Det her lyde næsten som da finanskrisen kom. Mange lænende sig tilbage og gav krisen skylden. |
Next.man:Det her lyde næsten som da finanskrisen kom. Mange lænende sig tilbage og gav krisen skylden.
De virksomheder som klarede sig bedst var dem der kunne omstille sig.
Så brug tiden på at omstille dig end at skrive sådanne ting ! Nu ved du, at du ikke kan konkurrere på prisen. Så find nogle andre parameter.
Hear hear!
Hvis jeg ryger på kontanthjælp mister jeg retten til at tjene penge før jeg er sikker på jeg kan tjene til at betale husleje og mad. Der er mange, der står i den situation i dag. Dem der "vil noget" kan eksempelvis så tilbyde at arbejde gratis og dermed lære og udvikle sig.
Alle dem, der så sidder på "karbonaden" med jobs og/eller indtjening som selvstændige kan så føle faren for "prikket på skulderen", hvis de arbejdsløse bare er det lidt mere skarpe end dem, der sidder leverpostejs-lunt i svinget og sover i timen.
De største farer er i øvrigt slet ikke på Amino. Amino er kun et symptom på hvad der sker ude i den fæle vide verden.
China and the rest of the World is coming to a theatre near you!
Hvis man absolut vil være selvstændig og du bare står i en situation, hvor du vil tage penge for noget andre tilbyder gratis, så prøv at læse lidt om forretningsstrategi og/eller lyt til Martin Thorborgs TV. Han har endda tit skrevet pointere i tilsvarende debatter. Det er bare som om ingen af dem, der kæmper om det samme håbløse marked ikke har opdaget det. Og jeg forstår det godt, for jeg har selv været der. For nogle år siden oprettede jeg en profil herinde og gav med det samme op i den branche da jeg kunne se de også dengang kastede sig i grams for ingen penge. Siden har jeg læst lidt om forretningsstrategi og lært en del mere om mit fag.
I en bestemt by i Danmark er der en frisør for hver 100 indbyggere! Er det ensbetydende med at det er håbløst at blive frisør?! Nej, det tror jeg nok ikke det er, da nogen tjener ufatteligt godt. Det sker hele tiden, at nogen klarer sig godt i en branche der ser håbløs ud. Jeg tvivler på at succes skyldes forkælede Primadonna-nykker som:
"Jeg skal betale husleje og afdrage på min bil og alle mine ungers iPhone, og du bor i en jordhule alene - ergo skal jeg selvfølgelig betales klækkeligt og du må ikke arbejde gratis for at bevise dit værd for at komme op til mig."