Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HMM SKAT og moms ?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Cookie

Er efterhånden en standart kommentar fra dig, og er lidt kedelig i længden.

Så må du jo bare lukke af for mine indlæg - droppe dem. Jeg tilbyder jo ikke min tjeneste som bogholder - men hvis folk slet ikke hvor moms kommer ind i billedet - og hvordan det påvirker resultatet - ja så synes jeg man gør folk en bjørnetjeneste ved ikke at sige - tag hjælp. Man står pludseligt med en tosset momsgæld  eller skattegæld som rent ud er et helvede- slet ikke af manglende vilje, men fordi det desværre er lidt kompliceret. Det er ikke umuligt at en time face to face kan hjælpe meget - det tror jeg da gerne - tilbyd dig til trådstarter - men en bogholder behøver slet ikke være en der koster mange tusinde kroner - det kan være en man kan få til at se tingene efter og betale en fornuftigt timepris.

Der sker ikke noget ved at lave det daglige selv - men moms og skat/årsopgørelse kræver et basalt kendskab, og det synes jeg ikke at finde her. Du dropper bare mine ensformige svar Kenneth så går det nok for dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Cookie:
Der sker ikke noget ved at lave det daglige selv - men moms og skat/årsopgørelse kræver et basalt kendskab, og det synes jeg ikke at finde her. Du dropper bare mine ensformige svar Kenneth så går det nok for dig

Hej Cookie

Nu har du og andre, konstant, sagt at der skal en bogholder til, uden at ville hjælpe konstruktivt i en debat.

Du ved som jeg at det er basal plus og minus, der er ikke kræver noget som helst. Og derfor er det så irriterende at istedet for at komme med noget konstruktivt, så øddelægger i det for potentielle iværksætter, med at sætte lortet op som at det kræver en højre handels eksamen.

Så vil du ikke kommentere på andet end at det kræver bogholder, så lad da vær med at kommenter. Ellers være lidt behjælplig. Det kan ske at hun om et år eller 2 opdager at regnskabet tager forlangtid, og så skal bruge en bogholder, og så er det absolut ikke den der vil sægle der kommer først, det er faktisk den der kom med konstruktive råd, der hjalp hende igennem, med de første valg.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Kenneth:
Der stilles ikke de store krav fra skat, hvis man kan påvise en omsætning under 300.000 kr. Og det glemmer i bogholder. For her vil de faktisk acceptere alm. kasseklader.

Det skattemæssige årsregnskab for mindre virksomheder skal som minimum bestå af hovedposterne i resultatopgørelsen, balance og bevægelserne i virksomhedens egenkapital samt konvertering i hovedposter. En kassekladde er ikke tilstrækkelig for at opfylde loven selv for mindre virksomheder. At SKAT så i nogle tilfælde ikke gør større indvendinger ved få posteringer er så en helt anden ting.

At regnskab bare er et spørgsmål om minus og plus svarer nogenlunde til en opfattelse af, at trykkerivirksomhed bare er at trykke på den "grønne" knap.Wink Sådan ved vi begge at verden ikke hænger sammen.

Jeg er enig med dig i at det er et "letkøbt" svar at blot henvise til en bogholder. Selvom bogholderi ikke er ens stærke side, er det vigtigt, at man har en basal viden og forståelse for principperne. Her er jeg sikker på at Kenneths eksempler har været Heidi til nytte.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

Kenneth:
Du ved som jeg at det er basal plus og minus, der er ikke kræver noget som helst. Og derfor er det så irriterende at istedet for at komme med noget konstruktivt, så øddelægger i det for potentielle iværksætter, med at sætte lortet op som at det kræver en højre handels eksamen.

Jeg kom da med lidt råd - som tydeligvis var noget der manglede - men tilføjede så, at der efter min mening var brug for en bogholder. Jeg sælger ikke bogholder ydelser - laver slet ikke den slags for andre - men rådet er velment.

