Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha.. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte, men jeg vil dog tage fat i de misfortolkninger David kommer med.

> At reklamere er ikke at brande. At brande betyder at give og holde et løfte for forbrugerne (og for virksomheden selv). & Nej det er lige omvendt. Brands er et godt værktøj til at lave reklamer med.

At reklamerer er så sandeligt et værktøj til at kommunikerer de værdier, som man ønsker ens brand skal have som præferencer. 
Brands er ikke værktøjer. Coca Cola er ikke et værktøj - det er et værdisæt og en positionering i folks bevidsthed. Reklamer er et værktøj.

> En parfumefirma med et godt og udtænkt brand, sælger ikke parfumer hvis de lugter dårligt.
Hvis brandet er stærkt nok, er det ikke duften der sælger produktet - men værdier og positioneringen der er forbundet med brandet. Det er ikke smagen der sælger Coca Cola.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 18:48

Jeg skrev ikke BIVA, bare for at se om den ikke dukkede op

Jeg vel måske heller ikke sige desiderede dårlige produkter, men de har en bevist dårlig reklame (den er også blevet kåret til den dårligste reklame) Discountmøbler, som bliver husket.

"Vanish Action med den oversynkroniserede "Jakob Holm".. " - Ja, det er bestemt ikke noget framragende produkt. Jeg var måløs efter den test jeg så i TV.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:20

"Puha.. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte, men jeg vil dog tage fat i de misfortolkninger David kommer med."

Vi tager det bare fra en ende af. Det er fortolkninger, ja, men bestemt ikke misfortolkninger. Jeg ved ikke om du har prøvet at lave reklamer før..?

"At reklamerer er så sandeligt et værktøj til at kommunikerer de værdier, som man ønsker ens brand skal have som præferencer."

At reklamere er helt sikkert et værktøj. Men man reklamere i overensstemmelse med sit brand. Altså, brandet bestemmer (også) hvordan man reklamerer.

"Brands er ikke værktøjer."

Jo. For folk der vil deffinere et "feel" omkring en virksomhed, så er det. For forbrugeren er det et løfte som virksomheden har givet (men det er forbrugeren oftest ikke bevidst om).

"Coca Cola er ikke et værktøj"  Næ..

"- det er et værdisæt og en positionering i folks bevidsthed." Netop! Coca Cola er et brand!

" Reklamer er et værktøj." Ja, reklamer og også et værktøj, lissom branding og fireballing er - og så meget andet..

"Hvis brandet er stærkt nok, er det ikke duften der sælger produktet - men værdier og positioneringen der er forbundet med brandet. Det er ikke smagen der sælger Coca Cola."

I så fald er dét brandet. Hvis du er et brand der sælger middelmådige produkter, og nogle forbrugere alligevel køber det, så er har du bare en forretning på den måde. Et par Levis jeans der sidder som en sæk kartofler bliver kun solgt til dem der godt kan lide et par bukser sidder sådan, eller til dem der bare "tror" på brandet. Hvis man er en seriøs virksomhed, så tænker man ikke sådan fordi man bør regne med at forbrugeren ikke bare bevidstløst køber ens brand..

Hvis Coca Cola ændrede deres smag ville de få tæsk af visse forbrugere. Deres brand bygger på genkendelighed og at man kan få en Coca Cola over alt i verden - det er det de lover.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 19:22

..man skal iøvrigt huske på, at Coca Cola startede som en fireball, som et unikt produkt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:36

