Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få dokumentation for betalt SEO arbejde

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt lidt SEO/Linkbuilding hos en af de hersens SEO eksperter, eller det kalder han sig, men tror nu jeg selv er større ekspert, hvis det er kravet for at kalde sig det.

Men mit problem, er at ved indgåelse af aftalen, skulle jeg efterfølgende have dokumentation for arbejdet. Men det har jeg ikke fået, og nu er det som om han gemmer sig, og gider ikke svare mine mails mere.  Arbejdet er afsluttet for 5 uger siden.

Jeg har faktisk fornemmelsen af, at der slet ikke er lavet noget.

Er det ikke meget normalt, at få dokumentation for det som man betaler for?

Hvad ville i gøre i sådan en situation?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er normalt at der bliver lavet en analyse af hvordan dit site ser ud INDEN man begynder arbejdet. Derefter kan man alt efter hvordan kontrakten ser ud gentage analysen over en periode for at du kan se hvordan det ser ud derefter.

Hvis du ikke har betalt ham så meddel ham at han ikke får sine penge da du ikke kan se det arbejde der er udført og ellers kan du kigge efter en der er bedre.

Hvis du har betalt ham så send et anbefalet brev + et normalt brev hvor du beder om at få dine penge retur med mindre at han kan bevise det arbejde der er udført. 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er betalt inden start, og det kan jo ikke måles, da jeg selv også laver en del seo selv.

Derfor gjorde jeg tydeligt opmærksom på, at denne dokumentation skulle være der.

Men nu kan han da får et par dage mere at få det gjort, da jeg er rimelig sikker på han ser dette indlæg, og den vej kan se jeg ikke bare glemmer dette.       Sker der ikke mere, må jeg så lige se hvad jeg ellers kan finde på Big Smile

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved i hvert fald der er blevet kommenteret på et par af mine blogs, men om det er dig, eller ham der har gjort det, skal jeg jo selvfølgelig ikke kunne sige :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

marjoe:
Er det ikke meget normalt, at få dokumentation for det som man betaler for?
Jo hvis man har aftalt det, er det selvfølgelig meget normalt. Men jeg har faktisk nogle services hvor det ikke er normalt, forstået på den måde hvis det er få timer der bliver bestilt, vil jeg helst bruge tiden på at lave SEO frem for at bruge tid på at dokumentere mit arbejde. Og det er faktisk også det kunden helst vil i de fleste tilfælde. Det kan så have noget med tillid at gøre, altså at kunden har 100% tillid til at jeg som SEO mand vil gøre hvad der står i min magt inden for det antal timer de har bestilt. i de tilfælde hvor kunden så siger, jamen jeg vil da gerne have noget dokumentation, så får de det selvfølgelig også, men jeg fortæller dem tydeligt at det gør at jeg så får mindre tid til selve optimeringen.

Men har du prøvet at ringe til ham?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

vis laver hyper kort kommentar bliver det meste slettet der findes tjeneste man kan tjekke links med 

http://sitexploration.com/

http://www.majesticseo.com/

http://www.opensiteexplorer.org/

vis ikke kan finde nogle links og med disse hjælpemidler, har  han nok lavet  intet lavet , men kan også være no follow links , dog kan de også bare være  slettet 

Men det kan også vise han har lavet noget når man gennemtjekker og tjekker 

Dog kan være links er lang tid at blive fundet vis er skrevet steder der er dårligt indekseret 

vis ved tjek intet finder gør ham opmærksom på det og snak en venlige snak , han er sikkert interesseret i en fast stamkunde for de der vil frem er meste motiveret til at forbedre sig og det er dem som andre iværksættere få meste ud ad ved samarbejde 

han ved jo sikkert du er aktive rundt omkring og en god anbefaling giver ham mange jobs men alle er ikke lige motiveret og at sætte sig ind i 1000 emmer er nok svært , men i alt må de også en gange imellem vel sige nej til opgaver for de kan ikke vide alt , derved er deres timeløn højere og lavere and på hvor meget de ved om din branche , vis de ikke ved meget gør de vel opmærksom på det at det på virker arbejdet , men alle er ikke ærlig i denne verden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at mange kommer med samme historie, om at de hellere vil bruge tiden på at lave seo, men det tager nu ikke noget ekstratid i mine øjne, lige at kopierer linket til det indlæg, eller andet man nu har lavet, og samle dem på en liste.