Her var min info til trådstarter som ikke vidste hvordan moms påvirkede fortjenesten- og stop så med at fortælle hvad jeg skal give for råd, jeg lader da dig råde som du vil - og synes da dine eksempler er gode for trådstarter - frygter bare der er for lidt basis til at køre det selv - Jeg tror ikke man kan sige hvem der har ret - det er lidt en tro om hvorvidt basis er god nok:;

Moms er IKKE en del af dit resultat - du afregner moms af salgsmoms minus købsmoms

og overskud af indtæger uden moms minus udgifter uden moms - men der er visse indtægter og udgifter som kan være med og uden moms - og visse som ikke bare er udgift til fuldt skattefradrag - f.eks en øl med en kunde - men godt en udgift for dig i firmaet f.eks-

Jeg synes det er fint folk selv laver regnskab - men selv små selvstændige skal ha en baggrund - vide moms ikke er resultat - og en bogholder der måske går kassekladen igennem efter 3 mdr og ser hvad der er OK, koster ikke vildt men kan hjælpe. Mange nye aner ikke at mobiltelefonmomsen skal deles mellem firma og privat - og ikke momsdel kan trækkes fra som resultat og meget andet.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Hej cookie

Jeg reager lidt krafitigt, fordi at når nogle spøger om sådanne ting, så er deres første indskydelse at der skal bogholder til.

Vi er på en iværksætter side, hvor penge ikke er de store. Havde vedkomne råd til en bogholder og revisor, så var de spørgsmål aldrig duket op.

Problemet er at mange mennesker, selvom de udemærket er klar over de regler, og beregninger, lige vil have dem bekræftet. Og ikke er et tegn på at de ikke aner noget om det. Men en general usikkerhed, netop fordi at de tror at skat er en eller anden ond virksomhed der gør alt for at dræbe deres virksomhed.

Og ja dine råd var gode,

/Kenneth

Ps. Henrik jeg er fuldkommen enige i dit indlæg, men praksis er en anden, da skat også har problemer med værdisætningen af virksomhed under eget tag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Kenneth...det er ikke korrekt.

Der stilles lige så store krav fra SKAT selvom omsætningen er under 300 tkr.

Og der skal altid laves et regnskab.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08

Kenneth:

Hej cookie

Jeg reager lidt krafitigt, fordi at når nogle spøger om sådanne ting, så er deres første indskydelse at der skal bogholder til.

Vi er på en iværksætter side, hvor penge ikke er de store. Havde vedkomne råd til en bogholder og revisor, så var de spørgsmål aldrig duket op.

Den er jeg helt med på du, jeg er stadigt mindst lige så meget på spørge niveau som svar - men jeg mener ærligt, at hvis man ikke er med i om moms er med i resultatet osv - så er en aftale med en der vil gå kassekladde eller lignende igennem efter 3 mdr ofte en rigtig god - og lille udgift. Der er folk der kigger sådan en sag igennem og ser at den er korrekt i forhold til skat og moms for ret små penge med så få bilag - og som kan hjælpe med årsafslutning

Jeg ved godt iværksættere ikke har mange penge altid - men visse omkostninger kan være dyre at spare.

Fint selv at køre på - men uden basis viden bør man få afstemt lidt inden første moms indberetning f.eks - det er det jeg mener med få hjælp af en bogholder - som tilmed ofte kan anvise afskrivninger man måske ikke selv var klar over - ikke gå UD OG ANSÆT en Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Peter - Revisor:

Kenneth...det er ikke korrekt.

Der stilles lige så store krav fra SKAT selvom omsætningen er under 300 tkr.

Og der skal altid laves et regnskab.

MvH

Peter

Hej Peter

Jeg er enig i at der skal laves fuldt regnskab med passiver og aktiver. Problemstilling kommer når du har 0 i passiver, for aktiver og passiver skal jo gerne udligne hinanden.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Hej Cookie

Jeg tror på at du gør det i en god mening.

Men jeg har altså det problem med at man skal gøre ting avanceret. Regnskab er faktisk rimelig simpelt.

Og husk på alle de afskrivningsregler er kun relevant, når du tjener penge der kan opveje dem. Og her er vi enige om at en revisor kommer på tale.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Kenneth..ikke forstået.

Der skal altid laves et fuldt renskab jævnfør mindstekravsbekendtgørelsen.

MvH

Peter

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)