Dato: 1/2/2006 5:43:06 PM Forfatter: davidchristensen

@nse

At reklamere er ikke at brande. At brande betyder at give og holde et løfte for forbrugerne (og for virksomheden selv).
Et eksempel på et brand er Heinz. De har ikke skiftet deres etiketter ud på deres tomatsuppe siden Andy Warholl brugte den til en installation. De har heller ikke gjort deres ketchup mere tyndtflydende, fordi Heinz brand siger at ketchuppen SKAL være tyktflydende. Det lover de forbrugeren.
Et andet brand er Sonofon. Det er bygget op omkring begrebet 'mor' - altså en der passer på os andre. Det kan man se i deres logo (en mordelfin og dens unge) og det kan man også se i deres reklamer mht. de rare telefonkvinder der taler mor-agtigt til os andre. Så er der dukkefilmene, Polle og en anden dukkefilm - og de er allesammen lavet på den måde, fordi de på enelleranden subtil måde skal tænde følelse af 'mor' i os.
Branding er altså et fundament en virksomhed vælger, som man så kan finde på strategi, reklamer, personalepolitik osv. ud fra.
En fireball derimod er når en virksomhed lancerer et produkt, i overensstemmelse med deres brand, men på en måde så det får kunderne til at spære øjnene ekstra op. Det kan måske gøres ved at man lancerer et produkt der ellers ligger uden for virksomhedens produktportefølje - som da Apple kastede sig over forbrugerelektronik ved at lancere IPod'en. Den har alle råd til, den er lækker som Apple's andre produkter - og folk får derfor svært ved at lade være med at købe den. Den er en fireball.
Når jeg skriver at branding er 'yt', skal det forståes sådan, at det er ikke brandet der sælger i sig selv. En parfumefirma med et godt og udtænkt brand, sælger ikke parfumer hvis de lugter dårligt. Omvendt sælger de måske mere, hvis de finder på et godt produkt, som ikke nødvendigvis har noget med parfume at gøre. Pointen er altså, at det er til hver en tid produktet der sælger og ikke brandet; og det bliver Jesper Kunde måske lidt nervøs af at høre, selvom man ikke kan undvære et brand. Det er bare overvurderet.

Jeg kan ikke se at branding har været vigtigere end det er i dag. Jo mere støj, des vigtigere er et stærkt brand. Var det en virksomhed uden et stærkt brand der havde lavet Ipod'en, var den aldrig blevet populær. Og jeg kan garanterer dig for at et firma med et stærkt brand, kan sælge opvaskevand forklædt som parfume og forbrugerne vil tage bad i det. Måske ikke i al evighed, men der vil gå lang tid før branded er dødt.
Og mht. til at skifte udseende på sit logo, så er det helt normalt. Intel er faktisk igang med det i disse dage og McDonald har f.eks. gjort det flere gange.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:48
Dato: 1/2/2006 6:38:03 PM Forfatter: davidchristensen

''Kender I brandede mærker, som har dårlige produkter?''

Biva har en god ide om hvordan de gerne vil opfattes. Om de sælger dårlige produkter kan man nok ikke sige - de laver ihvertfald reklamer der er i så ''dårlig stil'' at de bliver husket..
Så er der Vanish Action med den oversynkroniserede ''Jakob Holm''.. Det er næsten tragisk at jeg kan huske navnet. Jeg køber ihvertfald aldrig sådanen flaske rengøringsmiddel. Men det er dårlig reklame ihvertfald.

Der er jeg ikke enig. Du er bare ikke i Bivas målgruppe og de har helt sikkert heller ikke vundet nogle fine priser i de fine konkurrencer, der er lavet for at finde reklamebureauer, kan spise pindemadder og klappe hinanden på ryggen, mens deres kunder betaler kassen for kunst der ikke sælger en skid.
Bivas reklamer virker på sin målgruppe og derfor er det gode reklamer!

Vanish er igen et produkt hvor du ikke er i målgruppen. Vanish er lavet af verdens største producent af rengøringsprodukter Reckitt Benckiser der blev stiftet i 1814. De sælger for 4 milliarder engelske pund om året på trods af "dårlige reklamer".

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:14
[/QUOTE] Der er jeg ikke enig. Du er bare ikke i Bivas målgruppe og de har helt sikkert heller ikke vundet nogle fine priser i de fine konkurrencer, der er lavet for at finde reklamebureauer, kan spise pindemadder og klappe hinanden på ryggen, mens deres kunder betaler kassen for kunst der ikke sælger en skid. Bivas reklamer virker på sin målgruppe og derfor er det gode reklamer!

Vanish er igen et produkt hvor du ikke er i målgruppen. Vanish er lavet af verdens største producent af rengøringsprodukter Reckitt Benckiser der blev stiftet i 1814. De sælger for 4 milliarder engelske pund om året på trods af ''dårlige reklamer''. Dbh Martin
[/QUOTE]

- Det er interessant det du skriver. Vanish har sikkert udmærkede produkter, men den test der blev vist af Vanish Action, var "meget uheldig" En af Vanish´s ansvarlige medarbejdere havde også en meget sløret forklaring på testen. Det er vel her brandingen kommer til kort? - For det sælger jo stadig.

