Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/16/2005 1:50:03 PM Forfatter:klp29 Hvilket bureau ville I foreslå, hvis man skulle have assistance til at bygge et børsnoteret, internationalt, coorporate brand op, som henvender sig både til slutforbrugeren og investorer?

Du bruger store ord, så jeg går ud fra, at det er et MEGET stort projekt. At opbygge et internationalt brand koster rigtig mange penge, og tager lang tid. Jeg tror næppe nogen af dem, der indtil nu er nævnt i tråden har kapaciteterne til at udvikle et internationalt brand på tværs af landegrænser og kulturer. Alt er selvfølgelig relativt, og jeg ved, da heller ikke, hvad dine ønsker er i forbindelse med branding og kendskabsgrad mv.. Men først af alt er det en god idé at have nogle mennesker internt, som dels har erfaringen indenfor feltet, og som kan styre processerne. Så hvis du vil opbygge et international brand, så skal du ihvertfald starte med at have de rette medarbejdere internt i virksomheden. 

Forøvrigt kan jeg varmt anbefale bogen Stakeholder. Jeg bruger den meget...  
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:25
Dato: 12/30/2005 1:16:00 PM Forfatter: nse

Jeg tror næppe nogen af dem, der indtil nu er nævnt i tråden har kapaciteterne til at udvikle et internationalt brand på tværs af landegrænser og kulturer.

Forøvrigt kan jeg varmt anbefale bogen Stakeholder. Jeg bruger den meget... 

Hej nse,

Det er jeg meget uenig med dig i! Integral (www.integral.dk) som jeg nævnte lidt længere oppe er særdeles gode til den slags. Jeg har tidligere arbejdet i en virksomhed som brugte dem til international branding, og det synes jeg de gjorde rigtigt godt. En af Integral-stifterne har skrevet bogen Stakehold! - jeg går ud fra at det er den bog du henviser til...?

I samme prisklasse findes jo også Kunde & Co som bl.a. har arbejdet med international branding for Bang & Olufsen...

mvh Carsten
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 13:43
Jeg vil give NSE ret i, at det først og fremmest handler om de RIGTIGE MEDARBEJDERE, for det er altså i høj grad dem og ikke reklamebureauet, der skal føre dig og virksomheden til succes. Men jeg vil alligevel holde med Carsten i at bureauer som Integral og Kunde&co burde kunne løfte opgaven. Hvis opgaven er på deres "niveau" skal du også lige starte med at smide nogle nuller efter dit marketingbudget.

Jeg har slet slet ikke deres kapacitet eller erfaring med Internation branding og marketing og siger da også nej til opgaver der vokser over mine evner

Mvh Jesper

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 14:04
Kunde & Co er ikke tidligere nævnt i tråden. Ja, det er rigtigt, at Integral og Kunde & Co har kapaciteten til at begå sig ihvertfald indenfor EMEA-regionen.
Jeg vil dog så godt sige min ærlige mening om det stillede spørgsmål. Jeg synes, at det er et højst besynderligt spørgsmål. Et reklamebureau skaber ikke et internationalt brand. Det er en langvarig proces, hvor der er en masse faktorer, som spiller ind. En lang række af disse faktorer skabes ikke af reklamebureauerne. Som jeg tidligere skrev, kender jeg ikke din fortolkning og opfattelse af et internationalt brand. Men at stille et spørgsmål om, der er nogen, der kender et reklamebureau, der kan bygge et børsnoteret, internationalt, coorporate brand op, som henvender sig både til slutforbrugeren og investorer, virker på mig lidt naivt, og som om du mangler meget viden på området. Den viden skulle du gerne besidde, hvis du enten arbejder eller har ambitionerne for at børsnotere et selskab. En børsnotering er et vidt begreb, men som ejer eller direktør skal man dog besidde et realistisk syn på marketingsaspekterne.
Derfor er mit råd til dig først at finde de rette personer, som kan hjælpe dig i denne process, og give dig den fornødne viden...  
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:04

Tjaaa....

Det med medarbejdere ved jeg ikke. Dengang jeg var ansat i et firma som brugte Integral sad jeg i marketingafdelingen, og der var manualer for ALT. Og mere eller mindre alle beslutninger der havde med brandet at gøre blev truffet i fællesskab med Integral. Så i det tilfælde havde medarbejderne ikke specielt meget indflydelse, i mine øjne. Sådan tror jeg iøvrigt det er med alle de store reklamebureauer - de tager til en vis grad magten (og gør sig dermed uundværlige). Men det fungerede.... Den ros skal de have.

