Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af krisen? Selvstændig i 2012? (MLM)

Side 6 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:

Er der ikke nogen af jer MLM'er der har et link til god blog om MLM, f.eks. i stil med smartpassiveincome.com. På SPI ligger han alt på bordret omkring affiliate, adsense, online marketing, indtejning osv. (super god blog i øvrigt)

Altså en god blog om MLM med strategier, opsætning af markedsføringsmodeller, indtjening osv. ? Smile

Nej et godt link i mine øjne er til Brilliant Compensation video'en med Tim Sales, den handler overordnet om forretningskonceptet, men jeg tror generelt mange MLM'ere lytter til de succesfulde folk der er i ens egen forretning. Hvis der skulle laves en side som SPI, så tror jeg ikke den ville blive brugt så flittigt, da der vil være alt for mange informationer. Allerede inden jeg nærmest har kigget på SPI har jeg opgivet den.

Hvad er det du gerne vil have ud af en god blog?

Jeg tror ikke der er mange succesfulde MLM'ere som bruger krudt på blogs

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:30

Hej Dennis,

Som du vil se henviser ExportInnovation til en tidligere tråd ved at skrive:   

Citat:

”du har tidligere fået tilbud fra Martin om, at han ville komme forbi og danse budskabet for dig”

Citat slut:

En henvisning til en anden tråd som her benyttes af ExportInnovation burde vel være med et link til den debat som i øvrigt er meget interessant læsning – synes du ikke ?

se den her!

http://www.amino.dk/forums/t/139588.aspx?PageIndex=1

Men jeg vil nu takke nej også til ExportInnovation´s tilbud da jeg ikke er så: 

VILD MED DANS

vh
john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:20

Martin Slot:

Nej et godt link i mine øjne er til Brilliant Compensation video'en med Tim Sales, den handler overordnet om forretningskonceptet, men jeg tror generelt mange MLM'ere lytter til de succesfulde folk der er i ens egen forretning. Hvis der skulle laves en side som SPI, så tror jeg ikke den ville blive brugt så flittigt, da der vil være alt for mange informationer. Allerede inden jeg nærmest har kigget på SPI har jeg opgivet den.

Hvad er det du gerne vil have ud af en god blog?

Det jeg gerne vil have ud af en god blog er præcis information omkring et givent emne, altså en guide der konkret viser hvordan en der er succesfuld inden for network marketing opererer.

En god hjemmeside eller blog handler ikke i mine øjne ikke kun overordnet om foreningskonceptet, men går i dybden med alle emner og beskriver præcis hvordan en person har skabt succes inden for et givet forretningsområde. Dette har jeg meget svært ved at finde gode sider om inden for network marketing / MLM.

SPI bliver brugt rigtig meget af dem der besøger siden og folk vender flittigt tilbage, hans tilgang er gennemsigtighed og præcise guides hvilket i høj grad er med til at gøre hans blog er så populær som den er.

Jeg har som sagt svært ved at finde præcis information om hvordan dem der har succes inden for MLM gør, derfor mit spørgsmål i denne tråd til dem der lever af det - er der hjemmesider der har noget konkret og specifik information om at skabe en forretning med MLM?  Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:35

switch:

Jeg har som sagt svært ved at finde præcis information om hvordan dem der har succes inden for MLM gør, derfor mit spørgsmål i denne tråd til dem der lever af det - er der hjemmesider der har noget konkret og specifik information om at skabe en forretning med MLM?  Smile

Det er jo netop det der er "grundpillen" i MLM, at man har mulighed for at lære af de folk der har succes. Men det er ikke overordnet MLM hjemmesider, men firma repræsenteret. Selvom det overordnet hedder MLM, så kan metoderne jo være forskellige, derfor er det jo smartest at kigge på de metoder der passer til det firma man har valgt.

Og jeg tror ikke der er mange med succes der vil tale blogs..MLM handler bl.a. om at tale med mennesker, så du skal nok forvente at de fleste succesfulde vil anbefale dig den personlige snak. Og tager man de firmaer der har været fremme i mere end 5 år, så skulle det ikke være svært at finde en person med succes i hvert enkelt af disse...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det der slår mig mest, er at der stort set aldrig er information om produktet ved MLM.

Den kan man først få ved personlig kontakt/møde.

