeg har..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:15
Dato: 1/2/2006 10:09:48 PM Forfatter: davidchristensen

Nu vil jeg drikke denher øl jeg har..

Jamen skål da

dbh Martin