Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Pandaen også været forbi jer i nat?

Side 12 ud af 15 (149 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:

Jimmi,

Mange af de websites som klarer sig bedre nu går imod alle råd som 'eksperterne' er kommet med. Det er ikke så simpelt som at lave en Facebook og Twitter profil.

Ja, men nu skal man jo huske på 4 ting:

• Eksperter der mener, at en profil på de sociale medier er nok til at rangere i søgemaskinerne, er nok ikke "rigtige" eksperter. De rigtige eksperter anbefaler altid, at man fokuserer sin SEO på mange flere områder end de sociale medier. Hvis du har opfattet det anderledes, lytter du enten til de forkerte eksperter eller også lytter du ikke godt nok efter de rigtige.

• Der er - her i tråden såvel som andre steder på Nettet - tvivl om hvorvidt denne opdatering overhovedet er gavnlig for Googles søgeresultater. Derfor al den snak om rullen frem og rullen tilbage. Derfor er man sandsynligvis også for hurtigt ude, hvis man blot skyder skylden for ens dårlige rangeringer på eksperterne.

• Eksperterne kan ikke forudsige Googles opdateringer 100%. De baserer naturligvis deres forudsigelser på deres erfaring med søgemaskiner, information fra nettet (og måske også andre kilder??) samt deres sunde fornuft. Eksperterne baserer deres rådgivning på, hvad der virker i dag og sandsynligvis vil være holdbart i fremtiden (med udgangspunkt i at Google er en søgemaskine hvis opgave er at levere kvalitative søgeresultater). Selv søgemaskiner kan lave fejl i form af lorte-updates, der forringer deres egne søgeresultater...hvilket naturligvis ikke er eksperternes skyld og af gode grunde heller ikke er noget, de kan forudsige.

• Eksperterne dele GRATIS viden ud...og det tror jeg i sidste ende alle herinde burde være glade og taknemmelige for
/JG
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:14

JesperG:
Eksperterne dele GRATIS viden ud...og det tror jeg i sidste ende alle herinde burde være glade og taknemmelige for

Yes

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 12:01

Lige et panda-google-update-opfører-sig-mærkeligt-relaterende spørgsmål:

Har i også problemer med at få sider indekseret? Jeg har et nyt site med nogle stærke direkte links til en underside, som blev lagt på Google for en uge siden - Den er ikke indekseret endnu. Desuden skrev jeg nogle artikler i går på et andet site, de plejer at blive indekseret nærmest instant - Men de er hellere ikke indekseret endnu?

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:03

Hvor meget tror I, at Panda-opdateringen vil ændre det nuværende billede? Vil det hele rulle tilbage til, hvordan det så ud inden seneste opdatering? Eller vil der ske større forskydninger i rangeringer i fremtiden?

I denne debat er der gennemgående 2 teorier om årsagen til opdateringen!

• At få flere annoncører! Så vidt jeg kan forstå på nogle af jer, laver google bevids disse ændringer for at få flere til at annoncere - er det dette det hele handler om?

• At få bedst mulige indhold øverst! Samtidig er google jo interesseret i at få det bedst mulige indhold øverst, da de jo udmærket ved, at de kun opretholde deres position som verdens førende søgemaskine, hvis det bedste indhold er de første søgeresultater.

Mange i denne tråd konkluderer, at denne såkaldte "lorte-update" har straffet kvalitet frem for kvantitet, hvilket tyder på, at førstnævnte punkt (at få flere annoncører) er det reelle formål med denne update! I så fald er det vel sandsynligt, at det hele vil gå tilbage til status quo igen?

Synes dog ikke helt, at det giver mening, da den langsigtede strategi om at generere det bedst mulige indhold øverst naturligvis er den mest holdbare!

Er konklusionen ikke bare, at google har dummet sig med denne update! At google derfor vil korrigerere konsekvenserne i fremtidige updates for at opprioritere kvalitet frem for kvantitet?

Hvad er jeres vurdering?

