Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få dokumentation for betalt SEO arbejde

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt på bølgelængde med Kim T. at der er en del tillid involveret her ligesom i alle andre brancher. 

Jeg undrer mig også når der står du som trådopretter mener du er bedre til det. Det giver dig faktisk de allerbedste muligheder for at lave et kvalificeret valg mht SEO. Er helt med på at der er brodne kar i SEO-branchen. De er dog lettere at rydde ud i når man har sat sig lidt ind i SEO. Men deruover kan der selvfølgelig sagtens ske det at du har betalt ågerpriser for ingenting.  

Nu er jeg så ny SEO - men er i top i Google på gode søgeord i løbet af ganske kort tid. Der var dog et par måneder først hvor der ikke skete det store. I løbet af 3. måned var jeg så i top i løbet af få dage. Jeg har ikke tidligere erfaring i den dur, men mener ikke de to første måneder kan afskrives der (især da jeg ved at det var mig der gjorde den første upåviselige del). 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:57

marjoe:
så jeg laver fremtidig nok alt mit SEO selv, så ved man da hvad man får.

Som iværksætter er det en drøm for mig at få råd til at betale andre for at lave det de er bedre til end jeg er. Det er virkeligt ekstremt hårdt at sætte sig ind i alt selv og være alene om det. Det giver heller ikke det bedste resultat. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at stå for al SEO selv i al fremtid. Det er for meget oveni alt det andet. Desuden har jeg erfaring i at et samarbejde med andre mennesker i gode tilfælde giver regnestykket 1+! er større end to.

Men hvis du ved noget om SEO, er du også en stærkere indkøber i forhold til det. Ligesom jeg har kendskab til ufatteligt mange aspekter indenfor hjemmesider, og jeg kan se hvor en leverandør er relevant. Der kan dog været et misforhold mellem det der bliver fremvist  nu - og det der bliver lavet.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 02:01

marjoe:
Jeg ved godt, at mange kommer med samme historie, om at de hellere vil bruge tiden på at lave seo, men det tager nu ikke noget ekstratid i mine øjne, lige at kopierer linket til det indlæg, eller andet man nu har lavet, og samle dem på en liste.
Det kunne godt lyde som om at du ikke har mødt nogen som laver rigtig dokumentation når der skal laves dokumentation. Så ville du ikke sige som du gør.

Min dokumentation er typisk ikke bare et link til en eller anden side, og nu taler vi jo også SEO ikke kun linkbuilding, som jeg har forstået dit startindlæg i hvert fald.

Jeg skriver typisk hvad jeg har gjort, og hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Så det handler altså ikke bare om et link til en ændring eller noget i den dur. Jeg gør det sådan så kunden ved eksakt hvad jeg har gjort, og samtidig lærer noget af det jeg har gjort. Og det er dem af mine kunder som gerne vil have dokumentation, yderst tilfreds med, da de så også har noget at arbejde videre med efterfølgende.

Selv med links, vil det for mit vedkommende ikke bare være at kopiere linket til siden hvor linket er. Der er tjek af linket, ankertekster, tekster, brugernavne, passwords, oprettede blogs og deres passwords og brugernavne, og ja jeg kunne blive ved. Det er jo ikke småting noget af det.

I sidste ende ville en dokumentation hvor man bare skrev "ændret title, description og lidt i teksten på denne side", heller ikke være nok, der ville højest sandsynligt opstå en masse spørgsmål, fx hvorfor, hvor etc. dette ville så efterfølgende komme på mail eller i telefon, hvilket også tager tid at besvare. Alt i alt, al dokumentation tager tid.

marjoe:
Men du har da ret i det er spørgsmål om tillid, og den kunne måske også være der efter et stykke tid
Tillid er for mig noget der fra start skal være der parterne imellem. Sagt på en anden måde, tillid er ikke noget man skal gøre sig fortjent til, det er noget andre bør have til en, indtil andet er bevist. Det er sådan jeg ser det.

Og du har sikkert også haft tillid til ham fra starten af, ellers ville du nok ikke have hyret ham, eller hvad?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 02:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jørgensen:
Jeg er selv ved at opbygge et SEO firma og hos os bliver dokumentation alfa omega og implementeret som en helt almindelig arbejdsgang i rutinerne.
Det er også helt fint, men som jeg forstår det du skriver, så siger du reelt set ikke så meget andet end det vi andre siger. Nemlig at det koster tid/penge.

