Hmmm.... Interessant debat! Det er nok ikke et reklamebureau som Kennet skal gå til, men snarere et firma der er specialiseret i branding. De fleste reklamebureauer hævder de er specialister i branding. Imidlertid er der blot 6-8 reklamebureauer i DK, der virkelig mestrer den disciplin - herunder Kunde & Co!
Men-men... er du mangemillionær Kenneth? ... og Fireballing? Er det ikke blot et nyt Buzz-word?
![]() Et reklamebureau bruger du ikke før dit grundlæggende brand/koncept/focus er skabt, og du skal i gang med at vedligeholde det. Det var jo heller ikke et reklamebureau der skabte Coca-Cola - vel? Men det er reklamebureauer der konstant minder flere og flere mio. mennesker om, at Coca-Cola branded eksisterer.
Derfor, Kenneth og andre ligesindede iværksættere, hvis du/I vil gøre jer selv en tjeneste, så sæt jer lidt mere ind i branding før I går i gang med et det internationale millionfirma.
Det er meget billigere end at gå til dyre rådgivere, og så er det faktisk interessant. I kan starte med at gå ind på Amazon.co.uk og bestille en lille, men udmærket, letlæst og inspirerende bog der giver svar på det meste: The 22 Immutable Laws of BRANDING, af Al Ries and Laura Ries. Hvis du gør dette, har du nok allerede sparet et par 100 kilo samt et par mand-måneders unødvendigt arbejde.
![]() De bedste hilsner
|
Dato: 12/31/2005 5:07:15 PM Forfatter: davidchristensenJeg tror du misser pointen..
Lad os sige, at et brand er lig med et smukt hus. En firball er en der åbner vinduet i dette hus og råber til resten af verden ''kom her og få en positiv oplevese''.Jeg indrømmer gerne, at jeg intet ved om fireballing, men sådan som du skriver det, så er det branding. At åbne et vindue og skrige er kommunikation, hvilket i mine øjne er branding.