Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: reklamebureau

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, giv mig en opgave, så vil jeg give dig et eksempel. Og jeg vil skam langt fra være arrogant, sorry - men det er ikke fordi jeg tilfældigvis er student, men mere fordi der altså, som jeg ser det, er flere lag i reklame, end at man "bare" laver reklamer til en kunde.. Tit forstår kunden ikkeengang hvad han skal sige - det er nok derfor han hyrer et reklamebureau.

Æv, nu sgade du noget dårligt. Jeg vil meget gerne forsøge på at vise dig hvad jeg mener, men jeg skal bruge en reel opgave først.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:16
Uden at være nævenyttig, men så har du altså ikke forstået noget meget vigtigt mht. at lave reklamer :) Selvfølgelig skal man da lave reklamer for de egentlige kunder - ellers dur'' de jo ikke..

OK - men jeg er millionær, vores kunder har for størstedelens vedkommende været hos os i mange år (og de vokser også). Vi får hele tiden nye kunder og må ansætte flere mennesker. Så ved du hvad, David? Jeg er hamrende lykkelig i min uvidenhed :-)

Fred har vi - og den holder vi fast i. Og vi bevarer freden bedst ved, at vi ikke skal lave reklamer sammen. Jeg er sikker på, at jeg ville rykke hovedet af dig inden der var gået en time - og det ville være synd og skam.

Citatet - det har jeg faktisk selv hittet på :-)

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:18
Jeg skulle da aldrig været gået fra min PC Fed tråd!

Jeg har fået et par kanon hints og lært noget af denne tråd.  P.Kotler har ikke skrevet en debat som denne

Det er her med at sælge skidtet, fordi der er nogle der vil betale for det. Jeg har ingen skrupler med det. Når et Rolex ur koster > 70.000 kr. er det jo ikke fordi det koster >70.000 kr. at vide hvad klokken er. Det er en "storytelling" ( The Dream Soceity) . Folk køber historien bag produktet. Det sælger!!

Mange ting og idéer er smukke tanker, men ikke realistiske. Men folk køber den smukke historie. Tag dem der køber økologisk. Det er der noget rigtigt i... - eller hvad??? - De køber historien om den lille søde gris, der har haft gode frie omgivelser, blandt mudder, hø og dejligt vejr. Det som historien ikke melder noget om, er at noget af det foder der er proppet i grisen, rent faktisk er konventionelt dyrket (ikke økologisk)

Men ja, tanken er smuk, bare ikke realistisk.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:21
Dato: 1/2/2006 10:15:05 PM Forfatter: davidchristensen

Martin, giv mig en opgave, så vil jeg give dig et eksempel. Og jeg vil skam langt fra være arrogant, sorry - men det er ikke fordi jeg tilfældigvis er student, men mere fordi der altså, som jeg ser det, er flere lag i reklame, end at man ''bare'' laver reklamer til en kunde.. Tit forstår kunden ikkeengang hvad han skal sige - det er nok derfor han hyrer et reklamebureau.

Æv, nu sgade du noget dårligt. Jeg vil meget gerne forsøge på at vise dig hvad jeg mener, men jeg skal bruge en reel opgave først.

Jeg tror bestemt du er både kvik og vidende, vær ikke i tvivl om det. Men du er også meget påståelig og det er både godt og skidt, men lad det nu ligge.

Mht. en reel opgave, hvad mener du så. Noget strategisk, designmæssigt eller hur?

Dbh Martin
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:26
Dato: 1/2/2006 10:09:48 PM Forfatter: davidchristensen

Hej alle.. Lad os endelige ''settle''.. :)

