Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde er stresset - hvordan hjælper jeg ham bedst

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
En stresset person, har noget der hedder noradrenalin kørende i kroppen, som tærer alt energi, og derfor er det vigtigt at personen kommer i behandling.

måske du lige selv skulle studere lidt molekylær biologi før du belærer andre fordi det er ikke norepinephrin der er synderen her, men cortisol og epinephrin. og desuden så finder der ikke bare en pille man kan tage for at blive stress fri.

og til trådstarter kan jeg kun sige giv ham en flad og sig så chill dog lige lidt ud ellers så hyr ham en luder fordi er der noget der nedsætter kroppens produktion af de 2 føromtalte "signal stoffer" så er det sex  :-)

det kan lyde hårdt men det virker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
måske du lige selv skulle studere lidt molekylær biologi før du belærer andre fordi det er ikke norepinephrin der er synderen her, men cortisol og epinephrin. og desuden så finder der ikke bare en pille man kan tage for at blive stress fri.

 

Hvis gad og læse lidt fysiologi, så vil du se at det som der styre dette er hormonet noradrenalin.

/Kenneth

Til føjelse

Nu har jeg ikke skrevet om, at der skal en pille til, men at folk der lider af rigtig langvarrig stress skal i profesionel behhandling. Da man som læg man ikke kan stille noget op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Lurks in the dark:
måske du lige selv skulle studere lidt molekylær biologi før du belærer andre fordi det er ikke norepinephrin der er synderen her, men cortisol og epinephrin. og desuden så finder der ikke bare en pille man kan tage for at blive stress fri.

 

Hvis gad og læse lidt fysiologi, så vil du se at det som der styre dette er hormonet noradrenalin.

/Kenneth

Til føjelse

Nu har jeg ikke skrevet om, at der skal en pille til, men at folk der lider af rigtig langvarrig stress skal i profesionel behhandling. Da man som læg man ikke kan stille noget op.

Nu taler vi heller ikke om en ekstrem situation her.
I en ekstrem situation ville trådstarters kunde ikke en gang kunne gå ud for en dør, og da slet ikke tage på job.
Jeg synes det er svagt at stille op og komme med undskyldninger om at samfundet dit og dat.
Come on. Det mener du vel ikke.

Man er selv herre over den måde man reagerer på. Hvem siger du SKAL have den store tv pakke.
Stress kommer primært i tilfælde når der er økonomi involveret. Eller frygt.
Når vores eksistens eller det vi kalder vores eksistens i moderne tid (bil,hus,tv pakker, osv) er truet, går vi i "kæmp eller flygt" position. 
Denne position udgiver noradrenalin som du selv nævner, og udgives dette længe nok er vi ude i hvad vi kalder langvarig stress.
JA, du kan få tallet ned med medicin, men det er dog anerkendt at den bedste kur mod stress er motion og en god kost.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:
Man er selv herre over den måde man reagerer på

Hej

Igen mangler du en forståelse i dit indlæg.

At du prøver at afskrive det med at det ikke er ekstrem tilfælde, eller andet, betyder at du faktisk ikke kan forholde dig til emnet stress, men at du forveksler det med travlhed.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Zaphod:
Man er selv herre over den måde man reagerer på

Hej

Igen mangler du en forståelse i dit indlæg.

At du prøver at afskrive det med at det ikke er ekstrem tilfælde, eller andet, betyder at du faktisk ikke kan forholde dig til emnet stress, men at du forveksler det med travlhed.

/Kenneth

Jeg skal lige have noget på det rene så.
Er din holdning at man så snart man føler stresslignende synptomer skal se en professionel?

Eller er dit problem med det hele at vi kalder det stress, selvom det bare er travlhed og at man kører sig selv lidt for hårdt. 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:
Jeg skal lige have noget på det rene så.
Er din holdning at man så snart man føler stresslignende synptomer skal se en professionel?

Hej

Travlhed kan give stress ligne symptomer.

At gå fra travlhed og over i stress, er faktisk en ting, der tager ekstremt længe. Og derfor kan man ikke rigtigt sige hvornår man er det ene eller andet.

Men problemet er at man tit vil opleve, at ting som der kan give stress, er typisk ting der kommer uforudset i en travl periode. Altså det som der vælter ens korthus.

Men har man haft travlt, eller været ude hvor man har svært ved at følge med i en længere periode, så er det travlhed, der tærrer på en, og kroppen der går ind og siger stop. Vil man så ikke lytte til det, så kan det resikere at sætte sig til fysiske lidelser, altså at man får symptomer på at der er noget galt med kroppen, dette er ikke stress, men træthed. Og her vil en uges pause faktisk kunne genoprette det.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Zaphod:
Jeg skal lige have noget på det rene så.
Er din holdning at man så snart man føler stresslignende synptomer skal se en professionel?

Hej

Travlhed kan give stress ligne symptomer.

At gå fra travlhed og over i stress, er faktisk en ting, der tager ekstremt længe. Og derfor kan man ikke rigtigt sige hvornår man er det ene eller andet.

Men problemet er at man tit vil opleve, at ting som der kan give stress, er typisk ting der kommer uforudset i en travl periode. Altså det som der vælter ens korthus.

Men har man haft travlt, eller været ude hvor man har svært ved at følge med i en længere periode, så er det travlhed, der tærrer på en, og kroppen der går ind og siger stop. Vil man så ikke lytte til det, så kan det resikere at sætte sig til fysiske lidelser, altså at man får symptomer på at der er noget galt med kroppen, dette er ikke stress, men træthed. Og her vil en uges pause faktisk kunne genoprette det.

/Kenneth

Tak for info.
Nu når vi har defineret det vi tror er stress til at være en stærk travlhed, er det så ikke i orden at vi vender tilbage til det oprindelige indlæg?
Er det i orden med dig? Og bidrag gerne med hjælp til hvordan vi bekæmper travlheden og på sigt undgår stress.
God dag. 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:
Nu når vi har defineret det vi tror er stress til at være en stærk travlhed, er det så ikke i orden at vi vender tilbage til det oprindelige indlæg?
Er det i orden med dig? Og bidrag gerne med hjælp til hvordan vi bekæmper travlheden og på sigt undgår stress.

Hej

Tja, det er jo igen en af de ting der ikke er op til mig Surprise

/Kenneth

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Med fare for at det kommer til at lyde flower power agtigt. Det er faktisk seriøst ment !

Hvis manden er stresset, så giv ham nogen værktøjer/metoder til stesse af.

Få manden til at meditere(de behøver ikke være ret lang tid pr. dag), bare han gør det hverdag. En af de mest afstressende og beroligende ting man kan gøre for sin krop, er at få en rolig vejrtrækning og fokusere på denne- det afspænder hele kroppen ! Som jeg ser det drejer stress sig altid om at man for længe undertrykt kroppens signaler om "Du har for travlt", så noget mere energi ned i kroppen og væk fra hovedet.

Eller prøv tai chi eller forær manden 1 gang massage.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra Sakskøbing
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Soul United Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Meditation hjalp mig.

At kunne genkende symptomerne på stress hjalp mig også til at stoppe inden det blev for slemt, og jeg f.eks. blev svimmel.
At koordinere og planlægge min kalender mere nøje, gjorde mig også mindre stresset.

Og at insistere på at have fri, og tage time out med familien om aftenen og i weekender, har nok været den klogeste beslutning jeg har truffet længe! 

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)