Det der slår mig mest, er at der stort set aldrig er information om produktet ved MLM.
Den kan man først få ved personlig kontakt/møde.
Det svarer jo til at jeg sælger ejendomme i Thailand, men du kan kun få oplysninger ved et personligt møde - det tror jeg ikke jeg fik solgt mange ejendomme på.
F.eks kan jeg se du - Martin Slot - sælger for Nuskin, men jeg kan ikke se du har en hjemmeside - eller måske kan jeg bare ikke finde den.
En anden sælger Sunde chokoladebarer - heller ingen ingen info - men man kan vinde en pakke ?
Ligeledes er det som regel produkter der har en eller anden "fantastisk" virkning - hvilket heller ikke lige er mig :) .
For mig er det de primære grunde til at konceptet er uinteressant, og måske har andre det også sådan.
Selve grundtanken er jo fin nok, at mange sælger for dig via deres egne netværk - det benytter de fleste af os jo i forvejen ( og jeg også).
Blot et par tanker herfra som " i mlm,er" kan bruge - eller lade være :)
Super dag.
Jamen jeg har skam en hjemmeside, men gider bare ikke markedsføre den herinde. Det jeg syntes er komisk, er at jeg nu i flere tilfælde KLART har sagt at jeg ikke sælger noget som helst, alligevel skriver du "sælger for NuSkin"...Man kan jo groft sagt sige at de ting der skrives ikke opfattes.
Da dette er et iværksætterforum, bruger jeg ikke krudt på at markedsføre de produkter vi har i shoppen, kun i enkelte tilfælde kommer der lidt markedsføring som bl.a. har været omkring NuSkin's nødhjælpsarbejde.
Nu kan du jo så svare mig ærligt, hvis du står med info om produktet "cremer", stadig antager at det drejer sig om at sælge, vil du så ikke mene at "titlen" ville være cremesælger??? Hvor mange mænd tror du ser på dette prof? altså med forretningsøjne?
MLM handler om personlig kontakt, ikke diverse informationer over mail eller anden korrespondance.
Der er masser af MLM folk der har forsøgt at give produktinformationerne inden information om selve forretningspræsentationen, hvilket så har medført at folk har takket nej til dette - fordi man bl.a. ikke kan se sig selv som cremesælger. Og no offense, men det er sgu at sige nej på forkert grundlag.
Jeg syntes det er helt fint at der kommer gode råd, men hvor tror du der er størst mulighed for succes? Hvis man lytter til folk der har succes med MLM og som har fået en masse nej'er, begået en hulens masse fejl. Eller skal man lytte til folk der ikke bryder sig om at kende til selve forretningskonceptet først og i første omgang vil vurdere "produktet".
Din sammenligning med ejendommen...jamen jeg forstår den ganske enkelt ikke. HVIS jeg ville sælge et produkt så jo, men det svarer jo mere til at du vil oplære nye ejendomsmæglere.
Den fantastiske virkning, enig, det lyder ad ht, og her er det så man begynder at tænke tv-shop osv.
Det vigtigste for kunderne er at produkterne er i orden.
Det vigtigste for en forretningsinteresseret, er at den store bunke tid man vil "investere" i sådan et projekt KAN give noget i den anden ende. Derfor er det oftest at konceptet fortælles og forklares. Men dette betyder ikke at produktet ikke er vigtigt, som mange tidligere har skrevet herinde.
Hvor tit anbefaler du restauranter, film og andet via f.eks. mails?
Men du har ret, der er helt sikkert mange herinde der har de samme grunde som du, men det er bare set herinde tidligere at der er "lavet forsøg", hvor produktet blev nævnt og specielt fyre lukker helt af så snart der nævnes creme.
Jeg har ingen der sælger for mig....Men du har ret i at der benyttes netværk, som de fleste benytter sig af i forvejen. Det er netop grundtanken = forretningskonceptet som vi gerne vil forklare folk. Produkterne er anti-aging, personlig pleje, cremer, helsekost og nødhjælp, men nogle mænd tænker med "jeg hatten" på istedet for at kigge med forretningsbrillerne.
God weekend :-)