Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antipiratgruppen får ung mand (Amino bruger) anholdt på grund af 1000 stk musik numrer

Side 20 ud af 25 (246 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
Okay det vidste jeg ikke , jeg troet de skulle finde noget der kunne give en rigtige straf , men det var da godt de ind til videre ikke har fundet mere , for han er en god ærlige amino.dk bruger .

Det kan faktisk godt give en RIGTIG straf at dele filer, og have piratkopier liggende. (strafbart = i strid med straffeloven). Det er tyveri.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:33

Fashion-Seller:

Jo hvis det er torrent, så skal man vist... Er ik selv inde i det overhovedet...

Men igen så skal der beviser på bordet, før man kan dømmes...

Ikke nødvendigvis. I hvert fald ikke et udsagn der ville holde i retten. 

Det er en smal sag at bevare sin anonymt, f.eks. med TOR og lidt tweak af opsætningerne. Der er massere af hidden services, hvor der helt åbenlyst bliver delt ulovligt materiale. http://en.wikipedia.org/wiki/.onion

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:36

Fashion-Seller:
Hvorfor skal fængsel hele tiden nævnes? Der foreligger ingen tidligere domme, som bare det mindste antyder, at krænkelser af denne karakter medføre fængsel. 

Det er ikke korrekt. Der er faktisk flere. Dog ender det som regel med en betinget dom, men det er stadig noget der ryger på straffeattesten. Der er dog sket domfældelse, hvor dømte fik en lav ubetinget straf (bemærk at dette er UD OVER erstatningskravet for brud på ophavsret som takseres højere end du forestiller dig - fx ved sagen sidste år, hvor 20 billeder blev takseret til 65.000 kr.)

Det skal dog være systematisk og meget groft for at kunne henføres under strafferetten, men hvis han har delt de 1000 musiknumre og over 50 film, så vil jeg også personligt mene, det ikke er "for sjov" længere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:36

Casper Schneidereit:

Fashion-Seller:

Jo hvis det er torrent, så skal man vist... Er ik selv inde i det overhovedet...

Men igen så skal der beviser på bordet, før man kan dømmes...

Ikke nødvendigvis. I hvert fald ikke et udsagn der ville holde i retten. 

Det er en smal sag at bevare sin anonymt, f.eks. med TOR og lidt tweak af opsætningerne. Der er massere af hidden services, hvor der helt åbenlyst bliver delt ulovligt materiale. http://en.wikipedia.org/wiki/.onion

Som sagt jeg er ik inde i det... Ved kun meget lidt om, hvordan og hvorledes, men så er det godt du lige kunne bakke det op ;D

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:36

Fashion-Seller:
Som sagen her er fremlagt, så er tingene downloadet til eget forbrug og ik videreformidlet på

HELLER ikke korrekt. Han har indrømmet fildeling.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:39

ppehrson:

Det er ikke korrekt. Der er faktisk flere. Dog ender det som regel med en betinget dom, men det er stadig noget der ryger på straffeattesten. Der er dog sket domfældelse, hvor dømte fik en lav ubetinget straf (bemærk at dette er UD OVER erstatningskravet for brud på ophavsret som takseres højere end du forestiller dig - fx ved sagen sidste år, hvor 20 billeder blev takseret til 65.000 kr.)

Det skal dog være systematisk og meget groft for at kunne henføres under strafferetten, men hvis han har delt de 1000 musiknumre og over 50 film, så vil jeg også personligt mene, det ikke er "for sjov" længere.

Kan du henvise til de domme? Det vil jeg meget gerne se!

Og billeder? Come on hold dig nu til emnet, hvis vi skal diskutere det! 

20 x 1500 kr = 30.000 kr x 2 for krænkelsen = 60.000 kr. Ganske normal praksis! Hvorfor er mit regnestykke så forkert?

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:39

igang:
Jeg er ikke mester i disse torrent"ting" på nogen måde, da jeg aldrig selv har brugt dem. Men er hele grundideen ikke, at man ikke kan downloade noget, hvis man ikke samtidig stiller det man er i gang med at downloade til rådighed for andre? Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og hvis det er rigtigt, bliver det svært at argumentere for at han ikke har fildelt.

Det er korrekt. Det er et meget organiseret netværk. Lavet specifikt for at der ikke skal være nogen servere noget sted, der kan lukkes. Det der kan fjernes er torrent-filerne, som også er ulovlige (hvis altså de giver adgang til ulovligt materiale)

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:43

Beklager alle mine mange indlæg. Men dét her er noget der ligger mig på sinde, dels fordi jeg for nylig har opstartet tjenesten mediaprotect.dk som går netop på at sikre rettigheder på nettet.

Dels fordi jeg har flere års erfaring som pirat-jager for Enya og Warner Music. Jeg har ret indgående kendskab til disse problemstillinger og sager, og derfor ved jeg, at det danske retsvæsen faktisk tager det temmelig alvorligt.

Minuset de sidste flere år er at APG har været for aggressive. Stormet boliger osv. Det er helt enkelt, hvis man kender metoden til at få standset misbruget.

Jeg har de sidste 2 uger sendt over 20 krav om fjernelse ud, og jeg har p.t. en succesrate på 100%.

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:52

Fashion-Seller:
Kan du henvise til de domme? Det vil jeg meget gerne se!

Det er flere år siden, der er kørt sager der endte i fængsel - de der fanges nu, ender som regel med at indgå forlig før det kommer så vidt, fordi de ved de har en dårlig sag.

Men JA: En ganske enkel søgning viste:
http://www.stoppiraterne.dk/cases/dansk-retspraksis-(udvalgte-endelige-domme)/case-20-dages-betinget-faengsel-for-piratkopiering.aspx

http://www.comon.dk/art/128955/t-aars-faengsel-for-piratkopiering

http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=1090&target=&category=18&cHash=d00f1df703

Du kan selv google "fængsel for piratkopiering", der er flere.

Men jeg husker specifikt en ung mand, som fik en bøde på over 150.000 + 3 måneders betinget, han tog så desværre livet af sig selv fordi han ikke kunne overskue konsekvensen.

Men du kan sådan set sammenligne det med brud på varemærkebeskyttelsen, som lovteknisk er det samme,  og der sidder der faktisk folk inde lige nu...

Fashion-Seller:

Og billeder? Come on hold dig nu til emnet, hvis vi skal diskutere det!

20 x 1500 kr = 30.000 kr x 2 for krænkelsen = 60.000 kr. Ganske normal praksis! Hvorfor er mit regnestykke så forkert?

Mener du at ulovlig omgang med billeder er knap så slemt som ulovlig omgang med film eller musik? Du kan jo se på satsen, at det er dømt HÅRDERE end piratkopiering af film. Specielt fordi det var billeder, der ikke var tiltænkt massefremvisning. Altså piratkopiering - det var dét, retten dømte efter.

Erstatningen lød på 65.000 men blev delt op mellem krænker og den hjemmeside, de lå på...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:18

ppehrson:

Du får mig til at smile hehe

Men lige et par råd herfra. Hva med at læse problemstillingen, så du diskutere det, som vi andre diskutere?

Og så ville noget kildekritik + læse dine kilder være en bonus...

Men æbler og bananer er vel os det samme... Så jeg sagsøger alle æbleproducenter på Mandag, fordi de ik smager som banan! Wink

Side 20 ud af 25 (246 indlæg)