Måske fordi det fedeste i verden er at gøre en positiv forskel med det man laver... (sådan har jeg det ihvertfald selv og jeg håber inderligt at mange andre har det ligesådan) Personligt synes jeg at noget af det mest bekræftende der findes er at være med til at få sin kundens virksomhed til at fungere. Og i sidste ende viser det sig enda ofte at være rigtig god business.. Ofte har man som rådgiver også et meget tæt tilidsforhold til kunden, og dette gør selvfølgelig at kunde også på en eller anden måde kommer lidt ind under huden, og lidt ind under den professionelle overflade, på en. Dette er gør selvfølgelig også at glæden ved at få ting til at lykkes er endnu større. |
Fokus:Jeg kan forstå, at du aldrig har været i en situation, hvor du har været stresset, så godt for dig.
Forkert! Jeg har været stresset massere af gange, meget stresset nogle gange og lidt stresset en gang imellem. Men det er da kun fordi jeg selv giver slip. Jeg får ikke sagt NEJ eller sagt fra.
I dag har jeg lært mig en masse værktøjer så jeg kan balancere mit sind bedre. Jeg har lært at sige fra. Men fejler stadigvæk en gang imellem og giver slip og mærker stressen komme ind ad baddøren. Men det er min fejl og ikke min kollegas fejl eller min nabos fejl.
Tænk hvis man folkeskolen lærte at balancere sit sind så man kan undgå stress, eller minimere det drastisk, og folk lærte at finde den indre lykke frem. Men vi har et skole system hvor det er vigtigere du kan læse og skrive, end at du er lykkelig.
Når - det er jo til et debat tråd for sig selv :-)