Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af krisen? Selvstændig i 2012? (MLM)

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Robert Kiyosaki har faktisk skrevet en bog med denne titel. De tre andre herrer har alle valgt at involvere sig i MLM, og citerer derfor ofte denne statement, som også er udtalt af Fortune Magazine.

Du kan finde citatet på Youtube for Warren Buffets MLM-præsentation, og jeg er faldet over den gentagne gange i interviews, på Youtube-videoer og også i Trump & Kiyosaki's fælles bogprojekt.

Tak for din venlige held og lykønskninger vedr. min blog, men denne er som sagt ikke kommerciel, men ment som et indspark af tips, facts og erfaringer vedr. 10 år med MLM, men jeg håber da den vil blive flittig brugt. En større forståelse for hvad MLM er og navnlig hvad den ikke er, er ønskværdig og jeg ønsker alle seriøse netværkere succes med deres forretning.

MVM

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MVM:

Hej Lars

Robert Kiyosaki har faktisk skrevet en bog med denne titel. De tre andre herrer har alle valgt at involvere sig i MLM, og citerer derfor ofte denne statement, som også er udtalt af Fortune Magazine.

Du kan finde citatet på Youtube for Warren Buffets MLM-præsentation, og jeg er faldet over den gentagne gange i interviews, på Youtube-videoer og også i Trump & Kiyosaki's fælles bogprojekt.

Tak for din venlige held og lykønskninger vedr. min blog, men denne er som sagt ikke kommerciel, men ment som et indspark af tips, facts og erfaringer vedr. 10 år med MLM, men jeg håber da den vil blive flittig brugt. En større forståelse for hvad MLM er og navnlig hvad den ikke er, er ønskværdig og jeg ønsker alle seriøse netværkere succes med deres forretning.

MVM

Kan du ikke finde nogle direkte kilder? Har hørt påstandene om disse udsagn fra Trump, Kiyosaki, Buffet m.fl. flere gange, men har endnu ikke set dokumentation.

Helst direkte fra hestens mund, hvis det er muligt. Altså ikke fra en eller anden blog eller MLM-side, hvor der refereres til udtalelserne uden kildehenvisninger.

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej BZR

Har jo lige oplyst hvor du kan finde denne information, her er bogen af Kiyosaki:

Her er Warren Buffet videoen:

 ...resten kan du selv google og finde på youtube, hvis du har stor interesse i dette!

MVM

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roar Johansen:

Nej ikke hvis man læser dit indlæg ordret. Men og medgivet det er sevlfølgelig et reklamefremstød for MLM du laver, så skinder det som jeg læser det igennem at her er VEJEN til succes.

Mit indlæg var ikke negativt ment, men tænkt som et vigtigt supplement til den tekst du selv havde skrevet.

Hvis man læser indlægget ordret, så står der, at MLM er en nem måde at starte op på som selvstændig, med minimal investering, og minimal risiko - og at forretningsmodellen anbefales af fremtrædende forretningsfolk.

Der står intet om, at det er en nem måde at tjene penge på. Det bør der aldrig gøre - men på den anden side bør der heller aldrig stå noget om, at det kræver en indsats.

Jeg siger ikke, at man skal hemmeligholde det faktum, at det kræver tid og indsats at få succes med MLM - men jeg mener først det er et emne man tager fat i - EFTER den indledende præsentation.

Hvis man f.eks. vil sælge et CRM-system, så starter man jo ikke med at fortælle kunden om alle de timers arbejde, der skal lægges i at få et optimalt system - og alle de timers arbejde der skal bruges på at lære sælgerne datadisciplin. Man starter med at fortælle om POTENTIALET ved at bruge systemet, NÅR det er implementeret.

På præcis samme måde fortæller MLM'ere også om POTENTIALET ved deres forretningsmodel - men af en eller anden årsag, så kræver folk, at man i en MLM-præsentation skal diske op med alle de "negative ting" på forhånd.

