Hej Dennis, Godt brølt løve:
Et godt brøl løve - jeg har i meget lang tid været en af dem der har beskrevet hvad det er vi i Network Marketing roder med af forretningsmodel. Og har anvendt en del tid på også at beskrive det i min web-site. Iværksætter med Network Marketing er en god mulighede og uden stor risiko - Men men de negative personer der tilsyneladende er en hel del af i Amino vil ikke studere eller kan ikke studere det materiale der er tilgængeligt om forretningsformen. Det er derfor som du siger ren tidsspilde seriøst at forklare disse personer hvad Iværksætter med Network Marketing går ud på - forklare dem at denne iværksætterform indebære samme opgavesæt og udfordringer som enhver anden branche gør det er nytteløst og uden virkning. Mange spørgsmål om økonomi, bogføring, markedsføring og produktkendskab samt ledelsesstile er aktiviteter der arbejdes med. Og det er spændende - derfor er det nok et spørgsmål om at de meget negative indlæg bliver udelukket fra tråde vedr. Iværksætter med Network Marketing. Denne branche har i Amino haft sin egen kategori - MLM - forstå det hvem der kan - dette har endvidere været drøftet indgående uden ændringer, men til trods derfor vedbliver de negative at storme denne kategori med deres indlæg der ofte og for ofte viser i al sin tydelighed, at det blot er en modstander af branchen uden indsigt deri og blot køre løs med div.påstande nok mest af kedsommelighed kunne man tro. Hvis man er så negativ over denne kategori hvorfor udelukker man den så ikke bare og bruger sin tid på egen gode forretning - det under mig under tiden at der er nogen der har så meget tid til at deltage i kategorien her og i mange andre - måske har de ikke noget andet at lave!
Men der er jo mange kategorier i Amino med ligeså mange gode spørgsmål og svar her deltager jeg meget baseret på erhvervserfaringer og længere varende uddannelser til gavn for iværksættere og mig selv. Se på Amino-en - Eksportinnovation: Se på web-site - dette er hvad man får ved et klik http://exportinnovation.com/ Se på profilen – der står intet om personen og dennes virksomhed Se på dit foto – ser sjovt ud men hvem er du Hvor seriøst skal man tage indlæg fra sådan en ? Mvh John sommer |
Martin Slot:Wall Street Journal har lavet et indstik om forretningsformen for nylig...Det er op til folk selv at læse det, hvis man er interesseret er det jo bare at søge efter det. Kiyosaki's video skal man jo også selv vurdere, nogle har din opfattelse at det er bull, men om det er juristen eller skolelæren er vel ikke til at udtale sig om.
Korrekt. Wall Street Journal har bragt en historie, som roser direkte salg og MLM. Der er bare et lille men.
Du glemmer at fortælle, at WSJ blev betalt af MLM-industrien for at bringe historien. Der er nemlig tale om et ekstratillæg, som blev bragt i samarbejde med Direct Selling News.
Wall Street Journal har med andre ord ikke lavet historien. Den fulde titel er: "The Ultimative Social Business Model: Why Now Is Prime Time for Direct Selling" og betegnes som et "special supplement to The Wall Street Journal by Direct Selling News".
Tillægget kan ses i sin fulde længde her.
Og det er lige præcis derfor, at MLM-diskussioner tit ender med en masse mudderkastning. Branchen har et åbenlyst PR-problem, der blandt andet skyldes en masse halve sandheder, som den overfor.
Jeg har intet negativt at sige om de mange personer, der forsøger sig med MLM. Det skal de have lov til. Mit ønske er bare, at man forsøger sig med lidt mere kildekritik - og det gælder forresten på begge sider af hegnet.