Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde er stresset - hvordan hjælper jeg ham bedst

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Hvorfor denne interesse i din kunde?

 Måske fordi det fedeste i verden er at gøre en positiv forskel med det man laver...  (sådan har jeg det ihvertfald selv og jeg håber inderligt at mange andre har det ligesådan)

Personligt synes jeg at noget af det mest bekræftende der findes er at være med til at få sin kundens virksomhed til at fungere. Og i sidste ende viser det sig enda ofte at være rigtig god business..

Ofte har man som rådgiver også et meget tæt tilidsforhold til kunden, og dette gør selvfølgelig at kunde også på en eller anden måde kommer lidt ind under huden, og lidt ind under den professionelle overflade, på en. Dette er gør selvfølgelig også at glæden ved at få ting til at lykkes er endnu større.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus:

Jeg kan forstå, at du aldrig har været i en situation, hvor du har været stresset, så godt for dig.

Forkert! Jeg har været stresset massere af gange, meget stresset nogle gange og lidt stresset en gang imellem. Men det er da kun fordi jeg selv giver slip. Jeg får ikke sagt NEJ eller sagt fra.

I dag har jeg lært mig en masse værktøjer så jeg kan balancere mit sind bedre. Jeg har lært at sige fra. Men fejler stadigvæk en gang imellem og giver slip og mærker stressen komme ind ad baddøren. Men det er min fejl og ikke min kollegas fejl eller min nabos fejl. 

Tænk hvis man folkeskolen lærte at balancere sit sind så man kan undgå stress, eller minimere det drastisk, og folk lærte at finde den indre lykke frem. Men vi har et skole system hvor det er vigtigere du kan læse og skrive, end at du er lykkelig.

Når - det er jo til et debat tråd for sig selv :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:
Forkert! Jeg har været stresset massere af gange

OK, så beklager jeg min kommentar.

Det ændrer dog ikke ved, at man kan blive fanget i "stress-fælden".  At undgå det kan man kun lære på den hårde måde ved at have været dér før.

Michael

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også vores egen skyld at vi er tykke, men alligevel er vi så mange som har et stort stykke ekstra personlighed rundt om maven Smile

Stress er helt sikkert vores egen skyld. Medmindre vi får stress af krig, eller anden vold påført en som man ikke er herrer over, så er det helt og aldeles vores egen skyld.

Og hvad kan vi så bruge denne viden til? Ikke en skid.

Problemet med stress opstår jo netop fordi man ikke er klar over det.
Det er altid andre som opdager ens stress, inden man selv gør det. Derfor er det så skide farligt.

Mit råd til din ven/kunde er følgende. (Også selvom hans medarbejder er væk).

Brug ekstra tid i den næste periode på at pleje dig selv. Sygdom fra stressede situationer kommer altid i slutningen af stressen, da kroppen her gearer ned igen, og gearer alt for langt ned. Det samme sker for studerende ved eksamenstid. Så snart opgaven er afleveret, bliver de studerende syge.

Han skal sørge for at han får godt med søvn.
At han spiser sundt og får ro på det hele.

Og så skal han simpelthen i gang med at motionere hvis han ikke allerede gør det.
Motion er nok en af de bedste måder at stresse af på, selvom vi med stress kan føle at vi ikke har energien til det.

Alt det bedste. 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zaphod

Tak for dit gode indlæg med konkrete råd. Han har det heldigvis bedre idag men det ligger lige under overfladen og lurer, så der skal arbejdes med det hele tiden.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus:

Hej Zaphod

Tak for dit gode indlæg med konkrete råd. Han har det heldigvis bedre idag men det ligger lige under overfladen og lurer, så der skal arbejdes med det hele tiden.

Michael

Vi er her vel alle for at hjælpe hinanden.
Hvis det ligger og lurer, er det vigtigt at han får lært så meget som muligt om stressen og ham selv.
Jeg har selv været helt nede og vende, og indtil man lærer præcis hvad det drejer sig om, så ligger det konstant lige under overfladen.
Lige nu er det det bedste tidspunkt for ham at lære hvad stress er og hvordan man forebygger det.
Og så skal han da bare tilbage og nyde hverdagen igen.

