Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antipiratgruppen får ung mand (Amino bruger) anholdt på grund af 1000 stk musik numrer

Side 16 ud af 25 (246 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:
At man kan bruge fx Bittorrent til at downloade lovlig software som fx. Open Office, Linux-varianterne og andet gør det ikke mindre ulovligt at bruge det til ulovlige formål. Derfor er flere af disse protokoller blevet dømt ulovlige i mange lande.

Jeg siger ikke du ikke har ret, men hvilke lande har forbudt protokoller til torrents ved lov? Hvis du bare kan nævne en enkelt vil det være fint, så kan jeg læse lidt om det.

Men det kan ikke være i lande med facebookservere eller Twitterservere, da update til disse sker vha torrents. Du kan læse lidt om Twitters løsning her http://engineering.twitter.com/2010/07/murder-fast-datacenter-code-deploys.html

Men det ville være lækkert hvis du kunne komme med nogle eksempler på lande hvor selve torrent protokollen er ulovlig.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kan man ikke rette den forvirrende overskrift?

Det er jo nærmest løgn og latin at APG går efter den unge mand p.g.a. hans downloads...

Han har tjent penge på at formidle piratmateriale til tusindvis af mennesker.

Lidt ligesom man ikke smider unge mænd i fængsel for at tage narkotika, - men hvis han begynder at sælge får han hug.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Igen

Jeg synes efterhånden at denne tråd er ved at udvikle sig til lidt af en synes om, end om hvad fakta er.

Det er total ligegyldigt med om det ene eller andet. Og det er også ligegyldigt om andre gør det, eller har gjort det.

Det er også ligegyldigt om andre har fået dom for mindre eller mere. Det er også ligegyldigt om man vil samligne det med kommoder hjemmeside tekster og flåede tomater.

Sagen er den at der findes en lov tekst. Og udfra den er der lavet en vurdering, omkring de forhold den ungemand har begået.

Og så kan vi sidde nok så hellig og sige at det er ude af propationer, eller om det er vind i et glas vand. Fakta er at anklage myndigheden, har lavet en vurdering om at der er en sag. Og så må vi vente til retsagen med at finde hoved og hale i tingene.

At nogle støtter og andre ikke, er for den sag uvedkomne, og om det er imaterielle ting, eller om man kalder det at stjæle eller andet. For fakta er at man har hævet penge ud at en andens pung. Det gør man også når man stjæler en kommode, der er sat til salg. Og det gør at man som producent skal sikre sig mod tyveri. Lidt ligesom en tankstation, der sætter flere og flere kammeraer op, ansætter vagt personale og andet. Og de udgifter skal også dækkes, og det kan man kun gøre ved at sætte priserne op.

Så drop al den tuderi om at det ikke skal straffes så hårdt, eller om det ikke er så slemt. Og det er netop problemet med sådan en tråd som denne. Det er at folk simpelthen ikke forstår de konsekvenser der er for producenterne og de mennesker der overholder loven og anskaffer sig tingene lovligt.

Jeg har personligt ikke noget imod Halfdan, og jeg har ikke noget imod nogen her. Men jeg synes efterhånden at det er pinligt at man skal retfærdiggøre tyveri på nettet.

/Kenneth

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Som skatteborger er jeg med  til at betale til politiet - år efter år tuder de over, at de har for få kroner - når de så bruger ressourcer på at køre fra fyn til aarhus for at hente en jurastuderende ud af universitetet så de kan ransage hans hjem - fordi han har downloadet 50 film. det er  spild af ressourcer, så i stedet for  hele tiden at bede om mere, burde de bruge de penge de får noget mere fornuftigt.

En bøde kan vist klare den forseelse Halfdan har gjort sig skyldig  i

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Majbritt Jacobsen:

Som skatteborger er jeg med  til at betale til politiet - år efter år tuder de over, at de har for få kroner - når de så bruger ressourcer på at køre fra fyn til aarhus for at hente en jurastuderende ud af universitetet så de kan ransage hans hjem - fordi han har downloadet 50 film. det er  spild af ressourcer, så i stedet for  hele tiden at bede om mere, burde de bruge de penge de får noget mere fornuftigt.