Jonas Jørgensen:
Om dokumentationen så skal udleveres, når der er tale om småopgaver, det kan diskuteres, men jeg har altså den opfattelse, at der bør dokumenteres hvad der bliver foretaget for kunden.
Alle rigtige seo folk dokumentere deres arbejde, da de ellers vil have noget svært ved at følge med, især når der er mange kunder. Men der er forskel på den dokumentation jeg ville lave til mig selv og den jeg laver til mine kunder.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan benytte screen capture software som køre stille og rolig i baggrunden og som arbejder sammen med et tidtagnings system. På den måde kan man optage - uden ekstra arbejde - det man laver. Ved tvivls spørgsmål kan man så give kunden en kopi.
Det virker ganske udemærket.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 10:32

Tak for jeres svar, vil lige tage fat i kraven på ham næste uge Big Smile

Nu er det slet ikke fordi at SEO er en by i rusland for mig, jeg har dog stadig lavet 90% af mit SEO selv på Marjoe.dk

Men når jeg henvender mig til de "Så kaldte SEOeksperter", så er det i håb om at de lige har nogle andre steder de kan linke fra, hvor jeg ikke selv har tilgang til, og som har en høj linkværdi, man kommer ikke selv ud i alle hjørner på nettet.

Jeg har prøvet et par enkelte andre, som fint har leveret den dokumentation, i form af link til steder de linker fra, hvilket er rimeligt for mig, da jeg selv hurtigt kan se værdien af linket.....så man kan godt komme med den dokumentation.

Og, igen så gjorde jeg tydeligt opmærksom på, at denne dokumentation skulle foreligge derefter, og dette fik jeg accept på, så den er vel egentlig ikke længere, end at hvis jeg ikke får den, så er opgaven ikke udført, og er i min gode ret til at kræve pengene retur - ellers må han i sidste ende vel bare have en tur i artikelspinneren (Joke)

Det helt sjove er, at selv samme person, tilbyder at hjælpe folk som har fået dårlig omtale på google -

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 10:35

Men jeg håber selvfølgelig på at det hele får en lykkelig udgang, jeg bærer ikke nag, og tror på det bedste i folk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:53

marjoe:

Men jeg håber selvfølgelig på at det hele får en lykkelig udgang, jeg bærer ikke nag, og tror på det bedste i folk.

Hej Marjoe,

Det er altid ærgerligt når der er uenighed om hvad der er aftalt, selv om det burde være simpelt at læse evt. ordrebekræftelser.

Jeg tolker det som om det er linkbuilding du har fået lavet, og så har du en god mulighed for at finde ud af virkningen af det udførte arbejde.
Med din tilgang til SEO så formoder jeg at du har fint overblik over alle andre links, så det burde være muligt at benytte et linktracker værktøj og så se hvilke links der ikke allerede er i din dokumentation.

Jeg ved at det ikke giver fuldt overblik, hvis der er lavet arbejde der ikke er indekseret endnu, og jeg ved også at det ikke er det du mener at have betalt for - men det er da en mulighed for dig, for at få opdateret din dokumentation og se hvilke links der er lavet.

Stor hilsen
/Brian 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:24

Peter Skouhus:

Man kan benytte screen capture software som køre stille og rolig i baggrunden og som arbejder sammen med et tidtagnings system. På den måde kan man optage - uden ekstra arbejde - det man laver. Ved tvivls spørgsmål kan man så give kunden en kopi. 
Det virker ganske udemærket.

jep, men der er jo så ikke tale om dokumentation på den måde, men nok mere det jeg vil kalde bevismateriale, især i den sammenhæng du sætter den ind i. (ved tvivls spørgsmål)

marjoe:
Jeg har prøvet et par enkelte andre, som fint har leveret den dokumentation, i form af link til steder de linker fra, hvilket er rimeligt for mig, da jeg selv hurtigt kan se værdien af linket.....så man kan godt komme med den dokumentation.
jeg siger ikke at man ikke kan komme med dokumentation, jeg siger stadig at det tager tid uanset om der er tale om copy/Paste (hvilket jeg aldrig selv ville gøre som det eneste), tid som vil blive taget fra den tid man ellers ville bruge på at arbejde og bygge flere links.

Og ja når i direkte har aftalt at det skal dokumenteres, så skal han selvfølgelig levere dokumentationen.

Held og lykke med sagen.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har lige fået mail, fra omtalte, og fået en forklaring på hvorfor den ikke er kommet endnu.

Det hele skulle være på plads næste uge, og jeg vil modtage denne liste/dokumentation Big Smile

Så nu bliver alle nok glade igen, og det er da dejligt, er det ikk.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)