Det giver ingen mening, og samtlige salgscoaches ville grine en vis legemsdel i laser, hvis man strikkede sin præsentation sådan sammen. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Det interessante ved MLM markedsføring er at det imodsætning til alle andre forretningsmodeller ikke er produktet der bliver fremhævet, men derimod selve forretnings modellen.

Man ser f.eks. aldrig en automobilforhandler, en frisør, eller en webshop skilte med hvor fremragende en forretningsmodel de har. De reklamerer derimod for deres produkter.

 Her på siden giver det selvfølgelig en del mening, men de markedsføringsfremstød her på siden minder til forveksling om alle andre MLM markedsføringsfremstød.

Mange MLM forhandlere forsøger oven i købet nærmest at skjule det produkt de distribuerer og sælger, og forsøger udelukkende at sælge sig selv på forretnings modellen.

Det synes jeg er meget tankevækkende, og det giver et indtryk af at det er forretningsmodellen i sig selv der er produktet og ikke de produkter som rent faktisk distribueres.

Dette er formentlig, ihvertfald som jeg ser det, årsagen til at mange betragter MLM som nært beslægtet med pyramidespil. Netop fordi den største energi markedsføringsmæssigt bliver lagt på at få nye forhandlere fremfor at fokuserer på de produkter der sælges.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Roar Johansen:

Det interessante ved MLM markedsføring er at det imodsætning til alle andre forretningsmodeller ikke er produktet der bliver fremhævet, men derimod selve forretnings modellen.

Man ser f.eks. aldrig en automobilforhandler, en frisør, eller en webshop skilte med hvor fremragende en forretningsmodel de har. De reklamerer derimod for deres produkter.

Selvfølgelig hører du ikke frisøren og automobilforhandleren tale om deres forretningsmodel - for det giver ingen mening, og de får ikke noget ud af at tale om den med deres kunder.

Og det ville selvfølgelig også være dumt af frisøren at sige til sine kunder, at hun køber shampooen til kr. 60,- pr. tube og sælger det for kr. 149,-. Men det er jo faktisk det, man gør i MLM - forskellen er bare, at i MLM kan man godt tjene penge på, at kunden køber shampooen for kr. 60,-. Det kan frisøren ikke.  

Roar Johansen:

Mange MLM forhandlere forsøger oven i købet nærmest at skjule det produkt de distribuerer og sælger, og forsøger udelukkende at sælge sig selv på forretnings modellen.

Det synes jeg er meget tankevækkende, og det giver et indtryk af at det er forretningsmodellen i sig selv der er produktet og ikke de produkter som rent faktisk distribueres.

Dette er formentlig, ihvertfald som jeg ser det, årsagen til at mange betragter MLM som nært beslægtet med pyramidespil. Netop fordi den største energi markedsføringsmæssigt bliver lagt på at få nye forhandlere fremfor at fokuserer på de produkter der sælges.

Det ER forretningsmodellen i sig selv, der er den interessante. Men produkt og forretningsmodel hænger uløseligt sammen - for du skal have lyst til selv at købe produktet måned efter måned.

Og det er også det, der er den kæmpe forskel i forhold til pyramidespil, for der er produktet ligemeget. Der skal du "bare have lyst til" at lokke folk til at investere penge ind i foretagendet en enkelt gang - til gengæld skal du finde nye investorer hele tiden - og hovedparten af investeringerne ryger opad i systemet, indtil lortet bliver lukket ned.

I MLM skal du i princippet bare købe produkterne til hjemmebrug, og få 4 til at gøre det samme, som får 4 til at gøre det samme etc. Jo flere du får i netværket, jo mere tjener du og jo mere tjener dit netværk - og hovedparten af provisionen går til dig selv og dit netværk - igen en stor forskel i forhold til pyramidespil. Derudover kan du vælge OGSÅ at sælge produkterne som almindelig forhandler - men det er ikke det, der er den primære tanke.  