Ja, Integral, Kunde&Co og lignende kræver solide markedsførings- og brandingbudgetter. Men nu skriver klp29 jo at han søger et reklamebureau som skal hjælpe med at bygge et børsnoteret, internationalt brand, og så må man forvente at det må koste et par bondegårde...

mvh Carsten
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:15

En hel anden ting er, at brands som sådan er lidt på vej ud, fordi verden er efterhånden blevet plastret ind i logoer og statements, at forbrugeren ikke gider kigge efter forskellen. Det "nye" hedder fireballing - og det handler slet og ret om at skabe et produkt forbrugeren ikke kan være foruden. Et godt eksempel på en fireball er IPod, som eftersigende skulle være en så lækker mp3-afspiller, at forbrugeren simpelthen må have den. Den har derudover styrket brandet Apple - men humlen er, at et brand ikke kan stå alene.

Det leder så lidt til spørgsmålet: Hvad er det for et produkt dit nye internationale børsnoterede firma vil sælge?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 17:04
Fireballing eller branding kommer ud på det samme. Ipods er branded ud til det yderste af fingerspidserne, og på rekordtid blevet et verdensbrand, som i dag er størstedelen af Apples værdi. Ethvert brand er jo kendetegnet ved at folk, vil eje det, og betaler også gerne for det. At brands er på vej ud, tror jeg bestemt ikke på. Det er måske rigtig nok, at man ser en drejning i, hvordan brands opstår, og cyklusserne ændres en smule, men at tale om at brands er på vej ud, er efter min mening forkert.
At et brand ikke kan stå alene er jeg også uenig i - alt efter hvad du mener med at stå alene. Ethvert brand skal jo vedligeholdes og videreudvikles, men det ultimative og det højeste mål for ethvert brand er at kunne stå alene uafhængigt af produktet. Selvom det er få brands, der har opnået denne status, så skal der stræbes efter det.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 18:17

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 16:39

Dato: 12/30/2005 6:17:16 PM Forfatter: davidchristensen Du kan læse en artikel om fireballing kontra branding her på Berlingske: http://www.berlingske.dk/karriere/artikel:aid=385874/

Jeg har desværre endnu ikke haft en anledning til at læse Aconis nye bog, så jeg vil ikke gå ind i en diskussion på baggrund af artiklen, da jeg ikke kender detaljerne præcist, og hvordan han har dokumenteret hans arbejde. Jeg vil dog sige, at uanset om jeg har læst den eller ej, er hans valg af titel kun er til for at skabe debat omkring hans bog. At påstå branding er bluff er jo direkte latterligt efter min mening. Det vel nok bedste bevis på det er, at ca. 10% af alle "mærkevarer" er kopiprodukter. Det er et resultat af branding og positionering i folks bevidsthed skabt gennem hovedsageligt kommunikation. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:07

Jeg tror du misser pointen..

Lad os sige, at et brand er lig med et smukt hus. En firball er en der åbner vinduet i dette hus og råber til resten af verden "kom her og få en positiv oplevese". Det medfører også at det så OGSÅ bliver en positiv oplevelse. Et brand derimod er mere formelt - det er et smukt, måske med et statisk skilt hvor der opfordres til at få en positiv oplevelse - forskellen er hos forbrugeren.

Så nej, et brand og en såkaldt "fireball" er ikke det samme. Derfor spørger jeg ind til ham der startede denne tråd, mht. hvad han egentlig vil - fordi at tro at man bare kan få succes med at hyre Kunde og få et brand er totalt forfejlet.

Som eksempel, så er Jubii et brand, der har affyret adskillige fireballs (chat, marked osv.).. Det er vigtigt at differentiere hvad der er hvad, hvis man altså interessere sig for det og gerne vil se forskel på "feel" og "ydelse" - det er netop dét der er forksle på brand og fireball.. Så nej det er ikke det sammen.. "Brand" har det nok bare med at være et puzzword, (et brand), uden folk egentlig véd hvad det handler om.

Iøvrigt betyder brand at kunne love folk noget på forhånd - det derfor lidt konservativt, hvorimod en fireball er et fænomen det skyder fremad of brænder alle forventninger af, men derimod er så lysende klar at det virker..

Læs bogen hvis du vil..

:)

Og godt nytår.

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)