Det svarer jo til at jeg sælger ejendomme i Thailand, men du kan kun få oplysninger ved et personligt møde - det tror jeg ikke jeg fik solgt mange ejendomme på.

F.eks kan jeg se du - Martin Slot - sælger for Nuskin, men jeg kan ikke se du har en hjemmeside - eller måske kan jeg bare ikke finde den.

En anden sælger Sunde chokoladebarer - heller ingen ingen info - men man kan vinde en pakke ?

Ligeledes er det som regel produkter der har en eller anden "fantastisk" virkning - hvilket heller ikke lige er mig :) .

For mig er det de primære grunde til at konceptet er uinteressant, og måske har andre det også sådan.

Selve grundtanken er jo fin nok, at mange sælger for dig via deres egne netværk - det benytter de fleste af os jo i forvejen ( og jeg også).

Blot et par tanker herfra som " i mlm,er" kan bruge - eller lade være :)

Super dag.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Det der slår mig mest, er at der stort set aldrig er information om produktet ved MLM.

Det svarer jo til at jeg sælger ejendomme i Thailand, men du kan kun få oplysninger ved et personligt møde - det tror jeg ikke jeg fik solgt mange ejendomme på.

F.eks kan jeg se du - Martin Slot - sælger for Nuskin, men jeg kan ikke se du har en hjemmeside - eller måske kan jeg bare ikke finde den.

En anden sælger Sunde chokoladebarer - heller ingen ingen info - men man kan vinde en pakke ?

Ligeledes er det som regel produkter der har en eller anden "fantastisk" virkning - hvilket heller ikke lige er mig :) .

For mig er det de primære grunde til at konceptet er uinteressant, og måske har andre det også sådan.

Selve grundtanken er jo fin nok, at mange sælger for dig via deres egne netværk - det benytter de fleste af os jo i forvejen ( og jeg også).

Blot et par tanker herfra som " i mlm,er" kan bruge - eller lade være :)

Super dag.

Jamen jeg har skam en hjemmeside, men gider bare ikke markedsføre den herinde. Det jeg syntes er komisk, er at jeg nu i flere tilfælde KLART har sagt at jeg ikke sælger noget som helst, alligevel skriver du "sælger for NuSkin"...Man kan jo groft sagt sige at de ting der skrives ikke opfattes.

Da dette er et iværksætterforum, bruger jeg ikke krudt på at markedsføre de produkter vi har i shoppen, kun i enkelte tilfælde kommer der lidt markedsføring som bl.a. har været omkring NuSkin's nødhjælpsarbejde.

Nu kan du jo så svare mig ærligt, hvis du står med info om produktet "cremer", stadig antager at det drejer sig om at sælge, vil du så ikke mene at "titlen" ville være cremesælger??? Hvor mange mænd tror du ser på dette prof? altså med forretningsøjne?

MLM handler om personlig kontakt, ikke diverse informationer over mail eller anden korrespondance.

Der er masser af MLM folk der har forsøgt at give produktinformationerne inden information om selve forretningspræsentationen, hvilket så har medført at folk har takket nej til dette - fordi man bl.a. ikke kan se sig selv som cremesælger. Og no offense, men det er sgu at sige nej på forkert grundlag.

Jeg syntes det er helt fint at der kommer gode råd, men hvor tror du der er størst mulighed for succes? Hvis man lytter til folk der har succes med MLM og som har fået en masse nej'er, begået en hulens masse fejl. Eller skal man lytte til folk der ikke bryder sig om at kende til selve forretningskonceptet først og i første omgang vil vurdere "produktet".

Din sammenligning med ejendommen...jamen jeg forstår den ganske enkelt ikke. HVIS jeg ville sælge et produkt så jo, men det svarer jo mere til at du vil oplære nye ejendomsmæglere.

Den fantastiske virkning, enig, det lyder ad ht, og her er det så man begynder at tænke tv-shop osv.

Det vigtigste for kunderne er at produkterne er i orden.

Det vigtigste for en forretningsinteresseret, er at den store bunke tid man vil "investere" i sådan et projekt KAN give noget i den anden ende. Derfor er det oftest at konceptet fortælles og forklares. Men dette betyder ikke at produktet ikke er vigtigt, som mange tidligere har skrevet herinde.

Hvor tit anbefaler du restauranter, film og andet via f.eks. mails?