En MLM-forhandler er jo i princippet at betragte som en franchise-giver:

Man er interesseret i at skabe omsætning. Det kan man gøre ved at agere forhandler - og selv sælge produkterne, men den nemmeste måde at skabe omsætning på, er ved at skaffe flere franchise-tagere, som så hjælper med at sælge produkter OG skaffe flere franchise-tagere, hviket giver mere omsætning og mere provision til alle franchise-givere OG franchise-tagere i netværket.

 - og DERFOR bliver der lagt mest vægt på forretningsmodellen.

Giver det mening? ;-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roar Johansen:

Det interessante ved MLM markedsføring er at det imodsætning til alle andre forretningsmodeller ikke er produktet der bliver fremhævet, men derimod selve forretnings modellen.

Man ser f.eks. aldrig en automobilforhandler, en frisør, eller en webshop skilte med hvor fremragende en forretningsmodel de har. De reklamerer derimod for deres produkter.

 Her på siden giver det selvfølgelig en del mening, men de markedsføringsfremstød her på siden minder til forveksling om alle andre MLM markedsføringsfremstød.

Mange MLM forhandlere forsøger oven i købet nærmest at skjule det produkt de distribuerer og sælger, og forsøger udelukkende at sælge sig selv på forretnings modellen.

Det synes jeg er meget tankevækkende, og det giver et indtryk af at det er forretningsmodellen i sig selv der er produktet og ikke de produkter som rent faktisk distribueres.

Dette er formentlig, ihvertfald som jeg ser det, årsagen til at mange betragter MLM som nært beslægtet med pyramidespil. Netop fordi den største energi markedsføringsmæssigt bliver lagt på at få nye forhandlere fremfor at fokuserer på de produkter der sælges.

Jeg kan nikke genkendende til mange af tingene i dit indlæg, og sjovt nok så anser jeg nærmest Amino som et u-land for MLM. Forstået på den måde at selvom der formentlig er rigtig mange som absolut ikke er på vej imod deres mål, så er MLM stadig lukket land for dem udfra forskellige synspunkter.

1. Konceptet er et vigtigt produkt, da ALLE har en tanke der hedder "hvad er der i det for mig". Kan DU se hvordan du kan tjene penge udfra produkterne der sælges???? Nej. Derfor er konceptet i første omgang det vigtigste, syntes man om forretningsmetoden, så kan man derefter vurdere produkterne med forretningsøjne, er der et marked, er produktet/produkterne i top.

Jeg har set Amino folk som var i krise, som sagde nej til at høre nærmere fordi det MLM firma jeg arbejder med bl.a. har cremer.

2. Nu har jeg en frisør som giver rabat hvis jeg anbefaler en kunde til dem. Det er samme metode som MLM, men hvorfor skulle de fremhæve forretningsmodellen hvis de ikke har behov for flere kollega'er? Din sammenligning giver ingen mening! Og nu er der 2 forskellige former for MLM markedsføring! 1. Markedsføring af forretningsmodellen, 2. markedsføring af produkterne. 

3. Pyramidespil hører jeg generelt ikke mere, det er nærmest kun herinde på Amino. Jeg har intet imod at folk er skeptiske, det er kun sundt. Men jeg anser ikke Amino for værende skeptiske folk, men generelt blot negative. Hvilket formentlig også er grund til at mange MLM'ere der har succes har valgt at droppe siden.

Ja jeg har mest af min fokus på at bygge netværket, for dælen da...Netværk er sgu da tidens trend, vi bygger netværk. Jeg viser forretningskonceptet til folk irl som af en eller anden årsag gerne vil høre nærmere om en forretningsmulighed. Men jeg går også i dybden med produkterne.

