Nu er streaming jo lovligt, hvilket du selv kan tjekke op på... Der er faldet dom i sådan en sag tidligere. Personen der streamer fra Youtube eller andre steder, overholder loven, mens personen der uploader ulovligt materiale til streaming, er den som krænker evt rettigheder... Så dit eksempel er vist uden sammenlignings grundlag med den konkrete sag, med mindre du henviser til alle dem, som uploader på Youtube... |
Andreas Linde:Seiven:Andreas Linde:Det er lidt sjovt at se hvor hellige folk er. ''Giv ham det han fortjener''-attituden gælder kun for andre - ikke for en selv. Hvor mange af jer har været på youtube og set et klip, hvor der var copyright på? Så skal I jo også i fængsel!
Det er bare ikke helt det samme, vel?
Det er præcis det samme. Hvis du ser klip som er uploadet af andre end de folk der ejer rettighederne, så er det ulovligt.
Så du siger, at hvis jeg ser en musik video (or something) på youtube, så bryder jeg en lov? - ingengang youtube bryder loven, da de fraskriver sig rettigheder. Det holder jo ikke helt.
Hvis vi skal bevæge os ud, på dybt vand, så hvergang du går ind på et diskotek, hvor DJ'en har stjålet et nummer på intenettet og spiller det, hvad så?
I danmark er vores lov heldigvis bygget op om, Bonus Pater. - og der bliver forventet at vi er fornuftige personer, så derfor vil du aldrig nogensinde modtage en bøde for at høre musik på et diskotek eller youtube.
Jeg vil også gerne lige indskyde, at jeg ikke er hellig. Det bare et spørgsmål om at stå til ansvar for hvad man har gjort, hvis jeg var ham ville jeg også være pissesur. - nok mest af alt fordi sandsynligheden for at blive taget er latterlig lille.