Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HMM SKAT og moms ?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hurtigt blande mig Smile

Helt enig med Peter og Cookie!

Man kan vel sammenligne det her lidt med at en tømrer vil starte en webshop, og han har egentlig ikke noget begreb om IT, udover han ved at Word er til at lave regninger, og den der globus knap er til at gå på internettet og læse nyheder.

Han vil jo på et tidspunkt knække halsen, hvis ikke har får om muligt meget, men i så fald lidt hjælp til at komme igang, og forstå hele systemet omkring hvordan det er bygget op Smile Bare mine 25 øre..

Fortsat god aften de herrer Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Cookie:

Kenneth - man kan da sagtens være uden værdier og tilmed ha underskud - men man kan ikke ha drevet en virksomhed uden der opstår passiver og aktiver som balancerer - det er helt enkelt ikke muligt hvis regnskabet skal være korrekt. Det er synd at bilde iværksættere ind, at de kan gi pokker i det og i forståelse af moms og skat

Lad dem teste sig selv, men lad dem tage lidt hjælp for små milder til at få checket de er med hvis ikke de føler sig trygge  alt for mange har fine ideer men går ned på på bøvlet

vh

Hej Cookie

Problemet er at aktiver og passiver skal være i balance, og den eneste faktor mange vil opdage at de kan pille ved er egenkapitalen. Selvom den ikke er reel eksistent.

/Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09

Kenneth:

Det vil sige for en enkelt virksomhed, lad os sige IT, Hvor den eneste passive foranstaltnig er egenkapital-

Så skal den retskrives udenvide med aktiver.

/Kenneth

enhver virksomhed - enkelt eller A/S vil balancere 100% i passiver tillagt/fratrukket årets resultat (egenkapital og jo ofte skyldig moms og kreditorer og hvad ved jeg) med aktiv siden for perioden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20

Cookie:
enhver virksomhed - enkelt eller A/S vil balancere 100% i passiver tillagt/fratrukket årets resultat (egenkapital og jo ofte skyldig moms og kreditorer og hvad ved jeg) med aktiv siden for perioden

Hej Cookie

Er udemærket klar over, at kreditor og ens invisteringer står i egenkapital.

Og jeg har været enig med også Peter i dette. Problemet ligger i hvilken parameter man kan pille ved, for at Aktiver og Passiver skal passe.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

En sidste gang..du kan ikke pille ved nogle parametre.

Et resultat uanset under/eller overskud..vil altid ende i status.

Kenneth..jeg forstår slet ikke, hvad du vil sige med det du skriver.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30

Kenneth:

ej Cookie

Er udemærket klar over, at kreditor og ens invisteringer står i egenkapital.

Og jeg har været enig med også Peter i dette. Problemet ligger i hvilken parameter man kan pille ved, for at Aktiver og Passiver skal passe.

/Kenneth

Det er lidt noget sovs Smile Man piller ikke - når man har bogført korrekt så stemmer aktiver og passiver helt 100% automatisk - og man kan som sikkerhed checke at bank/kontanter også passer

Der er ikke tale om parametre - aktiver og passiver er konsekvens af det man fører i driften helt enkelt - direkte konsekvens og er driften bogført korrekt så er der 100% balance - ellers vil regnskabet med det samme kunne forkastes som havende fejl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:33

Hej alle

Nu har jeg læst lidt af tråden og må konstatere, at særligt Kenneth er ikke fuldt klar over problemstillingen omkring bogholderi og regnskab. Herunder er der flere deciderede fejl i opfattelsen af hhv. aktiver, passiver og egenkapital, som klart udviser endog stor mangel på viden på regnskaber m.v..

Under alle omstændigheder så skal følgende overholdes ved udarbejdelse af regnskaber, uanset størrelse eller virksomhedsform:

• SKAT's Mindstekravsbekendtgørelse
  • Årsregnskabsloven, dog i få tilfælde et skatteregnskab, men stadig et regnskab med opgørelse af egenkapitalens bevægelser.
  • Bogføringsloven

Hvis disse bestemmelser ikke overholdes, så eks. SKAT tilsidesætte hele regnskabet og foretage sit eget skøn og fastsætte såvel overskud som momstilsvar m.v.

Som i alle andre forhold her i livet, så er det ikke nogen undskyldning ikke at kende loven og reglerne, så det er den selvstændiges eget ansvar, hvis hhv. bogholderi og regnskaber ikke overholder lovgivningens krav.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36

Hej Peter

Nu er de økonomiske parameter jo ikke stabile, det ved ud som mig.

Jeg laver selv mit regnskab i hånden, og derved er det jo mine atktiver, der afgøre mine passiver,

Og derfor, så er den parameter der bliver pillet ved jo netop egenkapitalen.

Det er sådan lidt at komme uden for alle de regnskabsprogrammer. Og det kan ske at jeg skal udtrykke mig mere klar fremover.

/Kenneth

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:41

Hej Kenneth

Du er forhåbentlig bevidst om, at SKAT også læser AMino?

Du har et problem, hvis det faktisk er sådan med dit regnskab, som du beskriver det her.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43

Det dobbelte bogholderis princip er stabil...så uanset nogle vurderinger på f.eks. debitorer

varelager eller whatever....vil bogholderiet balancere.

Det er ikke dine aktiver..der afgør passiver......det er resultatet +- aktiver/passiver.

Prøv og se Tonys lovhenvisninger.

Dit regnskab vil jeg anse som ulovligt, og SKAT vil anytime kunne forkaste det.

MvH

Peter

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)