Men du har ret, der er helt sikkert mange herinde der har de samme grunde som du, men det er bare set herinde tidligere at der er "lavet forsøg", hvor produktet blev nævnt og specielt fyre lukker helt af så snart der nævnes creme.

Jeg har ingen der sælger for mig....Men du har ret i at der benyttes netværk, som de fleste benytter sig af i forvejen. Det er netop grundtanken = forretningskonceptet som vi gerne vil forklare folk. Produkterne er anti-aging, personlig pleje, cremer, helsekost og nødhjælp, men nogle mænd tænker med "jeg hatten" på istedet for at kigge med forretningsbrillerne.

God weekend :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:51

Jesper Laugesen:

Jeg tror du glemmer, at man som MLM'er har to forskellige kasketter på.

Den ene er forhandler-kasketten, hvor det er produktet man forsøger at afsætte - og her bliver der selvfølgelig talt om produkterne.

Den anden kasket - og den kasket, som de fleste netværkere helst vil "arbejde under", er franchise-giver kasketten, hvor det er forretningsmuligheden man præsenterer.

Arbejdsmetoden man bruger med denne kasket, kan du nærmest sammenligne med en annonce i avisen, der søger efter avisbude.

Her er selve produktet - altså avisen - jo ikke interessant. Jeg tror i hvert fald ikke du finder særlig mange avisbude, der interesserer sig for avisens udseende, dens redaktionelle linje, annoncepriser, oplagstal etc.

Det kommende avisbud er primært interesseret i at få at vide, hvor meget han kan tjene, og hvor mange timer han skal bruge.

På samme måde handler en MLM-forretningspræsentation også primært om selve forretningsmetoden - og indtjeningspotentiale.

For at tjene penge med Network Marketing behøver du reelt slet ikke sælge et eneste produkt. Det er nok, at du bruger produkterne selv, og får andre til at gøre det samme som dig - altså bruge produkterne, og anbefale dem videre, sammen med forretningsmodellen.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som en af dem der lagde hårdt ud mod MLM så kan jeg kun sige til dem der er modstandere af forretnings modellen, at man er en dårlig købmand hvis ikke man lige bruger 10 min på at finde de ting i modellen man selv kan bruge til noget.

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:48

Allan I:

Den anden kasket - og den kasket, som de fleste netværkere helst vil "arbejde under", er franchise-giver kasketten, hvor det er forretningsmuligheden man præsenterer.

Arbejdsmetoden man bruger med denne kasket, kan du nærmest sammenligne med en annonce i avisen, der søger efter avisbude.

Her er selve produktet - altså avisen - jo ikke interessant. Jeg tror i hvert fald ikke du finder særlig mange avisbude, der interesserer sig for avisens udseende, dens redaktionelle linje, annoncepriser, oplagstal etc.

Det kommende avisbud er primært interesseret i at få at vide, hvor meget han kan tjene, og hvor mange timer han skal bruge.

På samme måde handler en MLM-forretningspræsentation også primært om selve forretningsmetoden - og indtjeningspotentiale.

For at tjene penge med Network Marketing behøver du reelt slet ikke sælge et eneste produkt. Det er nok, at du bruger produkterne selv, og får andre til at gøre det samme som dig - altså bruge produkterne, og anbefale dem videre, sammen med forretningsmodellen.

Jeg kan sagtens følge det logiske i din argumentation Allan, men kommer det primære arbejde og den primære indtægtskilde så ikke ved at skaffe nye medlemmer der betaler en penge ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:44

Roar Johansen:

Jeg kan sagtens følge det logiske i din argumentation Allan, men kommer det primære arbejde og den primære indtægtskilde så ikke ved at skaffe nye medlemmer der betaler en penge ?

Nej, den primære indtægtskilde kommer fra at skaffe nye kunder, som handler direkte hos producenten - hvorefter producenten så betaler mig provision af den øgede omsætning

Med andre ord er der ingen penge mellem mig og kunderne eller "medlemmerne" som du kalder dem.

Med mindre jeg selvfølgelig selv sælger produkterne til kunden direkte - men jeg vil hellere have, at de opretter sig som kunde/forhandler direkte hos producenten, da det jo så på sigt øger netværket, omsætningen og dermed provisionen. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 6 ud af 9 (84 indlæg)