En bøde kan vist klare den forseelse Halfdan har gjort sig skyldig  i

Hej Majbritt

Først, hvordan ved du at det kun bliver en bøde????

For det andet.

Så har de registret hans adresse på fyn så ergo er de første indledende efterforskninger lavet derfra, hvorfor at det er de betjente der er sat ind i sagen, og kan komme med alle spørgsmålene, også de improviserede.

Skal man overflytte en sag til fx Århus, så skal al materiale sendes videre, og nye betjente skal sættes på sagen, som så skal hen og læse op, og sætte sig ind i alt, og det kan hurtigt komme til at koste mange timer, hvor de nye og gamle betjente skal tale sammen. Ligeså så skal anklageren også skiftes, og der skal her igen sættes meget ind for at få personen up to date.

Efter min vurdering, så mener jeg faktisk at betjentene har handlet økonomisk ansvarlig. Da det tager ca 1½ time i transport fra odense til Århus, altså 3 timer ialt.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Som skatteborger er jeg med til at betale politiet vil jeg være forarget og føle min retsikkerhed krænket, hvis Politiet ikke tog en anmeldelse seriøst. 

Nok får vores politifolk en god uddannelse, men spåmænd bliver de aldrig. Hvordan skal politiet på forhånd vide at det reelt kun drejer sig om et begrænset antal film. Hvornår skal "tyvens" eget ord for en sags omfang være det, der afgør politiets væsentlighedskriterie.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Kenneth:

Fyns Politi har til medierne sagt, at det jo ikke er jordens største sag og at den formentlig vil blive afgjort med en bøde .... (men nævnte dog også at en fængelstraf næppe vil blive på mere end max 1 år).

Hvad jeg til gengæld ikke forstår er hvorfor en jura-studerende er interesseret i at der gøres en sag ud af en relativ banal overtrædelse. Med trådstarters specielle navn og sagens omtale risikerer denne sag at kunne forfølge ham i mange år.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Henrik Koudahl:

Kenneth:

Fyns Politi har til medierne sagt, at det jo ikke er jordens største sag og at den formentlig vil blive afgjort med en bøde .... (men nævnte dog også at en fængelstraf næppe vil blive på mere end max 1 år).

Hej

JEg har ikke fået læst, det med fyns politi, så tak for oplysningen.Embarrassed

Men min erfaring, siger mig også at politi/anklage myndighed ikke altid er lige oprigtige i pressen. Men det finder vi så ud af.

Henrik Koudahl:

Hvad jeg til gengæld ikke forstår er hvorfor en jura-studerende er interesseret i at der gøres en sag ud af en relativ banal overtrædelse. Med trådstarters specielle navn og sagens omtale risikerer denne sag at kunne forfølge ham i mange år.

/Henrik

Det man nok skal tænke på, er mere den indtjening og reklame værdi hans side har fået vedrørende dette. Det er lidt den gamle spies sætning igen.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:07

BZR:

Vis de ikke finder andet kan han altid bede en om erstatning , nu har jo været i presse og det hele igennem og poltiet er kommet indtil videre kun frem med et par videoer måske bliver det ikke en gang en bøde nu må vi se hvad de har fundet , vis de finder noget på den computer 

men de kunne jo have troet det var en stor frisk men sagen er nok også kommet op i medierne da tog ham på studierne derved mange ser det derved har de krænket ham lidt , men hvornår og hvornår kan de vide om det er en sag eller ej er svært for poltiet at vide på forhånde , men jeg takker for linkene og den viden de videre formidler

Dog er det vores skatte kroner , måske bedste de havde brugt århus politi det havde været billigere , men i alt lige nu ser sagen ikke ud til blive til det vilde og måske en bøde og måske ikke en bøde til Halfdan Timm

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 16 ud af 25 (246 indlæg)