"Forhandlere" som du kalder dem, jeg kalder nye for kollega'er. Ja jeg vil da gerne have mange, men !!! det handler ikke om mængde, men om at der ydes en indsats for hver eneste nye. Der lægges langt mere energi i at arbejde med nye "kollega'er" når de er kollegaer i forhold til den energi der er brugt på at markedsføre. Jeg vil hellere have 10 kollega'er der har succes og på vej imod deres mål fremfor 500 forhandlere der bare har signet sig op uden at der sker noget (måske er det volapyk i flere ikke MLM'ere)

Eksempelvis har jeg taget turen 2 x til Odense til en kollega jeg startede op tidligere på året, denne "rejse" betales 100% af mig. Mig bekendt så ville jeg score kassen hvis det var et pyramidespil eller pyramidespillignende koncept.

At mange betragter MLM for nært beslægtet med ulovligheder og pyramidespil, skyldes i mine øjne "de gamle dage" hvor markedsføringen var elendig, metoden var forkert osv. Dengang hvor det handlede om hurtige penge og sælge til sine venner. Vi ser gang på gang ikke-MLM'ere snakke om at MLM stadig handler om at dette, selvom vi er mange der arbejder med MLM som siger noget helt andet og det er jo fair nok, man styrer selv, men det gør da at flere succesfulde MLM'ere ikke bruger krudt på Amino. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der undrer mig ved MLM er at hvis det var så effektiv en forretningsmodel/markedsføringsmetode/distributionsmodel, hvorfor er der så ikke flere etablerede produkter som udbydes? Jeg synes altid det er diverse kosttilskud, kosmetik eller tv-shop agtige produkter som skal sælges. Fælles for dem er at værdiansættelsen af produktet ikke er ligetil og det derfor kan skjules at man betaler overpris for fx vand med lidt vitaminer i eller hoodia eller acai.

Jeg har skrevet før at jeg sagtens kan se det smarte i MLM modellen, men jeg kan bare ikke se hvordan den kan fungere i Danmark, hvor opsøgende salg til private nærmest er ulovligt.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Det der undrer mig ved MLM er at hvis det var så effektiv en forretningsmodel/markedsføringsmetode/distributionsmodel, hvorfor er der så ikke flere etablerede produkter som udbydes? Jeg synes altid det er diverse kosttilskud, kosmetik eller tv-shop agtige produkter som skal sælges. Fælles for dem er at værdiansættelsen af produktet ikke er ligetil og det derfor kan skjules at man betaler overpris for fx vand med lidt vitaminer i eller hoodia eller acai.

Jeg har skrevet før at jeg sagtens kan se det smarte i MLM modellen, men jeg kan bare ikke se hvordan den kan fungere i Danmark, hvor opsøgende salg til private nærmest er ulovligt.

Mht. opsøgende salg, så sælger jeg intet...så ser ikke dørsalgsloven som noget problem.

Produkterne er forbrugsprodukter, så hvis du tager forretningsbrillerne på, hvilke produkter mener du så ville være smartest? Et produkt som løber tør og der derfor skal handles igen.

Mht. værdiansættelse, så ved jeg ikke helt hvordan man skal vurdere overpris, ja hvordan vurderer du udfra traditionelle reklamer? Forskellen er vel at du ved traditionelle købskanaler og tv-shop, betaler for reklamer, reklamebureauets "fiflen" med sandheden m.m. Hvor man ved MLM produkter i mit tilfælde fastsættes prisen af producenten og købes direkte hos producenten. Og jeg kan se, at det er de færreste piger/kvinder som i realiteten ved hvad det er for noget de bruger på deres krop. Så hvordan vurdere man værdien....At du så kalder det for tv-shop...lol. Deet er vist en typisk mandekommentar, lidt a la...jeg skal sgu ikke være cremesælger ;-)

Men nu gør du mig nysgerrig, hvad er det du kan se det smarte i? Altså hvilken del af MLM? For umiddelbart ser det jo ud til at vi har lidt forskellig opfattelse, bl.a. mht. opsøgende salg...

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)