Du bruger store ord, så jeg går ud fra, at det er et MEGET stort projekt. At opbygge et internationalt brand koster rigtig mange penge, og tager lang tid. Jeg tror næppe nogen af dem, der indtil nu er nævnt i tråden har kapaciteterne til at udvikle et internationalt brand på tværs af landegrænser og kulturer. Alt er selvfølgelig relativt, og jeg ved, da heller ikke, hvad dine ønsker er i forbindelse med branding og kendskabsgrad mv.. Men først af alt er det en god idé at have nogle mennesker internt, som dels har erfaringen indenfor feltet, og som kan styre processerne. Så hvis du vil opbygge et international brand, så skal du ihvertfald starte med at have de rette medarbejdere internt i virksomheden.
Forøvrigt kan jeg varmt anbefale bogen Stakeholder. Jeg bruger den meget... |
Dato: 12/30/2005 1:16:00 PM Forfatter: nseJeg tror næppe nogen af dem, der indtil nu er nævnt i tråden har kapaciteterne til at udvikle et internationalt brand på tværs af landegrænser og kulturer.Forøvrigt kan jeg varmt anbefale bogen Stakeholder. Jeg bruger den meget... Hej nse,Det er jeg meget uenig med dig i! Integral (www.integral.dk) som jeg nævnte lidt længere oppe er særdeles gode til den slags. Jeg har tidligere arbejdet i en virksomhed som brugte dem til international branding, og det synes jeg de gjorde rigtigt godt. En af Integral-stifterne har skrevet bogen Stakehold! - jeg går ud fra at det er den bog du henviser til...?I samme prisklasse findes jo også Kunde & Co som bl.a. har arbejdet med international branding for Bang & Olufsen...mvh Carsten