Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde er stresset - hvordan hjælper jeg ham bedst

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er i den situation, at jeg som ekstern bogholder har en kunde, som er enormt stresset, og jeg vil gerne hjælpe ham. I første omgang har jeg tilbudt ham, at han gratis kan viderestille sin telefon til mig en time om dagen mod at han bruger den time effektivt til at få struktur på sit firma, få ryddet op på skrivebordet, i indbakken og på lageret. Desuden har vi aftalt, at jeg tager mig af hans fakturering fra nu af.

Men hvad kan jeg mere gøre? Han har en medarbejder, som tager utrolig meget fokus fra ham, og vi er blevet enige om, at medarbejderen må ud. Jeg har lavet en to-do liste til ham, så han kan se, hvilke opgaver han bør få styr på for at finde frem til den arbedsglæde, som han havde, da han for 5-6 år siden blev selvstændig.

Er der nogen derude, som har nogle gode råd til mig, som jeg kan give videre?

Michael

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hjælpe ham med at få struktur og orden på tingene 

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok upassende, men jeg melder direkte ud.

Hvorfor denne interesse i din kunde?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Går TS kunde ned med stress og mister virksomheden. 

Så mister TS en kunde.

Det er kold business.

Og set til de bløde værdi så skader det ikke at hjælpe mennesker som har brug for hjælp 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han er stresset og du giver ham to-do lister kan det have den modsatte effekt. Problemet er at man på en to-do liste har en masse ting man ikke når. Og det er de ting der er med til at man får stress. Stress er netop ikke at have travlt, men ofte alle de ting man ikke når. 

Få ham til en erhvervspsykolog, også selvom han siger han ikke har tid, han er ikke spor effektiv alligevel, når han er på den måde, så holder du skansen de timer han er til den erhvervspsykolog.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:

Går TS kunde ned med stress og mister virksomheden. 

Så mister TS en kunde.

Det er kold business.

Og set til de bløde værdi så skader det ikke at hjælpe mennesker som har brug for hjælp 

Der er absolut ikke tale om kold business. Jeg har været bogholder hos ham i et par år og vi har mødtes ca. hver anden uge. Når man sidder intenst sammen kan man i nogle tilfælde være så heldig at udvikle noget, der hedder venskab og sympati for hinanden. Derfor ønsker jeg at hjælpe ham. Har selv stået i en situation, hvor jeg var ved at miste overblik og fik god hjælp herindefra om, hvad jeg burde gøre.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvorfor denne interesse i din kunde?"  godt spørgsmål! Confused

og hvorfor må han viderestille sin tel gratis til dig? 

for mig lyder det som at du være bedre velegnet at har styr på alt end ham????

vil du ikke har kunde de klare deres virksomhed selv? 

"hvilke opgaver han bør få styr på for at finde frem til den arbedsglæde, som han havde, da han for 5-6 år siden blev selvstændig."

stor opgave -det vil siger at du er sikker at du kende grunden?

og hvis du vil hjælpe ham så meget - det er osgå værdifuld og det skal han betale - bare min mening...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:

Hvis han er stresset og du giver ham to-do lister kan det have den modsatte effekt. Problemet er at man på en to-do liste har en masse ting man ikke når. Og det er de ting der er med til at man får stress. Stress er netop ikke at have travlt, men ofte alle de ting man ikke når. 

Få ham til en erhvervspsykolog, også selvom han siger han ikke har tid, han er ikke spor effektiv alligevel, når han er på den måde, så holder du skansen de timer han er til den erhvervspsykolog.

Jeg er med på, at to-do lister kan forværre stressen - i dette tilfælde er den dog så kort og simpel, at jeg tror, at det vil hjælpe. Vi tager nogle små skridt til en start og går videre med coaching, hvis det ikke er nok.

Er der andre gode forslag til hjælp?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - venskab er en anden thema

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sila:

"Hvorfor denne interesse i din kunde?"  godt spørgsmål! Confused

og hvorfor må han viderestille sin tel gratis til dig? 

for mig lyder det som at du være bedre velegnet at har styr på alt end ham????

vil du ikke har kunde de klare deres virksomhed selv? 

"hvilke opgaver han bør få styr på for at finde frem til den arbedsglæde, som han havde, da han for 5-6 år siden blev selvstændig."

stor opgave -det vil siger at du er sikker at du kende grunden?

og hvis du vil hjælpe ham så meget - det er osgå værdifuld og det skal han betale - bare min mening...

I er sgu' rimelig kolde og kyniske herinde i dag "My Fellow Aminoes".

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)