Martin: Jeg er ikke glad for ordet ildkugle som sådan, men mere glad for den forskel det giver mht. ordet ''brand''. Jeg startede med at sige, at et brand ikke betyder nær så meget som sit produkt. Det holder jeg altså fast i.
@Rosenstand
Det er et smukt citat: ''Det er ud af drømmen om det umulige, at det mulige skabes'' . Jeg er ked af jeg mumlede lidt (men det skal jeg ikke være bleg for at indrømme at jeg gjorde, da jeg jo ikke helt er professor på dether område ;) )
Jeg arbejder iøvrigt semipro. med branding og ideudvikling.. Jeg arbejder iøvrigt også hos Unicef som bi-job. Her er det i høj grad pointen med organisationen der gælder, frem for bare at lave enelleranden ''wanish Action'' reklame.. Jeg er iøvrigt opdraget af et reklamemenneske og har derfor ret god indsigt i hvad der er god reklame (men selvfølgelig i forhold til mig selv, fordi jeg tror på, at en god reklamemand skal lave reklamer til sig selv og ikke til sine kunder..)
Oh. Fred og velvære! :)
Nu vil jeg drikke denher øl jeg har..

Ja, I må undskylde, men jeg kan altså ikke stoppe her :)
> Jeg startede med at sige, at et brand ikke betyder nær så meget som sit produkt. Det holder jeg altså fast i.
Alt efter hvor højt vi skal op i brandskalaen, så er brandet altså utroligt vigtigt, og oftest langt vigtigere end produktet. Der er tusindvis af eksempler især i tøjbranchen. En skjorte er en skjorte, et fjernsyn er et fjernsyn og pose chips er en pose chips. Det der afgør vores valg er brandet, fordi produktet er det samme. Derfor skal der være noget andet end selve produktet, der sælger.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:34

@Martin

Det deignmæssige er vist ikke noget problem, så skyd løs.

Mht. det strategiske så får jeg vist lidt på hatten nu, men det vil være en rigtig god ting at prøve kræfter med. Jeg ved så ikke om min strategi holder, når jeg nu lytter til nogle kloge hoveder her i tråden. Men jeg lærer jo også..

Strategisk set er jeg altså ikke uenig i resultatet af en reklame-strategi (til dels ihvertfald) jeg er så sikker på at det kan opnås på en smukkere måde.. kald mig 68'' eller student..

Ah.. God øl

Iøvrigt vil gerne sige det er gratis... selvom jeg jo så ønsker mig en Mac.. Men, gratis, pt.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:46

@nse

"En skjorte er en skjorte, et fjernsyn er et fjernsyn og pose chips er en pose chips. "

Jeg ved ikke hvilke skjorter du går med, men pointen i at det er produktet der differtierer sig er ihvertfald mig ret klar. Det eneste jeg vil sige er, at det er produktet der gør forskellen, og ikke måden det bliver markedsført på. (selvom der er forskellige måder at forstå det på).

Og nej, en pose chips er ikke bare en pose chips

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:49
Dato: 1/2/2006 9:59:06 PM Forfatter: davidchristensen

Selvfølgelig skal man da lave reklamer for de egentlige kunder - ellers dur'' de jo ikke...

Nu har I godt nok "settled", men jeg kunne godt tænke mig at høre om ovenstående var en "brain fart", ren og skær ordkløveri i farten eller noget tredje?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:51
David -> Næsten uanset hvem du spørger så vil de svare at når du er færdig med en teoretisk uddannelse (og det lyder som det du har gang i) så bruger du ganske få år efter under 10% af den teoretiske viden fra skoletiden i dagligdagen.

Nu er det ikke bevist, men alle jeg har spurgt svarer det samme! Erfaring, Erfaring og erfaring får man kun ved at lytte til dem med erfaring. Derefter kan du danne dine egne erfaringer, men det er altså ikke altid smart at fortælle folk det de har gang i ikke er rigtigt. Du har måske ligeså ret, men det skal bevises først.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:52

Det med skjorterne var sat lidt på spids, men en hvid skjorte er en hvid skjorte, et sort habit er et sort habit. Du kan måske mærke lidt forskel på kvaliteten, men det at differentierer sig på en hvid skjorte eller et sort habit sker gennem brandet. Hvis jeg tager chipsene ud af poserne kan 9 ud af 10 personer ikke smage forskel, men hvis jeg lader dem være i poserne, så ved 9 ud af 10 personer, hvilke chips de ville vælge - medmindre der var et godt tilbud.

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)