Er det Ok jeg ændre overskriften i tråden her står direkte at det ikke er 1000 musik nummer de har fundet , men indtil videre et par film, han er jo ærlige og flink , hvad vi alle kender til ham
Synes jeg vil være kedeligt, når man selv skriver:
Skal jeg 6 år i fængsel, fordi jeg fik beslaglagt 50 film og indrømmede at have downloadet omkring 1.000 musiknumre?
Men anholdt blev han jo ikke, men truet med anholdelse - ifølge sitet, men synes ikke det er op til os at bedømme om overskriften er passende eller ej...tror ikke helt det er derfor vi har muligheden for at ændre dem..
Okay nu forstår jeg de forskellige artikler , det fundet har de ikke fundet ud ad ulovligt og de har ikke fundet ulovligt musik men han har indrømmet selv at have gjort det .
Det hele køre på en ren tilståelse sag det vidste jeg ikke sikke meget jeg ikke vidste i denne her sag det må i undskyld,
Men han er da ekstrem ærlige må jeg sige ,men må jeg spørge om noget kan han dømmes for noget vis til står men vis de ikke finder andre beviser , skal de ikke også bevise han ikke til står for opmærksomheden skyld ?
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg har ændret den til nuværende og synes ikke, at den er misvisende
Jeg synes at den oprindelige overskrift var kvalmende. Til trods for at overskriften ændres finder jeg det lige så kvalmende og ikke mindre misledende. En stor del af tråden udspringer af den oprindelige overskrift og den pointe er nu fuldstændig druknet i en og totalt fantasiløs og nærmest ligegyldig overskrift.
Egentlig finder jeg det usmageligt at lave så markante ændringer i en tråd uden at trådstarter har nikket til det. Føj!
PS det er værd at notere, at alle tidligere sager har omhandlet FILDELING, hvor det har været muligt at påbevise et tab fra producenternes / artisternes side.
Som sagen her er fremlagt, så er tingene downloadet til eget forbrug og ik videreformidlet på nogen måde, hvorfor det kan blive meget svært at på bevise et større tab ud over det, som en film/cd har kostet.
Jeg er ikke mester i disse torrent"ting" på nogen måde, da jeg aldrig selv har brugt dem. Men er hele grundideen ikke, at man ikke kan downloade noget, hvis man ikke samtidig stiller det man er i gang med at downloade til rådighed for andre? Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og hvis det er rigtigt, bliver det svært at argumentere for at han ikke har fildelt.
Jeg finder det da interessant at du vil politianmelde BeeVPN, og at du ikke kan finde nogen lovlige formål med at bruge disse tjenester. Vi bruger selv en tjeneste mage til BeeVPN i firmaet til helt lovlige formål, og jeg kender adskillige kollegaer i branchen der gør det samme. (Dermed har jeg også åbnet for at BeeVPN skal være velkomne til at kontakte mig, hvis det skulle komme til en anmeldelse)
Prøv at læse deres reklamer rundt om på nettet (fx på nordic-t.org og andre piratsider). De annoncerer med "undgå APG og andre"... og det gør de også, knap så direkte, på deres hjemmeside. Alene det er grund til alvorlig bekymring, særligt fordi BeeVPN er et ApS og derfor burde være kontrolleret.
igang:
Med hensyn til at Halfdan skulle være decideret "bagmand", er også en interessant anskuelse fra Antipiratgruppen. For hvornår er man så det?
Det er man, når man er ophavsmand, eller danner grundlag for andres ulovlige handlinger. Jeg kan godt forestille mig at han med hans side ville kunne dømmes for at give folk "opskrifter til, hvordan man begår kriminalitet", og så kan han sikkert dømmes som bagmand... det ved jeg ikke
Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam
Man må ikke begå lovovertrædelser, men en VPN-løsning i sig selv er ikke nogen lovovertrædelse.
Det er netop i de tilfælde, det er forbudt, og BeeVPN sælger ret specifikt deres produkt til folk der ønsker netop dette, og de har bannerreklamer rundt om på nettet der MÅLRETTET går efter at få pirater som kunde. DERFOR mener jeg, tjenesten er gået over stregen.
Jeg siger ikke du ikke har ret, men hvilke lande har forbudt protokoller til torrents ved lov?
Det sagde jeg heller ikke. Jeg sagde at flere protokoller er blevet forbudt vil lov (der nævnede jeg ikke torrents, men protokoller generelt, og Bittorrent er én protokol). Der er også flere firmaer bag fildelingsprogrammer der er blevet lukket af myndighederne, bl.a. i USA.
fordi han har downloadet 50 film. det er spild af ressourcer
50 film, det er en estimeret tabt fortjeneste på måske 5 millioner kroner. Ville du selv synes om at miste dén omsætning?
UD OVER DETTE så er producenternes ejendomsret krænket. Folk gør med andres ejendom, som det passer dem. DET er sgu forkasteligt. Vil du have noget, så køb det - når det ikke er stillet gratis til rådighed af EJEREN.
Vis de ikke finder andet kan han altid bede en om erstatning , nu har jo været i presse og det hele igennem og poltiet er kommet indtil videre kun frem med et par videoer måske bliver det ikke en gang en bøde nu må vi se hvad de har fundet , vis de finder noget på den computer
De har jo fundet en masse, og han har også indrømmet at han har delt filer på nettet.
Han får aldrig en erstatning, fordi han har haft ulovligt materiale.... det er helt enkelt. Han får som minimum en pæn bøde, men kan det bevises at han har delt meget på nettet (det kan det via internet udbyder) så kan han sagtens få frihedsstraf. Uanset hvad, vil han ikke kunne kræve erstatning, da han har været i såkaldt "ond tro" i forhold til enten straffeloven eller bekendtgørelse af lov om ophavsret.
Samme lov jeg skal bruge nu hvor jeg skal fjerne noget materiale for dig Mik ;)
Jeg er ikke mester i disse torrent"ting" på nogen måde, da jeg aldrig selv har brugt dem. Men er hele grundideen ikke, at man ikke kan downloade noget, hvis man ikke samtidig stiller det man er i gang med at downloade til rådighed for andre? Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og hvis det er rigtigt, bliver det svært at argumentere for at han ikke har fildelt.
Jo hvis det er torrent, så skal man vist... Er ik selv inde i det overhovedet...
Men igen så skal der beviser på bordet, før man kan dømmes...
50 film, det er en estimeret tabt fortjeneste på måske 5 millioner kroner. Ville du selv synes om at miste dén omsætning?
Hvis du kan få 50 downloadet film til at blive til 5 millioner kroner, så skal du godt nok ansøge om, at få dine skolepenge retur
50 film x 200 kr (DVD prisen i en Fona butik) = 10.000 kr i tabt fortjeneste... Og her er der hverken taget højde for filmenes alder, evt lavere pris eller andet. Det er ved højeste sats.