Men du har da ret i det er spørgsmål om tillid, og den kunne måske også være der efter et stykke tid, når man dog bare fik lidt dokumentation for der blev lavet noget, og jeg havde da nok også planlagt en længere perioden, hvilket jeg også gjorde opmærksom på ved bestilling, men sagde så, at nu kunne vi se efter den første måned, så jeg lige kunne se hvilket arbejde han lavede.

Så det er da helt hul i hovedet, at han ikke sender den, når han på forhånd ved det var kravet til at jeg ville fortsætte.

Men SEO branchen er nok blevet lidt broget efterhånden, så jeg laver fremtidig nok alt mit SEO selv, så ved man da hvad man får.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

marjoe:
men det tager nu ikke noget ekstratid i mine øjne, lige at kopierer linket til det indlæg, eller andet man nu har lavet, og samle dem på en liste.

Alt ekstraarbejde tager ekstra tid. Desuden kan man godt sidde og skrive et indlæg et sted som så desværre ikke går igennem. Ergo synes jeg beviser er svært her, da dem der ikke gider, så kan lave en lang liste over steder de ikke fik godkendt et link. Mens en der er lidt skarpere oppe i hovedet og ikke kan stramme tøjler måske kan skaffe et supergodt link, der tæller mere end de andre. 

Jeg har i hvert fald set i praksis at ét superlink kan gøre en kæmpe forskel. Derfor er det stadigvæk ikke nødvendigvis helt værdiløst at have en bred linkprofil. Det giver troværdighed.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må desværre give dig ret i, at der efterhånden er gået lidt inflation i at kalde sig SEO ekspert.

Ofte ser jeg firmaer udbyde SEO services, hvor et blik i deres kildekode afslører, at det nok egentlig nærmere skulle være dem, der fik et mindre onsite SEO eftersyn.

Jeg er selv ved at opbygge et SEO firma og hos os bliver dokumentation alfa omega og implementeret som en helt almindelig arbejdsgang i rutinerne.
Jeg mener det er yderst vigtigt at man husker, at kunden ofte vil benytte sig af forskellige firmaer igennem en årerække og den dokumentation vi laver, vil være yderst anvendelig for kunden at kunne videreformidle til et andet relevant seo firma.
Desuden er dokumentationen også yderst nyttig (ja undværlig) i en systematisk arbejdsgang, hvor flere forskellige mennesker er med ind over. Hvis man ikke dokumenterer, så vil jeg mene, der arbejdes dybt usystematisk og ekstremt kortsigtet.

Om dokumentationen så skal udleveres, når der er tale om småopgaver, det kan diskuteres, men jeg har altså den opfattelse, at der bør dokumenteres hvad der bliver foretaget for kunden.

Som det bliver nævnt, er en dybdegående analyse FØR arbejdet påbegyndes et must, og hos mig vil det blive et krav. Første måned = analyse, ellers bliver man ikke kunde hos mig.


Jeg kunne godt tænke mig, at høre lidt nærmere omkring, HVAD du nøjagtigt har placeret ordre på, hvilken tidshorisont der er aftalt og måske mindre interessant, men alligevel meget aktuelt, hvor meget du har betalt for det.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Al dokumentation tager tid. Det er noget pjat at påstå andet. Hvis dokumentationen for linkbuilding skal give noget mening skal det være i form af verificerede links, hvilket kræver, at man går tilbage og tjekker dem efter de er lavet.

Nogle typer af linkbuilding kan slet ikke dokumenteres link for link. Det drejer sig f.eks. om artikel-spinning eller submissions i større netværk. Den eneste effektive måde det kan dokumenteres er ved at ligge en tracking kode på, men dette vil så underminere hele formålet med linkbuildingen, så det er virkelig dumt at gøre.

Når det så er sagt, så skal de aftaler man indgår naturligvis overholdes. Det gælder uanset hvad det er man får nogle til at lave for en. Så hvis der er aftalt dokumentation, og i hvilken form, så skal denne leveres. Ingen tvivl om det.

Ved forudbetaling har man så det problem, at det godt kan være man har ret, men det betyder ikke at man også får det. Der er jo ikke sådan et offentligt kontor et sted, hvor man så bare kan gå hen og hæve sine penge. Kan man ikke tale sig til rette med leverandøren må man gå videre med sagen og f.eks. stævne denne. Dette betyder dog ikke at man så kan være sikker på at få sine penge retur - selv hvis man vinder.

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)