Måske er det bare mig der er forvirret...men hvad svarer du egentlig på? |
Det var godt nok voldsomt tynde referencer(som ventet) Warren Buffet var især tynd og sikkert revet ud af en sammenhæng, jeg så ingen Buffet sige "I approve this message" Men selvom det skulle forholde sig som i den tvivlsomme video så kan man jo sige Warren Buffet sidder langt oppe i pyramide strukturen som investor, og der er det jo sjovere - det klart.
De andre referencer er vel stort set lige så meget værd, som hvis jeg laver en afhandling atom spaltnings teori eller ålens rejse til gydepladserne i Sargasso-havet.
Videoen, er som som alt amerikansk reklame, et bombardement af buzzwords og corporate bullshit, til den lille mand uden alt for meget uddannelse, der ikke har noget kapital til at starte en anden form for virksomhed men drømmer om lidt mere penge.
Hvis man netværker så godt som det kræves for at tjene en smule i de systemer, så kunne man lynhurtigt blive millionær med en rigtig forretningsidé
Som altid med de her tråde, en slem tynd kop te, udokumenterede påstande og fuld af buzzwords til folk man ønsker at udnytte med et koncept der lover et bedre liv og netværk til mennesker med de drømme... Dem er der mange af i USA derfor er de 13 op i 300 mio svare til hver 23 (4%) amerikaner er kunde ikke imponerende og de 13mio er sikkert boostet voldsomt, men ok. 55 op i 6800mio Rest of world tallet..... svarer til hver 123 person. Begge tal er ret dårlige selvom man justerer købekraft og markeder.
Det drejer sig ikke om værdi i form produkter, ydelser, service eller viden men udelukkende om at få folk med i netværket... fordi nogen længere oppe i systemet skal tjene på månedlige tvangskøb m.m..
Jeg har set de koncepter i over 25år og altid tænkt, det var dog nogle ynkelige koncepter af kummerlige virksomheder der vil udnytte godtroende mennesker... Men det skal enhver jo selv bedømme.
/