Ang. Biva, så er de jo stolte over kåringen som "dårligste reklame" de har fået masser af PR og kunder gennem dette. Jeg kan ikke huske hvad hende fra reklamen hedder, men hende der peger og siger"Vi ses i BIVA"  hun har jo udtalt at de bevist kører videre med den samme type reklame (appel = discount) for det giver kunder og kroner i kassen. Det er vel også brandig i særklasse?

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:14

Hej Martin

For mig at se er det vi støder på er moral.

Hvis man er et klogt firma, så laver man kloge produkter - og så er man måske hjulpet frem af sit eksisterende brand.

Er man et stort parfumemærke kan man måske sælge opvaskevand. Ligesådan kan man sælge vand med kulsyre og lidt smag hvis man hedder Coca Cola (Coca Cola skal dog have den, at de faktisk har formået at brede deres mærke ud til nærmest enhver kiosk). Men er det ikke rigtigt at der også er noget der hedder forbrugerbevidsthed, som handler om netop at kunne gennemskue den slags tricks.

Det er altså bare min (og heldigvis andres) idé, at måden at skabe en, ihvertfald vedvarende og bæredygtig succes på, er at lave et godt produkt. Folk kan komme med mange eksempler på hvordan firmaer tjener penge på deres førtidige evne til at promovere sig, men jeg tror ikke den holder..

Derfor må der rykkes ved begreberne før forbrugerne gør det. Måske du kunne, for at komme med en vild idé, bevæge SpamFighter hen imod at være et produkt, der servicerer folk der "ikke gider pis/spam" og på den måde vejlede dem i netop denher jungel af forbrugsvarer hvor man reelt set bliver spammet til og taget i hovede og røv.

Grunden til jeg er lidt obs på gerne at vil deltage i denne debat er, at begrebet brand for forbrugerens side ikke er noget han/hun reelt ikke kan bruge til noget. Forbrugeren vil have at produkt der dur.

Det er klart, at Apple har brugt deres brand til at sælge IPod (de kan iøvrigt ikke gøre andet) - men omvendt har de netop gjort en bedrift, ved at gøre folk opmærksom på deres produkt uden at behøve at reklamere. Jeg har f.eks aldrig set en IPod reklame fra Apple.. Jeg har hørt om det fra tv, andre folk osv.. Havde deres produkt nu været middelmådigt, så ville man nok ikke have hørt så meget - men det virker fantastisk i forhold til andre produkter, og derfor vinder de.

Brand er en ting. Produkterne i sig selv er noget andet, tredje og fjerde..

Jeg véd måske ikke helt nok til at kunne forsvare mit synspunkt fuldstændigt - men det er ihvertfald, for mig ihvertfald, fuldstændigt logisk at et band ikke er nok hvis man vil drive en seriøs forretning.. Og med seriøs mener jeg ikke Vanish Action, selvom de har en lang historie.

Vanish Action er for mig noget syntetisk miljøskadeligt lort der laver nogle overordentlig dårlige reklamer. Så meget for deres brand.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:20
Dato: 1/2/2006 8:14:16 PM Forfatter: The game
- Det er interessant det du skriver. Vanish har sikkert udmærkede produkter, men den test der blev vist af Vanish Action, var ''meget uheldig'' En af Vanish´s ansvarlige medarbejdere havde også en meget sløret forklaring på testen. Det er vel her brandingen kommer til kort? - For det sælger jo stadig.

Om skidtet virker, aner jeg ikke. Men jeg giver 0 dadler for offentlige reklametests. At spørge folk om de kan lide den, eller den reklame er ubrugeligt. Det der tæller er om det sælger produkter og der er ikke nogen der skal bilde mig ind at et firma med den omsætning og erfaring, bliver ved med at vise reklamer på tv der ikke virker

Dbh Martin
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:25

Og, ja.. Biva er reelle reklamer ihvertfald, for mig at se. De virker sikkert, og de tjener penge.. Men, uden pindemadder, hvor er de grimme.

Spørgsmålet er jo bare hvordan man ser hvad der er godt. Biva kunne havde lavet smukke (og seriøst smukke) reklamer uden det behøvede at koste mere eller gå ud over deres målgruppe; måske tværtigmod. Derfor er det et eksempel på hvor dårligt man kan reklamere. Men det er ikke nemt at forstå, det medgiver jeg.. Men Biva udelukker jo klart nogen ved at positionere sig- og dét er simpelt no-no ordet i branding.

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)