Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.... Interessant debat!

Det er nok ikke et reklamebureau som Kennet skal gå til, men snarere et firma der er specialiseret i branding. De fleste reklamebureauer hævder de er specialister i branding. Imidlertid er der blot 6-8 reklamebureauer i DK, der virkelig mestrer den disciplin - herunder Kunde & Co!
 
Men-men... er du mangemillionær Kenneth? ... og Fireballing? Er det ikke blot et nyt Buzz-word?
 
Et reklamebureau bruger du ikke før dit grundlæggende brand/koncept/focus er skabt, og du skal i gang med at vedligeholde det. Det var jo heller ikke et reklamebureau der skabte  Coca-Cola  - vel? Men det er reklamebureauer der konstant minder flere og flere mio. mennesker om, at Coca-Cola branded eksisterer.
 
Derfor, Kenneth og andre ligesindede iværksættere, hvis du/I vil gøre jer selv en tjeneste, så sæt jer lidt mere ind i branding før I går i gang med et det internationale millionfirma.
 
Det er meget billigere end at gå til dyre rådgivere, og så er det faktisk interessant. I kan starte med at gå ind på Amazon.co.uk og bestille en lille, men udmærket, letlæst og inspirerende bog der giver svar på det meste: The 22 Immutable Laws of BRANDING, af Al Ries and Laura Ries. Hvis du gør dette, har du nok allerede sparet et par 100 kilo samt et par mand-måneders  unødvendigt arbejde.
 
De bedste hilsner
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/31/2005 5:07:15 PM Forfatter: davidchristensen

Jeg tror du misser pointen..

Lad os sige, at et brand er lig med et smukt hus. En firball er en der åbner vinduet i dette hus og råber til resten af verden ''kom her og få en positiv oplevese''.
 
Jeg indrømmer gerne, at jeg intet ved om fireballing, men sådan som du skriver det, så er det branding. At åbne et vindue og skrige er kommunikation, hvilket i mine øjne er branding.
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg kan se det har Kenneth Lund ikke givet respons på spørgsmålene der er stillet i debatten.
Så jeg vil mene at det er en useriøs debat.

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Reklamer duer ikke til at bygge brands! Nævn blot et brand i nyere tid der er skabt af reklamer! Læs denne bog, hvis du er i tvivl. Jeg mener at Martin Thorborg har et referat af den pÃ¥ sin hjemmeside.


Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/2/2006 5:20:51 PM Forfatter: Amjad Halim Reklamer duer ikke til at bygge brands! Nævn blot et brand i nyere tid der er skabt af reklamer! Læs dennebog, hvis du er i tvivl. Jeg mener at Martin Thorborg har et referat af den på sin hjemmeside.

 
Tjaaa... Der er ikke noget, der bliver bygget op af reklamer alene, men at reklamer ikke duer til at bygge brands, er jeg bestemt ikke enig i. Reklamer er et stærkt værktøj til at opbygge og vedligeholde brands.
Vi kan bruge hele dagen med at referer til bøger, der påstår det ene og det andet. Du kan finde bøger med enhver påstand, som enten slet ikke er underbygget med praktiske eksempler, eller kun er det i meget ringe grad. Dermed ikke sagt, at de bøger der er refereret til, er dårlige, men det er en jungle.
Jeg er helt enig med at denne debat er useriøs - det har den været fra begyndelsen.  
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@nse

At reklamere er ikke at brande. At brande betyder at give og holde et løfte for forbrugerne (og for virksomheden selv).
 
Et eksempel på et brand er Heinz. De har ikke skiftet deres etiketter ud på deres tomatsuppe siden Andy Warholl brugte den til en installation. De har heller ikke gjort deres ketchup mere tyndtflydende, fordi Heinz brand siger at ketchuppen SKAL være tyktflydende. Det lover de forbrugeren.
 