Du ser aldrig en person som elsker sin hverdag blive stresset Smile 
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:
Du ser aldrig en person som elsker sin hverdag blive stresset

Godt ramt! Vi arbejder på at finde tilbage til udgangspunktet for, hvorfor han startede virksomhed og hvad han syntes var sjovt og udfordrende dengang. Det har lært ham at sige nej tak til opgaver, som han i virkeligheden ikke gad og få folk videre, hvis han ikke kunne hjælpe dem. Han er alt for god af sig og vil hjælpe alle med alle deres behov uden at kigge på, om han holder sig på rette vej med virksomheden.

Michael

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:

Han skal sørge for at han får godt med søvn.
At han spiser sundt og får ro på det hele.

Og så skal han simpelthen i gang med at motionere hvis han ikke allerede gør det.

Hej

Nu er vi igen igang med en stress tråd, og som man kan se, er der ikke en skid der aner hvad stress er.

At personen skal det ene eller andet, kan desværre ikke lade sig gøre.

En stresset person, har noget der hedder noradrenalin kørende i kroppen, som tærer alt energi, og derfor er det vigtigt at personen kommer i behandling.

At man tror at travlhed er stress, er en af de største og mest latterlige myter i DK idag, at folk har travlt er ikke ensbetydende med at de har stress, at samligne det med at en person der skal til eksamen, og læser meget er stresset, passer heller ikke. Typisk er det ikke arbejdspresset der giver stressen, men de psykologiske ting, der giver det. Altså at man fokuserer på det negative. Eller at man sætter kroppen op til at det er slemt at gå til eksamen. Også derfor at mange gymnasier og universiteter har psykologer stillet tilrådighed i denne periode.

Vi mennesker har faktisk kun omkring 10-20 % valgfrihed, resten er dikteret af staten arbejdsgiver eller samlever/børn.

Vi lever idag i et samfund, hvor der skal masser af penge på bordet for at leve, og typisk så vil mange mennesker opleve at vi snart ikke har råd til at flytte hjemme fra. Da bolig priserne er steget så meget i DK, sammen med at alt under 500.000 kr ikke kan belånes igennem en kreditforening. Som igen stiller krav til ens indtjening.

Der er så mange ting, dagligt, som vi skal offer penge på, uden at vi har en indflydelse, lige som at man skal sætte sig ind i det digitale tv, sammen med om man kan få nogen dækning. Om vi kan få råd når vi skal på pension, eller om vi kan komme på pension.....

Jeg synes at det altid er sjovt, at når der kommer tråde som denne op, om stress, at der kommer folk der har været stresset masser af gange, uden at de har været i behandling. For det gør at de ikke har udviklet de lange varrige stress symptomer, eller ej har mærket dem. Når man får travlt så vil man typisk mærke adrenalin i kroppen som giver en et energi boost, men når det aftager, og man egentligt ikke er i en presset situation, så vil man kunne sove, og få hvilet. Problemet er når man kommer ind i den langvarrige stress, så vil man ikke kunne få hvilet, man vil rende konstant rundt og værre træt, man kan ikke sove, man kan ikke overskue motion, man kan ikke noget af sig selv.....det skal behandles af en profesionel.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus:

Hej

Jeg er i den situation, at jeg som ekstern bogholder har en kunde, som er enormt stresset, og jeg vil gerne hjælpe ham. I første omgang har jeg tilbudt ham, at han gratis kan viderestille sin telefon til mig en time om dagen mod at han bruger den time effektivt til at få struktur på sit firma, få ryddet op på skrivebordet, i indbakken og på lageret. Desuden har vi aftalt, at jeg tager mig af hans fakturering fra nu af.

Men hvad kan jeg mere gøre? Han har en medarbejder, som tager utrolig meget fokus fra ham, og vi er blevet enige om, at medarbejderen må ud. Jeg har lavet en to-do liste til ham, så han kan se, hvilke opgaver han bør få styr på for at finde frem til den arbedsglæde, som han havde, da han for 5-6 år siden blev selvstændig.

Er der nogen derude, som har nogle gode råd til mig, som jeg kan give videre?

Michael

 

Hej,

Snak godt med ham og hjælpe om så meget som du nu kan med det hele :D

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved det måske lyder lidt kliche agtigt, men motion er faktisk det bedste middel mod stresshvis du kan få ham til at motionere 2-3 gange om ugen (en halv time pr træningspas) så vil æde min gamle hat på at han stress er væk efter 2-3 uger. Motionen giver nemlig så meget fysisk og psysisk overskud og eliminerer stressen.

Held og lykke med det :-)

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)