Elektriker i Odense

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 12:16

Jeg tror sq ikke på konspirationsteorier som at de vil have flere annoncører. I de udenlandske forummer jeg læser med i, der er der mange Adsense sites som er ramt - Altså kvalitetssites, ikke MFA, så på den måde går det jo også ud over deres indtjening

De vil helt sikkert have bedst muligt indhold øverst - Om det så er sket det jo en smagsag. Jeg syntes resultaterne er blevet ringere - også set med mine farvede briller. Men kan se nogle af mine sites hopper frem og tilbage, så jeg er ikke i tvivl om at de tester løs. Har et site med et KW som for en uge siden lå nr 1, så røg den ned på andenpladsen en dag senere - 2 dage senere røg den ned på 3 pladsen, og dagen efter ned på 4 pladsen, men nu er den tilbage på førstepladsen? Mon ikke de splittester på livet løs..... 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 12:20

Blev måske en smule rodet! Min pointe er, at updaten mere eller mindre rulles tilbage, da dette "stunt" blot er på kort sigt at få flere nye annoncører. Denne strategi bevirker, at det bedste indhold engang imellem på vige sin plads til dårligere indhold.

Men start vil det bedste indhold (hvis det altså var det bedste indhold, inden denne opdatering) igen vil ligge øverst.

Dette er min konklusion af indlæggene i denne meget lange tråd! Er I enige?

Elektriker i Odense

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:26

Jesper Sølund:
Har i også problemer med at få sider indekseret? Jeg har et nyt site med nogle stærke direkte links til en underside, som blev lagt på Google for en uge siden - Den er ikke indekseret endnu.

Ingen umiddelbare problemer her.

Webhotel-Tjek, som blev lanceret for under tre uger siden, fik indekseret mere end 100 sider på under 3 dage. Den eneste undtagelse var min artikel om det optimale webhotel (~3200 ord), som først er blevet frigivet i Google's indeks her til morgen.

Så jeg kan ikke genkende at der skulle være problemer med at få sider indekseret i øjeblikket.

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 12:26

Jesper Sølund:

Jeg tror sq ikke på konspirationsteorier som at de vil have flere annoncører. I de udenlandske forummer jeg læser med i, der er der mange Adsense sites som er ramt - Altså kvalitetssites, ikke MFA, så på den måde går det jo også ud over deres indtjening. 

De vil helt sikkert have bedst muligt indhold øverst - Om det så er sket det jo en smagsag. Jeg syntes resultaterne er blevet ringere - også set med mine farvede briller. Men kan se nogle af mine sites hopper frem og tilbage, så jeg er ikke i tvivl om at de tester løs. Har et site med et KW som for en uge siden lå nr 1, så røg den ned på andenpladsen en dag senere - 2 dage senere røg den ned på 3 pladsen, og dagen efter ned på 4 pladsen, men nu er den tilbage på førstepladsen? Mon ikke de splittester på livet løs..... 

Jesper Sølund...Det giver rigtig god mening, det du skriver! Ud fra dine oplevelser de seneste dage, så tyder det klart på, at det er mange tests, som ligger til grund for alle disse udsving i rangeringerne.

Tak for din skarpe analyse Big Smile

Elektriker i Odense

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:28

Det vil aldrig gå 100% tilbage igen google laver over 500 små justringer om året.

Svinger lidt hvor mange store og hvad du mener er en stor er , det er en stor vis den påvirker din siden meget.

Den er ikke lorte opdatering men som alle de andre det rammer nogle uheldige og de justere og nogle af dem der synes de rammer uheldigt, er der dog også en del der ikke har set eksempelvis forsiden er vigtigste og vis du ønsker mere en underside ligger øverste derved skriver meget lidt der kan det påvirke dig dog er der mange ting der kan påvirke din side.

En i tråden synes forkert dog havde den ekstrem mange info siden dog få info forsiden.

Derved er op til dig at få rettet op på og du kan godt regne med de ruller ikke 100% tilbage igen og det går ligeså godt for dem der glemte teksten forsiden og andre glemsom ting .

google har ikke dummet sig , der bare nogle folk der ikke følger med tiden 

jo små sider enke hoppet op ad , men der så man de havde husket tekst forsiden 

stor sider mange er links videre til andre undersider derved ser det ud til tekste først er vigtigere nu 

Mange andre sider har set nu efter tjekket det er sider med tekst først  meste der er gået frem i hvert fald dem jeg har tjekket og selvfølgelige igen det er unik tekst

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 12:41

Nej tror ikke de har lavet ændringerne for at få flere annoncører som sådan. De sidder og roder med algoritmen, fordi de gerne vil levere bedre søgeresultater. 

Jeg er ret sikker på Google kun laver ændringer som har til formål at gøre deres søgemaskine bedre. Det vil sige, at de helt sikkert har haft en ide til hvad disse ændringer kunne hjælpe på. Gør det ikke hvad de havde tiltænkt, så ruller de den helt eller delvist tilbage. Gør den hvad de havde tænkt den skulle gøre, så bygger de videre derfra. 

Side 12 ud af 15 (149 indlæg)