Et andet brand er Sonofon. Det er bygget op omkring begrebet "mor" - altså en der passer på os andre. Det kan man se i deres logo (en mordelfin og dens unge) og det kan man også se i deres reklamer mht. de rare telefonkvinder der taler mor-agtigt til os andre. Så er der dukkefilmene, Polle og en anden dukkefilm - og de er allesammen lavet på den måde, fordi de på enelleranden subtil måde skal tænde følelse af "mor" i os.
 
Branding er altså et fundament en virksomhed vælger, som man så kan finde på strategi, reklamer, personalepolitik osv. ud fra.
 
En fireball derimod er når en virksomhed lancerer et produkt, i overensstemmelse med deres brand, men på en måde så det får kunderne til at spære øjnene ekstra op. Det kan måske gøres ved at man lancerer et produkt der ellers ligger uden for virksomhedens produktportefølje - som da Apple kastede sig over forbrugerelektronik ved at lancere IPod''en. Den har alle råd til, den er lækker som Apple''s andre produkter - og folk får derfor svært ved at lade være med at købe den. Den er en fireball.
 
Når jeg skriver at branding er "yt", skal det forståes sådan, at det er ikke brandet der sælger i sig selv. En parfumefirma med et godt og udtænkt brand, sælger ikke parfumer hvis de lugter dårligt. Omvendt sælger de måske mere, hvis de finder på et godt produkt, som ikke nødvendigvis har noget med parfume at gøre. Pointen er altså, at det er til hver en tid produktet der sælger og ikke brandet; og det bliver Jesper Kunde måske lidt nervøs af at høre, selvom man ikke kan undvære et brand. Det er bare overvurderet.
 
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

"Reklamer er et stærkt værktøj til at opbygge og vedligeholde brands."

Nej det er lige omvendt. Brands er et godt værktøj til at lave reklamer med. Fireballing er et godt værktøj til at lave nye supersælgende produkter. Og har du et godt produkt behøver du ikke at reklamere, de sælger sig selv.
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/2/2006 5:16:58 PM Forfatter: Ida Dyhr · corpo lab Som jeg kan se det har Kenneth Lund ikke givet respons på spørgsmålene der er stillet i debatten. Så jeg vil mene at det er en useriøs debat.

Useriøs eller ej, så er det da et interessant emne. At trådsstarteren så er sprunget fra er fra mit synspunkt og formentlig også andres, som læser med, for så vidt uvedkommende.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en rigtig interessant emne, der er bragt frem i debatten!
 
At arbejde med branding, er en sund og langsigtigt strategi. Det er alfa-omega at vide hvordan man gerne vil opfattes.
 
Når mærker som: Coca-cola, kelloggs, Mercedes, Audi, Levis, Gucci, B&O etc. er blevet kendt i vores bevisthed, drejer det sig om branding i absolut særklasse. Jeg kan anbefale bogen Unik Nu...eller aldrig  http://www.borsensforlag.dk/Books/BookInfo.aspx?ItemNo=8775538318
 
Branding om at skabe mærket mere end produkterne.
-----
Kender I brandede mærker, som har dårlige produkter? - det er et interessant spørgsmål. Er Coca-cola et godt produkt. Man ved hvad man får. Mange køber det fordi de ved det er en cola, og de ved hvordan den smager. Jeg syens persomnligt bedre om Faxe Kondi, end Coca-cola.  Det er et resultat af branding! 
 
 
 
 
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

"Kender I brandede mærker, som har dårlige produkter?"

Biva har en god ide om hvordan de gerne vil opfattes. Om de sælger dårlige produkter kan man nok ikke sige - de laver ihvertfald reklamer der er i så "dårlig stil" at de bliver husket..
 
Så er der Vanish Action med den oversynkroniserede "Jakob Holm".. Det er næsten tragisk at jeg kan huske navnet. Jeg køber ihvertfald aldrig sådanen flaske rengøringsmiddel. Men det er dårlig reklame ihvertfald.
 
 
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)